![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#222 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het lijkt me logisch dat iemand die zich hier bij de fiscus aanmeldt als een ingezetene én belastingsplichtige, en die daarenboven ook netjes aangifte doet... uiteindelijk ook een aanslag zal krijgen. Ik meen me te herinneren (3de licentie rechten en da's al een hééééle tijd geleden), dat dergelijke gevallen opgevangen worden door zgn. dubbelbelastingsverdragen en zo... Maar ik steek er zeker m'n hand niet voor in het vuur! Misschien is Diplomatius daar beter van op de hoogte.
![]() |
#223 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ooit gehoord van de Wet Franchimont? Van de commissie voor fincaniële hulp aan slachtoffers van opzettelijke gewelddaden ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#224 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik zal het bij gelegenheid eens vragen aan mijn collega's-fiscalisten. Of vraag eens aan MaXiMuS, dat zou bij hem nog fris in het geheugen moeten zitten ![]() |
||
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En of de Belgische Staat gehouden is door een rechterlijke uitspraak aangaande een onderdaan uit een andere staat, dat is een leerstuk waar héél wat komt bij kijken... Stof voor een heel nieuw forum vrees ik... ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 28 februari 2007 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
#226 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#227 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ander voorbeeld, Willy Claes...dergelijke fraude zaken moet je als gewone burger maar eens doen...denk je dat je dan een mooi jobke als minister van staat aangeboden zult krijgen? ![]() Nee, ik bewijs dat niet, als je mij vraagt doe het zelf maar eens en je zult zien dat de fiscus het daar niet bij laat...ik heb het zelf al voorgehad in veel kleinere schaal natuurlijk en ik heb ook enkel een boete gehad. Je haalt 2 dingen door mekaar.
![]() |
![]() |
#228 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#229 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#230 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euhm indien het enkel en alleen simpel het verkeerd aangeven van je fiscale woonplaats was é kerel dan kreeg je zulke straf niet. ![]() ![]() 1.5 miljoen euro belastingen ontduiken is niet meer gewoon u fiscale woonplaats verkeerd opgeven é.
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kerel, het enkel posten om persoonlijke redenen begint echt te vervelen hoor.
Dat je iets hebt tegen mij, ok, dat je mijn mening niet deelt ok, dat je pist of bent om welke reden dan ook, ok, maar kun je nu gewoonweg na wat is het... meer dan een jaar stoppen met het enkel reageren om persoonlijke aanvallen te doen? Ben je nu echt zulk klein kind of wat?
![]() |
![]() |
#232 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sweet irony. Citaat:
Het is enkel wachten op de juiste diagnose.
![]() |
#233 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De rechtbank acht allereerst het opleggen van een geldboete een passende strafrechtelijke reactie op het bewezen verklaarde handelen. Deze boete kan, gelet op artikel 69 lid 2 AWR, ten hoogste € 45.000,- bedragen. De rechtbank zal de geldboete bepalen op het in het dictum vermelde bedrag. De strafrechterlijke sanctie staat totaal los van de fiscale aanslag, dat is gewoon een doodnormaal principe. Het is juridisch misschien een manke vergelijking maar als U een geldboete krijgt wegens het toebrengen van onopzettelijke slagen en verwondingen bij een verkeersongeval, staat dat totaal los van de schadevergoeding die U (of Uw verzekeraar) aan het slachtoffer zal moeten betalen. Hieronder het wetsartikel waarop de Nl. Rechtbank zich beroept. Artikel 69 A.W.R. (...) 2. Degene die opzettelijk een bij de belastingwet voorziene aangifte onjuist of onvolledig doet, dan wel het feit begaat, omschreven in artikel 68, tweede lid, onderdeel c, wordt, indien het feit ertoe strekt dat te weinig belasting wordt geheven, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie of, indien dit bedrag hoger is, ten hoogste eenmaal het bedrag van de te weinig geheven belasting.In dit geval heeft G. Hiddink - doordat hij voor een bepaalde periode ten onrechte als woonplaats België heeft opgegeven in zijn aangifte - natuurlijk geen belasting betaald op inkomsten die hij in werkelijkheid in Nederland diende aan te geven, en heeft de Nl. fiscus dus een belastingaanslag daarop mislopen. Dat is juist wat men verstaat onder 'onvolledige of onjuiste aangifte'. De boete bedraagt dan ten hoogste éénmaal het bedrag van de te weinig geheven belasting. Uiteraard staat dit los van de belastingheffing zelf. Het betreft immers een boete - de strafrechter m.i. is zelfs niet eens bevoegd om de fiscale aanslag te bepalen. De boekhouder heeft er volgens de Nl. rechter wel degelijk wat van af geweten: hij is er namelijk voor veroordeeld... En nu denk ik dat ik genoeg info heb gegeven ! ![]() Laatst gewijzigd door Diplomatius : 28 februari 2007 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
#234 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet nu niet helemaal zeker hoe het in Nederland gaat, maar in België is er een rechtsprincipe dat luidt 'le criminel tient le civil en état'. Dat betekent in de praktijk dat de burgerlijke rechter (fiscaal recht is burgerlijk recht itt strafrecht) geen uitspraak kan doen vóór de strafrechter zijn uitspraak heeft gedaan. Is op zich natuurlijk ook logisch: moest GH zijn vrijgesproken door de strafrechter, dan kon een burgerlijke (fiscale) rechter hem nooit tot het bijbetalen van belastingen veroordelen, omdat de feiten die aanleiding konden geven tot het vestigen van een hogere belastingaanslag dan niet bewezen waren. |
|
![]() |
![]() |
#237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is dus nergens na te trekken?
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 27/02 Kindermoordenaar zit lachend naast slachtoffer
Ondanks een intensieve klopjacht is gisteren de moordenaar van het 9-jarige jongetje Mitja Hofman in Leipzig nog niet gevonden. In heel Duitsland is de verontwaardiging groot nadat bekend geraakte dat de voortvluchtige dader, de 42-jarige Uwe Kolbig, al vijf kinderen aangerand heeft en herhaaldelijk als seksuele delinquent gestraft is. In verscheidene grote Duitse bladen wordt de vraag gesteld hoe het komt dat deze misdadiger op vrije voeten kon blijven. Alle Duitsers zijn gisteren geconfronteerd met de beelden, gemaakt door een bewakingscamera van de metro, waarop de pedoseksueel te zien is, zittend naast het latere slachtoffertje dat op dat moment nog onbekommerd uit het raam kijkt. Even later werd het kind verkracht en verstikt. Nog een voorbeeld van veel te lakse straffen en de gevolgen van deze straffeloosheid
![]() |
![]() |
#239 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anyways: De gemakkelijke vraag is "Hoe kan het dat hij op vrije voeten kon blijven ?" De échte vraag is "Hoe kan het dat hij herviel ?" |
|
![]() |