Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2011, 18:56   #9261
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, maar doe vooral geen moeite meer, het enige dat we bereiken is dat we naast elkaar praten.
wees gerust

Citaat:
Hebben we het daarover al eens niet gehad?
Ja, dat hebben we
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 18:58   #9262
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Als we iedereen met een eigen mening moesten ontslaan, dan hadden we een werkloosheidsgraad van 100%.
Het gaat niet over zomaar een eigen mening Albrecht.
Het gaat over het niet willen uitvoeren van de taak die van je verwacht wordt omwille van die eigen mening.
Oud 14 juni 2011, 19:00   #9263
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door St Germain Tourist Bekijk bericht
Inderdaad, misschien heb ik een te slecht, verkeerd beeld van de gay pride.
Maar ik vind het niet goed dat kleine kinderen worden geconfronteerd met halfnaakte mannen die dansen op een boot in bv. het centrum van Amsterdam. Dat kan je toch wel voorstellen ?
Dat geldt dan toch evenzeer voor allerhande andere optochten ?
Oud 14 juni 2011, 19:01   #9264
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je gelijk Effect, en denk ik te negatief omtrent holebiseksualiteit. Maar ik probeer mijn conservatieve opvattingen wat te laten afzwakken.
Voorwaar een houding die je siert. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Bepaalde, niet nader bij naam genoemde homofoben op dit forum zouden aan jou een voorbeeld kunnen nemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 19:03   #9265
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heb je gelijk Effect, en denk ik te negatief omtrent holebiseksualiteit. Maar ik probeer mijn conservatieve opvattingen wat te laten afzwakken.
Respect
Oud 14 juni 2011, 19:04   #9266
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Nogmaals: ik nog Paulus stellen de kwaliteiten van holebi's als ouders helemaal niet in de vraag! Maar moet je nou alles wat je kan ook per se gebruiken, demonstreren dus?
We vragen ons gewoon of iemand - het kind dus - die onberispelijke kwaliteiten van homoseksuelen so vreselijk nodig heeft om zijn eigen vader en moeder te willen missen?
Als je zou kunnen kiezen tussen je eigen moeder en je vaders homo-vriend? Ik denk niet dat iemand ooit voor een vreemde man zou kiezen boven zijn eigen moeder. Uiteraard heeft geen enkel kind die keuze. Maar wij, de volwassenen, kunnen hier wel iets aan doen.
Daarentegen, als een kind geen ouder meer heeft, is de situatie anders. Dan kunnen de kwaliteiten van pas komen.
Wat is me dat nu weer voor een idiote redenering. Hoeveel kinderen die geadopteerd worden, hebben de keuze tussen hun eigen moeder en vader en de adoptieouders?

Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 juni 2011, 19:04   #9267
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Er is natuurlijk wel een groot verschil tussen iets niet willen doen, zonder dat er echt schade wordt geleden, en bv. de hele zaak saboteren. Ik vind dit iets kleins en onbenulligs.
Hoe kan je dat nu zeggen ?
Het is het ronduit weigeren van een bepaald essentieel onderdeel van de taak als ambtenaar.... bovendien schaadt zulk een gedrag het neutrale imago van de ambtenarij.
Oud 14 juni 2011, 19:19   #9268
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik noch Paulus stellen de kwaliteiten van holebi's als ouders helemaal niet in de vraag! Maar moet je nou alles wat je kan ook per se gebruiken, demonstreren dus?
We vragen ons gewoon of iemand - het kind dus - die onberispelijke kwaliteiten van homoseksuelen so vreselijk nodig heeft om zijn eigen vader en moeder te willen missen?
Als je zou kunnen kiezen tussen je eigen moeder en je vaders homo-vriend? Ik denk niet dat iemand ooit voor een vreemde man zou kiezen boven zijn eigen moeder. Uiteraard heeft geen enkel kind die keuze. Maar wij, de volwassenen, kunnen hier wel iets aan doen.
Daarentegen, als een kind geen ouder meer heeft, is de situatie anders. Dan kunnen de kwaliteiten van pas komen.
Vreemde stellingname....

Enerzijds twijfelen jullie dan niet aan de kwaliteiten van holebi's als ouders ....anderzijds insinueer je dat ze van een volledige andere orde zouden zijn en vraag je je af of daar wel behoefte aan zou zijn.

Enerzijds spreek je over de ( hypothetische ) keuze van het kind als ware dat die uitgaat voor een man en vrouw als gezinsvorm om in op te groeien ( waar je dan even gemakkelijkheidshalve stelt dat het gaat over een vreemde man versus de eigen moeder .... terwijl dit helemaal niet lang steeds het geval is en bovendien de term 'vreemd' gewoon op niets slaat )
.... anderzijds stel je je eigenste volwassen kijk op de zaak als 'normale' keuze centraal en extrapoleer je die dan als dé 'normale' keuze van het kind , waar je dan vervolgens verder gaat met het kind, dat volgens U eigen zeggen geen keuze krijgt, geen enkele keuze te verlenen want :'Maar wij, de volwassenen, kunnen hier wel iets aan doen.'
Oud 14 juni 2011, 19:20   #9269
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik nog Paulus stellen de kwaliteiten van holebi's als ouders helemaal niet in de vraag! Maar moet je nou alles wat je kan ook per se gebruiken, demonstreren dus?
Volledig mee eens.

Maar gaan ze het snappen?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 19:29   #9270
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volledig mee eens.

Maar gaan ze het snappen?

Paulus.
Uiteraard.
Oud 14 juni 2011, 22:11   #9271
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Voorwaar een houding die je siert. Daar kan ik alleen maar respect voor opbrengen. Bepaalde, niet nader bij naam genoemde homofoben op dit forum zouden aan jou een voorbeeld kunnen nemen.
Inderdaad, en ik voeg de daad bij het woord. Ik heb eens zitten na te denken. Soit, ik wil nu ook niet melodramatisch gaan doen. En de 'gay pride' parades zal ik nooit ondersteunen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 23:47   #9272
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is me dat nu weer voor een idiote redenering. Hoeveel kinderen die geadopteerd worden, hebben de keuze tussen hun eigen moeder en vader en de adoptieouders?

Ik bedoel hier niet de adoptie van de kinderen die geen ouders meer hebben! Is het zo moeilijk om te begrijpen? Als er nu echt niemand anders is om voor zo'n kind te zorgen, ga je niet zagen wanneer een holebi koppel dat wel wil doen.
Maar holebi's die zonodig een eigen kind wensen, ontnemen het kind de kans om zijn beide echte ouders, de moeder en de vader, te kennen en te hebben, en zadelen het kind op met de 'adoptiemoeder' in de vorm van homo-partner van de vader. Het is wel heeel ver van waar het kind vandaan komt - zijn moeder en zijn vader.
En het is een fundamenteel andere situatie dan bij een onvruchtbaar hetero-koppel.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2011, 23:47   #9273
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik vind het niet goed dat kleine kinderen worden geconfronteerd met halfnaakte mannen die dansen op een boot
Daar ben ik mee akkoord.
Dansen op een boot is er zwaar over.
De kinderen zouden gaan geloven dat je zomaar overal kan dansen.
Oud 14 juni 2011, 23:49   #9274
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Daar ben ik mee akkoord.
en voor je het weet staan de kinderen gewoon zelf ook te dansen

true story!
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 00:57   #9275
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bedoel hier niet de adoptie van de kinderen die geen ouders meer hebben! Is het zo moeilijk om te begrijpen? Als er nu echt niemand anders is om voor zo'n kind te zorgen, ga je niet zagen wanneer een holebi koppel dat wel wil doen.
Maar holebi's die zonodig een eigen kind wensen, ontnemen het kind de kans om zijn beide echte ouders, de moeder en de vader, te kennen en te hebben, en zadelen het kind op met de 'adoptiemoeder' in de vorm van homo-partner van de vader. Het is wel heeel ver van waar het kind vandaan komt - zijn moeder en zijn vader.
En het is een fundamenteel andere situatie dan bij een onvruchtbaar hetero-koppel.
jonge jonge... wat kan jij nogal kronkelen, regenboog ?

Het gaat dus niet over kinderen die geen ouders meer hebben ?
( zo ja moest je dat niet eens zo erg vinden indien de laatste keuze dan zou vallen op een holebi-koppel bij gebrek aan alternatief )

Het gaat dus blijkbaar wel over kinderen die nog wel ouders zouden hebben en die ter adoptie zouden worden afgestaan om wat voor redenen dan ook ?
En daarvan zeg jij dan dat holebi-ouders de kans dat kind zijn eigen vader en moeder zou leren kennen ontnemen ????????

Niet alleen ontnemen ze dat kind die kans ( daar waar hetero's dat blijkbaar niet zouden doen ? ) maar ze zadelen dat kind nog wel op met een situatie die mijlenver staat van de situatie waarin het zich bevond ? ( daar waar hetero's dat blijkbaar niet zouden of minder zouden doen ? )

Zeg dan toch gewoon waar het op staat (deed je overigens al eerder ) ipv al dat nodeloos gezwets :
Kinderen dienen voor jou grootgebracht en opgevoed in een gezin betsaande uit de biologische moeder en de biologische vader.

Indien het toch even niet anders kan dan heb je een bepaald voorkeurslijstje dat er ongeveer als volgt uitziet, volgens mij :

1 a) biologische moeder en een andere vader
1 b) als het niet anders kan de biologische vader dan maar en een ander moeder

2) 2 andere ouders van verschillend geslacht

( bij 3 b en 3 c twijfel ik wat inzake volgorde )

3 a) 1 ouder, de biologische moeder
3 b) 1 ouder, een andere moeder
3 c) 1 ouder, de biologische vader

4 a) 2 ouders van hetzelfde geslacht maar dan uiteraard vrouwen
4 b) als het dan echt weer niet anders kan twee vaders waarvan 1 de biologische vader
4 c) ramp o ramp : 2 andere vaders

5 d) apocalyps : 1 andere vader

Heb ik de volgorde zowat juist ?

Laatst gewijzigd door praha : 15 juni 2011 om 00:59.
Oud 15 juni 2011, 01:03   #9276
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord.

Die parade-boten zijn dan ook niet echt berekend om een hoop dansende halfnaakte mannen en een meute kinderen te dragen
Een handvol volslanke naakte vrouwen en diezelfde meute kinderen daarentegen...dat moet nog net kunnen

Laatst gewijzigd door praha : 15 juni 2011 om 01:06.
Oud 15 juni 2011, 05:36   #9277
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar holebi's die zonodig een eigen kind wensen, ontnemen het kind de kans om zijn beide echte ouders, de moeder en de vader, te kennen en te hebben
Snap jij nu ècht zelf niet dat je onzin uitkraamt? Als een kind voor adoptie opgegeven wordt, zijn het de biologische ouders die het kind de kans ontnemen zijn beide echter ouders te kennen; niet het koppel dat het kind adopteert, ongeacht het geslacht van die adoptanten.

Citaat:
Nee, dat is het niet.

Citaat:
Oud 15 juni 2011, 06:47   #9278
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord.
Ik denk toch dat die gay pride parades meer te maken hebben met extravagantie dan met homoseksualiteit.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 08:05   #9279
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u wel.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2011, 08:05   #9280
St Germain Tourist
Burgemeester

St Germain Tourist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Respect
Dank u wel. En respect terug.
St Germain Tourist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be