![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1121 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Van daaruit kunnen we dan ook beter begrijpen hoe het met de hypothese van Darwin zo ver is kunnen komen. De dynamiek waarmee het vandaag gebeurt heeft in ieder geval zeer duidelijke parallelen met het Darwinisme. Citaat:
Zie ook A Scientific Dissent from Darwinism of A SCIENTIFIC DISSENT FROM DARWINISM De verenigde darwinisten in de pejoratieve zin van het woord. Die hoop had ik eerlijk gezegd al lang opgegeven. Het enige wetenschappelijke argument dat hier tot nu toe gegeven is luidt: "gij zijt ne vuile crejasjonist". |
|||
|
|
|
|
|
#1122 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Bij de drogreden ad verecundiam gebruikt men de (veronderstelde) autoriteit van een externe persoon of instantie als argument voor de juistheid van een bewering. Op zichzelf is het autoriteitsargument geen drogreden. Het steunt echter op een onderliggende, verborgen aanname, namelijk dat spreker en toehoorders de betreffende autoriteit ook als zodanig erkennen. Klopt die verborgen aanname niet, dan is logischerwijs ook het autoriteitsargument niet correct. In dat geval is sprake van een drogreden. * "Graancirkels zijn echt van buitenaardse wezens, want dat staat op internet." Onjuiste premisse: informatie die op internet staat is altijd waar. Zijn de discussiepartners het erover eens dat elk woord van Swami Bami waar is, dan vormt "zingen is slecht, want Swami heeft het gezegd" geen drogreden in een discussie tussen die gesprekspartners. De juistheid van de stelling volgt immers logischerwijs uit de (tussen partijen vaststaande) premisse "alles wat Swami zegt is waar". bron: wikipedia Het wordt eigenlijk een beetje zielig.
|
|
|
|
#1123 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#1124 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals gewoonlijk... nadat iedere ijdele poging om met deftige argumenten op de proppen te komen heeft gefaald is het gebruikelijk de theorie af te doen als onderdeel van één groot materialistisch complot |
|
|
|
|
|
|
#1125 | ||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja natuurlijk.
Citaat:
Jaja, ze voelde zich te goed voor zo'n vlaams plebsdrankje nietwaar? Nee, maar ik vroeg me zo af, als die computers in de toekomst nu echt artificiële intelligentie gaan vertonen, zou zo'n chip dan doorhebben dat hij door een ander wezen ontworpen is? Of zou hij na een tijd gaan denken dat dat allemaal door een oneindige rij van toevallige mutaties ontstaan is, die geleid hebben tot de superieure chip die hij nu is en zou hij dan het bestaan van de mens gaan ontkennen Citaat:
Begin al eens met iets te lezen over cellulaire automaten, da's al een begin. Citaat:
Je geraakt van generatie n naar generatie n+1 door te koppelen Maar dat terugkoppeling gaan noemen dat gaat toch echt wel te ver hoor. Citaat:
Citaat:
Wat er als oplossing uitkomt is trouwens niet zo verrassend. Processen van informatie-uitwisseling en random-walk zijn echt niet voorbehouden aan de biologie hoor. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee hoor, er is voor vele kenmerken wel degelijk vermenging van de waarden, en gemiddeld is die wel degelijk als (v+w)/2 te beschrijven met een zekere variantie. En als er dikwijls genoeg gemengd wordt kom je uiteindelijk inderdaad tot een Gauss-curve, in respect voor het central limit theorem. Citaat:
Citaat:
Maar de vraag is: komt er nog iets na de mens, of zijn we uit-ontwikkeld, om wat voor reden ook? En dat van dat 87Rb verval zal ik later effe aantonen, en dan zal je zien wat voor onzin ge hier weer aan het vertellen zijt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zoals gezegd, waarom zou ik gaan rekening houden met iets dat voorkomt met een frekwentie die vele, vele grootte-ordes lager ligt dan de levensduur van het universum? 't is te zeggen dat de kans 1E-10 is dat het zich ooit heeft voorgedaan tijdens de leeftijd van het ons bekende universum. Maar ik zie nog altijd niet wat dat met onze discussie heeft te maken over het aantal soorten dat gemiddeld jaarlijks zou moeten ontstaan, en waarom dat dan niet zo is. En mij overtuig je niet dat we net de laatste 150 jaar elk jaar na elkaar de lotto hebben gewonnen. Citaat:
Maar goed, liever jezelf belachelijk maken, dan toegeven dat de evolutie om een of andere redenen quasi stilgevallen schijnt te zijn nietwaar? Citaat:
En voor de rest: beter rekenmasjien kopen. En waarom eigenlijk 14 mollen? Was het niet gemakkelijker geweest er 16.6 te nemen? Rekent lekkerder. 1 mol = 6.0221415*10^23 atomekes ==> 16.6 mollen N ~ 1E+25 atomekes halfwaardetijd van 87Rb: Th = 4.923E+10 jaar = 1,554644E+18 seconden exp(a*Th) == 0,5 ==> a = ln(0,5)/Th == -0,445855883E-18 /sec na een jaar is vervallen : N * (1 - exp(a * 1yr)) ~ 1E25 * (1 - 1 - a * 1yr) = 1,40797721e+14. Vermits radio-actief verval een poisson process is, is de standaard deviatie hierop gelijk aan de wortel van het gemiddelde ==> sigma = 12E+6. 140 biljoen atomekes weg dus het eerste jaar, plus min een paar tientallen miljoen. Dus de kans dat er ooit een jaar zou zijn dat er geen enkel atoom desintegreert is bijzonder klein hoor. 12E+6 sigmas? Allez, je huiswerk is weer gemaakt. 2de jaar moderne-wetenschappen neem ik aan? Citaat:
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#1126 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien voldoet ze ruimschoots aan alle criteria Alleen gij blijft maar steeds beweren van niet. En jouw soort criteria kennen we ondertussen al Citaat:
Een theorie kan enkel aan kracht bijwinnen met het aantal naar voorgebrachte 'wetenschappelijke bewijzen' ( bemerk het gebruik van die quotjes om het belang van die twee woorden als totaalbegrip te accentueren.... zoek het desnoods misschien eens op en als je dan toch in juiste omgeving vertoeft zoek dan eveneens het begrip paradigmaverandering op... ook zeer nuttig ) die de theorie bevestigen en wordt nietig verklaard bij falsificatie. Niks nieuws onder de zon dus |
||
|
|
|
|
|
#1127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoietske als Ribke dus deed |
|
|
|
|
|
|
#1128 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1130 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Misschien is de hele "theorie" (en tamelijk zeker ook alle "geloof") wel net zo gammel als de klimaathoax; ze draaien ook alle goeddeels op belastinggeld.
"Wij weten niets zeker en zelfs dit niet".
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 14 december 2009 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#1131 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je hebt hier al de meest bizarre dingen geponeerd Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2009 om 23:30. |
|||
|
|
|
|
|
#1132 |
|
Europees Commissaris
|
Vroeger heetten dat "tienden" en "vrijwillige" bijdragen voor een beter plaatsje in de hemel.
|
|
|
#1133 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Genen vermengen zeg je ? hoe stel jij dat voor ? gen A waarde wA met gen B waarde wB geeft een gen C met waarde wC of wat ? Laatst gewijzigd door praha : 14 december 2009 om 23:39. |
||||
|
|
|
|
|
#1134 | |
|
Minister
|
Citaat:
0/10 De grens die ik gaf geldt voor 'evolutionaire afstand' tussen species van hetzelfde genus in bacteriën (een consensus). Jij zou dat doortrekken?
|
|
|
|
#1135 | |||||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
nu zijn we al ergens en begrijp ik ook dat je tot zulke conclusies komt Was jij het niet dat het net discreet was ? Citaat:
Komen die waarden zomaar uit de lucht vallen of wordt die klok geijkt aan de hand van wat men aan data heeft ? Citaat:
Wel bij interpoleren ( numerieke wiskunde ) gelden ook een aantal belangrijke zaken. Citaat:
Zolang we bestaan zullen we onszelf bezien als mens ( een soort dus ) waar we enkel van kunnen stellen dat gedurende de observatietijd we wel wat verannderd zijn ( geëvolueerd als je wilt ) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik gok er eerlijk gezegd op dat je drameleon ( zo noem ik dat beestje wat nog het meest op een kruising lijkt tussen een blauwe gifkikker en een dromedaris en dat ter grootte van gemiddelde pompoen waar we van mogen uitgaan dat dat gauss-distribuite verdeeld is ) zult aantreffen waarvan een oude legende verhaalt dat het zomaar spontaan kan onstaan als product van een amoebe en een mango Citaat:
Ik kan me geen getallen herinneren Citaat:
btw geven ze er ook een foutmarge van minder dan een jaar bij op ? Citaat:
Citaat:
Wel omdat in tegenstellingen tot zomaar 1000 zessen vlak achter elkaar geworpen te hebben waarna iedereeen weer het gebeuren kan vergeten die 1000 zessen hier simplistisch 1000 succesverhalen na elkaar moesten voorstellen...... een nieuwe succesvolle soort als het ware ontsproten op een mum van tijd in vergelijking met de gemiddelde snelheid waarmee dat zou gebeuren. Citaat:
Begint je er iets te dagen ? Citaat:
Jij ziet dat blijkbaar als een loterij ik als een zekerheid waarvan de uitkomst bewaard blijft. Citaat:
feit is dat jouw 'argumentatie' en rekenkundig besluit op niets anders slaat dan een eenvoudige deling van dat aantal zonder enigszins rekening te houden met foutmarges. Da's hetzelfde verhaal als vertellen dat gezien er n-aantal isotopen vervallen op een t tijdspanne dat er dan wel n/p op t/p zullen vervallen zijn eender hoe klein ik die p tov van t zou invullen. Citaat:
( btw 't ging niet over thorium maar over Rubidium Rb, weet ge wel met een halfwaardetijd van zowat 86 miljard jaar ) Citaat:
Hoe indentificeer je een aangetroffen beestje waar je van vermoed dat het om een nieuwe soort gaat ontstaan dat jaar ? |
|||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#1136 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
politics stond nog open op m'n laatste reactie ... toen ik wou afsluiten
maar deze reactie was me de moeite nog waard Citaat:
Om je alvast voor te zijn... met die post maak jij weer eens overduidelijk gij zomaar van alles in elkaar 'bokst' _waarschijnlijk omdat je het ergens gauwgauw 'geplukt' hebt of gelezen hebt _ zonder maar de minste notie te hebben waar ge mee bezig bent. Je verkeerde voorbeeldje Th ipv Rb volledig buiten beschouwing genomen is je redenering inzake afleiding van het aantal vervallen isotopen volgens de natuurkundig opgestelde formule behoorlijk goed ware het niet dat er een klein rekenfoutje inzit ik kom aan 4.458558E6 ipv 1,40797721E14 ( dat schoonheidsfoutje van e ipv E geef ik je ) voor het aantal vervallen isotopen... maar soit Het begint pas echt mis te lopen als jij het gemiddelde (mu) even gelijk gaat gelijk stellen aan die uitgekomen N van je en vervolgens daar weer een standaardafwijking (sigma) _ met die afleiding op zich is niks mis nog even gesteld dat het gaat om een louter poisson-verdeling _ uit gaat berekenen. Die N stelt hier wel het aantal vervallen isotopen voor berekend met die formule. Dus het aantal successen als het ware in een door jou vooropgestelde poisson-distributie. Ik geef je die formule even mee : P(k)=lamda^k/k! * e^lamda Dát had je tenminste toch even moet beseffen. Naarmate je berekening een andere N geeft ... geeft dat immers een andere lamda in een vooropgestelde distributieformule over één en hetzelfde soort isotoop dat ons de kans zou moeten berekenen op k successen ( dus k vervallen isotopen ) Knap mis van je ! Het is echt niet zó simpel dan jij vooropstelt .... Meer precies gaat hier over een poisson verdeling P(k)=( lamda*tau)^k/k!*e^(-lamda*tau) met tau een gedefinieerde stochastische veranderlijke die de tijd moet weergeven en k het aantal successen die dan plaatsvinden binnen dat vooropgesteld interval tau en lamda gesteld het gemiddelde aantal successen binnen dat interval. Vandaar die 'wijsheid' dat het poisson verdeeld verloopt. Maar dat is nog maar het prille begin van heel dat verhaal. Men moet wat deftigs kunnen vertellen over die tau.... of ze kwijten. Nu is mogelijk een nieuwe stochaistiek T te gaan afleiden uit de kans dat een isotoop zou vervallen binnen dat interval tau Met enige afleiding komt men dan uit op f(t)=lamda*e^(-lamda*t) wat een exponentiële verdeling is en volledig vrij van die tau. Waar je kan van berekenen dat ze een verwachtingwaarde 1/lamda en variantie 1/lamda² kent. Die exponentiële verdeling vooropgesteld toepasbaar op het radioactief verval geeft dan _ het gaat hier dan wel over de cummulatieve ervan over de tijd : F(t)=1-e^(-lamda*t) _ een uitdrukking dN(t)/dt=-lamda*N(t) Blijkt dat de constante K in de betrekking dN(t)/dt=-K*N(t) gelijk is aan die lamda. En verder is die K en dus die lamda dan weer ln(2)/t_halfwaarde Dus da's net iets ingewikkelder dan jij dus aanvankelijk voorhield. ps. voor meer informatie klik hier ... blijkt dat ze ook op wikipedia staat en bemerk in de rechter kolom de karakteristieke eigenaardigheden ervan samen met de kenmerkende grootheden zoals gemiddelde, standaardvariatie ed Maar geef vooral aandacht aan de mediaan ervan ln(2)/lamda .... toch een toeval dat die gelijk is aan onze halveringstijd... of net niet ? In ieder geval zie ik je N daar nergens in verschijnen Laatst gewijzigd door praha : 15 december 2009 om 04:18. |
|
|
|
|
|
|
#1137 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijnheer wou weer eens gewichtig komen doen. Citaat:
Mijnheer wou weer eens gewichtig komen doen. Eens schoonheidsfoutje van 3E+8, precies het aantal seconden in een jaar. en voor de rest: Citaat:
Mijnheer wou weer eens gewichtig komen doen. |
|||
|
|
|
|
|
#1138 |
|
Parlementslid
|
Bah, terwijl jij aan het fantaseren bent over complotten staat op de eerst pagina van deze draad al lang een knalharde anti-evolutie bewijs in de vorm van een aap die (voor de zoveelste keer) niets meer bleek dan een doodgewone aap.
|
|
|
|
|
|
#1139 | ||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik gebruik het als maat voor de gemiddelde genetische afstand van alle exemplaren tot het gemiddelde van de oorspronkelijke populatie (zeg maar de veronderstelde stamvader). Zeg maar de wortel uit de som van de kwadraten van de afstanden van elk apart kenmerk tot het beginpunt. Citaat:
En zo nu en dan gaat in de simulatie ook wel eens een waarde buiten het normale bereik, dat is dan het equivalent van een groei aan genetisch materiaal. Die zonder selectie dus erg snel terug weg valt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat betekent dan dat als er maar 8 zijn, je al 19,6 sigmas van het gemiddelde zit. En daar zegt zelfs mijn rekenmachine 0.000000000000000000000000000000000000000000000000 op. Moesten het er echt gemiddeld maar 8 zijn, is de standaarddeviatie nog altijd 2.8. En dan ligt 0 nog altijd 2.8 sigmas weg. Dat is geen nul waarde, maar iets van 0.01 kans dus. En wat is dan de kans dat je 10 jaar na elkaar een 0 gaat trekken? 1E-20 dus. Maar goed, jij zal nu wel een ingewikkelde redenering gaan ontwikkelen die bewijst dat het eigenlijk 0.99999E-20 moet zijn. Citaat:
Maar als je geluk hebt dan kan wat spontane DNA-transfer via bacteriën of virussen ook wonderen doen. Anders zouden we hier nu trouwens niet zitten. Of een dodecaploïdering, ben je meteen wereldberoemd Citaat:
Citaat:
Maar goed, als een begin, geef me eens een lijstje van dieren die de laatste 6.000 jaren ontstaan zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gewoon, een populatie in het oog houden, en regelmatig eens een steekproef doen. Een naamplaatje gaat er nog niet opplakken, dat is alleen in de zoo of een arboretum zo. Die naam geven jullie eraan, dus jullie zullen wel weten zeker wanneer iets een nieuwe naam nodig heeft? Hoe snel kon je nu ook weer een DNA-sequencing doen tegenwoordig? Laatst gewijzigd door fonne : 15 december 2009 om 21:24. |
||||||||||||
|
|
|
|
|
#1140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|