![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat scheelt een flinke slok op de borrel. Plus, het gezicht van de mensen die nu nog geld moeten hebben van Belgie, dat gaat dan geld waard zijn. Dat wordt uiteraard smakelijk (uit)lachen.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 juni 2011 om 12:01. |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 11 juni 2011 om 19:11. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Helaas hebben figuren �* la Barosso én de rechts kant de zaak over genomen: het enige dat telt is de economie, de productiviteit en de winst! En met voor de NVA te stemmen zal het ook niet veranderen... |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Europees Commissaris
|
U weet toch wel bij wat voor partij Barroso ooit is begonnen?
Daarbij is dat vlak, de economie, ook het enige vlak, wat ook echt als Europees wordt getolereerd. Van defensie tot sociale zekerheid, alle lidstaten doen dat het liefste zelf en appreciëren geen Europees toezicht, zelfs niet als dat betekent dat landen zoals Griekenland dan eerder tegen de lamp zouden lopen met als gevolg kleinere (grote) problemen. Persoonlijk ben ik een overtuigd Europeaan, een liberaal in Nederland, maar wat Europese visie betreft, dan heb ik meer met visie op Europa van de liberaal Verhofstadt; sterker naar mijn mening is er in Nederland, zeker bij de pro Europeanen, een gebrek aan visie op Europa. |
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#46 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het zal het hoogtepunt zijn van het grote design van het kapitalisme die hun versmachtende greep over de hele wereld zal hebben en het tot het laatse gaat uitknijpen. Het lot van 6 miljard mensen raakt echt hun koudste kleren niet en de gevolgen voor het milieu is ook NOOIT hun zorg geweest. Dat was evenzeer slechts een illusie als de rest van het theater om de mens in het gareel te krijgen en te houden. En dat is de realiteit, iets dat we nog massaal weigeren te zien of te aanvaarden. Wordt hoog tijd dat we ons niet langer laten naaien en eens gaan inzien dat het syteem inherent slecht is en dat het overdragen ervan aan de toekomstige generatie niet ons nu en hun in de toekomst vooruit helpt maar net nog dieper en dieper in de miserie boort.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oeps, landen zoals India, Brazilië .. al evenmin. Oeps, al die landen die recent aansloten bij de EU, of die kandidaat zijn om aan te sluiten ... Trouwens, wie is de 'leiding' van de EU eigenlijk: de Europese Commissie, of de Europese Raad van Regeringsleiders ? Je doet me denken aan de automobilist die op de verkeersradio hoort dat er een spookrijder gesignaleerd is, en reageert : "Eén spookrijder ..??, ik het er al tientallen gezien de laatste 5 minuten".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Banneling
|
Citaat:
EEG staat dan ook voor Europese Economische Gemeenschap. Bij mijn weten is er binnen Europa nog nooit één maatregel genomen om de werknemer te beschermen; in het belang van de werknemer. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
Ik ben toch van de EU werk mogen gaan zoeken in Griekenland
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- de commissie - de raad van regeringsleiders (heel concreet: heeft het VK vb. dit altijd al geblokkeerd?) Wat heeft het Europees Parlement gestemd, zo'n paar maanden terug, ivm moederschapsbescherming ? Of is dat niet ten voordele van de werknemer ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Staatssecretaris
|
Vandaag heb ik genoten van deze uiteenzetting van Dhr Nigel Farage, die zegt waar het op staat. het is wel een tijd terug, maar actueel !
http://www.youtube.com/watch?v=2gm9q8uabTs Nigel Farage has slammed EU bosses over European crisis. "It's even more serious than economics because if you rob people of their identity, if you rob them of their democracy, then all they are left with is nationalism and violence. I can only hope and pray that the Euro project is destroyed by the markets before that" Laatst gewijzigd door JurgenD : 21 juli 2011 om 01:36. |
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zelfs onze Grote Vlaamse Leider en zijn volgelingen hebben er de mond vol van. Een aantal landen zit momenteel dik in de problemen en vooral Griekenland natuurlijk. En "wij" kunnen betalen. De grote schuldigen zijn de politici en dit twee keer... Griekenland zit al jaren in de problemen. Een oorzaak: geen bureaucratie, geen efficiënte administratie. Vooral dus de belastingen worden niet geïnd. Ze weten nog niet eens welk stukje grond van wie is. En wat zegt nu Papandreou? Datgene wat ik hier boven zeg Hij zou nu van plan zijn om de privé in te huren om belastingen te innen. Kunt u zich dat voorstellen... hier bij ons, in Nederland of Duitsland? Griekenland heeft geen structuren plus wat er is is zo corrupt als de hel. En dat geeft Papandreou ook zelf toe. Het zit ook in het verschil in cultuur tussen het Noorden en het Zuiden. Kijk nu maar naar Spanje, Portugal, Italië enz. Ten tweede is het ook zo dat Europa Griekenland heeft opgenomen ondanks men wist dat Griekenland al jaren in de problemen zat. Dus de dames en heren politici moeten nu ook maar zorgen dat ze eruit komen. En niet op mijn kosten. |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Dergelijke uitspraken zijn allesbehalve bevorderlijk om te debateren, en zijn laaghartige uitspraken. In ieder geval, de banken zijn het blijkbaar niet, want die kregen geld van de regeringen om er door te komen en hun kapitaal dat ze in kas hebben is onvoldoende ter dekking. Blijkbaar is de grote schuldeiser van de regeringen in schulden een fictieve persoon. Neen erger, het is het fictief element, onbestaande zelfs, dat optreedt als schuldeiser, want blijkbaar heeft iedereen schulden. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En men heeft inderdaad Griekenland geholpen, terwijl men wist dat het in de problemen zat. De vraag is alleen, of geld eigenlijk wel een parameter is in zo'n aangelegenheden. Het is net als 'bepaalde regels'. Hoe lager in de sociale ladder, hoe meer bepaalde regels gelden. En hoe hoger, bepaalde regels plots, meer dynamisch blijken te zijn, tot een bepaalde grens. En zo is het met geld. Hoe meer macht en rijkdom, des te meer, kneedbaar is het begrip 'geld'. Een bewijs hiervan is, hoe landen op de rand van het bankroet, ook westerse en rijke landen, uit hun dikke hoed, geld toveren. Of eigenlijk, het gewoon persen. Alles lijkt een groot toneel en een schijnheilige klucht. Laatst gewijzigd door JurgenD : 21 juli 2011 om 05:24. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Minister-President
|
|
|