![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb doelbewust voor het christendom gekozen voor de innerlijke schoonheid ervan. De kracht van de zwakheid. De grootsheid van het kleine en de nabijheid van God. Ik voel me helemaal niet gebrainwashed, ik lees zowel Kierkegaard als Nietsche, en trek mijn eigen conclusies.
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() Anderzijds vraag ik mij toch af waarom daar weer de christenen bijgesleurd moeten worden. Doe je dan niet hetzelfde dan wat je Wilders verwijt? Moest Wilders nu christen zijn dan leek het me iets zinvoller, maar Wilders is ook tegen het christendom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Dat kan wel zijn maar Wilders heeft nooit christenen opgeroepen om de helft van de bijbel te verscheuren e.d. Hij viseert enkel de islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Ok, dus de atheist Wilders zegt dat moslims de koran moeten verscheuren en de moslim Ibrahim Mohammed zegt daarop dat christenen de bijbel moeten verscheuren. Zou het dan nu consequent en grappig zijn dat er een priester op zijn beurt de hindoes oproept om de Vedas te verscheuren? Ibrahim Mohammed heeft namelijk nooit Hindoes opgeroepen om de helft van de Vedas te verscheuren e.d. hij viseert enkel christenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk weet IM wel dat de meerderheid in Nederland niet hindoeïstisch is maar christelijk of christelijke wortels heeft, dus daarom zou het belachelijk zijn om de Vedas te viseren. En IM weet ook wel dat christenen nu niet massaal de bijbel gaan verscheuren maar dat is ook niet z'n bedoeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |||
Minister
|
![]() Bevat de Koran en de Bijbel opruiende taal?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bijbel, koran, waar zit het verschil?²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 februari 2007 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe kon het dat uitgerekend dié apostel die Jezus tot driemaal toe verloochende de eerste paus werd? Er lijken wel meer dingen die ongerijmd in het christendom. Totdat je beter leert kijken. Neem gerust je tijd hoor; ik ben een geduldig mens. En "geduld" is het verleden deelwoord van het werkwoord "dulden"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uit Wikipedia: Aantal mensen onthoofd door de guillotine in de FR: 40.000 http://nl.wikipedia.org/wiki/Guillotine Aantal mensen berecht door de Spaanse Inquisitie: 44.000 waarvan 'slechts' zevenhonderd(!) de doodstraf http://nl.wikipedia.org/wiki/Inquisitie 40.000 vs. 700 Oei, ja de Franse Revolutie, is niet gebaseerd op een "Heilig Boek". Daar gaat een hardnekkig fabeltje...
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 februari 2007 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Volgens sommigen hier is zelfs het allergrootste conflict aller tijden - ik doel op WO II - een religieus conflict. "Want Hitler was toch christen?" Liep daar trouwens niet voor 25% joods bloed door diens aderen? "Zie je wel: Hitler was een jood. En dus is religie de oorzaak van WO II." Ik zeg het nog eens: ik ben héél geduldig geworden... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 21 februari 2007 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |