![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
(Doorbraak)
SPLITS ABVV ‘Er is een volwaardig Vlaams ABVV nodig’, dat stelt dan weer de Antwerpse tak van het ABVV. ‘Vlaanderen en Wallonië kennen nu eenmaal een andere cultuur en andere gevoeligheden’, zegt Dirk Schoeters, algemeen secretaris van het Antwerps ABVV en lid van zowel het Vlaams als het federaal ABVV-bureau. Hij heeft het onder meer over de harde opstelling van syndicaten van over de taalgrens tegenover de beschikbaarheidscontrole van werklozen. In Vlaanderen is daar tenminste een debat over mogelijk.
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
Tja, we zullen maar Limburg en Vlaams-Brabant niet gaan vergelijken zeker?
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|