Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2024, 19:14   #49781
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
diegene die kunnen afsplitsen van RU...

https://thediplomat.com/2023/09/how-...tan-relations/
Uzbekistan: er zijn daar petrol reserves

TUrkmenistan, land beschouwt zich relatief onafhankelijk van rusland..

Kazakstan: 9de grootste land van de wereld, en heeft voldoende petroleum en minerale reserves om alles te financieren...

https://en.wikipedia.org/wiki/Second...010%20November
Azerbeidjan : ook zo eentje met petrol in de grond, en leunt aan tegen Iran
en het heeft daar al eens gebrand

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-...Soviet%20Union.
Georgie omdat het daar al eens geroerd heeft...

succes met de zooi zo samen te moeten houden
Dit zijn al onafhankelijke landen hoor, die echter vrij goede banden met Rusland hebben. Wil u hier ook stokebrand spelen en haat zaaien?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 19:16   #49782
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Ge geeft zelf aan dat de mogelijkheden voor Poetin onduidelijk en beperkt door het Oekraïens verzet gesteund door het Westen..
Ge verbergt ook minder en minder de veroveringsoorlog.
Allemaal redenen om door te zetten, een duurzame overwinning vergt tijd.
Nog vele Oekraïens en Russische slachtoffers staan te gebeuren.
Nee ik geef de mogelijke, realistische opties weer.

Enkele jaren terug waren er meer opties, zoals een confederaal, neutraal Oekraine zoals Minsk het wilde, maar die optie heeft het regime in Kiwv vakkundig verpest.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 maart 2024 om 19:32.
Oud 12 maart 2024, 19:31   #49783
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Van welk bouwjaar en merk is uw glazen bol eigenlijk?

Die van mij is het eindresultaat van

1) een "Doe Het Zelf"-bouwpakket van als ik het me goed herinner "Realistic"

en

2) de jeugdige energie én de zelfdiscipline van een kleine "djimi" die

de Sint had laten weten dat hij een instrument wou om in de toekomst te kunnen kijken.

Ze ziet er uit als een omgekeerde vis-bokaal op een broodrooster.

Ik heb ze voor den djol geverfd in 'camouflage'-kleuren voor de 'urban jungle' van tegenwoordig.

Op de 'broodrooster' staan vier draaiknoppen (attack, decay, sustain & release) alsook, naast de schuifregelaars voor volume & bandbreedte, een aan/uit-schakelaar onder een klein rood lampje.

Op het topje van de bokaal is een in alle richtingen plooibare staaf-antenne + knipperlichtje met superlijm vastgekleefd.

Het oprolbare snoer is drie meter lang en de stekker is voorzien van een aarding, kwestie van het risico op shocks te verminderen.

Ik heb haar - noblesse oblige - "Mademoiselle Soleil" genoemd.

De opties die ik weergaf zijn ook de opties die analysten, ook in het Westen, als meest waarschijnlijke ervaren.

Net zoals analysten een regering vivaldi, of vivaldi plus NVA het meest waarschijnlijk achten na de verkiezingen dit jaar, is de optie PVDA, VB en PS niet uitgesloten, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Daarvoor hoe je geen glazen bol van Madame Soleil te hebben.

Wat jij en de rest van de Russofoben hier zouden WILLEN is dat Rusland verslagen wordt en gekoloniseerd door het Westen. Als mijn tante wielekes had kon ze rijden. Ik zou graag de Euromillions winnen, en ik zou graag nog eens een koffie gaan drinken met overleden familieleden en vrienden.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 maart 2024 om 19:37.
Oud 12 maart 2024, 19:42   #49784
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Worden de houti's dan aangevallen door het Westen? Hebben zij materiaal nodig om zichzelf te verdedigen?

U draait de chronologie weer mooi om.
Het Westen heeft de Houthi s inderdaad aangevallen. En de Houthi s trekken partij voor de Palestijnen, die niet alleen aangevallen maar uitgeroeid worden met westerse wapens. en zichzelf niet kunnen verdedigen.
Oud 12 maart 2024, 20:45   #49785
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De opties die ik weergaf zijn ook de opties die analysten, ook in het Westen, als meest waarschijnlijke ervaren.

Net zoals analysten een regering vivaldi, of vivaldi plus NVA het meest waarschijnlijk achten na de verkiezingen dit jaar, is de optie PVDA, VB en PS niet uitgesloten, maar wel zeer onwaarschijnlijk. Daarvoor hoe je geen glazen bol van Madame Soleil te hebben.

Wat jij en de rest van de Russofoben hier zouden WILLEN is dat Rusland verslagen wordt en gekoloniseerd door het Westen. Als mijn tante wielekes had kon ze rijden. Ik zou graag de Euromillions winnen, en ik zou graag nog eens een koffie gaan drinken met overleden familieleden en vrienden.

Zelf ben ik dik content met "Mademoiselle Soleil" en de waaier aan mogelijkheden die ze me biedt.

Door haar aan te sluiten op een signal-splitter en de via de staafantenne opgevangen signalen door diverse types van filters, effecten-banken en modulatie-patches te trekken, ben ik er bovendien in geslaagd ook beelden van het verleden en het heden naar de visbokaal te sturen.

Véél beter dan om het even wat AI, RT, VRT-Max of YouTube voor elkaar krijgen; dat kan ik u verzekeren.

Wat ik de ongetwijfeld OOK bestaande beschaafde, intelligente, sensibele, vreedzame, ... Russen eigenlijk uit de grond van mijn hart toewens, is dat ze er met z'n allen samen liever gisteren al dan vandaag pas in slagen het nog niet gehéél afgewerkte web van de achterbakse en arrogante gevaarlijke Gifspin-Van-Het-Kremlin helemaal aan flarden te scheuren tot er geen draadje meer van overblijft.

Dan kunnen ze zélf beslissen hoe het nu verder moet met de belabberde 'speciale militaire operatie'.

Da's toch stukken béter dan die chimaera uit UW glazen bol, nee?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 20:49   #49786
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Westen heeft de Houthi s inderdaad aangevallen. En de Houthi s trekken partij voor de Palestijnen, die niet alleen aangevallen maar uitgeroeid worden met westerse wapens. en zichzelf niet kunnen verdedigen.
Je vergeet Saudi Arabie die al jaren in oorlog is met de Houti, toevallig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 21:11   #49787
blub
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Krim werd in 1954 door de toenmalige leider van de USSR, Nikita Khrushchev, overgedragen aan Oekraïne dat op dat ogenblik ook deel uitmaakte van de USSR.
En werd in 1997 herkend in het vriendschapsverdrag als zijnde Ukraïne.
blub is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 21:12   #49788
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Ben toch ook benieuwd naar de verkiezingsuitslag in Rusland.

Zij die Moskou bewieroken vinden dat er bij ons geen politieke vrijheid is.

Ik blijf dat een doorgedreven vorm van sarcasme vinden.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 21:15   #49789
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien de Tsjetsjenen, maar ik denk niet de meerderheid. De huidige erg populaire Tsjetsjeense leider is een nauwe bondgenoot van Poetin.

Jevgeni Viktorovitsj Prigozjin was dat ook.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 21:34   #49790
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ben toch ook benieuwd naar de verkiezingsuitslag in Rusland.

Zij die Moskou bewieroken vinden dat er bij ons geen politieke vrijheid is.

Ik blijf dat een doorgedreven vorm van sarcasme vinden.
Naar de uitslag niet, die kent iedereen nu al aangezien er geen concurrentie is.

Maar ik ben wel benieuwd hoe onze Vlaamse Blok Kruisridder dat vanuit zijn idolatrie voor Putler gaat voorstellen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 maart 2024 om 21:35.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2024, 22:27   #49791
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

een intelligente man die Kasparov

https://www.digitaljournal.com/world...legend/article

Kremlin critic and chess legend Garry Kasparov on Tuesday called for a stronger Western response to Moscow’s aggression in Ukraine and said Russian dissident voices must be included in efforts to stand up to Vladimir Putin.

In an interview with AFP, the former world chess champion who last week was put on Russia’s list of “extremists,” called for more military aid to Kyiv against a “terrorist regime that only understands force.”

Read more: https://www.digitaljournal.com/world...#ixzz8UIZxO5fB
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 03:38   #49792
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

"Het pakket bevat een grote partij artilleriegranaten voor HIMARS. Deze munitie
zal het vuur van het Oekraïense geschut slechts voor een korte periode
ondersteunen, het zal niet genoeg zijn om aan de behoeften van Oekraïne op het
slagveld te voldoen. We kunnen Oekraïne niet voortdurend hulp bieden zonder
dat dit een aanzienlijke impact heeft op onze militaire paraatheid
" - Assistent
van de president van de Verenigde Staten voor nationale veiligheid.
VIDEO

Amerika is begonnen met achterover leunen in het Russische grensland. Deze video, het ontslag van de Russofobe oorlogshavik Nuland, waarvan we mogen aannemen dat ze ontslagen werd omdat ze een ongeleid projectiel aan het worden was, het zijn tekenen dat de beweging is ingezet om de olietanker te keren.
Oud 13 maart 2024, 04:37   #49793
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
"Het pakket bevat een grote partij artilleriegranaten voor HIMARS. Deze munitie
zal het vuur van het Oekraïense geschut slechts voor een korte periode
ondersteunen, het zal niet genoeg zijn om aan de behoeften van Oekraïne op het
slagveld te voldoen. We kunnen Oekraïne niet voortdurend hulp bieden zonder
dat dit een aanzienlijke impact heeft op onze militaire paraatheid
" - Assistent
van de president van de Verenigde Staten voor nationale veiligheid.
VIDEO

Amerika is begonnen met achterover leunen in het Russische grensland. Deze video, het ontslag van de Russofobe oorlogshavik Nuland, waarvan we mogen aannemen dat ze ontslagen werd omdat ze een ongeleid projectiel aan het worden was, het zijn tekenen dat de beweging is ingezet om de olietanker te keren.
Nuland is vervangen door een China havik. Europa in de fik steken en nu hetzelfde proberen in Oost Azië. Laat de Europeanen het nu maar zelf oplossen. De VS zullen de wapens wel verkopen en zijn blij met hun verdeel en heers gordijn. Snood plan dat enkel via een verdwaasde bevolking en gekochte politieke klasse in Europa succesvol kan zijn. Europa is als Latijns Amerika voor de VS. Achtertuin.

Nochtans is het niet snugger dit tanende imperium te volgen. Europa zou er beter aan doen een multipolaire wereld mee helpen op te bouwen. Beter een onafhankelijke pool in zo'n wereld dan tweederangs vazal in een imperium dat met de dag meer veracht wordt in de wereld en dat ondanks hun quasi controle over de media.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2024 om 04:42.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 05:03   #49794
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Ukrainian Court Admits Massacre at Maidan Was ‘False Flag,' US Media Ignores Explosive Report

Klopt dit bericht wat prof Katchanovski zegt over maidan? Lijkt genuanceerde opinie gebaseerd op onderzoek, aangezien hij ook het heeft zowel Oekraïense als Russische desinfo. Klinkt ook logisch wat hij zegt. Wie controleerde uiteindelijk de snipers in hotel Lukina? Lijkt me een delicate vraag.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 maart 2024 om 05:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2024, 11:35   #49795
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi

Citaat:
Wat ik de ongetwijfeld OOK bestaande beschaafde, intelligente, sensibele, vreedzame, ... Russen eigenlijk uit de grond van mijn hart toewens, is dat ze er met z'n allen samen liever gisteren al dan vandaag pas in slagen het nog niet gehéél afgewerkte web van de achterbakse en arrogante gevaarlijke Gifspin-Van-Het-Kremlin helemaal aan flarden te scheuren tot er geen draadje meer van overblijft.
Wat U dus eigenlijk wil is een burgeroorlog in Rusland.
Je kunt dromen zoveel je wil, de grote meerderheid van de Russen staat achter Poetin, en hoe meer ik van die zever lees zoals die van U, hoe meer ik achter Poetin sta.
Waarom wenst U dat de Russen hun president aan flarden scheuren, maar niet dat wij onze elite aan flarden scheuren? Omdat U een ******* hypocriet bent, doet alsof U humanist bent die tegen elk gezag is blabla maar in de praktijk roept U op tot moord op de Russische president, NIET op onze eerste minister of de president van bvb. Israël.

Citaat:
Dan kunnen ze zélf beslissen hoe het nu verder moet met de belabberde 'speciale militaire operatie'.
Zo belabberd is die niet, anders zou men in het Westen geen discussie houden over het zenden van NAVO troepen, wat een groot risico op kernoorlog zou betekenen. Blijkbaar kunnen hun proxies het niet alleen aan, ook niet na honderden miljarden aan westerse wapens.

Citaat:
Da's toch stukken béter dan die chimaera uit UW glazen bol, nee?
Het is waar U van droomt. Maar dromen zijn bedrog.

In tegendeel tot de Russische elite is de westerse elite verdeeld.
De paus, Trump, Musk, Orban en nog vele andere die ontegensprekelijk tot de westerse elite behoren willen vrede. Anderen willen dat de oorlog voortduurt tot de laatste Oekraïner.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 maart 2024 om 11:36.
Oud 13 maart 2024, 11:40   #49796
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Je vergeet Saudi Arabie die al jaren in oorlog is met de Houti, toevallig.
Ja, maar dankzij China spreken Saudi-Arabië en Iran weer met elkaar en is de oorlog in Jemen wat gaan liggen.
Oud 13 maart 2024, 11:42   #49797
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
En werd in 1997 herkend in het vriendschapsverdrag als zijnde Ukraïne.
https://en.wikipedia.org/wiki/1994_C...us%20of%20laws.

Rusland erkende de Autonome Republiek Krim als een deel van Oekraïne met grote autonomie en zelfbeschikkingsrecht.
Oud 13 maart 2024, 11:46   #49798
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Naar de uitslag niet, die kent iedereen nu al aangezien er geen concurrentie is.

Maar ik ben wel benieuwd hoe onze Vlaamse Blok Kruisridder dat vanuit zijn idolatrie voor Putler gaat voorstellen.

Hebt U het nu over de partij die volgens de peilingen een derde van de Vlaamse stemmen zal binnenrijven? En nog een 11% voor de communistische PVDA, die in Brussel de grootste partij wordt.
VB en PVDA hebben weinig gemeen, behalve dan dat ze beiden geen miljarden aan wapens aan het Kiev regime willen schenken, en betere relaties met Rusland willen.

En nu ik toch bezig ben, hoewel ik geen sympathie heb voor Van Langenhove en co. , is die zware veroordeling voor een paar meme's op een gesloten chatgroep, uiteraard politiek geïnspireerd. Volgende in de rij wordt PVDA denk ik. Zelfs op deze draad gaan er stemmen op om mij te bannen van dit forum en zelfs mij te verwijderen uit België, omdat ik "de verkeerde mening heb".

Laatst gewijzigd door tomm : 13 maart 2024 om 11:49.
Oud 13 maart 2024, 11:59   #49799
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Nuland is vervangen door een China havik. Europa in de fik steken en nu hetzelfde proberen in Oost Azië. Laat de Europeanen het nu maar zelf oplossen. De VS zullen de wapens wel verkopen en zijn blij met hun verdeel en heers gordijn. Snood plan dat enkel via een verdwaasde bevolking en gekochte politieke klasse in Europa succesvol kan zijn. Europa is als Latijns Amerika voor de VS. Achtertuin.

Nochtans is het niet snugger dit tanende imperium te volgen. Europa zou er beter aan doen een multipolaire wereld mee helpen op te bouwen. Beter een onafhankelijke pool in zo'n wereld dan tweederangs vazal in een imperium dat met de dag meer veracht wordt in de wereld en dat ondanks hun quasi controle over de media.
Europa heeft de boot gemist.
In plaats van volop in te zetten op handel met de grootste economie ter wereld, worden er allerlei hindernissen opgeworpen die enkel de Amerikanen ten goede komen.
De EU heeft ook de hand totaal overspeeld met hun sancties tegen Rusland. Ze hebben voor heel de wereld aangetoond dat zelfs een (half)-Europees land kan overleven zonder handel met het Westen.
Ook militair, als de VS zich terugtrekken, is het over en uit voor Zelensky, Macron mag nog op z'n kop gaan staan.

Europa slaat op vele vlakken een belabberd figuur. Vroeger had je nog wijze politici zoals Merkel, nu gewoon zuivere pionnen van de VS.

Dat veel van de beloofde hulp volgens het regime zelf (zie boven) Oekraïne nooit bereikte, toont aan welke luchtkastelen ons voorgespiegeld worden.

West-Europa is nog vrij welvarend omdat er nog veel geld in omloop is. Echter, elke generatie wordt armer, jongeren tegenwoordig kunnen zich bvb. geen huis meer veroorloven zonder hulp van de familie. Een steeds groter deel van de bevolking is aangewezen op de voedselbank.

Als Chinezen hier of in de VS komen, kijken ze hun ogen uit hoe slecht de infrastructuur is, hoeveel bedelaars er zijn, etc. in de landen waar hun ouders en grootouders naar opkeken als bijzonder rijke landen.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 maart 2024 om 12:07.
Oud 13 maart 2024, 12:00   #49800
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ukrainian Court Admits Massacre at Maidan Was ‘False Flag,' US Media Ignores Explosive Report

Klopt dit bericht wat prof Katchanovski zegt over maidan? Lijkt genuanceerde opinie gebaseerd op onderzoek, aangezien hij ook het heeft zowel Oekraïense als Russische desinfo. Klinkt ook logisch wat hij zegt. Wie controleerde uiteindelijk de snipers in hotel Lukina? Lijkt me een delicate vraag.
Het is natuurlijk volstrekt zinloos dat ik hierop reageer.

Maar het eenvoudige antwoord is "nee".

Tuurlijk klinkt het allemaal logisch, maar zijn analyses zitten vol gaten.
bvb.: https://i-katchanovski.livejournal.com/1542.html

maareuh, DYDD he...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be