![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() Dezelfde regels voor iedereen.
Gelijk wie die op de regels trapt hoort niet van zijn tegenstander te verwachten dat hij niettemin die regels blijft respecteren. Gek genoeg geeft de uitspraak van het internationaal gerechtshof me gelijk. Het veroordeelt het veiligheidshekken maar het veroordeelt meteen ook Palestijns terrorisme. Alleen sluiten jullie voor dat laatste gedeelte van de uitspraak zedig jullie ogen. Geef de garantie dat alle terrorisme wordt gestaakt, put your money where your mouth is enne...het veiligheidshekken, de muur of hoe je het ook wil noemen heeft geen reden van bestaan meer. Ik constateer dat je een gladde schaats rijdt rond de Palestijnse eis dat alle afstamme-lingen plus pseudo afstammelingen van de zeshonderd en een klets vluchtelingen van 1948 zich in Israel zouden mogen vestigen etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de hand van uw posts kan ik uitmaken dat Israël telkens handeld wanneer het wordt aangevallen? Wilt u hiermee bedoelen dat de Palestijnen de grote oorzaak zijn van dit conflict? Die handvol raketten waar u een mooie foto van hebt, zijn het GEVOLG van een illegale bezetting. Dus moeten we de oorzaak vinden van dit gekloot. Hoor uzelf of uw aanhangers spreken: ‘’welk land geeft voedsel aan zijn vijand’’ Is dit een grap of bent u seriues bezig? Een kleine zin boordevol fouten. Sta me toe u te verbeteren: Israel is geen land maar een illegale staat. Israel geeft geen voedsel, tenzij onder toezicht van een camera om het Israelisch geweld te camoufleren. Waarom vertelt u er niet bij dat de waterleidingen worden lam gelegd, alle vruchtbare gronden worden vernietigd, huizen met de grond geluik gemaakt? Of bent u daar niet van op de hoogte? Hoe kunnen Palestijnen de vijand zijn als zij het volk zijn die uit hun land wordt gedreven door een zionistisch volk, gesteund door het westen? Het probleem bij de Israëlies is dat ze denken dat alles ongestraft kan. Hadden jullie dan geen rekening gehouden met een beetje verzet? Zou toch moeten als jullie stelselmatig een heel volk uitmoorden onder het mom van terrorisme bestrijding? Vele moeten hier ook nog het verschil leren tussen terreur en verzet. Palestijnen verzetten zich tegen Israëlische bezetter. De Palestijnen hebben geen tanks, F16’s, raketten, atoombommen,ect...gekregen van de Amerikanen. Dus dan maar op de meest primitieve manieren. NO JUSTICE = NO PEACE Waarom mij er nog langer druk om maken... Laatst gewijzigd door Hakiminho : 6 augustus 2008 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Hier is trouwens een (moeilijke) ethische vraag ivm burgerslachtoffers: de massabombardementen op Londen waren uiteraard een schande. Maar wat met de geallieerde bombardemneten op Dresden? Wat met de atoombommen op Nagasaki en Hiroshima? Hierbij vielen honderduizenden burgerslachtoffers die niets met de oorlog te maken hadden. Wat is het verschil met Palestijnen of Israeli's die ontelbare burgerslachtoffers maken? ) Citaat:
(Er zijn ook analysten die argumenteren dat het voor de Israelische politiek een ramp zou zijn mocht er een bloeiende democratie in de bezette gebieden komen. De reactie op de democratische verkiezing van Hamas was in ieder geval niet van die aard (hiermee wil ik Hamas niet verdedigen, wel merk ik op dat Hamas democratische verkozen is). Het gaat er mij niet om, om over slechte en goede volkeren te praten. Ik zie dat nu een bepaald land (dus geen volk, toevallig ken ik binnen Israel een aantal mensen die zich actief verzetten tegen de politiek die hun regering voert in de bezette gebieden) een politiek voert die in strijd is met het internationaal recht. Ik zie dat tegen deze politiek verzet wordt gevoerd met zowel legale als illegale middelen (de vraag over wat illegale verzetsmiddelen zijn onder een bezetting is echter ook een verre van duidelijke zaak. Wat waren de legale en illegale verzetsdaden hier tijdens de Duitse bezetting?) . Waar het mij wel om gaat is om de situatie duidelijk te begrijpen. Want enkel begrip kan leiden tot een oplossing. Maar dergelijk begrip betekent dus ook dat de feiten moeten aanvaard worden zoals ze zijn. Als bepaalde mensen dus weigeren te erkennen dat Israel een bezettende macht is, allerlei regels overtreedt maar wel beginnen over wat de Palestijnen fout doen, dan vind ik dat intellectueel oneerlijk. (Daarmee bedoel ik uiteraard jou niet. Wel integendeel). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister
|
![]() Citaat:
gelijk wat mag worden gedaan. Israel is een erkende staat. Een bestaande staat. Met alles erop en eraan. Het soort redenering 'Israel bestaat niet, Israel is illegaal' etc etc en alles mag in het werk worden gesteld om die staat te vernietigen, geeft Israel dus het volste recht met hetzelfde tegenvuur voor de proppen te komen. Dezelfde regels voor iedereen of anders kun je de pot op met alle regels. Noteer Pieter en co dat de poster van het bovenstaande bericht tot jullie vrienden behoort. Noteer zijn NO Justice No Peace. Wel, perso verkies ik dan nog zijn No peace boven wat hij als justice beschouwt. En wat verdikkeme voert dat soort mensen uit in Europa? Laatst gewijzigd door Francientje : 6 augustus 2008 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
niettemin die regels blijft respecteren." Het internationaal gerechtshof geef je dus geen gelijk. Het hof veroordeelt zowel de Israelische veiligheidsmuur als het Palestijnse terrorisme. Dat is heel wat anders dan wat jij beweert. Het internationaal gerechtshof doet iets wat jij nog nooit gedaan hebt: het veroordeelt Israel. Van jou heb ik nog geen woord kritiek gehoord op de overtreding van regels door Israel. Maar we zijn al een stap verder: Francientje is tervreden met de veroordeling van Israel door het Internationaal Gerechtshof. Citaat:
Je begrijpt het echt niet he Francientje. Wil je echt dat het geweld stopt: zorg er dan voor dat de bezetting stopt. Zonder bezetting, geen geweld. Citaat:
(600 vluchtelingen?? Waar haal je het uit? De schattingen lopen uiteen van 350000 tot 700000 hier I Wie vond alweer ideologie belangrijker dan feiten???) Wacht nog altijd op: antisemitische uitspraken van Catherine, mijzelf; de beruchte uitspraak van Pappe; de koerswijziging van Morris. Ik vrees dat ik lang zal mogen wachten. Francientje bluft er maar op los. Maar als ze ook maar een van haar leugens en halve waarheden moet staven begint ze snel over iets anders. Intellectuele oneerlijkheid noemt men dat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2)ofwel een gefrusteerde Moslim die niet leest wat ik schreef en gewoon zijn miserie virtueel uitlaat. Ik heb hier nooit "Jood" gebruikt,slechts éen keer : Citaat:
En dat je Israel als illegaal land ziet laat direct zien dat je geen discussiepartner bent. Pieter en co mag nog een antwoord verwachten,jou negeer ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Israel is een SOUVERAINE staat. Het neemt op wie het op wil nemen. Er kan over compensatie worden gepraat op voorwaarde dat de mensen die de Arabische landen moesten verlaten met achterlating van alles wat ze daar bezaten ook gecompenseerd worden. Die som hebben we al gemaakt. Joden hebben méér moeten achterlaten dan de Palestijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Minister
|
![]() Morris is al een hele tijd geleden tot inkeer gekomen. Dat weet je toch? Maar goed, ik
zoek het straks nog wel eens allemaal voor je op. Betreffende Catherine: Joods actueel heeft een héél artikel aan zijn valsschrijverij gewijd. Hij kreeg dat artikel per aangetekende brief toegestuurd voordat het verscheen, zodat hij een en ander eventueel zou kunnen weerleggen. Hij heeft dat mooi gelaten. Omdat hij het niet kon. Punt. En schei uit met je gezeur over de bezetting. Wil je het allemaal ontzet zien? Dan kom je aan tafel zitten en laat je zien wat je bereid bent daarvoor te geven. Onzin als:' de Palestijnen zijn bereid zich tevreden te stellen met 22 procent van het oorspronkelijke Palestina' op voorwaarde t dat ze ook staatsburger van Israel mogen worden en geen mens die erover rept dat het grootste gedeelte van het oorspronkelijke Palestina nu Jordanie heet want dat telt niet mee. ' dat is dus gewoon iets om dat conflict waar velen steenrijk van worden, voor eeuwig in gang te houden. Laatst gewijzigd door Francientje : 6 augustus 2008 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zijn dus alweer een stap dichter gekomen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#232 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb vandaag echt geen tijd en zal het kort houden en een van je veel gestelde vragen beantwoorden.
Je hebt zeker gelijk dat in de panel verschillende soorten meningen waren,toch behoorden ze tot allemaal tot dezelfde groep. Ik zal weer voetbal gebruiken om mij uit te drukken. Neem nu de oudste voetbalclub van ons land : Antwerp Fc;een ambitieuse club,grote achterban met een prachtige geschiedenis maar vandaag een modale tweede klasser vol met schulden. Er zijn mensen die de schuld van de huidige miserie aan allerlei zaken proberen te linken maar de bestuur blijft buiten visier.Daarna heb je de anti-bestuursleden die de bestuur als hooftverantwoordelijke stellen voor alles wat vandaag slecht gaat. Wel tussen die anti-bestuursleden heb je ook argumenten wat met hun favoriete club moet gebeuren.Een deel ziet een fusie met aartsvijand Germinal Beerschot als enige optie om nog een dag voor de prijzen te spelen.Een ander deel wil liever Antwerp in vereffening zien gaan en met propere lei in 3de klasse beginnen,een ander hoopt op een Messias die veel geld in de club pompt enz..... Er zijn verschillende meningen wat er in de toekomst moet gebeuren maar ze behoren allemaal tot dezelfde clan : de antibestuursleden en wijzen vooral 1 verantwoordelijke. In ons geval verwijzen ze allemaal naar Israel als hoofdschuldige,ze zijn het wel oneens welk oplossing er moet komen. Ik vind dus nog altijd dat MF met eender wie ook een minderheid zou zijn in de debat + dat zij het recht niet hadden om te beginnen. Vanavond ga ik verder met de miserie van de Arabieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Wacht ook nog op het citaat van Pappe. Citaat:
Citaat:
Misschien moet je toch maar eens een kijkje gaan nemen op de site van de VN. Er is wel degelijk een bezetting. Ik heb hier al verschillende links naar allerlei internationale organisaties gegeven die allemaal spreken over bezetting. Er is dus wel degelijk een bezetting aan de gang. Een bevolking onder bezetting heeft het recht zich te verzetten tegen zijn bezetter, vandaar dus het geweld. Citaat:
Ik raad je aan om eens iets te lezen dat niet door de zionistische lobby is geschreven (cf. site van de VN) kan je misschien eindelijk een beetje perspectief in de zaak krijgen. Alhoewel ik besef dat die kans klein is: jij spreekt hier in termen van tot "inkeer" te komen, dit betekent dat je een bepaald "geloof" hebt waar zelfs alle feiten van de wereld niets kunnen aan veranderen. Enige rationaliteit komt daar dus niet aan te pas. Dit betekent dat een debat met jou, zoals met elke fanatieke gelovige, zinloos is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Minister
|
![]() Citaat:
over recht op terugkeer. Het souverein zijn van Israel sloeg daar op. Kijk doe je het opzettelijk of lees je gewoon niet wat er geschreven staat? Laatst gewijzigd door Francientje : 6 augustus 2008 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Om ook eens een vergelijking te maken: stel dat ik vandaag een debat over geografie wil houden. Moet ik dan, opdat het een eerlijk debat zou zijn, evenveel mensen uitnodigen die geloven dat de aarde plat is, als ik mensen uitnodig die zeggen dat de aarde niet plat is. Volgens jouw logica wel. Ander voorbeeld: tot een paar jaar geleden was het Vlaams Blok de enige partij die tegen het cordon sanitaire was. Alle andere partijen waren voor het cordon. Betekent dit dat er in elk politiek debat, opdat het democratisch zou zijn, dan evenveel VB'ers zouden moeten aanwezig zijn als dat er in het totaal mensen van de andere partijen aanwezig waren. Als ik jouw logica volg wel: immers alle andere partijen dachten hetzelfde mbt tot dit ene thema. Volgens mij is dat niet correct. Anders gezegd: de voorwaarde voor een democratisch debat is duidelijk niet dat met betrekking tot elke kwestie evenveel voor- als tegenstanders aanwezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar jouw interpretatie is niet correct. Zelf een soevereine staat heeft niet het recht om mensen weg te jagen en ze dan niet meer te laten terugkeren. Anders gezegd, volgens het internationale recht, heeft ook een soevereine staat geen recht om het recht op terugkeer te weigeren. Ik wacht nog altijd op de antisemitische uitspraken van Catherine... Laatst gewijzigd door pieter&co : 6 augustus 2008 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Minister
|
![]() Kun je me de wettekst geven die dat zegt?
Volgens mij ben je hier een halve waarheid én een halve grote zwarte leugen aan het vertellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vraag mij af wanneer de Arabische wereld is een keer wat gaat doen tegen Kuweit, die hebben immers enkele jaren geleden nog 600.000 "Palestijnen" het land uitgetrapt.
|
![]() |
![]() |