![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot wat vele Belgicisten beweren (bij een onafhankelijk Vlaanderen gaat Brussel verloren) is het tegendeel waar: wanneer we België behouden, gaat Brussel definitief verloren door de verfransing en de toestroom van vreemdelingen. Reeds nu is meer dan 50% van de Brusselse bevolking van vreemde origine... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens, ooit de Scheldekaaien al eens bekeken!? Niks dan moderne architectuur en lofts! Eens kijken of jij in die "marginale buurt" iets kan kopen... Gelukkig is de buurt op je foto (omgeving Noordstation) niet marginaal... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() al eens in mijn buurt langs geweest, Zeno? Antwerpen noord, Borgerhout, Seefhoek, ...
Kom gerust eens langs en dan zullen we samen op ontdekkingstocht gaan doorheen de toekomst hoofdstad van Vlaanderen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik beweer niet dat Antwerpen geen 'mindere' buurten kent, net zoals elke grote(re) stad trouwens. Het verschil is dat je in Brussel -tot in het toeristische hart- overal geconfronteerd wordt met verval. Dat heb je in Antwerpen niet. Overal zijn er renovaties en vernieuwingen bezig, dat zal je zelf ook wel weten. (Leien, Astridplein, Centraal station, Pelikaanstraat, Operaplein, Theaterplein, stadsfeestzaal, Zuid, Eilandje, MAS, omgeving nieuw jusitiepaleis, "werf van de eeuw", remember...) In Brussel centrum groeien nog steeds de bomen uit historische gevels en is de leegstand boven de (ouderwetse) winkels een enorm probleem. Laatst gewijzigd door Zeno! : 20 november 2007 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een andere indruk krijg je als je in Brussel komt. Je moet er maar eens de weg vragen in 't Nederlands. Eén maal heb ik een mevrouwtje gehad die zich vriendelijk in het Frans verontschuldigde geen NL te kennen, voor de rest waren het allemaal scheve blikken. De verloederde allochtonenbuurten zijn niet om aan te zien, en ik heb 7 jaar in de Brugse Poort in Gent gewoond. 's Nachts moet je daar niet te veel alleen rondlopen. Een West-Vlaams vriendinnetje van me studeert nu in Schaarbeek. Ze belde me overlaatst huilend om te vertellen dat ze daar iedere dag door allochtonen brutaal lastig gevallen wordt zodat het leven aldaar voor haar ondraaglijk is geworden. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 20 november 2007 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ooit zag ik eens een Amerikaan in een klein straatje in Brugge zo rondgapen dat zijn hoofd bijna van z'n romp viel. Ik hoorde hem tegen z'n vrouw zeggen: "I can't believe people actually live here. It's like paradise here." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Brussel is zo lelijk dat het mooi is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eindelijk ben ik het ne keer eens met bhairav
![]()
![]() |
![]() |
#114 |
Burgemeester
|
![]() Schaarbeek is nu ook wel niet de meest aangename gemeente natuurlijk. Wel spijtig dat je (als vrouw) in zulke buurten niet buiten kan komen als het donker is. Brussel is nu eenmaal een grootstad met contrasten. Maar het is overigens bij de top veiligste hoofdsteden in europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
P.S.: Brugge is weliswaar zeer mooi (mischien wel de mooiste), maar vooral als museum. Verder zou ik willen vragen aan de mensen die Brussel niet kennen niet te doen alsof ze het wel kennen. Nu moet ik nog gaan meemaken dat Antwerpenaren en Bruggelingen( die waarschijnlijk amper vanonder hunne kerktoren komen) mij gaan zeggen hoe mijn stad ineen zit.
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister
|
![]() Citaat:
waar verstedelijking allemaal goed voor is. ![]()
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |