Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2006, 16:44   #41
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Goed zo, Geert.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 16:45   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zou het niet kunnen dat hij Bourgeois heft uitgenodigd om de nodige dreigementen uit te spreken?
Zou het niet kunnen dat leroi begint te snappen van waar de echte bedreiging begint te groeien voor het misbaksel 'Belgie'
Ja, Geert Bourgeois is echt een bedreiging voor België...

Sorry, maar die kerel is een van de meest laffe Vlaams-nationalisten die ik ooit ben tegenkomen (afgezien van Shiltz).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 16:49   #43
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja, Geert Bourgeois is echt een bedreiging voor België...

Sorry, maar die kerel is een van de meest laffe Vlaams-nationalisten die ik ooit ben tegenkomen (afgezien van Shiltz).

Ssst Geert is een undercover-Belgicist... (maar zijn 'cover' houdt niet erg meer )
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 17:11   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van in het prille begin werd er voorspeld dat het geven en toegeven zou worden met de CD&V.
Het 'Vlaams' kartel bewijst elke dag een beetje meer dat het een goeie zaak was....

voor Belgique.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 17:33   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen lid van het NVA, doch ik stem er wel op. Ik vind het "mijn partij" zijn.

Kritiek van Vlaams (on)Belangers op een NVA-minister is natuurlijk een soort van oppositiepraat. Ik besteed er niet teveel aandacht aan.

Dat Bourgeois bij de hoofdman van de bende van Laeken is geweest, vind ik alleszins geen probleem. Waarom zou Bourgeois aan Berten Bibber niet op een eerlijke en fatsoenlijke manier kunnen uitleggen wat er zo hindert in de Vlaamse regering om een behoorlijk beleid te kunnen voeren, namelijk de onvoldoende doorgedreven staatshervorming ....
Waarom zou Bourgeois er niet kunnen uitleggen wat de NVA precies bedoelt met visies zoals dat in een moderne demokratie onverkozen staatshoofden een anakronisme zijn.

Zoals de zaken nu staan: mijn stemgedrag is niet gewijzigd.
(en mijn sympatie voor 90 procent van de kiezers, en 10 procent van de verkozenen van het Blok is ook ongewijzigd. En mijn afkeer voor de rest van het Blok is ook al ongewijzigd. Eigenlijk is deze draad dus een onzin-draad)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 17:48   #46
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zou Bourgeois aan Berten Bibber niet op een eerlijke en fatsoenlijke manier kunnen uitleggen wat er zo hindert in de Vlaamse regering om een behoorlijk beleid te kunnen voeren, namelijk de onvoldoende doorgedreven staatshervorming ....
Waarom zou Bourgeois er niet kunnen uitleggen wat de NVA precies bedoelt met visies zoals dat in een moderne demokratie onverkozen staatshoofden een anakronisme zijn.
Z
En waarom zou Bourgeois d�*t gezegd hebben tegen de koning? Op wat baseer jij je?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 18:31   #47
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba Bekijk bericht
En waarom zou Bourgeois d�*t gezegd hebben tegen de koning? Op wat baseer jij je?
Het is Bourgeois die bij le roi is ontboden,
en het is le roi die bepaalt waar er over gepraat wordt....
en waarover niet.
Nog een jaar en het zijn ultieme verkiezingen. Een oppergaai moet vooruitziend zijn terwille van het behoud van zijn Belgische troon dus worden er effen nagels met koppen geslagen.

Bourgeois moet toch zwijgen dat hij zweet dus het spel mag hard, gemeen en typisch Belgisch gespeeld worden. Of wat dacht je dan?
Het is dus van braaf binnen de Belgische krijtlijntjes lopen voor 'Vlaamse' Bourgeos. De Vlaamse 'solidariteit' mag niet meer in vraag gesteld worden en last but not least, géén sprake meer van hele of gedeeltelijke splitsingen van de sociale zekerheid, zoniet....

Dada 'Vlaamse' carriere van Bourgeois.
Oud 28 januari 2006, 19:33   #48
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Knuppel was dus die vervelende vlieg die constant rond Bourgeois z'n kop zat te zoemen toen hij bij de Koning zat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 21:22   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Knuppel was dus die vervelende vlieg die constant rond Bourgeois z'n kop zat te zoemen toen hij bij de Koning zat.
Je hoeft geen groot genie te zijn om te bedenken hoe Bourgeois' koninklijke bezoekje verlopen is.

Om den wille van het smeer (ofte een postje boven de kiesdrempel) ging Bourgeois in zee met een royalistische partij. Dat plaatst hem in een onmogelijke positie om een gesprek met de vorst te weigeren (zoals Dillen indertijd) Dat kan hij tegenover zijn kartelmaten niet maken. En als je naar Laken gaat, dan is het uiteraard niet om de koning te gaan schofferen.

Vervolgens moet je in het achterhoofd houden dat de eenheid van België gewenst is door de monarchie.
Reken dus maar dat Geerts gestoei met de VRT niet direct hét onderwerp van gesprek zal geweest zijn. Het is bijna een zekerheid dat hij zijn communautair huiswerk zal meegekregen hebben. Logisch. Hij kan met zijn N-Va een deel Vlaamsgezinden sussen met wat pseudo-separatisme in de marge: B-H-V-gedruis, wat gekronkel in de (Brusselse) rand, wat stoerdoenerij aan de Vlaamse Kust en meer van die bezigheidstherapietjes.

Waar Bourgeois voor België nog écht nuttig kan zijn: hij heeft de kans om als kleine garnaal op het grote politieke schaakbord stokken in de wielen te steken van de echte grote jongens die eventueel een gevaar voor België zouden betekenen. Zijn VB-afkeer legt hem dus geen windeieren: daarmee is hij m.i. (en wat betreft Albert II) goed bezig: blijven doorgaan is de boodschap voor Geert.
In ruil voor een postje op schoot van de tsjeven, zal hij nu wschl. braaf beloofd hebben zijn kwek te houden i.v.m. heikele zaken, zoals b.v. de splitsing van de sociale zekerheid, en denkoefeningen �* la Warande-groep.

Ik vermoed dat het rond Geertje de volgende hete politieke maanden héél stillekes zal worden, tenzij hij uitgerangeerd zou worden wegens koppig gedrag. Herinner u hoe Frank Vandenbroucke een toontje (en een regeerniveau) lager zong na z�*jn onderonsje met Albert II.
A man's got to do, what a man's got to do.
Dus: hup Geert Bourgeois: keep up the good work.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 januari 2006 om 21:27.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 21:32   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar Bourgeois voor België nog écht nuttig kan zijn: hij heeft de kans om als kleine garnaal op het grote politieke schaakbord stokken in de wielen te steken van de echte grote jongens die eventueel een gevaar voor België zouden betekenen.
Bij deze weten we dan, nog maar eens, wie de échte grote jongens zijn en waar Belgique, terecht, bang voor is.

Heb je het gezien, Giserke?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 21:38   #51
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bij deze weten we dan, nog maar eens, wie de échte grote jongens zijn en waar Belgique, terecht, bang voor is.
Iedereen die een beetje kan tellen, en ook giserke, snapt dat de N-Va, hoe klein ze ook moge zijn, een serieuze 'lift' geeft aan om het even welke andere grote partij.
Zolang dat een Belgicistische, royalistische partij is, zitten wij Belgicisten op ons gemak.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 28 januari 2006 om 21:39.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2006, 21:44   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Iedereen die een beetje kan tellen, en ook giserke, snapt dat de N-Va, hoe klein ze ook moge zijn, een serieuze 'lift' geeft aan om het even welke andere grote partij.
Zolang dat een Belgicistische, royalistische partij is, zitten wij Belgicisten op ons gemak.
Ze mogen er trots op zijn, de Nieuw-Vlaamse Alliantie.
Oud 29 januari 2006, 02:29   #53
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Zo kan 'ie wel weer hoor... Ik heb duidelijk genoeg gesteld dat ik deze actie van Bourgeois niét verstandig vind en ik zal geen enkele poging doen het goed te praten, maar het enthousiasme waarmee de Belangers en belgicisten schouder aan schouder op deze zaak springen is toch lichtjes overdreven.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 02:43   #54
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En je bent zeker dat de N-VA bij de nakende staatshervorming geen serieuze Vlaamse injectie toedient aan het karakter van CD&V?
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 02:47   #55
Vrijheid
Schepen

Vrijheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Superstaaf lijkt me niet gebiologeerd door het Vlaams Belang. Z'n aandacht bereikt systematisch het Vlaams Kartel. Zou het kunnen dat dat laatste hem meer zorgen baart?
"Freedom comprises of more than the abscence of boundaries en burden, because one feels still imprisonned when one doesn't percieve options and possibilities. Therefore, freedom is often the opposite of being unattached."

"Matter doesn't matter, only interactions matter"

Me & my autism
Vrijheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 04:52   #56
tasmdevil
Burger

Standaard

Wanneer ik over een paar jaar de touwtjes in handen heb zal het er iets harder aan toe gaan, wa niet wegneemt dat ik Bourgois nen heel sympathieke en intelligente man vind.

En als er iets is waar de N-VA voor staat, dan is het wel intelligent Vlaams-Nationalisme. Dat wilt zeggen dat ge uw vijanden kent, en ge de dialoog aangaat. Ik durf ervoor wedden dat de Geert de koning is goed heeft laten weten waar het op staat.

Goed zo Geert

Laatst gewijzigd door tasmdevil : 29 januari 2006 om 04:53.
tasmdevil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 06:27   #57
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat moeten we dan denken van al de corrupte politici die ook die eed hebben gezworen?
Dat het allemaal één pot nat is ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 06:34   #58
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben geen lid van het NVA, doch ik stem er wel op. Ik vind het "mijn partij" zijn.

Kritiek van Vlaams (on)Belangers op een NVA-minister is natuurlijk een soort van oppositiepraat. Ik besteed er niet teveel aandacht aan.

Dat Bourgeois bij de hoofdman van de bende van Laeken is geweest, vind ik alleszins geen probleem. Waarom zou Bourgeois aan Berten Bibber niet op een eerlijke en fatsoenlijke manier kunnen uitleggen wat er zo hindert in de Vlaamse regering om een behoorlijk beleid te kunnen voeren, namelijk de onvoldoende doorgedreven staatshervorming ....

Zoals de zaken nu staan: mijn stemgedrag is niet gewijzigd.
(en mijn sympatie voor 90 procent van de kiezers, en 10 procent van de verkozenen van het Blok is ook ongewijzigd. En mijn afkeer voor de rest van het Blok is ook al ongewijzigd. Eigenlijk is deze draad dus een onzin-draad)
Inderdaad. De VB-erkes vinden het een schande dat Bourgeois bij de koning is geweest, hetgeen bij zijn functie hoort om daar eens een taske koffie te gaan drinken.
Maar indien ze consequent zouden zijn, dan zouden ze evengoed fulmineren tegen hun eigen parlementariërs. Om nogmaals PDW van het VB te citeren : 'Ik zweer getrouwheid aan de koning, gehoorzaamheid aan de grondwet en aan de wetten van het Belgische volk'. Wat een verrader !!
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2006, 09:06   #59
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit kon Morel ook niet voor dat snoepreisje met Kolderflup.
Je weet best dat Morel op eigen kosten meeging als begeleider van haar invaliede vader.
Er is trouwens heel wat heisa geweest over de fysieke afstand die ze diende aan te houden tegenover de door jullie betoelaagde 'Monseigneur'.
Schrijf geen leugens.
Oud 29 januari 2006, 09:13   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou het niet kunnen dat leroi begint te snappen van waar de echte bedreiging begint te groeien voor het misbaksel 'Belgie'
Zoals elke andere 'goeie' Belg weet le roi dat de echte en enige bedreiging voor de monarchie en België het Vlaams Belang is.
Le roi weet zich nu verzekerd van de steun vd leiding vd n-va:
"Van verraad tot verraad naar het behoud van de Belgische Staat".
Triestig.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be