Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2006, 23:48   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Selectieve liquidatie stilaan een feit

Selectieve liquidatie stilaan een feit

Momenteel is het zo dat in rusthuizen, of toch bepaalde althans… er bij opname een document moet ondertekend worden dat in geval van dementie of één of andere ziekte waar men niet meer in staat is voor zich zelf te beslissen…er geen reanimatie meer gebeurd bij noodgevallen.
Dus oudjes worden doelbewust geliquideerd!

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 april 2006 om 23:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2006, 23:53   #2
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

als ik het woord rusthuis lees dan komt bij mij het beeld van een stockagedepo voor mensen die niet meer nuttig zijn voor de arbeidsmarkt boven

hoe zou dat toch komen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 april 2006 om 23:54.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 07:42   #3

Karma's schermafbeelding

Standaard

Een madammeke die wij kennen en al oud is (bijna tachtig) huurt een service flat. Alles er op en er aan, eigen appartementje, eten in het restaurant of aan huis gebracht, verpleegster, kinesist, kuisvrouw, ... Gelukkig dat ze dat heeft want ze kan niet meer gaan (is ooit onder een trein gevallen met alle gevolgen vandien) en is dus afhankelijk van een rolstoel.
Alles samen betaalt ze toch net geen 2500 euro per maand.
Ja, dat er verschillen bestaan ........
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 07:49   #4
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
als ik het woord rusthuis lees dan komt bij mij het beeld van een stockagedepo voor mensen die niet meer nuttig zijn voor de arbeidsmarkt boven

hoe zou dat toch komen ?
Als ik het woord VWS lees dan komt bij het beeld boven van een stockagedepo voor mensen die niet meer nuttig willen zijn voor de arbeidsmarkt...

Er wordt alleszins weinig ondernomen om de echte kansarmen uit de put te helpen... Hun eisen beperken zich tot meer gratis luxe in het putten...

Allee, komaan! Doe iets concreets voor de (echte) kansarmen... Of probeer het tenminste...

Stroop uw mouwen op en doe de tutter uit uw mond...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 07:52   #5
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Een madammeke die wij kennen en al oud is (bijna tachtig) huurt een service flat. Alles er op en er aan, eigen appartementje, eten in het restaurant of aan huis gebracht, verpleegster, kinesist, kuisvrouw, ... Gelukkig dat ze dat heeft want ze kan niet meer gaan (is ooit onder een trein gevallen met alle gevolgen vandien) en is dus afhankelijk van een rolstoel.
Alles samen betaalt ze toch net geen 2500 euro per maand.
Ja, dat er verschillen bestaan ........
Ja, laat ons alle verschillen afschaffen... zoals in de rode paradijzen...
Oud 4 april 2006, 07:53   #6
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

tot zover Chipie's noodkreet, nu over naar het echte nieuws....
Oud 4 april 2006, 07:57   #7
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
tot zover Chipie's noodkreet, nu over naar het echte nieuws....
Allee, terug de tutter in uw mond...
Oud 4 april 2006, 07:59   #8
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Allee, terug de tutter in uw mond...
...wat niets verandert aan het feit dat veel mensen hun hele leven lang werken en later in een derderangshome terecht komen....en er ook mensen zijn die ook werkten en in een driesterrenhome terecht kunnen....
Oud 4 april 2006, 09:00   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben er zo goed als zeker van dat ouderen die bv 2500€/maand kunnen betalen "automatische overschrijving" wel zullen geholpen worden door reanimatie en ouderen die in een ocmw tehuis zitten niet zullen geholpen worden.
Dit past in de besparingtechnieken!
Oud 4 april 2006, 09:15   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik wil nog niet eens gereanimeerd worden. Oud of niet oud. En da's een beslissing die ik al een tijd heb genomen. En da's ruim voor enig teken van dementie toonbaar is.

Helaas is dit voornemen moeilijk kenbaar te maken.

Idealerwijze, als ik straks doodval op de markt, dan word mijn kunstmatig in leven gehouden lichaam naar een hospitaal gebracht, alles effe snel gecontroleerd, en de bruikbare onderdelen verspreid over mensen die er nog iets mee zijn, hopelijk.

Maar als ze me volledig reanimeren, dan ga ik een bult geld kwijt zijn, waarschijnlijk een heel lange tijd afzien en misschien terug alles kunnen wat een man van mijn leeftijd zou willen kunnen.

Ergo, gooi dan die grijze brij weg. En gebruik de rest voor mensen die wel nuttig kunnen wezen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 09:19   #11
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat deze bepaling geen enkele juridische waarde heeft. Iedereen is eraan gebonden om personen in nood te helpen, het niet verlenen van de noodzakelijke hulp is schuldig verzuim wat een ernstig misdrijf is waar, trouwens terecht, zware straffen op staan. Gelukkig leven we in een land waar wetten afdwingbaar zijn, m.a.w. het is niet omdat je iemand een papiertje laat tekenen dat deze verplichting tot het bieden van hulp niet meer zou bestaan.

Coekie
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2006, 10:47   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Ik vrees dat deze bepaling geen enkele juridische waarde heeft. Iedereen is eraan gebonden om personen in nood te helpen, het niet verlenen van de noodzakelijke hulp is schuldig verzuim wat een ernstig misdrijf is waar, trouwens terecht, zware straffen op staan. Gelukkig leven we in een land waar wetten afdwingbaar zijn, m.a.w. het is niet omdat je iemand een papiertje laat tekenen dat deze verplichting tot het bieden van hulp niet meer zou bestaan.

Coekie
Dat dacht ik ook maar blijkbaar zit er een verborgen clausule voor de ocmw rusthuizen alvast in verborgen.

Trouwens het gaat er voornamelijk over dat dit een voorwaarde is die verplicht gesteld wordt "voor" opname in een rusthuis.

Je wordt dus als het ware gedwongen afstand te doen van uw leven op voorhand of je krijgt geen toegang.

Zo kan je die voorwaarde naar alles uitbreiden feitelijk. Nu de rusthuizen, daarna de ziekenhuizen en daarna al wat niet meer productief is.
En het gaat die kant op!
Dankzij euthanasie in de wet op te nemen. Het was voorspelbaar en nu al een feit.

Het is niet omdat men dement is en niet weet hoe laat het is dat je u niet kan hechten aan het leven, en er van genieten.

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2006 om 10:48.
Oud 5 april 2006, 02:23   #13
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Gelukkig leven we in een land waar wetten afdwingbaar zijn, m.a.w. het is niet omdat je iemand een papiertje laat tekenen dat deze verplichting tot het bieden van hulp niet meer zou bestaan.

Coekie
we leven in een land waar de wet enkel door de rijken afdwingbaar is. Zoniet zouden er immers geen daklozen zijn terwijl er in de grondwet staat dat iedereen recht heeft op huisvesting.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 april 2006 om 02:23.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 13:11   #14
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

even een vraagske:
is reanimatie hetzelfde als hulp verlenen aan personen in nood of is dat een stap verder?
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 16:27   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
even een vraagske:
is reanimatie hetzelfde als hulp verlenen aan personen in nood of is dat een stap verder?
Dat is dus als je een hartaanval krijgt of zo!
Oud 5 april 2006, 17:01   #16
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat is dus als je een hartaanval krijgt of zo!
reanimeren zit voor mij al in die schemerzone tussen 'medisch niet willen loslaten' en gewoon hulp
dus ik zou tekenen, denk ik
Oud 5 april 2006, 17:48   #17
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
reanimeren zit voor mij al in die schemerzone tussen 'medisch niet willen loslaten' en gewoon hulp
dus ik zou tekenen, denk ik
Het is geen kwestie van willen of niet, het is een kwestie van "moeten" geworden of je komt niet meer binnen!
Ik persoonlijk zou liefst hebben dat ze toch eens proberen of ze er mij weer doorkrijgen.
Oud 5 april 2006, 19:24   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Selectieve liquidatie stilaan een feit

Momenteel is het zo dat in rusthuizen, of toch bepaalde althans… er bij opname een document moet ondertekend worden dat in geval van dementie of één of andere ziekte waar men niet meer in staat is voor zich zelf te beslissen…er geen reanimatie meer gebeurd bij noodgevallen.
Dus oudjes worden doelbewust geliquideerd!
Ik eet mijn vuile bezwete klak op, in volle publiek op de Vrijdagmarkt, als ge hiervan één geloofwaardige link kunt geven.

Wat een onnozele, onmogelijke stemmingmakerij.

Ze zouden u moeten in 't zothuis steken voor zoveel domheid te geloven en te verkondigen. En tesamen met u ook al die anderen op dit forum die daar zo apeblind intrappen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2006, 20:13   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik eet mijn vuile bezwete klak op, in volle publiek op de Vrijdagmarkt, als ge hiervan één geloofwaardige link kunt geven.

Wat een onnozele, onmogelijke stemmingmakerij.

Ze zouden u moeten in 't zothuis steken voor zoveel domheid te geloven en te verkondigen. En tesamen met u ook al die anderen op dit forum die daar zo apeblind intrappen.
Doe uw aanvraag voor het rusthuis en doe maar al wat zout op uw klak!
Oud 5 april 2006, 20:16   #20
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe uw aanvraag voor het rusthuis en doe maar al wat zout op uw klak!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be