Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 3 september 2006, 23:32   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Wie ruimt de vuilnisbelt op?

Antwerpen Noord is een voorbeeld van ver(k)rotting geworden. Deze wijk stikt van de sluikstorten en krotten. Er is overlast van verschillende kanten.

Deze multicul puinhoop is niet meer leefbaar en de verloedering is merkbaar. Onze mooie, prestigeuze winkelstraten van weleer zijn dikwijls gevuld met verloederde bazaars, telefoon- en nachtwinkes en VZW café's.

In deze wijk is het vijf voor twaalf en verschillende mensen zijn ze de laatste jaren ontvlucht.

Wat willen de partijen er aan doen om het tij te doen keren?
Oud 3 september 2006, 23:47   #2
pinbag
Parlementsvoorzitter

pinbag's schermafbeelding

Standaard

Niemand houd u tegen om zelf de mouwen op te rollen en aan te slag te gaan met buurtbewoners van welke kleur dan ook.

sociaal handelen en met elkaar communiceren is een goed begin...
pinbag is offline  
Oud 4 september 2006, 06:56   #3
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Ik vind het heel moeilijk om de oorzaken van verloedering juist te begrijpen.

Neem bv het vuilnisophaal-probleem. Vroeger kon men in Antwerpen al zijn vuilnis kwijt om de drie werkdagen. Deze zomer waren er sommige soorten vuilnis die je drie weken moest bijhouden, voordat er een vuilniskar langskwam. Dat kan behoorlijk vervelend zijn, zeker wanneer het warm is en je niet al te ruim bent behuisd. Ik kan men voorstellen dat zoiets gemopper oplevert, en dat men hier en daar ook besluit om een beetje te gaan sluikstorten.

Maar ik heb geen zicht op de aard van het vuilnisophaal- en verwerkingsprobleem. Ik heb gemerkt dat in het Normandische plaatsje waar ik afgelopen zomer een weekje vakantie hield, de vuilniskar iedere dag langskomt (in de winter om de twee dagen). En in alle wijken stonden containers, waar je op ieder moment van de dag of de nacht je al je papier kwijtkon, en ook al je plastieken afval en drankverpakking, in gescheiden containers.

Als dat kan in Agon-Coutainville, waarom kan dat dan niet in Antwerpen, gaat men zich dan afvragen. Maar misschien is er wel een goede uitleg voor. Ik doorzie de problematiek niet.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 4 september 2006 om 07:01.
Jos Verhulst is offline  
Oud 4 september 2006, 07:08   #4
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht

Neem bv het vuilnisophaal-probleem. Vroeger kon men in Antwerpen al zijn vuilnis kwijt om de drie werkdagen. Deze vakantie waren er sommige soorten vuilnis die je drie weken moest bijhouden, voordat er een vuilniskar langskwam. Dat kan behoorlijk vervelend zijn, zeker wanneer het warm is en je niet al te ruim bent behuisd. Ik kan men voorstellen dat zoiets gemopper oplevert, en dat men hier en daar ook besluit om een beetje te gaan sluikstorten.
witte en groene zakken haalt men om de week op, papier en pmd om de 2 weken. als je bepaalde flesjes even uitspoelt, dan stinkt dat zelfs niet in de ergste hittegolf.

3 weken is echt niet mogelijk volgens mij, want als de ophaaldag tijdens een feestdag valt, komt men gewoon op een andere dag die week.

allez, ik zou ook liever 2 ophaalrondes per week hebben, want soms vergeet je het al eens, of ben je niet thuis, en als je dan een hele week moet wachten is het wel lastig. maar een ramp is het niet. en wij zijn absoluut niet ruim behuisd, al onze vuilzakken houden we in de keuken tot we ze mogen buiten zetten.
Citaat:
Maar ik heb geen zicht op de aard van het vuilnisophaal- en verwerkingsprobleem. Ik heb gemerkt dat in het Normandische plaatsje waar ik afgelopen zomer een weekje vakantie hield, de vuilniskar iedere dag langskomt (in de winter om de twee dagen). En in alle wijken stonden containers, waar je op ieder moment van de dag of de nacht je al je papier kwijtkon, en ook al je plastieken afval en drankverpakking, in gescheiden containers.
probleem is dat je dan absoluut geen controle hebt over de gescheiden ophaling. wij staan nu zowat aan de top van europa dacht ik, maar dat is voornamelijk doordat men gedwongen wordt te sorteren, oa door hoge prijzen voor witte zakken en de controle bij ophaling.

bijkomend probleem: zet je ergens vuilbakken, dan trek je storten aan. kijk maar in antwerpen, en niet enkel in de seefhoek, aan openbare vuilzakken staat vaak een verzameling van kleine vuilzakjes.
Citaat:
Als dat kan in Agon-Coutainville, waarom kan dat dan niet in Antwerpen, gaat men zich dan afvragen. Maar misschien is er wel een goede uitleg voor. Ik doorzie de problematiek niet.
ik ben ook geen expert, maar er is wel degelijk allemaal een verklaring voor, het is geen pesterij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 4 september 2006, 08:04   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Antwerpen Noord is een voorbeeld van ver(k)rotting geworden. Deze wijk stikt van de sluikstorten en krotten. Er is overlast van verschillende kanten.

Deze multicul puinhoop is niet meer leefbaar en de verloedering is merkbaar. Onze mooie, prestigeuze winkelstraten van weleer zijn dikwijls gevuld met verloederde bazaars, telefoon- en nachtwinkes en VZW café's.

In deze wijk is het vijf voor twaalf en verschillende mensen zijn ze de laatste jaren ontvlucht.

Ik woon zelf niet in Antwerpen maar kom er wel regelmatig en zie vaak de storthopen die er liggen. Maar dit is niet enkel in Antwerpen, ook langs de snelwegen zie je dat en in anders gemeentes en steden.

En de grote oorzaak is niet te zoeken bij de mensen en gemeentes, maar bij de grootwarenhuizen en producenten van de voeding en drankwaren.

Zij verpakken bijna alles voor en dan nog in verschillende verpakkingen.
Ik zelf woon aan de Nederlandse grens en ga mijn drank daar kopen. Niet omdat die goedkoper is, maar omdat ik daar mijn lege PED-flessen terug kan inleveren. En mijn lege blikken kan ik hier gewoon in een zak aan een oud ijzerhandelaar meegeven.
Zie je, die twee dingen geven al een hele berg stort minder.

Daar komt dan bij dat men in nederland alles wekelijks buiten kan zetten en in de gemeente hier over de grens er op regelmatige afstanden containers en vuilbakken staan.

Dat zijn idd kleine dingen maar ze houden de plaatsen wel proper.

In België zijn er enorme boetens gezet op sluikstorten, maar verder heeft men er niets aan gedaan.
Ook aan de afval verwerking is eigenlijk niet veel veranderd tegen over 60 jaar geleden, men verbrand en stort nog steeds, terwijl de helft kan herbruikt worden als men het terug kan inleveren en de andere helft een energiebron is.

Men moet dus de echte producenten en verwerkers van huisvuil aanpakken en niet de tussen schakel. En die macht heeft een gemeente niet, zij kan enkel proberen alles net te houden binnen haar finaciele mogelijkheden.
Jantje is offline  
Oud 4 september 2006, 08:18   #6
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
witte en groene zakken haalt men om de week op, papier en pmd om de 2 weken. als je bepaalde flesjes even uitspoelt, dan stinkt dat zelfs niet in de ergste hittegolf.

3 weken is echt niet mogelijk volgens mij, want als de ophaaldag tijdens een feestdag valt, komt men gewoon op een andere dag die week.
Punt is, dat men deze zomer niet op een andere dag kwam. Althans niet in mijn buurt. Ik vind dat overigens geen ramp.

Citaat:
bijkomend probleem: zet je ergens vuilbakken, dan trek je storten aan. kijk maar in antwerpen, en niet enkel in de seefhoek, aan openbare vuilzakken staat vaak een verzameling van kleine vuilzakjes.

ik ben ook geen expert, maar er is wel degelijk allemaal een verklaring voor, het is geen pesterij.
Ik spreek niet over enige pesterij. Ik veronderstel wel dat de mensen die hiermee bezig zijn, de best mogelijke oplossingen proberen uit te dokteren.

Dat vuilbakken storten aantrekken is meer dan waar. Dicht bij mijn huis staat een bushokje met annex een vuilbakje. Rond die vuilbak vormt zich vaak een klein stortje, opgebouwd uit allerlei plastiekzakjes met onduidelijk afval. Ook bij de glasbak wat verder zie je zo'n fenomeen.

Ik heb me al afgevraagd of het probleem niet kan worden opgelost door meteen voldoende vuilnisbakken te plaatsen. In elk geval blijft het voor mij een raadsel waarom zo'n systeem van permanent toegankelijke afvalbakken voor drankverpakking, papier, glas en hout wel kan werken in een klein Frans stadje, en niet in Antwerpen. Zou er een of ander schaaleffect zijn dat dit verhindert? Ik weet het niet.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 4 september 2006 om 08:20.
Jos Verhulst is offline  
Oud 4 september 2006, 14:34   #7
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik woon zelf in Antwerpen Noord, en de problemen hier zijn volgens mij al te zwaar geworden om nog op gemeentelijk niveau op te lossen. Drie zaken die zeker en vast zouden moeten gebeuren:

- Massaal sociale woningen inrichten. Het enige dat de stad nu doet is krotpanden verzegelen. Alsof dat iets gaat helpen. Waar gaan die mensen nu wonen? Dit moet een van de armste buurten in de stad zijn, ik heb het ook niet al te breed maar als ik buiten kom voel ik mij stinkend rijk...

- Integratiepolitiek: de struisvogelmentaliteit van het stadsbestuur zorgt voor een mestvaalt hier, een te grote concentratie aan allochtonen. Hier is niet eens sprake meer van 'multikul' maar van afzonderlijke etnische eilanden. En nee, het VB gaat daar niet veel tegen doen, behalve nog wat meer conflictsituaties scheppen. Wat we wel nodig hebben is bvb een grootschalig programma voor het aanleren van Nederlands (bij mij in de straat spreekt mss hooguit twintig procent Nederlands...).

- Het uitbouwen van de openbare diensten. Eventueel mss in de vorm van coöperaties vanuit de wijken zelf. Werkloosheid aanpakken aan de hand van gokken op de 'vrije markt' duurt veel te lang.

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 4 september 2006 om 14:35.
Pelgrim is offline  
Oud 4 september 2006, 14:45   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik woon zelf in Antwerpen Noord, en de problemen hier zijn volgens mij al te zwaar geworden om nog op gemeentelijk niveau op te lossen. Drie zaken die zeker en vast zouden moeten gebeuren:

- Massaal sociale woningen inrichten. Het enige dat de stad nu doet is krotpanden verzegelen. Alsof dat iets gaat helpen. Waar gaan die mensen nu wonen? Dit moet een van de armste buurten in de stad zijn, ik heb het ook niet al te breed maar als ik buiten kom voel ik mij stinkend rijk...

- Integratiepolitiek: de struisvogelmentaliteit van het stadsbestuur zorgt voor een mestvaalt hier, een te grote concentratie aan allochtonen. Hier is niet eens sprake meer van 'multikul' maar van afzonderlijke etnische eilanden. En nee, het VB gaat daar niet veel tegen doen, behalve nog wat meer conflictsituaties scheppen. Wat we wel nodig hebben is bvb een grootschalig programma voor het aanleren van Nederlands (bij mij in de straat spreekt mss hooguit twintig procent Nederlands...).

- Het uitbouwen van de openbare diensten. Eventueel mss in de vorm van coöperaties vanuit de wijken zelf. Werkloosheid aanpakken aan de hand van gokken op de 'vrije markt' duurt veel te lang.
Maar dat zijn geen problemen die een stads- of gemeentebestuur zijn te verwijten, zij hebben in deze dingen enkel de mogelijkheid op de krotwoningen te vergrendelen, al de rest is bevoegdheid van de federale overheid.
Jantje is offline  
Oud 4 september 2006, 15:57   #9
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

- Massaal sociale woningen inrichten. (...)
- Het uitbouwen van de openbare diensten.
Zijn dat niet de recepten die reeds hebben gefaald? Worden zo'n sociale woningen bv niet grotendeels ingenomen door mensen die naar hier komen omdat er bv sociale woningen te bekomen zijn? Hoe meer je dit soort zaken uitbouwt, hoe meer problemen je ook dreigt aan te zuigen, alles op kosten van de belastingbetaler die tot steeds omvangrijker 'solidariteit' moet worden verplicht.

""Er zijn inderdaad 72.000 kandidaten (voor sociale woningen, maar vandaag is het onmogelijk om te berekenen wat de behoefte is van morgen. Precies wegens die instroom van nieuwe migranten. Vorig jaar hebben we voor 70% aan allochtonen verhuurd. Hoe kun je vandaag nog een prognose maken als je aan de hele wereld verhuurt? Toenmalig minister Jaak Gabriëls (VLD) heeft in januari 2002 een circulaire uitgevaardigd die ons verplicht om ook mensen die in een asiel- of regularisatieprocedure zitten een woning toe te wijzen. Sindsdien worden de maatschappijen overspoeld door mensen die in sommige gevallen zelfs een papier hebben dat ze niet op het Belgische grondgebied mogen verblijven." (Bob Cools)
http://www.trends.be/CMarticles/Show...sectionID=1205

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 4 september 2006 om 15:58.
Jos Verhulst is offline  
Oud 4 september 2006, 16:04   #10
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht

de huurprijzen er zo hoog maken dat alleen de rijken er nog kunnen wonen?
Mitgard is offline  
Oud 4 september 2006, 16:12   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik woon zelf ook in het noorden van Antwerpen,en vind het juist wat de topic starter daar zegt,wordt stilaan onleefbaar ook voor de niet in Antwerpen geboren mens .................... Dit is dan ook de reden voor vele inwoners uit deze wijken dat armoede zo weelderig teelt,démotivatie is hier het sleutelwoord
Oud 4 september 2006, 16:17   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neem bv het vuilnisophaal-probleem. Vroeger kon men in Antwerpen al zijn vuilnis kwijt om de drie werkdagen. Deze zomer waren er sommige soorten vuilnis die je drie weken moest bijhouden, voordat er een vuilniskar langskwam. Dat kan behoorlijk vervelend zijn, zeker wanneer het warm is en je niet al te ruim bent behuisd. Ik kan men voorstellen dat zoiets gemopper oplevert, en dat men hier en daar ook besluit om een beetje te gaan sluikstorten.

Dat is bji ons ook zo, zelf 's zondags worden er containers geleegd, anders zouden die van de extreme warmte in de zomer uit zichzelf gaan lopen...

Maar elke paar huizen hebt ge een container, bakken voor papier, bakken voor tuinafval enz... en die worden zo goed als elke dag geleegd, zeker in de binnenstad, (bij ons zijn de containers wa groter en is dat om de 2 dagen. )
Herr Flick is offline  
Oud 4 september 2006, 16:21   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik woon zelf niet in Antwerpen maar kom er wel regelmatig en zie vaak de storthopen die er liggen. Maar dit is niet enkel in Antwerpen, ook langs de snelwegen zie je dat en in anders gemeentes en steden.

En de grote oorzaak is niet te zoeken bij de mensen en gemeentes, maar bij de grootwarenhuizen en producenten van de voeding en drankwaren.

Zij verpakken bijna alles voor en dan nog in verschillende verpakkingen.
Ik zelf woon aan de Nederlandse grens en ga mijn drank daar kopen. Niet omdat die goedkoper is, maar omdat ik daar mijn lege PED-flessen terug kan inleveren. En mijn lege blikken kan ik hier gewoon in een zak aan een oud ijzerhandelaar meegeven.
Zie je, die twee dingen geven al een hele berg stort minder.

Daar komt dan bij dat men in nederland alles wekelijks buiten kan zetten en in de gemeente hier over de grens er op regelmatige afstanden containers en vuilbakken staan.

Dat zijn idd kleine dingen maar ze houden de plaatsen wel proper.

In België zijn er enorme boetens gezet op sluikstorten, maar verder heeft men er niets aan gedaan.
Ook aan de afval verwerking is eigenlijk niet veel veranderd tegen over 60 jaar geleden, men verbrand en stort nog steeds, terwijl de helft kan herbruikt worden als men het terug kan inleveren en de andere helft een energiebron is.

Men moet dus de echte producenten en verwerkers van huisvuil aanpakken en niet de tussen schakel. En die macht heeft een gemeente niet, zij kan enkel proberen alles net te houden binnen haar finaciele mogelijkheden.

De reden dat mensen sluik storten heeft te maken met de schandalig hoge prijzen voor die plastieken zakskes...

Ik betaal ongeveer een 200 € per jaar geloof ik kan wat meer of minder zijn, en ik mag alles in de grote container kappen, tuinafval appart, en plastiek en glas kan ook appart net als papier...

Maar wees eens eerlijk hoeveel van dat (appart opgehaald materiaal) wordt er daadwerkelijk herwerkt, en tegen wat voor een kost ?

Hier gooit iedereen dat proper in de container, hebt ge grof vuil, effe bellen, buiten zetten en ze komen dat halen.

Stad ligt altijd proper, properder als antwerpen, zelf de blaadjes van de bomen worden hier met de regelmaat van de klok opgezogen door de veegmachine.
Herr Flick is offline  
Oud 4 september 2006, 18:06   #14
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is bji ons ook zo, zelf 's zondags worden er containers geleegd, anders zouden die van de extreme warmte in de zomer uit zichzelf gaan lopen...

Maar elke paar huizen hebt ge een container, bakken voor papier, bakken voor tuinafval enz... en die worden zo goed als elke dag geleegd, zeker in de binnenstad, (bij ons zijn de containers wa groter en is dat om de 2 dagen. )
Waar is dat dan?
Oud 4 september 2006, 18:09   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het systeem van je vuil zelf wegdoen naar een container in de buurt is van toepassing in praktisch geheel Frankrijk en Spanje (toch buiten de urbane gebieden), is veel goedkoper, directer én minder belastend (monetair en panoramisch).
Oud 4 september 2006, 18:58   #16
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het systeem van je vuil zelf wegdoen naar een container in de buurt is van toepassing in praktisch geheel Frankrijk en Spanje (toch buiten de urbane gebieden), is veel goedkoper, directer én minder belastend (monetair en panoramisch).
Waar ik op vakantie was had je beide: per buurt permanent bereikbare containers en dagelijkse/tweedagelijkse ophaling van restafval. Zijn er dan geen nadelen aan zo'n systeem? Anders zou men dat toch ook in Antwerpen kunnen invoeren?
Oud 4 september 2006, 19:01   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik op vakantie was had je beide: per buurt permanent bereikbare containers en dagelijkse/tweedagelijkse ophaling van restafval. Zijn er dan geen nadelen aan zo'n systeem? Anders zou men dat toch ook in Antwerpen kunnen invoeren?
Jamaar, ze zouden de belastingen of de begrotingen eens naar beneden kunnen halen

Wat overigens niet alleen aan de stad ligt, denk ik dan, gezien vuilophaling me dunkt waar ik het zie uitbesteed wordt.
Oud 4 september 2006, 19:14   #18
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is toch een bewijs, ge zegt het zelf. Struisvogelmentaliteit, integratiepolitiek, wie is aan de macht het VB. Ik ga niet beweren dat deze het gaan oplossen, maar het schampen uitsluiten niet mee laten werken aan mogelijke oplossingen is dat de goede richting? U ziet zelf dat het hele systeem van de multicul niet werkt maar toch blijven de verdedigers ervan halstarrig verder doen zonder één probleem dat ervan uitgaat op te lossen. Men kan vreemdelingen blijven importren tot in het jaar stillekes, maar moet u dan eens afvragen wat voor ons en voor hen de toekomst hier zal te bieden hebben. Die stuisvogelpolitici gaan daar geen boterhammeke minder voor eten,die familie in brussel evenmin, maar jij en ik?
ERLICH is offline  
Oud 4 september 2006, 20:02   #19
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar wees eens eerlijk hoeveel van dat (apart opgehaald materiaal) wordt er daadwerkelijk herwerkt, en tegen wat voor een kost ?
daar zou je wel eens in positieve zin versteld van kunnen staan ...

Maar blijkbaar is er een minderheid van mensen die weigeren te betalen voor hun eigen afval te betalen. Op mijn werk heeft men toegangscontroles ingevoerd omdat men heeft gemerkt dat er werknemers systematisch hun vuilzak van thuis in de bedrijfsafvalcontainers kwam storten
jules is offline  
Oud 4 september 2006, 20:38   #20
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn dat niet de recepten die reeds hebben gefaald? Worden zo'n sociale woningen bv niet grotendeels ingenomen door mensen die naar hier komen omdat er bv sociale woningen te bekomen zijn? Hoe meer je dit soort zaken uitbouwt, hoe meer problemen je ook dreigt aan te zuigen, alles op kosten van de belastingbetaler die tot steeds omvangrijker 'solidariteit' moet worden verplicht.

""Er zijn inderdaad 72.000 kandidaten (voor sociale woningen, maar vandaag is het onmogelijk om te berekenen wat de behoefte is van morgen. Precies wegens die instroom van nieuwe migranten. Vorig jaar hebben we voor 70% aan allochtonen verhuurd. Hoe kun je vandaag nog een prognose maken als je aan de hele wereld verhuurt? Toenmalig minister Jaak Gabriëls (VLD) heeft in januari 2002 een circulaire uitgevaardigd die ons verplicht om ook mensen die in een asiel- of regularisatieprocedure zitten een woning toe te wijzen. Sindsdien worden de maatschappijen overspoeld door mensen die in sommige gevallen zelfs een papier hebben dat ze niet op het Belgische grondgebied mogen verblijven." (Bob Cools)
http://www.trends.be/CMarticles/Show...sectionID=1205
dat is wel een vreemde redenering. We mogen geen sociale woningen bouwen want dat creëert armoede en problemen... Er zijn net enorm veel sociale woningen te kort, de huurprijzen zijn hoog (de helft van mijn budget notabene) en het zijn heus niet alleen vreemdelingen die onderaan de maatschappij vertoeven. In mijn halve gettowijk zie ik verbazend veel blanke westerse gezichten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be