![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Just hé ? Maar pas op, de wil om niet te willen werken kan zeer hardnekkig zijn. Zelfs psychiaters krijgen dat niet meer in gang. Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2011 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het zou me niet verwonderen moest U tot extreem lui-links behoren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu moeten we enkel nog overeenkomen hoeveel je mij maandelijks gaat betalen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() Ik behoor tot die mensen dat vroeg opstaan en hard werken. Harder als jij vermoed ik. Het zijn wel dikwijls degenen die nooit hun handjes vuilmaken, en schaamteloos werkvolk uitbuiten die het hardst brullen over " profiterende doppers " ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feitelijke argumenten aanbrengen heeft die nog nooit gedaan, zijn 'bijdragen' voor dit forum beperken zich tot het vormen van zinnen met de begrippen 'lui', 'links' en 'extreem'. Voor de rest stel je best niet te veel moeilijke vragen want als je daar niet met die drie woorden op kan antwoorden zal hij niet kunnen antwoorden. Wedden dat die hier op gaat antwoorden met nog meer 'lui' en 'links'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moet volgens u (en anderen) het minimum loon zijn? En zou u (en dan ook die anderen werklozen hier) daar dan effectief voor gaan werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+ 50 % de zaterdag, + 100 % de zondag en feestdagen. En ik geef je dan mijn mobiel telefoonummer. Zogauw er een korrel sneeuw voor je deur valt sta ik daar, met mijn schop en zout, om jouw stuk voetpad vrij te maken. ![]() Ik denk niet dat dit overdreven eisen zijn. Laatst gewijzigd door den dinges : 1 september 2011 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zou het eerder overlaten aan gedetineerden, "reintegratie" en azielzoekers in wachttijd, en minderjarigen die een straf uitzitten uitgesproken door de jeugdrechtbank.
Werklozen bestaan niet meer, het zijn werkzoekenden maar goed. Ik denk niet dat langdurige werkzoekenden met hun 400 of 600 euro / maand zeer ver gaan lopen. Van zodra het slecht gaat probeert men altijd sociaal zwakke aan te vallen, uit schrik om zelf iets te verliezen. Wees blij dat je zelf werk hebt, en lichamelijk in staat bent om te werken en wees niet jaloers van de lage uitkering van een langdurig werkzoekende. Laatst gewijzigd door poxers : 2 september 2011 om 00:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een bankovervaller wordt neer geknald of verdwijnt voor jaren in de bak. De banken bedriegen nagenoeg de ganse wereld en die worden gered of beloond met ons belastinggeld. Laatst gewijzigd door Tejokus : 2 september 2011 om 03:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Parlementslid
|
![]() nope , das de specialiteit van mijne hond !
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals in de oude tijd; overuren en verplaatsingen niet belastbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zijn dan mensen die zelf werk gevonden hebben, die dus een zekere bekwaamheid hebben. Trouwens, hoeveel krijgen mensen die deeltijds werken ? Laatst gewijzigd door Bobke : 2 september 2011 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In totaal zal ik dat zelfs bijna twee jaar gedaan hebben, als die periode achter de rug is. En dan hopen dat er mij iemand wil betalen gezien ik het toch al gewoon ben onbetaald te werken. ![]() ![]() Citaat:
Jij mag wel proberen als je wil. Ik geef je graag het nummer. Citaat:
![]() Maar ik hoop dat je beseft dat het niet realistisch is om de lonen van ongeschoolde beroepen te laten stijgen, daar de incentive om verder te studeren kan verdwijnen. De incentive om te gaan werken aan 1200 euro per maand, wetende dat dit loon weinig zal stijgen gedurende je leven, is niet bijster groot natuurlijk als je dit ook op andere manieren kan bekomen (bv. werkloosheidsuitkering trekken en in het zwart af als betaalde vrijwilliger af en toe iets verdienen door te doen wat je leuk vindt). Dan bespaar je bovendien ook een hoop kosten. In Spanje zit je overigens men met dat probleem van een groot overschot aan laaggeschoolde werklozen: de bouw was een bloeiende industrie, naast toerisme één van de belangrijkste sectoren van het land. Niemand ging zich nog verder scholen, dat was niet nodig, in de bouw kon je immers 3000 euro verdienen. Nog meer dan je kon als je ging verder studeren (9 to 5 job weliswaar, maar met loontje van 1000 euro per maand terwijl je nog min. 3 jaar studies te bekostigen had). Probleempje: de vastgoedmarkt zakt in mekaar. En nu zitten heel veel jonge ongediplomeerden werkloos thuis, die niet makkelijk naar een andere job te brengen zijn... (die jobs zijn er trouwens ook amper). De mensen die u beschrijft, zijn de mensen die er veelal voor zorgen dat onze economie draaiende houdt. Die mensen mogen van mij met een dikke audi A8 (omdat je daar zo van houdt ![]() Er al eens bij stilgestaan wat het betekent op macro-vlak voor een land als een bedrijf geen winst maakt bv. Als ons bruto nationaal product daalt of onze economie krimpt, betekent dit dat de overheid minder kan uitgeven hé, dus minder geld voor gezondheidszorg (!!!!!), sociale zekerheidsuitkeringen (invaliden hebben al moeten inleveren vorig jaar! ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 2 september 2011 om 10:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
|
![]() Citaat:
![]() Denk je nu echt dat het hele leger van uitkeringskrijgers dat Limburg telt een volledige maand tewerkgesteld kan worden op die plantages? Als iedereen vier uurkes gaat, is het al opgelost volgens mij. ![]() Pak dan nog acht uur voor de mannen en vier voor de vrouwen, gezien het zwaar werk is en vrouwen allicht ook voor hun kinderen moeten zorgen. Maar ach ja, discriminatie op grond van geslacht is verboden zeker hé. ![]() Die mensen moeten echt niet vast in dienst blijven bij die plantages. Je verdraait de hele discussie tot iets wat hij helemaal niet is, om daar vervolgens op te reageren.
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
|
![]() Terwijl de OCMW budgetten de pan uit swingen en onbetaalbaar worden voor de gemeenten, stond dit politiek correct artikel in de krant:
Citaat:
Als de alleenstaanden met +700 euro per maand een sociale huurwoning hebben, zijn ze dus een stuk beter af als mij. Mijn conclusie is dan ook dat er niet geklaagd moet worden. Maar zie deze reactie bv.: Citaat:
![]() Weet dat je voor een krappe en oude studio al zeker 300 euro de maand ophoest en een sociale huurwoning meestal een veelkamergelegenheid is. Mogelijk dan ook nog eens voorzien van alle moderne comfort (zie Vlaamse wooncode). Ze mogen het hebben, daarvan niet. Maar kunnen we een beetje ernstig blijven aub?
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Banneling
|
![]() Begin 2006 mocht ik een sociale woning betrekken aan 300€ met een slaapkamer
Ik heb geweigerd ik had twee slaapkamers voor 270€ in de privé Ter info: ik betaal nu 300€ alles in, verwarming, verbruik, energie, gebruik van alle toestellen, meubels, etc, gratis wifi en TV. ![]() 't Is natuurlijk op een paradijslijk eiland, niet in dat kapotgebouwde Vlaanderen, waar betaalbare huurwoningen onder j e gat afgebroken worden of onbewoonbaar verklaard worden, waarna ze onbetaalbaar gemaakt worden. @ Groentje: er klopt iets fundamenteels niet met je uitleg-beweringen over je inkomsten en bestedingen. Laat dat je gezegd zijn van iemand die 21 jaar succesvol 25% onder de armoededrempel leefde. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Deze draad gaat over fruittelers, die door een natuurramp in de problemen geraakt zijn én over het feit dat sommigen werkzoekenden en leefloners willen inschakelen... Niet over ► "Miljarden rijke profiteurs en bedriegers, witte boord bandieten die samen onder één hoedje spelen en informatie uitwisselen om goede zaakjes te doen op de kap van het volk, DIE moeten vastgenomen worden, en in de bak geslingerd, na in beslagneming van al hun bezittingen. Herverdeling is het orde woord" ◄ ![]() En wijs de post eens aan waar ik in deze draad zit te brullen over "profiterende doppers"... ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |