Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 september 2011, 19:29   #101
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het gemakkelijkste wanneer mensen zoals u geen argumenten meer hebben, is de tegenpartij te verslijten voor onnozelaars die innozele dingen verdedigen.
mensen zoals u dus? Die op de man beginnen te spelen ipv de originele these te weerleggen met cijfers en bewijzen?

Nog altijd niets gevonden? of zoekt u gewoon niet?
vrijevlaming is offline  
Oud 27 september 2011, 19:33   #102
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
mensen zoals u dus? Die op de man beginnen te spelen ipv de originele these te weerleggen met cijfers en bewijzen?

Nog altijd niets gevonden? of zoekt u gewoon niet?
Indien u vandaag naar Crombez had gekeken op Terzake, dan had u uw antwoord gekregen. Geen nood, morgen kunt via uw PC dit programma terug oproepen.

Ik ga hier niet meedoen in het infantiele spelletje van welles-nietes.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2011 om 19:35.
Het Oosten is offline  
Oud 27 september 2011, 19:36   #103
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gemakkelijkste wanneer mensen zoals u geen argumenten meer hebben, is de tegenpartij te verslijten voor onnozelaars die onnozele dingen verdedigen.

In mijn ogen zijn nu juist de onnozelaars diegenen die een akkoord afschieten zonder ook maar één letter te hebben gelezen.
En ik vind dat jij nu langs de kant staat te bleiten.
compassie ? neen!
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:37   #104
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien u vandaag naar Crombez had gekeken op Terzake, dan had u uw antwoord gekregen. Geen nood, morgen kunt via uw PC dit programma terug oproepen.

weeral gebleit.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:38   #105
WvN
Vreemdeling

Standaard

Hmm, er wordt hier blijkbaar meer getrolled en ge-"ad hominem"t dan iets anders. Ik denk dat ik mij met dit forum heb vergist.

De groeten,

WvN
WvN is offline  
Oud 27 september 2011, 19:39   #106
stuyckp
Banneling

Standaard

Het Oosten ligt buiten westen
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:39   #107
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ha, ze hebben er het vuurtorenlicht van Oostende bijgehaald! Zoals het de waardige rode regimezender past! Die gelooft ook nog dat de piepels hooi eten!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 september 2011, 19:40   #108
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WvN Bekijk bericht
Hmm, er wordt hier blijkbaar meer getrolled en ge-"ad hominem"t dan iets anders. Ik denk dat ik mij met dit forum heb vergist.

De groeten,

WvN
Dan had je deze week eens moeten kijken naar de verdedigers van het akkoord. Dan had je geweten dat onze reactie gerechtvaardigd is.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:40   #109
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft de NVA nu bereikt door haar stugge opstelling?
Niets!

Wat zou de voormalige VU bereikt hebben zonder haar deelneming aan de toenmalige regering?
Niets!

Wat heeft de voormalige VU bereikt door haar deelneming aan de regering toen?
Dat Vlaanderen een deelstaat werd, met een eigen parlement, een eigen minister-president, budget enz.

Wat hebben de onderhandelaars vandaag bereikt?
Eindelijk de splitsting van BHV na meer dan 40 jaar gehakketak, reponsabilisering der deelstaten, begin van het opkuisen van de Brussels puinhoop in dit gewest, meer middelen, en waarschijnlijk een pak meer bevoegdheden voor Vlaanderen.

Ziedaar de feiten.

Ziedaar ook het verschil tussen
iets doen, de handen uit de mouwen steken, verantwoordelijkheid durven nemen, zijn nek durven uitsteken in zeer moeilijke omstandigheden,
Dat stelletje volksverraders daar zeker
Savatage is offline  
Oud 27 september 2011, 19:41   #110
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je moet eigenlijk maar durven hé. Rekenen op een stijging van de personenbelasting van 5,1 terwijl je met de veronderstelde nominale groei en inflatie slechts 4,3 procent mag nemen...
Dat noemen ze ambitieus zijn, zoals de 500.000 jobs in het besparingsplan van de N-VA voor de verkiezingen.

Citaat:
Dat is dus het eerste lijk en als ze dergelijke dingen al durven doen, dan weet je dat er nog wat fraaie dingen uit de kast zullen vallen.
Welk lijk ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 september 2011, 19:43   #111
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het Oosten ligt buiten westen
Uw pueriel gedrag pleit niet voor u. Uw argumentatie is al helemaal ondermaats. Maar dat is niets nieuws.
Het Oosten is offline  
Oud 27 september 2011, 19:46   #112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat stelletje volksverraders daar zeker

Liefst alles citeren.
Citaat:
Ziedaar de feiten.

Ziedaar ook het verschil tussen
iets doen, de handen uit de mouwen steken, verantwoordelijkheid durven nemen, zijn nek durven uitsteken in zeer moeilijke omstandigheden,

aan de ene kant

en

de hele tijd janken, zich steeds weer demonstratief bleitend op de borst slaan, permanent de eeuwige Caliméro uithangen, zich arrogant opstellen, zich onmisbaar wanen,

aan de andere kant.
[/quote]

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2011 om 19:56.
Het Oosten is offline  
Oud 27 september 2011, 19:47   #113
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dit is los gezever, parameters moeten wij hebben.
Als je 5% groei als parameter hanteert dan ben je bezig met science fiction. Dat is geen zever. Het zou even dom zijn om te stellen dat je het wereldrecord 100m gaat breken en naar 8 seconden brengen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 27 september 2011, 19:49   #114
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw pueriel gedrag pleit niet voor u. Uw argumentatie is al helemaal ondermaats. Maar dat is niets nieuws.
Wel kijk eens naar uw eigen reacties van de voorbije dagen.
Ik heb bijna allemaal dingen gebruikt waar u zelf ook niet vies van bent.
Dus als het even kan in het vervolg een beetje deftiger dan krijgt u van mij ook deftig repliek. Maar met uw gedrag van de laatste tijd verdient u niet beter dan met uw eigen nonsensn en demagogie geconfronteerd te worden.
Inhoud en argumenten. Geen gezever over langs de kant staan, bleiten of dies meer.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 september 2011 om 19:50.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:51   #115
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Crootje heeft dus met andere woorden toegegeven dat ze met onrealistische cijfers de financiële gevolgen voor vlaanderen schromelijk onder/overschatten (afhankelijk van je invalshoek).
De Croo zal wel zorgen dat zijn pree welvaartsvast is.
Oud 27 september 2011, 19:53   #116
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
M.a.w. onze politici verwachten een gemiddelde groei van bijna 4 % inclusief inflatie van 2 % over de komende 10 - 20 jaar of een netto groei van bijna 2 %. Dat lijkt me bijzonder hoog geschat gezien het verleden (laatste 10 -15 jaar).
En dan nemen zij aan dat de inkomsten belasting, het gaat hierom de verdiensten van de burger, door het nog meer afromende systeem dat Di Rupo hiervoor wil invoeren met circa 33 % (1.6/1.2) stijgt.
Welke economische school gebruikt parameters als groei inclusief inflatie en netto groei (zonder inflatie volgens jouw definitie ?).

Blijkbaar heeft Muyterske zijn eigen economische school.

Oud 27 september 2011, 19:54   #117
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
de hele tijd janken, zich steeds weer demonstratief bleitend op de borst slaan, permanent de eeuwige Caliméro uithangen, zich arrogant opstellen, zich onmisbaar wanen,

Wiens pueriel gedrag. Dat van u!!!
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:56   #118
WvN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dan had je deze week eens moeten kijken naar de verdedigers van het akkoord. Dan had je geweten dat onze reactie gerechtvaardigd is.
Sorry, ik wil hier niet in de aanval gaan en wil me ook niet moeien met de interacties tussen de oudere forumleden.

Maar ik ben op zoek naar een plaats waar een inhoudelijke discussie kan gevoerd worden en vind dat enige poging daartoe snel vervalt in een ad hominem discussie.

Mijn excuses.
WvN is offline  
Oud 27 september 2011, 19:58   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
M.a.w. onze politici verwachten een gemiddelde groei van bijna 4 % inclusief inflatie van 2 % over de komende 10 - 20 jaar of een netto groei van bijna 2 %. Dat lijkt me bijzonder hoog geschat gezien het verleden (laatste 10 -15 jaar).
En dan nemen zij aan dat de inkomsten belasting, het gaat hierom de verdiensten van de burger, door het nog meer afromende systeem dat Di Rupo hiervoor wil invoeren met circa 33 % (1.6/1.2) stijgt.

Vroeger werd bij iedere indexsprong reeds door het systeem meer afgehouden van dergelijke welvaartcorrectie dan eigenlijk veroorloofd is. Bij een indexaanpassing van 1,0 % beurde de staat 1,2 % meer inkomstenbelasting. Dit is de bekende sluipende belastingverhoging waarmee we sinds jaar en dag gezegend zijn. Maar dit is blijkbaar niet genoeg: het wordt blijkbaar verhoogd tot 1,6 %!

De rekeningen kloppen niet. Het Griekenland aan de Maas is niet meer te betalen en dan gaat men zich rijk rekenen met onbereikbare belastingsopbrengsten en waarschijnlijk ook die mythische fraudebestrijding. Alleen de extra-transfers worden in concreto vastgelegd en dienen later in klinkende munt betaald aan onze meesters Walen en Brusselaars.
En dan is er nog een parameter die men maar het liefst van al verzwijgt: de bevolkingsgroei. Als de bevolking elk jaar 1% groeit (vnl. door immigratie), dan blijft er van de groei per hoofd van de bevolking maar 1% meer over in de superoptimistische NBB schattingen, en 0,5% in realiteit. En die 1 of 0,5% zal dus meer dan wegbelast worden. We mogen er dus vanuit gaan dat we de komende twintig jaar elk jaar een stukje zullen verarmen. De Vlamingen toch, want voor Franstaligen zal verarmen grondwettelijk verboden zijn.
fonne is offline  
Oud 27 september 2011, 20:03   #120
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Di Rupo is nu al een timing-tabel aan het maken die er op neerkomt dat alles wat de Franstaligen aan geld en nieuwe voorrechten hebben binnengerijfd nog voor Okt. 2012 in Grondwet en Bijzondere Wetten wordt verankerd, terwijl de herverdeling van de bevoegdheden wordt uitgesteld tot 2014. De Vlamingen zullen dus als ratten in de val zitten: als ze de regering laten vallen hebben ze een gigantische onverantwoorde prijs betaald zonder ook maar iets terug te krijgen. De PS-staat zal haar almacht nog 3 jaar lang kunnen misbruiken om de vloer aan te vegen met de Vlaamse dilettanten.
Wat ik niet snap is dat volgens NVA de Franstaligen de eerste jaren verliezen en pas tegen 2025-2030 te winnen. Gelooft er iemand dat een politicus laat staan een PS'er bereid zou zijn om een decennium lag te verliezen om pas tegen 2025 te winnen?
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be