![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
had je 'm nog graag zien terugkomen en een triomftocht houden door het Midden Oosten of zo, nu je toch verwijst naar Elba ...
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De doodstraf was de minst pijnvolle oplossing, voor het iraakse volk. Vergeet niet dat velen zo schrik hadden van die gast, dat louter de gevangenis zitten, niet genoeg was om de meesten te overtuigen dat Saddam niet zou terugkomen. Vergeet niet dat Saddam zogezegd al eens verslagen was bij de eerste golfoorlog, om daarna z'n comeback te maken en nog verschillende keren erger is beginnen optreden tegen de shia's. Dat de doodstraf verwerpelijk zou zijn kan uw mening zijn. En die respecteer ik. Is het zoveel gevraagd dat men dan de mening respecteerd dat die gast moest hangen!? Op welke basis zit men nu eigenlijk de Iraakse voltrekking van de doodstraf af te keuren? Dat de mening van de Westerlingen méér waard is dan die van de Irakezen?
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat laten sterven als martelaar...pff, die titel mag hij hebben. Wat ben je met die titel las je dood bent...kan me geen bal schelen.
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Een executie mag gerust brutaal zijn;de feiten waarvoor de straf wordt toegepast wordt zijn dat immers ook.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
|
Citaat:
Ook foltering was niet direct wat ik in gedachte had... Maar noem het zoals u zelf wilt... tsjah... |
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waaronder valt volgens jou opzettelijk laten creperen dan, als het niet onder folteren past?
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
|
Citaat:
Ik dacht even aan "een gevangenisstraf uitzetten" nu ik kan me vergissen... |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#32 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je dnekt nu, maar je zei daarstraks dat je hem liever zou zien creperen in een cel...dus opnieuw wat is opzettelijk iemand laten creperen, niet folteren?
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet ik die in jou naam sprak, gewoon jou woorden.
Laatst gewijzigd door illwill : 16 januari 2007 om 15:16. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Dus je bent voor foltering? (retorische vraag)
(+antwoord) Liever iemand laten creperen dan hem van zijn leiden verlossen... jij bent mij een logische jongen zeg Citaat:
Dan ben ik voor foltering! Het interesseert me werkelijk niet hoe u het noemt... Trouwens ik sprak alleen over wat het effectiefste was geweest en dat is volgens mij hem laten vergaan... Als ik u was zou ik vlug eens googelen om te zien wat die man allemaal op zijn naam heeft staan... |
|
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet ongeveer wat hij op zijn naam heeft staan, wat er met hem zou gebeurt zijn of niet laat mij koud, ik ben blij dat hij weg is en dat hij dan ook geen geld meer kost. Indien hij zou gefolterd zijn geweest had ik er ook niet om gekraaid hoor.
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik ben tegen de doodstraf, voor om het even wie. Ten tweede lijk je er enorm van overtuigd dat dit "de wil van het Iraakse volk is", dat dit een uiting is van "Het Nieuwe Irak". Is het niet eerder de wil van een Amerikaanse president ? Het was een schijnrechtszaak. Je zal me niet horen zeggen dat Saddam niet schuldig is aan vreselijkheden, maar dit was een schijnrechtszaak. Te beginnen met het feit dat de rechtbank was ingericht door de bezettende macht. Dat is tegen het internationaal recht. Hoe kan je dan zo vast verklaren dat dit een uiting is van het Nieuwe Irak ? |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Antwoorden is dus toch te moeilijk, zegt genoeg.
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|