![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Israel weet met hun buitensporige geweld veel tegenstanders te mobiliseren, veel steun voor hamas dus vanuit de bevolking. De oplossing voor dit conflict zal voor een belangrijk deel in de handen van de VS liggen. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Minister
|
Citaat:
dat de Palestijnen Israel herkennen binnen een gebied van de oppervlakte dat Israel bedroeg voor 1967 en een punt zetten achter absoluut mensen te willen importeren in Israel zelf onder voorwendsel dat hun grootpapa daar ooit heeft gewoond en in werkelijkheid om daar een meerderheid te gaan vormen en meteen het land om zeep te helpen met twaalf kinderen per gezin en we-hebben-recht-op-sociale-zekerheid etc om vrede te bekomen én een eigen staat. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
we hebben er het raden naar en daarom zullen de palestijnen logischerwijze israel onmogelijk kunnen erkennen. Israel heeft ook nooit aangegeven welk palestina zij willen erkennen. zij blijven "onderhandelen" en tegelijkertijd hun nederzettingspolitiek verder doorzetten om zo'n 2 staten oplossing naar het rijk der fabelen door te verwijzen. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
#46 |
|
Gouverneur
|
Geef dan eens aan wat jij correcte toegevingen van israel zou vinden, dewelke hamas volgens jouw zou moeten aanvaarden, om tot vrede te komen.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Minister
|
Citaat:
stopten met het recht op terugkeer te eisen. En dat doen ze dus niet, nooit. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik ben een lange tijd-door bepaalde redens- afwezig geweest op deze forum.
Ik doe wel een uitzondering om MVA te bedanken om deze draad op te starten. De leden van Politics.be hebben misschien geen invloed in de Midden-Oosten. Maar het is fijn om een discussie te zien waar mensen vooruitgang willen zien.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Parlementslid
|
Wat is dat nu voor kinderachtig spelletje? Weet ik veel wat daar allemaal voor steden en dorpen zijn ingepalmd of ontruimd, alsof ik een inventaris heb opgesteld van al wat door de Israëli's is misdaan.
|
|
|
#50 |
|
Parlementslid
|
??? Palestijnen mogen niet terugkeren?
|
|
|
#51 | |||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Daarom dat je als een van de eerste nicks hebt gestemd in de draad van de 2 Vlaamse meisjes in de Gaza flotilla. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 3 augustus 2010 om 20:39. |
|||||
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Was gewoon een vraag, geef je eigen idee over de kwestie. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Roodhaat je bent van de grote redenen dat ik gestopt ben met deze forum.
Je leeft in je waanbeelden en doet niets anders dan een discussie kapot maken. Dat zal hier iedereen kunnen toegeven,ook de grote Israel bashers. Natuurlijk kan ik je niet tegenhouden : je kan eenmaal niet een dag overleven zonder je haat spuwen op Israel en je Conspiracy theorieen herhalen over "Hasbara" en "Mossad'. Ieder zijn plezier !! De berichten van MVA-ookal ben ik niet altijd akkoord met hem -zijn in tegenstelling van uw haatcampagne een verademing voor deze forum. Je kan me negeren want ik zal dat ook met je berichten doen.(is ondertussen gebeurd)
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 3 augustus 2010 om 22:33. |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Deze zouden bijvoorbeeld meteen mogen teruggegeven worden. Ook zouden de talloze vluchtelingen terug moeten kunnen keren naar hun geboorte- of woonplaats en zouden de Palestijnen van Gaza familie en vrienden op de Westbank moeten kunnen bezoeken. En uiteraard hoort de blokkade opgeheven te worden. Ze zouden dus eigenlijk gewoon de rechten moeten kunnen krijgen die wij ook hebben.
|
|
|
|
#55 | |||||||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door roodhaar : 3 augustus 2010 om 22:51. |
|||||||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Je kan dit vergelijken met de oostkantons van belgie, waren voor WW1 onderdeel van duitsland, maar ten compensatie gegeven aan Belgie. Duitsland kan dus rechtmatig de oostkantons terug opeisen? Noordwest frankrijk terug naar vlaanderen? Of gans vlaanderen terug naar holland? Oost frankrijk terug naar duitsland? En wat doe je met de mensen, dewelke geboren zijn in israel, in de geboorteplaats van die palestijnen? Let op, vlaams belang wil ook 2de of 3de generatie terug sturen naar land van afkomst. |
|
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dt hangt af van welke oplossing overeen gekomen wordt.
|
|
|
|
#59 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
ben je een meisje, ben je uithuwbaar vanaf 9 jaar. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Minister
|
[quote=The Common Sense;4906055]
Ben je echt 17? Ja, ik had het kunnen vermoeden. Ik deed ook raar op die leeftijd. Liep met Mao's rode boekje rond als ik het me goed herinner. Kijk, waarom lees je niet eerst een stuk of wat neutrale boeken over het onderwerp inplaats van mij de muren op te jagen met beweringen die kant noch wal raken of uit het een of ander hamas propaganda schrift zijn overgenomen en kom dan eens terug. Je bent dan mogelijk niet van mening veranderd maar er bestaat een kans dat je iets minder simplistisch zult reageren. |
|
|
|