![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Financiële steun bij abortus afschaffen? | |||
| Ja, dat lijkt een goed en ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
21 | 26,25% |
| Ja, zonder meer (andere redenen) |
|
9 | 11,25% |
| Ik kan daar moeilijk over oordelen |
|
7 | 8,75% |
| Neen, zonder meer (andere redenen) |
|
18 | 22,50% |
| Neen, dat lijkt me geen goed of ethisch verantwoord maatschappelijk compromis |
|
23 | 28,75% |
| Ander antwoord |
|
2 | 2,50% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zegt dat ik de redenatie niet kan begrijpen omdat ik geen vrouw ben? Larie en apekool! Want dan zou jij vanuit jou redenering niet kunnen weten wat ik als man kan begrijpen, maar soit. Geloof me maar dat je niet naar de maan geweest moet zijn, om iets over de maan te kunnen zeggen. Mag ik je iets vragen. Wat vind jij een groter onrecht. Iemand die tegen haar zin een zwangerschap moet uitdragen, of iemand die totaal onschuldig gedood wordt? Stel je zelf in beider plaats. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#322 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de discussie over holebi-adoptie betreft, gaf ik aan dat de voorkeur moest gaan naar de meest natuurlijke omgeving voor het kind en in het belang van het kind. Maar dat was een andere discussie. Helemaal niet hypocriet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juni 2006 om 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het is anders wel een dooddoener van jewelste: "jullie zijn de egoïsten, ik ben de enige die begaan is met het kind" (cru gezegd). U begrijpt dat discussiëren vanuit zo'n positie bij voorbaat onmogelijk is.
|
|
|
|
#324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U begrijpt toch wel dat het juist om kinderen gaat. Je kunt het grootste slachtoffer toch niet negeren? Dat net wél doen maakt de discussie onmogelijk, vind ik. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik pretendeer helemaal niet de mannen te begrijpen. Mannen zijn wat mij betreft een andere diersoort en ik doe ook geen moeite de gedachten van een gorilla
Wat ik het ergste vind ? Beide natuurlijk. En die vraag van je is voor mij maar weer eens het bewijs dat sommige mannen echt onbegrijpelijk zijn. Hoe kom je erbij zulke vragen te stellen ? Dat is bijna zo stom als vragen : wie van je kinderen zie je liever, wie van je ouders zou het eerst moeten overlijden ? In sommige gevallen is er gewoon geen sprake van een keuze. De moeder moet dan doen wat voor haar - en ja in zekere zin ook voor de ongeboren vrucht - het beste is. |
|
|
|
|
|
#326 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het gaat over relaties, gezinnen, ouders, het al dan niet plannen van zwangerschappen en kinderen. Elke poging om de discussie af te doen met gemakkelijke simplismen vervalt zowiezo in extremismen die erger zijn dan de kwaal waartegen men probeert te strijden.
|
|
|
#327 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
allee paulus wie is er nu het grootste slachtoffer ?
een foetus die nog niks heeft, geen kennis, geen ervaringen, geen sociaal leven - soit als ie om jouw woorden te gebruiken gedood wordt is ie niks kwijt want hij heeft ook nooit iets gehad. een vrouw die echter ongewenst zwanger is, die weet dat ze om eender welke reden het kind niet naar behoren zal kunnen opvoeden is wel heel wat meer kwijt als ze het kind tegen wil en dank uitdraagt. bovendien is het kind er dan nadien ook nog eens slachtoffer van. ik vind dat je dit heel emoitoneel benadert. je werpt je op als de grote behartiger van de belangen van het ongeboren kind. en gaat er zodoende pretentieus van uit dat een moeder die abortus heeft gepleegd niet in het belang van het ongeboren kind zal hebben gedacht. ik geloof dat je een gelovige bent he ? wel het is toch wel jammer dan dat men in 333 de leer van de reincarnatie uit de christelijke leer heeft geschrapt dan. het zou het veel makkelijker voor je gemaakt hebben. ik geloof persoonlijk in reincarnatie en bij abortus denk ik bij mezelf dat het kind dan een nieuwe incarnatiepoging kan ondernemen. een incarnatiepoging waarbij de omstandigheden wel beter zijn. het is beter om twee keer te moeten proberen geboren worden volgens mij dan ergens in barslechte omstandigheden geboren te moeten worden. dit over de reincarnatie is hier mss wel niet echt terzake en kan speculatief genoemd worden maar zo zie ik het in alle geval. de dood is hier in het westen nog veel te veel een taboe maar is en blijft onderdeel van het leven. op diezelfde manier zouden de christenfundis ook eindelijk eens met euthanasie kunnen leren omgaan.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 14 juni 2006 om 16:15. |
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw vijftienjarige dochter komt thuis met het verhaal dat ze zwanger is, gedumpt door haar vriendje die er zich snel van onderuit maakt omdat hij zijn leven op jonge leeftijd al voorbij ziet vliegen door zo vroeg papa te worden. Zij ziet deze zwangerschap totaal niet zitten, wil haar studies niet opgeven, voelt zich te jong om moeder te worden. Gaat u haar dan dwingen dat kind te houden? 2. Stel... Uw dochter wordt verkracht en blijkt later zwanger van de dader. Zij wil en kan het emotioneel niet aan om het kind te houden of op de wereld te zetten. Gaat u haar dan dwingen het te houden? 3. Stel... Uw dochter is ziek, wordt zwanger, artsen raden haar af om het kind te houden omwille van de medische risico's. Gaat u haar dan dwingen het te houden? 4. Stel... Uw dochter is zwanger, na 2,5 maand ziet de gyneacoloog dat het om een zeer zwaar gehandicapt kindje gaat ( ik heb het over bvb serieuze spina bifida die het kind absoluut niet toelaat ooit armen/benen te gebruiken, niet over een mongooltje die perfect kunnen leven op hun manier). Gaat u haar dan dwingen dit te houden. Ik ben het volledig met u eens dat abortus om onzinnige en vanwege gemakzuchtige redenen pure moord is. Maar in de 4 bovenstaande gevallen (er zullen er nog wel meer zijn die te verklaren/verstaan vallen), denk ik dat het echt niet onredelijk kan zijn om abortus te overwegen en in de praktijk om te zetten. Kan u hier nog steeds met uw hand op uw hart zeggen dat het dan om eigenbelang gaat of om menselijkheid ? (Laat mij er voor alle duidelijkheid bijzeggen dat ik dit in geen geval iemand toewens. Is puur ter illustratie.) Laatst gewijzigd door Duupje : 14 juni 2006 om 16:18. |
|
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou ze ook kunnen beantwoorden in plaats van ze te ontwijken. Maar je zal wel redens hebben om dat juist niet te doen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat volgens mij om het leven van een medemens. Dat andere levens daardoor soms ongewenste kronkels kunnen maken is zeker niet te ontkennen. Maar wat is er een groter onrecht. Ongewenst zwanger zijn, met alle gevolgen vandien (relaties, gezinnen, ouders enz..) Of Een totaal onschuldig iemand het recht op leven ontnemen. Ik zou liever ongewenst zwanger zijn dan geaborteerd worden. Want dan leef ik tenminste nog. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#331 | ||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik kan enkel opmerken dat uw poging om begrepen te worden eerder uitmondt in een spectrum van reacties die gaan van "weer zo'n wereldvreemde gelovige"-meewarigheid tot soms bijna-vijandigheid. Als d�*t het resultaat is, dan zou ik uw strategie toch bijschaven, moest ik u zijn. Citaat:
Citaat:
Wat ik wél weet, is dat abortus voor de vrouwenemancipatie een enorm groot item is geweest. Ik kan zelfs goed begrijpen waarom, komende van de compleet patriarchale wereld waarin vrouwen vroeger moesten leven. En mijns inziens is de tijd zeker niet rijp genoeg om de abortusregeling terug te kunnen schroeven, zelfs al zou dat vanuit het moreel oogpunt van het ongeboren kind wenselijk zijn. Citaat:
|
|
|
|
#332 |
|
Europees Commissaris
|
Het is hier een beetje ontaard in een abortusdebat -
Feit is dat de legalizering van abortus er voor gezorgd heeft dat er minder abortussen gepleegd worden, omdat dit gepaard ging met meer aandacht voor het vermijden van ongewenste zwangerschap. Diegenen die tegen abortus zijn worden absoluut niet verplicht om abortussen uit te voeren of te ondergaan ! Hypocrisie : belgische nonnen kregen na een verkrachting in de pas onafhankelijke Congostaat een abortus met pauselijke zegen. De natuur is nog steeds de grootste aborteur : ruim 40 % van alle bevruchte eicellen sterven spontaan af, in feite is de in-vitro fertilizatie meer succesvol dan de natuurlijke bevruchting. Hypocrisie 2 : Wij zijn massa-moordenaars, niet in de eerste plaats op ongeboren embryo's maar op volgroeide mensen. De vindingrijkheid van de mens om zijn medemens naar de andere ereld te helpen is eindeloos - één van de geliefde motieven zijn wel de religieuze die met graagte "ongelovige honden" afmaken & die zijn tegelijk tegen "abortus" want dat is moord. Nagaan hoeveel veroordeelde moordenaars tegenstanders zijn van abortus ? Wedden dat de meeste tegen zijn ? Abortus is inderdaad de zaak van de vrouw en van de vrouw alleen, de idee dat bij gelegalizeerde abortus er een bevolkingsprobleem ontstaat wegens "onverantwoorde vrouwen" is duscriminerend en onwaardig. Er is toch wel een belangrijk probleem, niet door de abortuswensende vrouwen, maar door maatschappelijke druk in sommige landen. Met name in China en India is het hebben van mannelijke nakomelingen een zegen en vrouwelijke nakomelingen een vloek. Sedert men maanden op voorhand kan vaststellen welk geslacht de verwachte borelingen zullen hebben zijn de abortussen op meisjesfoetussen onrustbarend gestegen. In die landen rust er blijkbaar een groot taboe op deze kwestie, wat hen binnen de volgende generatie in grote demografische problemen zal storten. De vraag is ook : aangezien het niet om de kleinste landen gaat en de mannen met hun testeron zoals algemeen bekend het oorlogszuchtige deel van de menselijke soort is, of de rest van de wereld hier werkloos moet toezien. We kunnen hier misschien abortussen voornamelijk op het mannelijke nageslacht uitvoeren & onze vrouwen oostwaarts exporteren ? |
|
|
|
|
|
#333 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De foetus is zijn leven en de kansen die het leven biedt, weldegelijk kwijt als ie geaborteerd wordt. Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
|
|
|
|
|
#334 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Als ik vijandig overkom, wil ik mij daarvoor verontschuldigen. Dat was niet mijn bedoeling. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||||
|
|
|
|
|
#335 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en bovendien ga je iets uit de weg paulus ik zal je daarom een directe vraag stellen waarop je natuurlijk vrijblijvend al of niet antwoord ben je gelovig ? zo ja dan geloof je denk ik in de onsterfelijkheid van de ziel of maw waarom rouwen over een foetus (= aanzet tot een lichaam ) ? zijn ziel blijft toch bestaan als je gelooft in een rechtvaardige god dan weet je bovendien dat die die ziel een nieuwe en betere kans zal geven als je natuurlijk in die oudtestamentische god van wraak en naijver gelooft dan weet je dit niet. de leer van de reincarnatie werd uit de christelijke leer geschrapt op hetzelfde moment als dat de kerk een machtsinstituut werd een machtsinstituut heeft macht nodig en er is geen betere manier om macht over de mensen te kunnen uitoefenen dan ze bang te maken voor de dood. had de stichter van het christelijk geloof angst voor de dood ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||
|
|
|
|
|
#336 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik verwerp jouw vorm van democratie, die het meerderheidsprincipe aanhangt in zaken waar helemaal geen coherente draagkracht bestaat.
|
|
|
|
|
#337 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#338 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat verwerp ik.
|
|
|
|
#339 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je zet niet zomaar even een kind op de wereld vanuit de emotie dat het nieuw leven is. Een kind op de wereld zetten is niet hetzelfde als een hamstertje kopen hé. |
|
|
|
|
|
|
#340 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat: