Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Bekijk resultaten enquête: Welk diplomatisch standpunt mag België innemen ?
1. Joden beschermen. 31 65,96%
2. Zionisten uitdrijven en hun eigendom confisceren. 8 17,02%
3. Geef Gaas, Hamaas ! 3 6,38%
4. Prins Laurent for president. 13 27,66%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2025, 23:48   #1761
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10...slamitische-c/

Antwerps burgemeester Els van Doesburg (N-VA) verbiedt een geplande lezing bij een islamitische culturele vereniging in de Lange Kievitstraat. De spreker, Brahim Ustaadh, is volgens het kabinet van de burgemeester een "omstreden islamitische haatprediker" die openlijk terreurorganisatie Hamas steunt.
Volgens het Antwerpse stadsbestuur steunt Ustaadh openlijk de terreurorganisatie Hamas in het conflict in het Midden-Oosten. "Online verheerlijkt Brahim Ustaadh de aanslagen van Hamas van 7 oktober 2023, klinkt het bij het kabinet van Van Doesburg. "Hij roept zijn volgers op om wapens op te nemen tegen Joden." Daarom mag hij geen lezing geven in de Lange Kievitstraat, vlak bij het Centraal Station.

Else go home ! Pak de trein met een eenrichtingsticket naar jouw thuisland.
Wat bent u weer tolerant he... Nee, in dit geval vind ik dat ze, zeker als het daar gebeurd een punt heeft. Hoewel oproepen tot de wapens opnemen tegen een andere bevolkingsgroep, het nog duidelijker maakt waarom de burgermeester gelijk heeft, dit is verboden en terecht. Dat u daar goedkeuring aangeeft, vind ik dan weer zorgelijk. Rechts of Links de Rechtstaat gaat boven alles.
Oud 26 oktober 2025, 09:31   #1762
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Wat bent u weer tolerant he... Nee, in dit geval vind ik dat ze, zeker als het daar gebeurd een punt heeft. Hoewel oproepen tot de wapens opnemen tegen een andere bevolkingsgroep, het nog duidelijker maakt waarom de burgermeester gelijk heeft, dit is verboden en terecht. Dat u daar goedkeuring aangeeft, vind ik dan weer zorgelijk. Rechts of Links de Rechtstaat gaat boven alles.
Antwerpen verdient beter dan een Nederbelg als burgemeester. Loop eens rond op de Meir en de Groenplaats. Het stikt er van de "Hollanders" en er is geen Antwerpse sinjoor meer te bespeuren.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 18:40   #1763
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hart voor Israël

Wat een gezellige boel in de Robert Molsstraat in Antwerpen. De ene Palestijnse vlag na de andere hangt uit de herenhuizen.
Alsof de Palestijnen het WK voetbal hebben gewonnen in plaats van een soeverein land te hebben aangevallen en 1200 onschuldige mensen hebben gedood.

24/10/2025, 13:40

Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2025 om 18:41.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2025, 18:44   #1764
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwerpen verdient beter dan een Nederbelg als burgemeester. Loop eens rond op de Meir en de Groenplaats. Het stikt er van de "Hollanders" en er is geen Antwerpse sinjoor meer te bespeuren.
Gelukkig zijn er nog uw "carnavalsjoden" om de Antwerpse eer te redden!
Oud 26 oktober 2025, 19:03   #1765
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Gelukkig zijn er nog uw "carnavalsjoden" om de Antwerpse eer te redden!

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 26 oktober 2025, 23:43   #1766
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als West Brabander (West Brabant is de Baronie van Breda en het Markiezaat van Bergen op Zoom) kom ik graag in Antwerpen (lang geleden binnenkort weer eens gaan ), de historische hoofdstad van ons kwartier binnen het hertogdom Brabant.
Wij zijn dus Nederlandse Brabanders (door de loop van de geschiedenis, niet onze keuze) en geen Hollanders. Maar goed u doet graag aan Nederlander bashing, maar dat er veel minder Sinjoren zijn, ligt echt niet alleen aan de Nederlanders, maar de rest zal vast bij u in een blinde vlek zitten....
Oud 27 oktober 2025, 09:31   #1767
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als West Brabander (West Brabant is de Baronie van Breda en het Markiezaat van Bergen op Zoom) kom ik graag in Antwerpen (lang geleden binnenkort weer eens gaan ), de historische hoofdstad van ons kwartier binnen het hertogdom Brabant.
Wij zijn dus Nederlandse Brabanders (door de loop van de geschiedenis, niet onze keuze) en geen Hollanders. Maar goed u doet graag aan Nederlander bashing, maar dat er veel minder Sinjoren zijn, ligt echt niet alleen aan de Nederlanders, maar de rest zal vast bij u in een blinde vlek zitten....
Het gebruik van het woord "Hollanders" was om het taalgebruik van de sinjoren te parafraseren. Kan jij jouzelf vinden in de term "Nederbelg" voor de belastingvluchtelingen, expats en studenten uit Nederland die in België verblijven ?
Je zal ook wel gemerkt hebben dat de populatie en de eigenheid van de Antwerpenaar de afgelopen decennia onherkenbaar is geworden. Dat geldt eveneens voor de Brusselaar. Hoe het gesteld is met Rotterdam en Amsterdam weet ik niet.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 27 oktober 2025 om 09:32.
Oud 4 november 2025, 06:15   #1768
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Veel gedoe over het inzetten van het waterkanon in Antwerpen tijdens een Hamasbetoging. De betogers namen geen genoegen met protest op het Steenplein en wensten toeristen en de gemeenteraad lastig te vallen op de grote markt.

Men had met de FN303-P moeten schieten op de betogers die niet wakker liggen van het feit dat in Soedan op 5 dagen tijd meer mensen werden vermoord dan in Gaza tijdens 2 jaar oorlog gedood.

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2025, 01:07   #1769
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het gebruik van het woord "Hollanders" was om het taalgebruik van de sinjoren te parafraseren. Kan jij jouzelf vinden in de term "Nederbelg" voor de belastingvluchtelingen, expats en studenten uit Nederland die in België verblijven ?
Nederbelg absoluut voor Belastingvluchtelingen, maar niet voor studenten en expats, en zeker in de grensstreek, soms kan men net over de inmiddels denkbeeldige grens een mooier huis krijgen, zij zijn in zekere zin ook Nederbelgen. Studenten en expats verblijven minder lang in uw land, of ze blijven langer door iets anders, zoals een lief.
Citaat:
Je zal ook wel gemerkt hebben dat de populatie en de eigenheid van de Antwerpenaar de afgelopen decennia onherkenbaar is geworden. Dat geldt eveneens voor de Brusselaar. Hoe het gesteld is met Rotterdam en Amsterdam weet ik niet.
Je kan zo Antwerpen vervangen door Rotterdam en Brussel door Amsterdam, ik zou net zoals bij Antwerpen niet zeggen totaal veranderd, omdat u en ik het geleidelijk hebben zien gebeuren, maar het is zeker veranderd ja. Een aangetrouwde oom van mij, helaas onlangs overleden, was midden jaren 1940 geboren in Hillegersberg nabij Rotterdam toen (nu opgeslokt door de stad). Hij zei minstens 15 jaar geleden al dat hij zijn Rotterdam niet meer herkende. Daar moet ik wel bij zeggen, dat hij er al decennialang niet meer woonde, zijn eigen zaak had hij in ander deel van het land, maar hij heeft wel altijd vrienden gehouden in Rotterdam (toegegeven wel in de betere delen van de stad). Ik mis hem wel, veel geleerd van hem, een echte Bourgondiër, maar ook als ondernemer overtuigd VVD-er, mijn ouders zijn zelf D66-ers, hebben mij politiek wel beïnvloed. Als we uit eten waren, na mijn ouders het meest van hem geleerd, zowel zijn inborst en omgang als zijn kennis van etiquette (nu had hij door ook een pleurishekel aan, maar hij wist het wel). Overigens heeft hij, omdat zijn vader in havenwezen werkte, is hij even expat geweest in Antwerpen, m'n oom had geniale anekdotes over zijn tijd als jongen in Antwerpen toen de elite nog onderling Frans sprak (maar wel vloekte in het Antwerps).
Oud 5 november 2025, 10:57   #1770
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nederbelg absoluut voor Belastingvluchtelingen, maar niet voor studenten en expats, en zeker in de grensstreek, soms kan men net over de inmiddels denkbeeldige grens een mooier huis krijgen, zij zijn in zekere zin ook Nederbelgen. Studenten en expats verblijven minder lang in uw land, of ze blijven langer door iets anders, zoals een lief.

Je kan zo Antwerpen vervangen door Rotterdam en Brussel door Amsterdam, ik zou net zoals bij Antwerpen niet zeggen totaal veranderd, omdat u en ik het geleidelijk hebben zien gebeuren, maar het is zeker veranderd ja. Een aangetrouwde oom van mij, helaas onlangs overleden, was midden jaren 1940 geboren in Hillegersberg nabij Rotterdam toen (nu opgeslokt door de stad). Hij zei minstens 15 jaar geleden al dat hij zijn Rotterdam niet meer herkende. Daar moet ik wel bij zeggen, dat hij er al decennialang niet meer woonde, zijn eigen zaak had hij in ander deel van het land, maar hij heeft wel altijd vrienden gehouden in Rotterdam (toegegeven wel in de betere delen van de stad). Ik mis hem wel, veel geleerd van hem, een echte Bourgondiër, maar ook als ondernemer overtuigd VVD-er, mijn ouders zijn zelf D66-ers, hebben mij politiek wel beïnvloed. Als we uit eten waren, na mijn ouders het meest van hem geleerd, zowel zijn inborst en omgang als zijn kennis van etiquette (nu had hij door ook een pleurishekel aan, maar hij wist het wel). Overigens heeft hij, omdat zijn vader in havenwezen werkte, is hij even expat geweest in Antwerpen, m'n oom had geniale anekdotes over zijn tijd als jongen in Antwerpen toen de elite nog onderling Frans sprak (maar wel vloekte in het Antwerps).
Tja die oude verhalen. Een zakenpartner van mijn ouder kwam van Chaam met de caravan. We waren in een tuindersdorp gevestigd. De Hollander en zijn ( ze maakten er toen geen groot bezwaar zo genoemd te worden door ons 'Belgen') overnachtten met hun caravan in het centrum van ons dorp en aten daar hun kipmaaltijd. Tot ver in de omgeving was dit de cafépraat dat er een caravan met Hollandse plak op bezoek was geweest... Tijdens een zakenlunch stond er kreeft op de menu. De Hollander dronk het bakje met water en citroen om de handen te verfrissen smakelijk leeg. Als mijn vader in Nederland op een beurs op de stand van de Hollander kwam moest hij zich stil houden. Het was niet goed voor zijn reputatie dat hij door een 'Belg' werd bevoorraad. Er was goed zaken mee te doen en het was lang voor de ééngemaakte EU markt.

Oud 5 november 2025, 23:24   #1771
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tja die oude verhalen. Een zakenpartner van mijn ouder kwam van Chaam met de caravan. We waren in een tuindersdorp gevestigd. De Hollander en zijn ( ze maakten er toen geen groot bezwaar zo genoemd te worden door ons 'Belgen') overnachtten met hun caravan in het centrum van ons dorp en aten daar hun kipmaaltijd. Tot ver in de omgeving was dit de cafépraat dat er een caravan met Hollandse plak op bezoek was geweest... Tijdens een zakenlunch stond er kreeft op de menu. De Hollander dronk het bakje met water en citroen om de handen te verfrissen smakelijk leeg. Als mijn vader in Nederland op een beurs op de stand van de Hollander kwam moest hij zich stil houden. Het was niet goed voor zijn reputatie dat hij door een 'Belg' werd bevoorraad. Er was goed zaken mee te doen en het was lang voor de ééngemaakte EU markt.
Anekdotes blijven leuk. De aversie tegen de benaming Hollander, is het grootst in de provincies buiten de Randstad, omdat ze daar een sterke eigen regionale en/of provinciale identiteit hebben, en het in hun eigen dialecten ook wel een bepaalde connotatie hebben. Dat Belgen toen niet verbeterd werden, was deels ook wel van zij weten niet beter.
Wel vreemd dat hij zijn mond moest houden, wat mij wel bekend is, dat vaak mensen uit de grensprovincies contacten onderhielden met het idee, dat zij iets beter bekend waren met de buren.
Oud 5 november 2025, 23:44   #1772
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Anekdotes blijven leuk. De aversie tegen de benaming Hollander, is het grootst in de provincies buiten de Randstad, omdat ze daar een sterke eigen regionale en/of provinciale identiteit hebben, en het in hun eigen dialecten ook wel een bepaalde connotatie hebben. Dat Belgen toen niet verbeterd werden, was deels ook wel van zij weten niet beter.
Wel vreemd dat hij zijn mond moest houden, wat mij wel bekend is, dat vaak mensen uit de grensprovincies contacten onderhielden met het idee, dat zij iets beter bekend waren met de buren.
De verkoop ging toen altijd voor. Als een verkoopsgesprek goed loopt mag je als baas het gezag van je afnemer niet ondermijnen.

Oud 9 november 2025, 23:55   #1773
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar werd een Palestijn door de EU aangenomen volgens Belgische regels om op de grens van Gaza te werken maar verloor zijn werk door de oorlog.

Nu klaagt hij z’n ontslag aan voor de Belgische rechtbank omdat z’n ontslag zou gebeurd zijn op rasistische grond.

https://www.theguardian.com/world/20...role-to-sue-eu

A Palestinian man who was dismissed from his job in Gaza after the war broke out is suing the European Union for allegedly breaching Belgian law.

Mohammed Baraka, who worked at the EU border assistance mission (EUBam) at Rafah after its inception in 2006 as an unarmed civilian third-party presence, has filed his case in a Belgian court.

He had been evacuated to Cairo after the war broke out with the assistance of the EU and continued to work there, as did other colleagues in the West Bank.

But he was dismissed this year after the EU decided to close the office in Rafah due to the war.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2025, 17:14   #1774
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Poging tot brandstichting aan Antwerps stadhuis: “Brandbaar product en papierpropjes gevonden”

Ze moeten met scherp schieten of tenminste met die FN303-P op de Hamasaanhang.

De smeltkroezen zijn aan het smelten.

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2025, 18:59   #1775
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/12...esongfestival/
De Vlaamse publieke omroep neemt volgend jaar sowieso niet deel aan de wedstrijd omdat ons land dan vertegenwoordigd wordt door RTBF.VRT is lid van de EBU. In die zin is het belangrijk dat we wel, net vanuit de waarden waar we voor staan, de ledendemocratie respecteren. We zullen het Eurovisiesongfestival dus uitzenden. We zullen dat wel doen met bijkomende omkadering.
Zwak. Ik ben blij dat Nederland eindelijk zich terugtrekt uit het songfestival. Het EBA heeft voor zover ik weest nog steeds de schade die Joost en Nederland heeft geleden niet gecompenseerd.

Oud Vandaag, 18:01   #1776
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Eentje om op de zenuwen te werken van de palestijnse islamitische geiteneukers vriendjes.....

https://youtu.be/fn-It3k3wEY?si=HSIQu1EBH6LvHrvG

Laatst gewijzigd door wagner.666 : Vandaag om 18:02.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be