Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2025, 03:22   #341
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Boekhouding is net bureaucratie.
Tegenwoordig wordt de term 'bureaucratie' veelal afkeurend gebruikt, wanneer er naar de mening van de gebruiker te veel regels of procedures zijn of men te onpersoonlijk behandeld wordt. Mensen ervaren een overdreven papiermolen en krijgen het gevoel van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Volgens velen zou een afgeslankte overheid, met een flinke afname van het aantal ambtenaren, veel efficiënter werken.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bureaucratie
Oud 18 juli 2025, 03:25   #342
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee. Verre van

Hij is meer gedreven dan ik, heeft talenten van manipulatie die ik niet heb, en zelfs veracht, en hij leeft in een veel grotere waan van eigendunk, maar op puur intellectueel vlak sta ik ver boven hem, en dat is niet omdat ik zo uitzonderlijk zou zijn. Het is omdat hij helemaal niet zo hoog vliegt, maar wel doet alsof.
Dat gezegd, het is geen oen ook niet he. Maar zijn verkeerde zelfperceptie veroorzaakt een serieus Dunning Kruger effect, zoals we gezien hebben met zijn politieke fratsen waar hij helemaal de situatie niet kon inschatten.

Ik heb het gros van mijn leven geinvesteerd in intellectuele wetenschappelijke activiteiten. Hij heeft er grotendeels mee gekapt na een paar jaar, en is nadien gewoon essentieel de business toer opgegaan. Het is dus normaal dat waar ik 40 jaar of meer in heb geinvesteerd, ik stukken beter ben dan ene die maar een paar jaar zulke dingen gedaan heeft he.
Roflol
Oud 18 juli 2025, 03:29   #343
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
AI en automatisering, ja. Maar zijn stelling is dat we geen andere optie zullen hebben dan een basisinkomen introduceren, met alle negatieve gevolgen van dien. Voor hem is dit dystopisch.

Negative income tax lijkt me trouwens een veel realistischer voorstel dan een basisinkomen voor iedereen. Het idee dat de staat elke maand 2000 euro naar Huts, Coucke en Wittouck moet overmaken doet mij een beetje absurd aan.
We zullen het anders in oorlog en andere landen steken, terwijl die van ons geen huis meer op krediet kunnen kopen na jaren sparen waar ze eerst 1000 euro huur moeten betalen en alles in de winkels en qua energie blijft opslagen.

Das beter da.
Oud 18 juli 2025, 03:33   #344
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mits de juiste transactie kan een leefloon van €680 overgaan in 140 760 eenheden. Die nullen die erbij komen, veel plezier ermee.
Per 1000 mensen die "erop vooruit gaan" staan er miljoenen te verkommeren. En die miljoenen, die worden er niet minder op. Integendeel, dat worden miljarden.

Om de ecologie/milieu/klimaat te redden, moeten we gewoon van 7 700 000 000 mensen af.

Uw systeem heeft zijn tijd gekend, en heeft bewezen even goed te werken als het Stalinisme.

Dus welk systeem, zonder oppermachtige onzichtbare vriendjes, of kletskoek kumbaya, voorwaarts proletariers, verworpenen der aarde, stelt u voor?
Als de politiek onze mensenrechten tegen AI niet wilt beschermen, werken we er beter hard aan om dan de politiek daarmee eerst te vervangen.

En "mijn systeem" heeft geen derde nodig om het op kap van een ander te kunnen beleven.

De democratie bestaat enkel en alleen nog dankzij communismes die democratische waarden schenden.
Das politiek correct lol
Oud 18 juli 2025, 03:39   #345
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel een maatschappij waarvan slechts 5-10% van de mensen werkt en de rest van de economie op robots en automatisering draait. In dat geval valt het te voorspellen dat de overheid het gebruik van robots en automatisering zal gaan belasten.
Maar net meer mensen zullen werken!
Ze zullen misschien anders werken, met meer keuzevrijheid.

Vrijheid is geen vlag wapperen.
Oud 18 juli 2025, 03:40   #346
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat idee spreekt mij ook erg aan. Zo kan een overheid gebruik maken van schaalvoordeel bij het inkopen van lokale seizoensproducten en zo voor goedkope kwalteitsvolle maaltijden zorgen.
Dat was het idee van gaarkeukens zoals we die zagen in de historisch slechtere dagen. Ironisch genoeg was Al Capone 1 van de grote sponsors van dat soort van "groepskeukens" tijdens de grote depressie.
Ook is het een goed punt, waarmee we voedselverspilling -lokaal- kunnen tegengaan.
En als men niet wil "genieten" van die mogelijkheid, awel, ga een week uitzendarbeid doen.

Citaat:
Ik zou bij die basisbehoeften ook goedkope computers en een basis-Internet abonnement rekenen, zodat mensen toegang hebben tot alle middelen om zich te ontplooien.
Veel goedkoper dan een basis smartphone kan je niet gaan om dat te verwezelijken.
Maar is het aan de overheid om te bepalen wat mensen kunnen "surfen" met hun overheids-basis-pakket?

Citaat:
Bovendien heb ik er moeite mee om mijn belastinggeld naar mensen te zien gaan die het dan uitgeven aan schadelijke of onethische zaken zoals sigaretten, overdadige drank, drugs of shitcoins. Uiteindelijk maakt dat ons tot 'enablers'.
Bingo, 1 van de dingen waar ik op doelde met een gat in de hand.
Uitkeringstrekkers die rekeningen laten liggen*, maar geen moment zonder sigaretten zijn, om maar een voorbeeld te geven.

* een voor mij gekend voorbeeld. Dat koppel zit nu met een incassobureau aan hun broek, omdat ze een ijskast niet volledig afbetaald hadden.... Ijskast, €350... Kosten incassobureau, €4800...
Oud 18 juli 2025, 03:47   #347
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bingo, 1 van de dingen waar ik op doelde met een gat in de hand.
Uitkeringstrekkers die rekeningen laten liggen*, maar geen moment zonder sigaretten zijn, om maar een voorbeeld te geven.

* een voor mij gekend voorbeeld. Dat koppel zit nu met een incassobureau aan hun broek, omdat ze een ijskast niet volledig afbetaald hadden.... Ijskast, €350... Kosten incassobureau, €4800...
Maar aan een alleenstaande ouder met overleden partner ga je voorbij.
Een gezin dat hier nooit werkte trekt dikwijls 5K per maand, die mensen worden zelfs geïntegreerd in plaats van tijdelijk opgevangen.

Als ge zo zot kunt doen, doede beter zo zot met uw eigen volgende generatie. Of gaat ge ze rechten afpakken waar ge zelf en uw voorouders atijd recht op hadden? Louter omdat de EU ons faalde en we liever de EU houden ?
Collaboraties met Duitsland lopen nooit goed af.
Oud 18 juli 2025, 03:56   #348
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De hele wereld innoveert, in het communisme hebt ge al bedrijven die volledig op AI draaien. Je hebt al boerderijen die volledig automatiseerde.

Hier bespreken ze besparen op eigen volk om elders oorlog te voeren en wij vinden dat ok terwijl we steeds meer op mekaar gepropt worden...
Oud 18 juli 2025, 04:23   #349
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar aan een alleenstaande ouder met overleden partner ga je voorbij.
Het voorgestelde systeem "bed-bad-brood geld" voor iedere Belg. Ook de partnerloze.
Citaat:
Een gezin dat hier nooit werkte trekt dikwijls 5K per maand, die mensen worden zelfs geïntegreerd in plaats van tijdelijk opgevangen.
Dat is goed mogelijk, en waarom moet u dat aanhalen?
Toch een prima voorbeeld van hoe uw leefloon systeem zou werken.
Citaat:
Als ge zo zot kunt doen, doede beter zo zot met uw eigen volgende generatie.
Dat is uw voorstel nietwaar. Nu massa's bijlenen om iedereen niks te geven.
Citaat:
Of gaat ge ze rechten afpakken waar ge zelf en uw voorouders atijd recht op hadden? Louter omdat de EU ons faalde en we liever de EU houden ?
Collaboraties met Duitsland lopen nooit goed af.
Ja hoor. Er zit een Dolfke onder je bed.
Oud 18 juli 2025, 04:31   #350
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voorgestelde systeem "bed-bad-brood geld" voor iedere Belg. Ook de partnerloze.

Dat is goed mogelijk, en waarom moet u dat aanhalen?
Toch een prima voorbeeld van hoe uw leefloon systeem zou werken.

Dat is uw voorstel nietwaar. Nu massa's bijlenen om iedereen niks te geven.

Ik haal dat aan om mee te geven dat ge beter mensen tijdelijk opvangt met de basisvoorziening en het geld van de democratie beter in de mensen van uw democratie investeert.

Niet in integratie, niet in defensie onder het mom van een aankomende oorlog die voorkomen kon/kan worden, niet in andere landen, en nog minder in uitbreidingen van politiek dat het ons allemaal aandeed.
Oud 18 juli 2025, 04:44   #351
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achter den Dolf stonden meer organisaties die enkel in deze tijd zo fanatiek konden floreren en aan de democratie konden voorbij gaan.

Het westen wordt steeds fysiek en mentaal zieker.
Er lobbyen organisaties bij de vleet. Ze gaan over uw biologie, onderwijs, toegereikte informatie, hoe informatie tot kennis voorgekauwd wordt,...

Ge kiest geen beleid meer, ge kiest een bepaald agenda van degene die dat het beste kan verkopen en u het beste kan afleiden van fouten uit het verleden. Meestal door 1 of andere zondebok aan te wijzen.

Verdeel en heers.

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 juli 2025 om 04:49.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2025, 05:59   #352
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik haal dat aan om mee te geven dat ge beter mensen tijdelijk opvangt met de basisvoorziening en het geld van de democratie beter in de mensen van uw democratie investeert.

Niet in integratie,
Tot hier ben ik het eens met u.

Citaat:
niet in defensie onder het mom van een aankomende oorlog die voorkomen kon/kan worden, niet in andere landen, en nog minder in uitbreidingen van politiek dat het ons allemaal aandeed.
Investeer niet in defensie, en uw nieuwe leiders zullen het wel voor u doen.
Dat u blij gaat zijn met die nieuwe leiders, dat valt nog te bekijken.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be