![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 | |
|
Europees Commissaris
|
60 pct.
Citaat:
België werkt niet omdat het gebouwd is op een scheve machtsverhouding en discriminatie. Zolang men die niet wil rechtzetten, zal België verder aftakelen tot het ineenstuikt. Geen petities, geen wetten, geen repressie, geen verkiezingsoverwinningen, geen referenda kunnen daar iets aan veranderen. Ge moet mij niet geloven. Ge kunt u misschien wel eens afvragen waarom: 1/ er geen land in Europa is waar zoveel burgers vijandig staan tegenover de staat 2/ de Belgicisten ondanks alle inspanningen geen resultaat boeken. De discriminatie opheffen en reële machtsverhoudingen instellen, mijn beste: ge zult er niet om heen kunnen. |
|
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Minister
|
Citaat:
2 En wat hebben de nationalisten al bereikt? Het enige wat we hebben is hopeloos veel minister postjes in allerhande parlementen die gewoon het volk ophitsen en eigenlijk verder niets doen voor de burger. Ondanks herhaaldelijke winsten van het VB zijn het wel de vlaamse partijen die hen buiten een regering houden. Ik had ze al veel eerder in de regering willen zien, dan hadden we dadelijk kunnen vaststellen dat het schapen zijn. "veel blaten maar weinig wol". |
|
|
|
|
|
|
#563 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
We zijn iets minder dan 60% van België nuja soit dit is mierenneuken... Ik versta waar je op doelt maar dat klopt niet!
En zelf een petitie voor BELGIE maakt geen onderscheid tussen franstaligen, duitstaligen of nederlandstaligen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2/Er zijn nog niet veel inspanningen geleverd door "belgicisten". Citaat:
Jij gaat er van uit dat men ergens moet om heen kunnen maar dat is niet zo en zoals al gezegd zal je dat ooit wel eens beseffen...(als je op dit forum blijft rondcruisen misschien niet maar zet eens een stap buiten onder de echte vlamingen...) 76479 and rising |
|||||
|
|
|
|
|
#564 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
La Belgique sera latine ou elle ne sera pas: dat is de opdracht die zijn stichters het gegeven hebben. Achteraf niet komen zeggen dat ik u niet proberen in te lichten heb hé. Ik heb mijn best gedaan. |
|
|
|
|
|
|
#565 | |
|
|
Citaat:
Wat dat laatste betreft lees het zelf nog eens na en doe alsof ik het schreef |
|
|
|
|
|
|
#566 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Overigens zijn er op dit moment nuttiger dingen te doen, zoals het opruimen van de laatste restjes België. |
|
|
|
|
|
|
#567 |
|
|
77 000 and growing!
|
|
|
|
|
|
#568 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#569 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heeft er hier iemand een probleem mee indien ze la Wallonie in de toekomst Belgique zouden noemen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#570 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik niet nee. Het lijkt me zelfs logisch dat ze dat zouden doen, blijven teren op de internationale weerklank die "België" nu heeft. Het lijkt me alleen zeer waarschijnlijk dat in dat scenario die reputatie snel tot zéér snel aan diggelen ligt. Hun probleem natuurlijk. Zal het dan trouwens Royaume de Belgique, of Republique de Belgique worden? Ik gok op het eerste.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
|
|
|
|
#571 |
|
|
Dat is nu wel het verschil tussen u en mij ik lees niet belge, belge, belge,... Ik lees: sint genesius rode, brussel, wemmel, antwerpen... Soms in andere taal maar daar lees ik gewoon over.
|
|
|
|
|
|
#572 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
|
|
|
|
|
#573 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees veel meer Waalse en Brusselse plaatsnamen dan Vlaamse; ik zie ook dat de meerderheid zich in het Frans uitdrukt en niet in het Nederland. Allemaal heel duidelijke aanduidingen wie er eigenlijk België wil laten bestaan...
|
|
|
|
|
|
#574 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#575 | |
|
|
Citaat:
Veel vlamingen schrijven in het frasn (ik ook) wat is je punt? Heel duidelijk wie wil he...Veel volk |
|
|
|
|
|
|
#576 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Inderdaad, op andere plaatsen, zelfs daar waar ze aanzienlijke aantallen uitmaken als bijvoorbeeld in Nieuwkerke, zijn er geen problemen. |
|
|
|
|
|
|
#577 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom schrijven ze in het Frans? Daar is immers geen reden toe: de tekst van de petitie is drietalig. Schamen ze zich voor hun Nederlands? Of spreken ze alleen maar Frans en zijn ze niet in staat Nederlands te schrijven? Of gaan ze ervan uit dat Frans dé taal van België is? Of dat de meerderheid van de ondertekenaars - en dat kunt u niet ontkennen: dat zijn Franstaligen - hun bijdragen niet zouden begrijpen?
|
|
|
|
|
|
#578 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#579 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#580 | |
|
|
Citaat:
Je gaat rats over het feit dat velen ook in het nederlands hun nationaliteit opschrijven... Of ga je ervan uit dat het er maar 5 op 100 zijn zoals kortaf hier al zei? dat was dus nonsense he... Denkt u dat franstalige vlamingen minderwaardig zijn? |
|
|
|
|