Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2003, 20:23   #1
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Poetin overweegt, geheel terecht, om zich terug te trekken uit het Kyotoverdrag. Daarmee komt dat verdrag hoe langer hoe meer op de helling te staan. Als Amerika en Rusland niet meedoen heeft dat verdrag sowieso geen zin meer, en doet Europa, en ons land in het bijzonder, er beter aan dat verdrag aan zijn laars te lappen, zoniet zou dat milieumasochisme onze welvaart en werkgelegenheid flinke klappen kunnen bezorgen.

http://groups.msn.com/WelvaartenVeil...entalisme.msnw
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 20:49   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik had hier nu toch een hele hetse verwacht van onze groene vrienden die Bush zo graag de dieperik in pieren. Maar ja, als het Poetin is, dan mag het natuurlijk.
Oud 29 september 2003, 21:03   #3
Stefanie
Minister-President

Standaard

België ging schone lucht kopen in Rusland. Als Rusland niet meedoet, zal dat onmogelijk zijn. Hoe gaat België (voor zolang dat dit apenland nog zal bestaan) de Kyotonorm dan halen?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 21:21   #4
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
België ging schone lucht kopen in Rusland. Als Rusland niet meedoet, zal dat onmogelijk zijn. Hoe gaat België (voor zolang dat dit apenland nog zal bestaan) de Kyotonorm dan halen?
Dan zullen ze elders 'gebakken' lucht moeten kopen zeker
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2003, 22:41   #5
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Ik ben niet zo'n milieukenner en daarom dat je me er zelden uitspraken zal horen over doen. Wat ik wel vaststel in heel die Kyotoaffaire is dat Europa weer eens toont dat ze ook best de hypocriet kunnen uithangen.
Niet anders doen dan op de VS kappen omdat ze het niet willen ratificeren, maar wel hun lidstaten de mogelijkheid bieden elders "schone lucht" te kunnen kopen.
Het minste dat je kan zeggen is dat de VS tenminste eerlijk zijn.
Oud 29 september 2003, 23:01   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben niet zo'n milieukenner en daarom dat je me er zelden uitspraken zal horen over doen. Wat ik wel vaststel in heel die Kyotoaffaire is dat Europa weer eens toont dat ze ook best de hypocriet kunnen uithangen.
Niet anders doen dan op de VS kappen omdat ze het niet willen ratificeren, maar wel hun lidstaten de mogelijkheid bieden elders "schone lucht" te kunnen kopen.
Het minste dat je kan zeggen is dat de VS tenminste eerlijk zijn.
Democratsteve, ik ben blij dat u ook eens nadenkt en eindelijk tot deze conclusie komt, spijtig genoeg sta ik ze al een half jaar te verkondigen, maar ja, onze linkse jongens weten het altijd beter hé
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 08:32   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

De stelling van democratsteve heb ik ook al van in den beginne en zonder ophouden herhaald.

Met telkens een vlaag van verontwaardiging van de (groen)linkse forumtroepen.

Nu dat Poetin in feite ergens de stelling van Bush bevestigt, en dat de Europeanen de grote hypocrieten blijken te zijn die nooit de normen van Kyoto gaan halen, nu hoor je of lees je niets meer van onze (groen)linkse vrienden.

Bush was in dit dossier een voorbeeld van visie en begrip. De Europeanen en vooral dan de (groen)linkse zijn de lul. Maar daar kunnen onze anti's niet tegen.

Met de tijd komt de waarheid te voorschijn. Ik weet waarom ik Bush steun. Hij is te vertrouwen en weet waar het over gaat.

Niet zoals die lulkoeken en nietsnutten in Europa, laat staan de (groen)linkse anti-amerika brullebakken.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 10:10   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag Kyoto weer afgeschaft worden.

Ten eerste is het mogelijk om serieus aan de richtlijnen te peuteren, met zulke absurde achterpoortjes als 'schone lucht opkopen' als gevolg. In die zin is Bush inderdaad eerlijker dan het hypocriete Europa.

Kyoto kan daarom beter vervangen worden door een nieuw programma, een dat investeringen in schone industrie bijvoorbeeld fiscaal bevoordeelt, en waar ALLE landen in de wereld verplicht moeten aan deelnemen.
Oud 30 september 2003, 19:33   #9
Stefanie
Minister-President

Standaard

Wel, in Kyoto hebben ze dus diene norm vastgelegd. België zit boven de norm, Rusland zit eronder en dus mag België dat verschil "afkopen". Hypocriet... Indien Rusland toch meedoet en plots meer gaat vervuilen, gaat deze vlieger niet op, natuurlijk, want dan is er geen schone lucht die België kan afkopen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2003, 20:26   #10
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, in Kyoto hebben ze dus diene norm vastgelegd. België zit boven de norm, Rusland zit eronder en dus mag België dat verschil "afkopen". Hypocriet... Indien Rusland toch meedoet en plots meer gaat vervuilen, gaat deze vlieger niet op, natuurlijk, want dan is er geen schone lucht die België kan afkopen.
Ik vraag mij af waarom Rusland dan tegen Kyoto is.
Lijkt mij anders een lucratieve bezigheid. Al of niet gebakken lucht verkopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2003, 08:33   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Omdat in tegenstelling tot de Europese hypocrieten en de (groen)linkse ondoordachte kreten, zowel Bush als Putin mensen zijn met principes, die eerst een dossier bestuderen, en dan een beslissing nemen naar wat ze denken dat juist is. Soms zijn hun beslissingen populair, soms niet. Maar daar gaat het hen niet om, het gaat hen om wat volgens hun beste beoordeling juist is.

Hadden wij zo'n leiders, Europa zou geen graatloze en hopeloze lulbarak zijn.
Oud 1 oktober 2003, 20:27   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Omdat in tegenstelling tot de Europese hypocrieten en de (groen)linkse ondoordachte kreten, zowel Bush als Putin mensen zijn met principes, die eerst een dossier bestuderen, en dan een beslissing nemen naar wat ze denken dat juist is. Soms zijn hun beslissingen populair, soms niet. Maar daar gaat het hen niet om, het gaat hen om wat volgens hun beste beoordeling juist is.

Hadden wij zo'n leiders, Europa zou geen graatloze en hopeloze lulbarak zijn.
How about: Rusland is de Sovjetunie niet, de propere lucht is in Siberie en ze zouden met hun bruinkolencentrales problemen hebben.
Oud 1 oktober 2003, 22:24   #13
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Dus het broeikaseffect kan jullie gestolen worden? Nochtans zijn zowat alle professionele wetenschappers het er mee eens dat CO2 het broeikaseffect veroorzaakt. Binnen enkele decennia zal ik dus waarschijnlijk moeten verhuizen, en kunnen we misschien een tropisch strand aanleggen in Brussel (of dat dan nog mogelijk zal zijn hangt af van het ozongehalte)

Voor Rusland heeft het broeikaseffect positieve gevolgen, het wordt warmer en ze hebben zowiezo weinig kusten, bovendien heeft Rusland te kampen met erntige economische problemen en is er geen geld voor innovatieve technieken. ik begrijp het Russische standpunt volkomen, vooral omdat de V.S. niet meedoet heeft kyoto geen enkele zin meer.

De VS daarentegen kunnen hun industrie wel zodanig aanpassen dat ze de kyoto-norm halen, maar ze weigeren uit puur winstbejag.

Citaat:
Bush als Putin mensen zijn met principes, die eerst een dossier bestuderen, en dan een beslissing nemen naar wat ze denken dat juist is.
zoals bijvoorbeeld de wereld voorliegen over zogenaamde Nigeriaanse massavernietigingswapens die irak zou hebben aangekocht (nu is het bewezen dat de regering wist dat het nonsens was), zulke principes bedoel je...

en over de principes van putin gesproken, in tchetchenië worden de mensenrechten op zulke grote schaal geschonden dat de schendingen tegen de mensenrechten in ex-joegoslaviË (toch zogenaamd de reden om een oorlog te beginnen) er volledig bij in het niets vallen.

toch heeft Rusland meer principes dan de VS, en weigert het zijn bondgenoten Iran en Noord-Korea uit te leven aan de belangen van de VS voor enkele dollars.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 14:37   #14
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Dus het broeikaseffect kan jullie gestolen worden? Nochtans zijn zowat alle professionele wetenschappers het er mee eens dat CO2 het broeikaseffect veroorzaakt. Binnen enkele decennia zal ik dus waarschijnlijk moeten verhuizen, en kunnen we misschien een tropisch strand aanleggen in Brussel (of dat dan nog mogelijk zal zijn hangt af van het ozongehalte)

Voor Rusland heeft het broeikaseffect positieve gevolgen, het wordt warmer en ze hebben zowiezo weinig kusten, bovendien heeft Rusland te kampen met erntige economische problemen en is er geen geld voor innovatieve technieken. ik begrijp het Russische standpunt volkomen, vooral omdat de V.S. niet meedoet heeft kyoto geen enkele zin meer.

De VS daarentegen kunnen hun industrie wel zodanig aanpassen dat ze de kyoto-norm halen, maar ze weigeren uit puur winstbejag.

Citaat:
Bush als Putin mensen zijn met principes, die eerst een dossier bestuderen, en dan een beslissing nemen naar wat ze denken dat juist is.
zoals bijvoorbeeld de wereld voorliegen over zogenaamde Nigeriaanse massavernietigingswapens die irak zou hebben aangekocht (nu is het bewezen dat de regering wist dat het nonsens was), zulke principes bedoel je...

en over de principes van putin gesproken, in tchetchenië worden de mensenrechten op zulke grote schaal geschonden dat de schendingen tegen de mensenrechten in ex-joegoslaviË (toch zogenaamd de reden om een oorlog te beginnen) er volledig bij in het niets vallen.

toch heeft Rusland meer principes dan de VS, en weigert het zijn bondgenoten Iran en Noord-Korea uit te leven aan de belangen van de VS voor enkele dollars.
Het gaat hem me hier meer om de hypocrisie van de kritikasters van de VS dan om de politiek van de andere landen die hierbij betrokken zijn.

Ik doe niet mee aan historische spelletjes VS vs. Rusland. Ik merk daar aardig wat negotionisme aan linkse kant en aardig wat overdrijven aan rechtse kant, maar kan u op elk ogenblik met 100% zekerheid zeggen onder wie zijn heerschappij het het beste leven was. Ik was in Moskou in de hoogdagen van de koude oorlog, 1 bezoek was genoeg.

Ik ging er nochthans naartoe uit volle overtuiging dat communisme een goed maatschappelijk alternatief was, ik had toen namelijk nog geen notie van economie.
Oud 2 oktober 2003, 19:30   #15
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het broeikaseffect kan jullie gestolen worden? Nochtans zijn zowat alle professionele wetenschappers het er mee eens dat CO2 het broeikaseffect veroorzaakt.
Geeuw! Net gearriveerd op het forum ofzo?
1) Lees eventjes alle lectuur die u hierover kan vinden
2) Zelfs wanner we ervan uitgaan dat alle doomscenario's inderdaad werkelijkheid zullen worden wanneer we er niet gauw iets aan doen, zijn alle kenners er zich van bewust dat het kyoto-protocol daar een blaas gaat aan veranderen. Niet alleen is het ondoeltreffend - en zal bovendien door quasi geen enkel land de norm gehaald worden -, het kost ook nog eens hopen geld dat beter anders geïnvesteerd zou kunnen worden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 20:32   #16
Welvaart&Veiligheid
Banneling

Standaard

Citaat:
Milieuproblemen (zoals o.a. het broeikaseffect) zijn het gevolg van het fundamentele probleem van de [size=6]overbevolking[/size] (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5404). Daar moet dringend iets aan gedaan worden!!!!!!!!!!!
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2003, 21:55   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Citaat:
Milieuproblemen (zoals o.a. het broeikaseffect) zijn het gevolg van het fundamentele probleem van de [size=6]overbevolking[/size] (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5404). Daar moet dingend iets aan gedaan worden!!!!!!!!!!!
atoombommen?
Oud 2 oktober 2003, 22:50   #18
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Milieuproblemen (zoals o.a. het broeikaseffect) zijn het gevolg van het fundamentele probleem van de [size=6]overbevolking[/size] (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=5404). Daar moet dingend iets aan gedaan worden!!!!!!!!!!!
atoombommen?
Hehe, de mooie logica

1) We hebben misschien een milieuprobleem met broeikasgassen
2) De oorzaak is overbevolking
3) We moeten daar iets aan doen
4) We gebruiken atoombommen
5) Voila se, weer eens iets goed gedaan voor het milieu.
Oud 2 oktober 2003, 22:52   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Citaat:
atoombommen?
Hehe, de mooie logica

1) We hebben misschien een milieuprobleem met broeikasgassen
2) De oorzaak is overbevolking
3) We moeten daar iets aan doen
4) We gebruiken atoombommen
5) Voila se, weer eens iets goed gedaan voor het milieu.
Het was wel ironisch bedoeld TomB.

De miljarden mensen gaan in aantal maar blijven groeien. Je kunt hoogstens de groei verzwakken, maar met minder mensen gaan we niet zijn. De overbevolkte aarde gaat dus zowiezo nog overbevolkter worden.

De oplossing voor het probleem van de broeikassen moet elders gezocht worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be