![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
In de beste vakbondstraditie zijn de postmannen in Gent begonnen aan een staking als reactie tegen de schamele probeerselen om van De Post een min of meer efficiënt draaiend en winstgevend bedrijf te maken.
http://www.standaard.be/nieuws/binne...004_008&Snel=1 Waar gaat het over? De invoering van een "Georoute" systeem waarbij via een programma bepaald wordt welke rondes de postbodes in de toekomst zullen moeten afleggen, rekening houdende met de reistijden en -afstand. Daarbij wordt van de postbodes gevraagd om, in plaats van de postbedeling te voet uit te voeren, over te stappen op de fiets. Dit werd vanochtend in Voor de dag (Radio1) door de vakbond afgedaan als "een mobiliteitsprobleem" (sic). Omdat de invoering van het Georoute systeem ook wat aanpassingen vergt, had de directie trouwens voorgesteld om 10 man extra (!) personeel in te zetten. Dit was voor de vakbonden natuurlijk bijlange niet genoeg. Gevolg: staking, want dat is de enige vorm van communicatie blijkbaar die de vakbonden nog kunnen hanteren als niet "hier en nu" op hun aberrante eisenpakketten wordt ingegaan. Daar betalen wij dus ook belastingen voor: De Post heeft een de facto monopolie op de briefwisseling, en als we als burger gebruik willen maken van die dienst waar we voor moeten afdokken, dan werkt ze niet en bestaan er geen alternatieven. Tof voor al die doodsbrieven die meestal binnen de paar dagen op hun bestemming moeten zijn.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 20 augustus 2004 om 14:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
veuroit kameroaden vivan de vakbond
veuroit kameroaden vivan de vakbond .... ik vind dat ze nen bromfiets hadde mogen geven .. maar dan zonder moteurke. ne gewone fiets en de facteur moet zelf brom brom zeggen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
En die doodsbrieven : er hing een doodse stilte in het postkantoor ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister
|
Ik stel voor dat wij de Post eens boycotten en een maand lang alleen telefoneren en emails sturen. Als dan de eerste gedwongen ontslagen beginnen te vallen zingen die facteurs misschien een toontje lager.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Gouverneur
|
Dat ze gewoon hun werk doen en als dat systeem niet werkt zal het wel aangepast worden.Ik moet tijdens mijn werk ook nie op cafe gaan of een druppel drinken.Niet dat mij het iets zou kunnen schelen moest ik geen belasting betalen voor de post.
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
Zo hebben de geldkoeriers indertijd in eigen vel gesneden!
Door hun staking werden de betalingen met kaart gratis en wordt er nu veel meer elektronisch betaald en dus zijn er minder koeriers nodig..... Of wie een kuil graaft voor een ander.... |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, dat staken altijd heeft met respect ook niet veel meer te maken...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zou zeggen: mannen en vrouwen van De Post, go for it, geeft ze van katoen, laat al die verwende kutbelgen maar janken dat hun post niet op tijd komt. Weet ge wa, pakt zelf uwe fiets en steekt uwen brief zelf in de bus. Laatst gewijzigd door Generaloberstvonstorch : 20 augustus 2004 om 14:49. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
ik betaal er ook belastingen voor (de eeuwige dooddoener) maar ik ga die mannen niet zeggen hoe ze hun job moeten doen, dat zullen ze zelf wel beter weten.
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 20 augustus 2004 om 14:58. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Partijlid
|
yep mensen moet is weten wanneer ze een vakbond is echt moet gebruiken. Allé mensen is dit nog redelijk. Ik vind dit een beetje zielig en zo zal een vakbond door zo'n acties zich maar ook de andere ridiculiseren. Je gebruikt een vakbond wanneer dat er iets aan mis is en niet wanneer je te lui bent. allé misschien heb ik een vooroordeel maar ik ken een postbode en die vond de fiets wel vermoeiend maar vond het geen probleem.,
In Antwerpen (Merksem) Hetzelfde geval. Die van de bib staakte omdat ze op een zaterdag moesten gaan werken, tja zoiets moet je weten he als je in een bib werkt dat je op uren en zaterdags moet werken, zoiets zegt meer over de mensen die daar werken. Volkomen luiheid noem ik dat en dat mag dan terecht als ik een boek binnen lever heb ik ook laten blijken dat ze een beetje belachelijk aan het doen waren. Neem in Schoten de bib is die hebben ook een vakbond, die mensen zijn vriendelijk en zagen niet als ik een boete moeten betalen. Worden door de algemene mens dus ook meer gerespecteerd. Nee zoiets zegt niets over vakbonden algemeen( zorgt tevens voor de stereotypering) maar over het volk dat daar rond loopt. Ze zouden is beter moeten weten en weten wat voor strijd voor een vakbond heeft geleverd. Die arbeiders zouden zich nu doodschamen om die eisen te horen wat ze nu vragen. Tja als je weet dat de post nog eens geprivatiseerd moet worden dan geef ik ze met zo'n postbodes één jaar. Trouwens die privatisering zorgt voor kwaliteitsvermindering bij bepaalde aspecten zoals openbaarvervoert etc. De koeriers is een ander verhaal en vond ik wel terecht. Die mensen spelen met hun leven en verdienen gewoon veilige en best (zolang dat het betaalbaar is) maatregelen. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
NEXT STEP: END THE WAR IN IRAK? |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar ja, het komt van mij, dus moet ge wel tegen zijn hé, beunhaas.
|
|
|
|
#19 |
|
Partijlid
|
als ik een vakbondvertegenwoordiger was zou ik dit hard reageren maar laten we is horen of dat er niet meer zaken waren waarvoor ze staken.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
facteur een met uitsterven bedreigd beroep. Binnen 20 jaar steken ze ne facteur in het museum en mag die daar zitten uitleggen aan de kinderen wat hij vroeger deed.
Ik stapte op mijne fiets en deed brom brom. Dan pakte ik mijne zak en ik reed van brievenbus naar brievenbus.. waarop de kinderen : een brievenbus wat is dat ? ....
|
|
|