![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés? | |||
| Voor. |
|
57 | 42,22% |
| Tegen. |
|
78 | 57,78% |
| Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2481 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
mmm laatste zaterdag nog... Maar het feit dat er rokers zijn houdt mij niet tegen als ik echt een pint wil. Ik blijf daar maar een half uurtje en meestal zitten de rokers in een hoekje.
|
|
|
|
#2482 | |
|
|
Citaat:
puik.
|
|
|
|
|
#2483 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#2484 | ||
|
|
Citaat:
In deze gaat het dus ook om centen afpakken, maar voor een zeer eng onderdeel in de maatschappij. Citaat:
|
|
|
|
|
#2485 |
|
|
Met alcohol op straat lopen is verboden.
Eten in de wagen is verboden. GSM'n in de wagen is verboden. Soms wordt je gepakt en is het ... dokken. En dan zullen jullie de staat wel een dief vinden.
|
|
|
|
#2486 | |
|
|
Citaat:
Ben je daar zeker van? Ik heb dat al geregeld gedaan, ook als agenten me zagen, en ik heb daar nooit een boete of waarschuwing of wat dan ook gekregen. Hoe verklaar je dat?
|
|
|
|
#2487 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Net zoals roken op café geen probleem zou zijn als de rokers bij het opsteken van hun stinkstok even buiten zouden gaan. Maar dat doen ze niet, en dan moet de wetgever ingrijpen Zéér tegen mijn zin, overigens. Maar... wie niet horen wil, moet voelen, nietwaar?
|
|
|
|
#2488 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Dikke zever. De rokers zitten overal en vervuilen de lucht voor het hele café en als jij persé een pint wil drinken, moet je die smerige stank erbij nemen. Jij hebt dat er voor over, maar ik (en vele niet-rokers met mij) niet. Wie verdedigt onze rechten? Of moeten wij maar uit cafés wegblijven, om de rokers niet te hinderen in hun degoutante gewoonten?
|
|
|
|
|
#2489 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Neen. Ik niet in ieder geval. Mensen die al etend of gsm-end achter het stuur zitten, kunnen niet zwaar genoeg beboet worden. Ik werd al enkele keren bijna ondersteboven gereden door zo'n idioot die zo nodig zijn levensverhaal moet vertellen wanneer hij achter het stuur zit.
|
|
|
|
|
#2490 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eten in de wagen en rijden tegelijkertijd is verboden. GSM'n in de wagen en rijden tegelijkertijd is verboven. En ook maar goed. Het is zwart en wit bewezen dat deze handelingen erg onveilig zijn, en aangezien ge niet alleen op de baan zit moet de overheid er op toezien dat idiote mensen geen idiote accidenten maken. |
|
|
|
|
|
|
#2491 |
|
Banneling
|
Blijkbaar is voor de libertariers alles wat iet of wat orde schept in een maatschappij verboden.
Ze hebben liever "iedereen doet maar op"-chaos. De andere automobilist die verongelukt omdat iemand met de gsm zat te bellen achter het stuur moest maar niet op de weg zitten op dat moment.... |
|
|
|
|
|
#2492 |
|
Burger
|
Ik rook zelf af en toe, ik heb ook af en toe wel eens een café bezocht. En om heel eerlijk te zijn, zelfs als roker hinderde die rook die er hing mij af en toe.
|
|
|
|
|
|
#2493 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#2494 | |
|
|
Citaat:
maar ik rijd wel graag met handgeschakelde bakken zenne ale, das waarschijnlijk gewoonte. Men ouders hebben nen automatique, ma ik vind da zo saai rijden ma over een jaar of 20 zie ik de meeste wagens wel automatique rijden ja
|
|
|
|
#2495 |
|
Parlementslid
|
Saai rijden? Alle formule één-bolides hebben een sequentiële automatische bak. Met de Mercedes 500 SEL automatic die ik ooit heb gehad, kon geen enkele Porsche me bijhouden in het optrekken. Je kunt natuurlijk ook saai rijden met een automatic, maar da's dan eigen keuze.
|
|
|
#2496 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2497 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2498 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#2499 | |
|
|
Citaat:
Ge hebt dan twee partijen (de auto van de gsm'er en de auto die schade heeft ondervonden) die wsl niet alletwee exact dezelfde firma's willen gebruiken voor deze diensten. En oja, de plaats waarop het ongeluk gebeurd is, is natuurlijk ook privé. Joepi, een derde stakeholder in het probleem. Chaos alom dus. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 25 november 2008 om 13:37. |
|
|
|
|
|
|
#2500 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het systeem van Adrian werkt niet, zal niet werken en behoort tot de utopische wereld van zijn verbeelding, en zal ook altijd daar blijven. Hoop ik echt ten zeerste, want ik krijg schrik van die mannen hun redeneringen. |
|
|
|
|