![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1581 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1582 |
|
Burgemeester
|
Inderdaad, daarom ben ik ook voorstander van een Internationale troepenmacht op deze manier komen ze er nooit uit.
|
|
|
|
|
|
#1583 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#1584 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat 60 jaar geleden is gebeurd is absoluut géén rechtvaardiging voor wat nu op de West Bank, in Oost-Jeruzalem en in de Gaza-strook gebeurt.
2 wrongs don't make a right.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#1585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal mee eens.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#1586 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#1587 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1588 |
|
Banneling
|
Niet meer, volgens deze bronnen:
http://www.franklinterhorst.nl/Joods...0verdreven.htm http://www.mfa.gov.il/MFA/History/Mo...ugust+2005.htm |
|
|
|
|
|
#1589 | |
|
Minister
|
Citaat:
Do you know, my son, with what little understanding the world is ruled? Pope Julius III 1550-1555 (1487 - 1555) Laatst gewijzigd door Argusx43 : 2 juni 2010 om 20:23. |
|
|
|
|
|
|
#1590 |
|
Europees Commissaris
|
Zionisme is niets anders dan het streven naar een Joodse staat. Israel bestaat al 62 jaar, dus die staat is er al. Anti-zionisme is dus in feite het ontkennen van het bestaansrecht van Israel. Het overgrote deel van de Joden is natuurlijk niet tegen het opheffen van Israel. Anti-zionisme is dus alleen al in theorie een vorm van antisemitisme, namelijk het niet gunnen van een eigen land voor de Joden.
|
|
|
|
|
|
#1591 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben Antwerpenaar en internationalist en vanuit die optiek tegen het virulente Vlaams Nationalisme. Ik ben volgens jouw logica dus tegen het Vlaamse volk? Ben jij zo idioot of wordt je ervoor betaald?
|
|
|
|
|
#1592 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1593 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1594 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1595 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1596 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1597 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1598 | |
|
Minister
|
Citaat:
Befehl ist Befehl?
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 2 juni 2010 om 20:59. |
|
|
|
|
|
|
#1599 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik heb een visie op de emancipatie van de mens, hoe zich dat ontwikkelt, welke de relatie van een individu met de staat kan zijn en hoe de staat (voor zover nodig) zich moet verhouden tot de inwoners. Op dat vlak heb ik bedenkingen over en kritiek op België, Vlaanderen, de VS, Cuba, Rusland, Frankrijk, China, Thailand, Timboektoe, Zwevezele, Leuven, Brussel, Zuid-Afrika, Iran, Zimbabwe, Marokko, Honduras en inderdaad ook Israël. Als de economische elite in Honduras een staatsgreep pleegt, als diezelfde elite in Thailand hardhandig een protest neerslaat, als Iran homo's executeert, als in Cuba mensen zonder proces worden opgesloten, als China een recordaantal mensen ter dood veroordeelt, als men in Brussel een beleid voert dat straffeloosheid genereert en bevordert, dan zal ik dat bekritiseren. Ik 'misgun' daarbij de Brusselaar zijn stad niet, de Cubanen hun eiland, de Chinezen hun Middenrijk, de Iraniërs hun Perzië of Tobback zijn Leuven niet. En op dezelfde manier ontzeg ik de Joden hun land niet. Maar dan met de nadruk op hun land. En daar hoort Palestina niet bij, noch de Gazastrook, noch Oost-Jeruzalem, de Shebaa farms, de Golan hoogvlakte of de Westelijke Jordaanoever. Israël is wat in 1967 werd vastgelegd. Aan die grenzen hebben ze zich te houden en binnen die grenzen moet de staat een beleid voeren dat bepaald wordt door de inwoners die allemaal over dezelfde rechten moeten kunnen beschikken en zich allemaal even vrij en onbelemmerd moeten kunnen ontplooien. Racisme, discriminatie, religieuze voorkeur, censuur, militarisme, willekeur, geweld, seksisme, de onderdrukking en uitbuiting van de ene mens door de andere zijn voor mij onaanvaardbaar. Het maakt me niet uit waar zich dat voordoet, wie er zich aan bezondigt, met welke reden of uitleg. Verder stel ik vast dat de gelijkstelling tussen Joden, Israël en zionisme niet opgaat. Ik ken heel wat Joden die geen Israëli zijn aangezien het Belgen zijn. Ik ken er heel wat (maar minder persoonlijk) die wel Israëli zijn maar absoluut geen zionist. Met mensen van de Union Progressiste Juifs de Belgique kan ik het bijvoorbeeld bijzonder goed vinden. Ik zit met sommigen onder hen in dezelfde politieke partij en we maken dezelfde politieke analyses en hebben deels dezelfde praktijk. Ik lees nogal wat boeken waarvan ik dan vaststel dat de auteur Joods is en dat hij een grote bijdrage levert aan mijn politieke inzichten. Juist omdat hij mijn humanisme onderlijnt en mijn antizionisme van feiten en argumenten voorziet die ik nog niet kende. Het zijn allemaal mensen die het zionisme aanvallen maar die op geen enkel moment of ogenblik het Joodse volk aanvallen aangezien ze daar zelf deel van uitmaken. Ik zal nog verder gaan: ik mag hopen (en ik doe dat ook) dat zij de morele, intellectuele en humanitaire kern van het Joodse volk uitmaken. En als dat zo is, dan ben ik een uitermate grote fan van het Joodse volk.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#1600 | |
|
Minister
|
Citaat: