![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De 16 GBs die met sluiting bedreigd zijn gaan zaterdag 29 september in staking. Naar het zich laat aanzien zullen ook andere GB's zich bij deactie aansluiten.
De comité's van klanten en burendie onder impuls van CAP (Comité Andere Politiek) tot stand kwamen, hebben inmiddels zo'n 25.000 handtekeningen verzameld. Ze zullen morgen met een open brief aan de diverse GB's hun solidariteit betuigen. meer info op: http://gb-campagne.blogspot.com waar je behalve de Open Brief aan de Vakbonden en de Directie van Carrefour ook een videoverslag vindt van de twee toernée's die CAP organiseerde. Op indymedia ovl staat een interessante gedachtenwisseling over de zin en onzin van de CAP solidariteitsactie.
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Dan gaan we toch gezellig bij Colruyt of zo...
Of beter nog, bij de meest nabije Albert Heijn... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Lap, de 'gewone' mensen zijn weeral eens het slachtoffer van deze asociale staking. Ik kan voor zulke acties weinig begrip opbrengen. Zeker de werkende mensen worden hiermee extra gestraft, zij hebben vaak alleen op zaterdag de mogelijkheid om rustig hun boodschappen te doen. Dan denk ik met heimwee terug aan de USA, waar vele grote en middelgrote supermarkten ook op zon- en feestdagen openzijn en dit tot laat in de avond of zelfs dag en nacht. Ook in Europese landen als Tsjechië, Polen, Portugal, Griekenland, Slovakije, enz. hebben vele supermarkten en winkels vriendelijkere openingstijden voor de werkende mensen.
Hebben de vakbonden geen beter initiatief dan dit, waarmee ze wel de directie / bazen zelf raken, maar niet de winkelende burger? Bijvoorbeeld het als protest 'gratis' uitdelen van producten of desnoods een ludieke staking in de week. Maar toch niet in het weekend ... en dan schrikken de fanatieke syndicalisten ervan dat ze bij brede lagen van de bevolking de sympathie hebben verloren. Ander en beter. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
kleine kruideniertjes en winkeltjes en bazaarkes opendoen moet terug makkelijker worden.
als de gb voor 1 euro per kilo bloemkool verkoopt moet ik daar vlak voor hun deur kunnen gaan staan met betere en of goedkopere bloemkolen of met meerwaarde bloemkolen. wanneer de gb dan wil dat ik daarmee stop kunnen ze me een arbeidscontract aanbieden om hun bloemkolen mee te gaan verkopen. bieden ze meer dan wanneer ik alleen bloemkolen verkoop dan zal ik dat aanvaarden slabakken hun voorwaarden weer terug af dan zet ik me opnieuw voor hun deur met mijn eigen bloemkolen. indien zodoende de kleintjes dus ook toegang hadden tot de vrije markt dan zouden de prijzen zich nivelleren op basis van de prijzen die de kleintjes dan setten. of maw op de prijzen waarvoor kleintjes het aangeboden product op kleine schaal kunnen produceren. de groten zouden daar dan enkel nog onder kunnen gaan indien ze hun werknemers hebben verleidt met betere opbrengsten dan wanneer deze zelfstandig en kleinschalig ondernemen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 september 2007 om 00:26. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is er over.
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
En waarom staken ze?
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
:')
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat er teveel turken rondom hun zijn komen wonen die ergens anders hun inkopen gaan doen.
|
|
|
#10 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vakbonden denken echt niet meer na en staan tegenwoordig heel ver van wat in de maatschappij leeft. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Onze vakbonden zijn gegijzeld door kleinlinks...
En de moet ontbreekt hen om daar iets aan te doen... |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ga naar bevoegde instanties, en vraag je een leurkaart aan, zodat je als marktkramer kan fungeren, en je hebt de mogelijkheid om op daarvoor voorziene momenten en tijdstippen je waren te verkopen. Zo moeilijk is het om op te starten. Richt je salon als buurtwinkel in, vraag opnieuw de nodige vergunningen aan, en je kan ook beginnen... Zo moeilijk is het allemaal niet, maar dat past uiteraard niet in je betoog... |
|
|
|
|
|
|
#15 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stomme overheid. Laat mij eens de vrijheid om te staan waar ik wil. Maar néén, liever oligopolies vormen en dan janken als de prijzen stijgen. Daar zijn ze goed in.
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Men is hier blijkbaar en kei in het vertellen wat anderen met hun geld mogen en moeten doen, zolang het eigen geld maar niet in het gedrang komt. Zelf eens risico's nemen en investeren, daarvoor heeft men hier de ballen niet. Als alle buurtbewoners en het fameuze CAP dan toch zo ondersteunend zijn, dan let niets hen die GB's over te kopen, het personeel te houden aan identiek dezelfde loonvoorwaarden (inclusief de loonsverhogingen die ze uiteraard verdienen om de x jaar), zelf goederen in te kopen en daarmee de boel draaiende te houden. Wedden dat niemand dat zal doen? De beste stuurlui staan aan wal weet je wel. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik lever kritiek op het huidige beleid. Mag het nog? Citaat:
Wát denk je dat dit is: "Ga naar bevoegde instanties, en vraag je een leurkaart aan, zodat je als marktkramer kan fungeren, en je hebt de mogelijkheid om op daarvoor voorziene momenten en tijdstippen je waren te verkopen." ? Ik zal het je zeggen. Overheidsinmenging en dat kost geld. Wat achterlijk is, want de vrije markt kan dat beter. Wat denk je dat dit is: " Stomme overheid. Laat mij eens de vrijheid om te staan waar ik wil." Ik zal het je zeggen. Minder overheidsinmenging, minder geld. Waardoor mensen een betere toegang hebben tot de vrije markt die nu wordt afgeschermd door de overheid, waardoor je een hogere kapitaalincentive nodig hebt om toe te treden. Snap je het al wat beter? Citaat:
Maar ja, mensen 'kiezen' daarvoor. Stelletje etatisten. Citaat:
|
|
|
|
|
#18 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jouw hoge kapitaalincentive om toe te treden beperkt zich tot 60€ per trimester. Afscherming en onbereikbaarheid zei je? Citaat:
Citaat:
60€ voor 3 maand en de moeite om eens naar een ondernemingsloket te stappen; daarna staat de markt voor je open... Waanzinnig moeilijk, inderdaad... |
|||||||
|
|
|
|
|
#19 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allemaal zaken die veel efficienter aan een vrije markt overgelaten kunnen worden. Citaat:
Het enige wat ik hier doe, is zeggen dat een pleidooi voor m�*nder overheid, over alle sectoren, een perfect gerechtvaardigd pleidooi is. Enkel mensen die een voordeel hebben bij de huidige overheidsstructuren door subsidies of werkloosheidsuitkeringen allerhande, kunnen zo'n structuur dat teert op de welvaart van zij die toegevoegde welvaart produceren, kunnen zo'n onrechtvaardig en inefficient systeem verdedigen. Ik ben daar ook iemand van. Maar ik verdedig het niet. Citaat:
'60 euro elke 3-maand en op een verplichte plaats staan' of 'geen geld en staan waar je wilt' ?
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mensen hebben vaak de neiging niks te doen of slecht te presteren, als er geen geld tegenover staat... |
|
|
|
|