Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 juni 2003, 15:15   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

http://www.nvu.info/scholing2.html

Citaat:
Staatsnationalisme wordt uitgedragen door partijen zoals het Vlaams Blok, Front National en vroeger de CD. De gedachte achter dit denken is dat vreemdelingen zich moeten aanpassen aan de normen en waarden die de staat verlangt. De staatsgedachte wordt boven de volkse gedachte verheven. Integreren van vreemdelingen i.p.v. remigreren.
Oei oei oei, het Vlaams Blok die van Nederlandse collegae te horen krijgt dat het te veel aan de integratie wil doen van allochtonen, mijn bakkes viel open toen ik het las.

Nu, Francis Van Den Eynde en zo leunen wel nauw aan de Franse extreem-rechtse ideeën, La Nouvelle-Droite, maar voor de rest stond ik perplex... Allez... Het kan verkeren, zei Bredero
Oud 19 juni 2003, 15:36   #2
Akila
Vreemdeling

Standaard

Welke Nederlandse collegae? Naar mijn weten heeft het Vlaams Blok geen buitenlandse collegae...
Oud 19 juni 2003, 16:05   #3
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akila
Welke Nederlandse collegae? Naar mijn weten heeft het Vlaams Blok geen buitenlandse collegae...
Nou, de Nederlandse Volksunie... Roeland Raes is daar nog lid van geweest. Ik weet niet of dat groepje nog bestaat, maar hun website alleszins wel...
Oud 1 juli 2003, 12:25   #4
Akila
Vreemdeling

Standaard

Ik ben als Vlaams Blokker lid (geweest) van de Lega Nord na een bezoek in de Laars. Is de Lega Nord dan ook een buitenlandse collega?
Oud 1 juli 2003, 13:00   #5
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Nou, de Nederlandse Volksunie... Roeland Raes is daar nog lid van geweest. Ik weet niet of dat groepje nog bestaat, maar hun website alleszins wel...
De NVU is een klein neonazistisch partijtje, dat uiteraard geen of nauwelijks stemmen haalt. Ze organiseren weleens demonstraties, waarbij dertig skinheads, waarvan de helft dan nog uit Duitsland, onder begeleiding van politie en minstens drie keer zoveel tegendemonstranten op een afgelegen industrieterrein een uur lang rondjes lopen. Het stelt verder helemaal niks voor.

Het verhaaltje geeft trouwens wel op een leuke manier de verdeeldheid binnen extreemrechts in Nederland aan. Het is al een hele kleine groep mensen, die zich dan ook nog eens heeft verdeeld in allemaal kleine groepjes. En daarbij, sinds de LPF als aanvaardbaar niet-extreem alternatief voor de extreemrechtse partijen bestaat, krijgen ze nauwelijks nog stemmen. Kleine groepen gefrustreerde mensen blijven dus over.
Dimitri is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be