Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2007, 19:57   #1
duncan
Banneling

Standaard vandaag juist gezien op panorama pasieve hackers

Aangezien de heren en dames politici en het gewone volk denk dat online bankieren zo veilig is zoals ik dacht ik deze post te lanceren.

In London vliegen de duizenden ponden rond de oren van de mensen door proffesionele hackers die toegangs codes hacken om kaartjes met de zuur verdiende centen van de mensen leeg te halen .

Wat het kapitalistisch systeem ons allemaal niet aandoet pfff erg ....omdat er zovele slacht offers zijn hebben 'gewone burgers' in samenwerking met politie nagegaan hoeveel hackbare netwerken er open stonden ergens te london.

Deze hackers worden passieve hackers (passive hackers) genoemd en checken welke wireless netwerken ze kunnen hacken om gratis te internetten of gegevens te stelen ...als deze passieve hackers binnen raken melden ze het direkt de politie .

Goed dat er deze mensen bestaat EN ik vraag me af of der hier ook mensen zijn die zich willen engageren in samenwerking met de politie want ik hoorde immers een tijdje terug dat grote hackers in europa ...België en Nederland wonen en ook hier aanwezig zijn .

Niet dat ik enige contact of papier heb met diensten of politie maar ik vroeg het me af ...ooit zag ik hoe gemakkelijk iemand zijn email kan gehackt worden en ik kreeg er de kriebels van brrr .

Alez al ons papier afval scheuren hé en pc poetsen mé mr proper ofzow lol
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 20:45   #2
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Geen wireless gebruiken... Da's er gewoon om vragen
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 23:04   #3
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Precies daar ligt de achillespees !
Bovendien bestaat de paspoortplicht niet in de UK.
Men kan zich simpel met een of ander officieel (vervalst) papier identificiëren en een bankrekening openen met een "geleende" identiteit.
Hierdoor staat de deur tot fraude wagenwijd open.
Hit & run via een gemanipuleerde internetbanking-overschrijving wordt dan een makkie.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 23:41   #4
duncan
Banneling

Standaard

die pasieve hackers die de politie meehelpen noemen eigenlijk ethische hackers achja we plakken er nen naam op hé .

Tjah goeie reklam is't ni voor online banking brrr en ik heb da aaaaarg

Oké in engeland wordt da ni zo goe beschermt als hier mor toch scary brrr ik denk dat men da in dit land ook heeft zenne ; ni?

Laatst gewijzigd door duncan : 20 mei 2007 om 23:42.
Oud 21 mei 2007, 11:03   #5
DenMathias
Schepen

Standaard

't Is verbazingwekkend simpel om een draadloos netwerk te kraken.

Ik wou het (uit nieuwsgierigheid) eens proberen met ons eigen netwerk, maar helaas: mijn draadloze kaart ondersteunt niet genoeg functies om dit aan te kunnen

Maar had ik een ondersteunde grafische kaart, en genoeg geduld, dan was het zeker mogelijk een netwerk te kraken.
(Een niet-beveiligd draadloos netwerk hoeft niet eens gekraakt te worden, een WEP-netwerk duurt met packet injection slechts een uur, een WPA-netwerk enkele dagen)
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:19   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Yep, maar het is zo makkelijk hé,

Het is natuurlijk ook zo makkelijk om erin te geraken... ik heb wel een scanner openstaan natuurlijk thuis, van zodra er iets op mijn netwerk binnensluipt, heb ik het gezien...

Het beste is ook uw Wlan te beveiligen met codes of met Mac adress filtering, ons Wired netwerk is daarmee zelf beveiligd, van zodra ge een pc aansluit die niet gekend is, gaat de poort van de switch down. gedaan met prutsen.

Ja ge kunt een gekend macadress copyeren, maar elke beveiliging is te omzeilen natuurlijk, iemand met genoeg vrije tijd, brains en geld raakt overal in. Zelf in de computers van NASA, Banksys of het Pentagon.

Maar ge moet dan wel een wreed gedreven hobyist zijn, en de kans dat ze u pakken is vrij reël, u laat namelijk zelf ook een electronisch spoor na...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 11:25   #7
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
die pasieve hackers die de politie meehelpen noemen eigenlijk ethische hackers achja we plakken er nen naam op hé .

Oké in engeland wordt da ni zo goe beschermt als hier mor toch scary brrr ik denk dat men da in dit land ook heeft zenne ; ni?

Als ge vanop de pc op uw werk aan homebanking gaat doen en ik zet ne straffe portscanner open in uw subnet, (iets zoals wireshark, vrij te downloaden) dan kan ik al uw verkeer onderscheppen en alle losse paketjes nalezen...

Wij hebben dit ooit gedaan tijdens ne cursus en we onderschepten met gemak, het Administrator password van de server... nice,

Als het geicripteerd verstuurd wordt is da moeilijker (VPN tunnels bvb of de codering met digi pass en of het systeem van KBC online... ) maar ne straffen met ne straffe PC , wat geluk en veel geduld, kan proberen die incriptie te kraken.

Ik heb ooit eense eene ne site zien kraken door SQL code in te voeren in een invulvakske van die site, (tegenwoordig weet iedereen dat, en beveiligen ze zich daar tegen) maar dat was dus om nie goe van te worden om die gast efkes, bezig te zien...

Goed beveiligde netwerken worden echt wel goe beveiligd en gemonitord, maar het is altijd mogelijk 100 % veilig bestaat niet.
Oud 21 mei 2007, 12:51   #8
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge vanop de pc op uw werk aan homebanking gaat doen en ik zet ne straffe portscanner open in uw subnet, (iets zoals wireshark, vrij te downloaden) dan kan ik al uw verkeer onderscheppen en alle losse paketjes nalezen...

Wij hebben dit ooit gedaan tijdens ne cursus en we onderschepten met gemak, het Administrator password van de server... nice,

Als het geicripteerd verstuurd wordt is da moeilijker (VPN tunnels bvb of de codering met digi pass en of het systeem van KBC online... ) maar ne straffen met ne straffe PC , wat geluk en veel geduld, kan proberen die incriptie te kraken.

Ik heb ooit eense eene ne site zien kraken door SQL code in te voeren in een invulvakske van die site, (tegenwoordig weet iedereen dat, en beveiligen ze zich daar tegen) maar dat was dus om nie goe van te worden om die gast efkes, bezig te zien...

Goed beveiligde netwerken worden echt wel goe beveiligd en gemonitord, maar het is altijd mogelijk 100 % veilig bestaat niet.
Ge vergeet er bij te vertellen , nooit uw keycode op uw computer op te slagen, en als ge hem op een usbstick opslaat laat deze niet steken, eigenlijk is een diskette het beste
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 13:08   #9
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ge vergeet er bij te vertellen , nooit uw keycode op uw computer op te slagen, en als ge hem op een usbstick opslaat laat deze niet steken, eigenlijk is een diskette het beste

Ja uw diskette kunde ook verliezen, maar KBC is bezig met die keycodes te vervangen door cardreaders , dat zal ook alweer wat veiliger zijn.
Oud 21 mei 2007, 13:26   #10
araneus
Gouverneur

Standaard

Ga eens in een studentenbuurt met je laptoppeke kijken. Je krijgt onmiddellijk tientallen onbeveiligde netwerken via een scan. De meeste routers staan trouwens nog altijd met het default pasword of zelfs zonder. Je zwiert die gasten binnen de minuut van hun eigen netwerk.
Veel bedrijven werken zelfs op die manier. Bij een vorige werkgever werkten we verder op het netwerk van één van de buren als onze eigen lijn weer eens down was.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:39   #11
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Maar had ik een ondersteunde grafische kaart, en genoeg geduld, dan was het zeker mogelijk een netwerk te kraken.
Eh?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:40   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

on-topic, er zou een full-time patrouille van de politie moeten rondrijden en mensen met een onbeveiligd netwerk op den boek gooien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 14:42   #13
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
on-topic, er zou een full-time patrouille van de politie moeten rondrijden en mensen met een onbeveiligd netwerk op den boek gooien.
Ssssst, als iedereen beveiligd is geraak ik niet meer op politcs.be
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 16:05   #14
Donaldduck
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Precies daar ligt de achillespees !
Bovendien bestaat de paspoortplicht niet in de UK.
Men kan zich simpel met een of ander officieel (vervalst) papier identificiëren en een bankrekening openen met een "geleende" identiteit.
Hierdoor staat de deur tot fraude wagenwijd open.
Hit & run via een gemanipuleerde internetbanking-overschrijving wordt dan een makkie.
woehahaha , simpel een bankrknr openen in de UK , denk het ni , heb daar 5 jaar legaal met alle papieren in orde gewoond , woonde bij vrienden die een groot huis hadden ,had werk ( freelance ) en zelfs een boekhouder en een wat ze hier een sis kaart noemen , denk nu ni dat ik een bankrknr kreeg hoor , ik moest bewijzen dat ik op dat adres woonde , hoe doe je dat , met een factuur van bv nutsvoorzieningen , aangezien ik inwoonde stonden die niet op mijn naam . GSM abonnemen mss dan maar , nee hoor abonnement enkel te verkrijgen als je een bankrknr had , de vaste tel. op mijn naam dan maar , nee hoor enkel met bankrknr , water elek of gas van het zelfde . Bankrknr henb ik na 6 maand in orde gekregen omdat mijn boekhouder een bankdirec. kende , zo gemakkelijk was da dus ni hé .
Juist omdat er geen id kaart plicht is kan je zomaar geen bankrknr openen , veel mensen krijgen hun loon daar met een cheque omdat ze geen bankrknr hebben .
Oud 21 mei 2007, 18:10   #15
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ssssst, als iedereen beveiligd is geraak ik niet meer op politcs.be

Tjah ik ook niet mor hij heeft een punt hé lol
Oud 21 mei 2007, 18:14   #16
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck Bekijk bericht
woehahaha , simpel een bankrknr openen in de UK , denk het ni , heb daar 5 jaar legaal met alle papieren in orde gewoond , woonde bij vrienden die een groot huis hadden ,had werk ( freelance ) en zelfs een boekhouder en een wat ze hier een sis kaart noemen , denk nu ni dat ik een bankrknr kreeg hoor , ik moest bewijzen dat ik op dat adres woonde , hoe doe je dat , met een factuur van bv nutsvoorzieningen , aangezien ik inwoonde stonden die niet op mijn naam . GSM abonnemen mss dan maar , nee hoor abonnement enkel te verkrijgen als je een bankrknr had , de vaste tel. op mijn naam dan maar , nee hoor enkel met bankrknr , water elek of gas van het zelfde . Bankrknr henb ik na 6 maand in orde gekregen omdat mijn boekhouder een bankdirec. kende , zo gemakkelijk was da dus ni hé .
Juist omdat er geen id kaart plicht is kan je zomaar geen bankrknr openen , veel mensen krijgen hun loon daar met een cheque omdat ze geen bankrknr hebben .

Men steelde een auto op kosten van een dame en die andere dame die dienen auto jatte had ENKEL 1 papier van pensioen vast 1 bank afschrift van belastingen en dat was voldoende zo bleek .
Moet er wel aan toevoegen dat die hackers ook materiaal hadden om kaarten te vervalsen dus misschien een pensioens kaart ofzo allezins 2 papieren en hopla auto GRATIS met iemand anders zen centen.
Oud 21 mei 2007, 20:08   #17
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Eh?
Euhm, typfoutje
'k Was voor mijn lief juist een computer aan't zoeken en aan 't kijken of de grafische kaart goed was

'k Heb precies een zwakke dag Ook al in een andere topic beziggeweest, terwijl ik een verkeerd artikel bovenhaalde.
't Zal de blok zijn Damn you, Transportverschijnselen!

Laatst gewijzigd door DenMathias : 21 mei 2007 om 20:10.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 20:57   #18
duncan
Banneling

Standaard

lol
Oud 21 mei 2007, 21:10   #19
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht

haazo gij hebt , BINGOOOOO
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 21:11   #20
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Bij een vorige werkgever werkten we verder op het netwerk van één van de buren als onze eigen lijn weer eens down was.

Hacken... Das wel nog iets wa me interesseert zè! En vooral de politics moderators!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be