![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Laten we zeggen: een aardrijkskundig gebied. Dat is wat correcter.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En hoe is dat "aardrijkskundig gebied" ontstaan denkt u?
|
|
|
#343 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Met dank om mijn stelling te helpen verfijnen. |
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat weet toch iedereen. Zelfs Eyskens heeft enkele jaren geleden in een duidingsprogramma op de VRT openlijk en in niet mis te verstane bewoordingen gezegd dat het federalisme er is gekomen OM BELGIE TE REDDEN.
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dank u, Jan. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
1) de traditionele politici hebben wijsgemaakt dat ze belangrijk waren (quod certe non); 2) die deze laatste hebben overtuigd om posten te splitsen louter om de macht van de politici te vergroten, wat die traditionele politici uiteraard gretig hebben aanvaard. Het is een complot. Niets meer of niets minder. Want als dit geen complot is, dan bestaan er geen complotten. Dat gezegd zijnde was er een valabel alternatief dat men geen kans heeft gegund: provinciale decentralisatie of provinciaal federalisme. Laat staan dat men de Belgen ooit heeft ondervraagd over de staatshervormingen. |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Banneling
|
Zijn eerste uitspraak was nochtans de juiste. Het begrip "Vlaanderen" was quasi onbekend vóór de jaren '80. Quasi niemand gebruikte het, buiten enkele litteraire of politieke figuren. Het is pas sinds de jaren '80 door de gewestvorming, de openbare omroep en VTM dat men de term "Vlaanderen" bij de mensen heeft ingepompt. Maar zelfs die massale indoctrinatie is geen succes te noemen. De mensen spreken meestal nog steeds over België.
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een complot! Een complot, zeg ik u! Laatst gewijzigd door baarle : 15 juni 2006 om 13:08. |
|
|
|
|
|
#350 |
|
|
Lees de geschiedenis van de Nederlanden er eens op na
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 15 juni 2006 om 13:11. |
|
|
|
|
|
#351 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ni Dieu ni maître is het enige ideologisch groepje dat ik duld, meneer de complottenziener.
Laatst gewijzigd door baarle : 15 juni 2006 om 13:16. |
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet echt een incident de parcours dus. Over het begrip "Vlaanderen" in de geschiedenis zullen we maar zedig zwijgen om jullie een serieuze blaam te besparen. |
|
|
|
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom heb jij het zo ziekelijk nodig om Vlaanderen en zijn volk te ontkennen, Hans? Toch niet omdat je een racist bent? |
|
|
|
|
|
|
#357 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In 1789 was er geen sprake van België. De zuidelijke Nederlanden waren in de 14e eeuw geen politieke eenheid. Een politieke eenheid komt er maar onder verdrag van Augsburg (midden 16e eeuw) en dat betreft ook de noordelijke Nederlanden. Een jaar later volgt de Pragmatieke Sanctie waardoor de erfopvolging van alle vorstendommen als één en ondeelbaar wordt beschouwd. Ook hier betreft het de zuidelijke als noordelijke Nederlanden. Van België is geen sprake.
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar heeft u dus een statische visie op de geschiedenis waarbij namen en begrippen niet kunnen wijzigen... Dan mag Rusland geen Rusland volgens u zijn. Dan mag Roemenië niet meer de naam Roemenië dragen. Dan moet Italië een andere naam zoeken. Dan moet Frankrijk zijn naam aan ons afstaan. Enzovoort.
|
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Gouverneur
|
Jantje De VRT is dien niet te links om te geloven??
|
|
|
|
|
#360 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|