![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11781 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke vlamingen zijn volgens u het wantrouwigst : A. Echte Vlamingen (Vlaamsnationalisten) B. Vlamingen die zich Belg voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11783 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Verzoening" zeg je. Dus je erkent dat de situatie tussen Vlamingen en de Francofonie in la Belgique wel degelijk problematisch is. Wel, die zal gewoon problematisch blijven zolang de Franstaligen weigeren een copernicaanse staatshervorming te aanvaarden. Wanneer ze in die houding volharden, dan komt er nooit nog een "verzoening", zoveel is duidelijk. Het wordt ofwel een totaal ander Belgique, ofwel helemaal geen meer. De francofonie heeft meer te verliezen dan de Vlamingen. Ze hebben niet zo gek veel tijd meer.
![]() |
#11784 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt dat de situatie problematisch is. Wij gaan het wellicht nooit eens worden, maar ik zou het op prijs leggen dat U me geen woorden in de mond legt die ik niet gesproken heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11785 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij is er niet veel verschil. Men kan het de Vlamingen eigenlijk ook niet kwalijk nemen. Eeuwenlange bezetting gaat vaak gepaard met een bijbehorende bezettingsmentaliteit. Groep A is van mening dat de bezetting nog niet is beeindigd, en is wantrouwig richting Belgique. Groep B is van mening dat de bezetting is beeindigd na het afwerpen van het Hollandse juk in 1830, en is wantrouwig jegens de Hollanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11786 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11787 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had totnutoe 1 positieve Nederlandse restaurant-ervaring. Dat was in Château Neercanne, 20 meter over de Nederlandse grens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11788 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal u het nog sterker vertellen; ik ben Nederlander, maar ik moet er niet aan denken om een snack uit de muur te halen en ik heb dat dus ook nog nooit gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11789 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
de nederlanders hebben het gewoon van de amerikanen overgenomen..
![]() |
![]() |
#11790 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou u wel willen natuurlijk, dit éénrichtingsverkeer! Want u bent al Hollander 'avant la lettre' als ik uw avatar bekijk. U die constant uw eigen Vlaams taal verpatst aan de Hollanders.En weer eens spreekt u in naam van de Vlamingen. U bent ook niet vlug beschaamd. Dat u nu in naam van de Nederlanders zou spreken, dat zou ik zonder problemen aanvaarden. Maar uw aureool van 'goede Vlaming' bent u in mijn ogen reeds lang verloren. Wees daar maar zeker van. Wellicht hebt u zeker ook al geboekt voor een strandvakantie in Scheveningen. Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2010 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11791 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11793 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de "Vlaamse taal" betreft, je geraakt niet weg uit je eigen waanbeeld. Er is geen Vlaamse taal. Ik ken wel één soort Vlaams zeer goed (het West-Vlaams van mijn geboortestreek) en verder ook redelijk wat Vlaams uit de Denderregio. En daar zit heel wat verschil op. Maar één Algemeen Vlaams bestaat niet system, hoezeer jij hier ook driftig mag op en neer dansen. Jij en ik gebruiken dezelfde taal, het Nederlands, niet het Vlaams. Ik spreek even frequent in naam van de Vlamingen als jij dat doet (zoals jouw "Wij hier in het Zuiden"). Dat ik in jouw ogen geen goede Vlaming ben is voor mij eerder een complement dan een blaam. Want bij jou zijn de enige "goede Vlamingen" de Belgicisten. En daar bedank ik feestelijk voor. Neen, ik heb niet geboekt voor Scheveningen. Maar een strandvakantie in Nederland vind ik wel héél aantrekkelijk. Daar heb je tenminste strand én duinen. En bovendien: weinig of geen Belgicisten. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11794 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Over klantenbediening heb jij niets te vertelle, Belg. Belgie is zo'n beetje de meest klantonvriendelijke land dat er bestaat. Het woord klantenbediening bestaat niet eens in Belgie! Jullie hebben daar geen verstand van. Iedere Belgische kassabediende (zowel de Vlam als de Waal) is een zure oude wijf/kerel met een norse gezicht die het (wissel)geld altijd op tafel smijt. En Belgen verwachten dat ook dus doen ze dat ook. Allen vrienden en kennissen krijgen van elkaar geld in de hand en geven ze elkaar een glimlach. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11795 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat Rotterdam-Antwerpen betreft, als die beiden in een zelfde land liggen kunnen zij prima samenwerken en heel de Noordzee en de Baltische Zee beheersen, met een uitgangspoort op de Atlantische en de Arctische Oceaan. De enige die daar hinder van zou kunnen ondervinden in commerciële termen is Hamburg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11796 |
Banneling
|
![]() In peilingen gelooft ge niet...Jouw goed recht. Maar wat ik niet begrijp, is dat je dan de beweringen van één enkel man aanhaalt als bewijs en argument ? Omdat het in je kraam te pas komt mischien ? Ga je er nog lang mee rammelen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11797 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |