![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En...krijgt hij daar ook een stijve van?... ![]() Jezus hield niet zo van magiërs, zijn uit de duivel, en dat blijkt nu wel.
|
|
|
|
#22 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een geestverschijning na het ontbijt geeft instructies.
15 Na het ontbijt zei Jezus tot Simon Petrus: “Simon, zoon van Johannes, hebt ge Mij meer lief dan dezen?” Hij antwoordde: “Ja Heer, Gij weet, dat ik U bemin.” Jezus zei hem: “Weid mijn lammeren.” 16 Nog een tweede maal zei Hij tot hem: “Simon, zoon van Johannes, hebt ge Mij lief?”, waarop deze antwoordde: “Ja Heer, Gij weet dat ik U bemin.” Jezus hernam: “Hoed mijn schapen.” 17 Voor de derde maal vroeg Hij: “Simon, zoon van Johannes, hebt ge Mij lief?” Nu werd Petrus bedroefd, omdat Hij hem voor de derde maal vroeg: “Hebt ge Mij lief?” en hij zei Hem: “Heer, Gij weet alles: Gij weet dat ik U liefheb.” Daarna zei Jezus hem: “Weid mijn schapen. (PC. Johannes 21) Wat kan dat betekenen? |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
AI. Nee, het slot van Johannes 21 is waarschijnlijk niet authentiek in de zin dat het door de oorspronkelijke auteur van de eerste 20 hoofdstukken van het Johannesevangelie is geschreven. Er is brede consensus onder geleerden dat Johannes 21 een latere toevoeging is, hoewel het in alle bekende manuscripten voorkomt en dus al heel vroeg deel uitmaakte van het evangelie. Stijl en inhoud: Het hoofdstuk heeft een iets andere stijl en focus dan de eerdere hoofdstukken van het evangelie, wat suggereert dat het door een andere hand is toegevoegd. Context: De gebeurtenissen beschreven in Johannes 21, zoals de herstelling van Petrus en de verzen over Johannes, passen niet volledig bij de eerdere delen van het evangelie. --- Daarnaast is de tekst ook inhoudelijk moeilijk te verklaren. Heeft Jezus "zijn shcapen en lammeren gevoed en geweid"? Hoeveel mensen 'uit alle natiën' kan Petrus weiden en hoe moet hij dat doen? Jezus Christus is nooit als persoonlijke gids en herder voor de honderden of duizenden joden die naar hem luisterden opgetreden. Hij was de messias die uiteindelijk zei dat zijn koninkrijk niet van deze wereld was. Moest Petrus een nieuwe liturgie ontwerpen en invoeren? Enzovoort. Wie het weet mag het zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Temeer daar je helemaal niet in de oude Bijbel gelooft, dus waar maak je je nou druk om? Of denk je dat je ook over het water kunt lopen?... ![]()
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen de microgoden weten het en zij zullen het ons eens vertellen.
|
|
|
|
#30 |
|
|
patat?
|
|
|
#31 | |
|
|
Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 september 2025 om 11:05. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik drink sowieso geen alcoholische dranken !!
Citaat:
Popie Jopie yeah https://www.youtube.com/watch?v=C4QL5EnHgvc
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nooit van gehoord?
Bier is ouwe wijven pis.
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook. Laatst gewijzigd door harriechristus : 1 oktober 2025 om 10:48. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook geen lekkere zoete likeur?
Citaat:
|