Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 10:32   #4061
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
er is een verschil tussen een hoofdstuk en een vers hoor suqarunderscorezevenloe. Ik vroeg het VERS (onzijdig en genummerd). Toch niet te moeilijk? je kent toch heel dat hoofdstuk vanbuiten?
Je zou toch al langer moeten weten dat ik geen moeite doe voor mensen die het niet waard zijn.

Het hoofdstuk bestaat uit 6 zinnen, ik heb hierboven geschreven over welke zin het gaat. Vertaal de zin en je hebt uw antwoord. Veel succes!
Oud 3 november 2011, 10:39   #4062
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je zou toch al langer moeten weten dat ik geen moeite doe voor mensen die het niet waard zijn.

Het hoofdstuk bestaat uit 6 zinnen, ik heb hierboven geschreven over welke zin het gaat. Vertaal de zin en je hebt uw antwoord. Veel succes!
Ho! maar dat vers dateert van Mekka! toen was Mohammed nog geen grote baas en in de minderheid. En natuurlijk aanbidt hij niet wat de Mekkanen aanbaden, met d�*t verschil: hij MOCHT dat van de polytheisten. Op het ogenblik dat hijzelf aan de macht kwam (veel later na Medina) was het gedaan met de keuze zeker hé, en werden alle afbeeldingen van de polytheistische Mekkanen vernietigd door de wredelievende volgelingen van de o zo tolerante religie.

Citaat:
Geopenbaard te Mekka.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O u ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat u aanbidt,

3. Noch u bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat u aanbidt,

5. Nogmaals u wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
bij de les blijven hoor, en vroeger opstaan als je me met die lapsuskes nog op een verkeerd been wil zetten. Het probleem met de muzelmensen is dat we ondertussen zèlf die koran kunnen lezen zodat foefkes zoals hierboven kunnen gedateerd worden in de juiste tijdslijn.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 10:42.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:18   #4063
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met het verschil dat wij niet constant uithalen naar christenen en dit soort zaken niet betrekken in elke draad. Omgekeerd gebeurt dat wel. En zeg nu nog eens dat wij slecht van wil zijn.
Ik stel mij al eens de vraag wat de oorzaak zou kunnen zijn. Vroeger dacht ik dat het vooral te wijten was aan het populistisch racistisch gedoe van het VB. Dit zal wel een van de redenen geweest zijn, maar de laatste tijd geraak ik er meer en meer van overtuigd dat de oorzaak te zoeken is bij de ontkerkelijking, de kerken die leeglopen en waarvoor een andere bestemming wordt gezocht zoals hotel of restaurant. Er zijn steeds minder gelovigen bij de 'autochtone' (een woord dat ik niet zo graag gebruik) bevolking. En volgens mij gaat de 'clash' vooral tussen (diep)gelovigen en ongelovigen.

Dat laatste heb ik niet gezegd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:34   #4064
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Paulus. Toegegeven. Ik begrijp ook niet goed waar je naartoe wilt met je bemerking.
Wel, ik zei eeder in de discussie dat alle moslims racisten zijn volgens de definitie die Alboreto hanteert.

Neen, zeiden Alboreto en Artisjok. Niet alle moslims. De moslims die wij kennen, zijn geen racisten.

Waarop ik repliceerde dat alle moslims, zich moeten onderwerpen aan de wil van Allah, geopenbaard door zijn profeet Mohammed en het dus wel degelijk 'alle' moslims betreft.

Jamaar, de moslims die wij persoonlijk kennen doen dat niet. Zij volgen Mohammed niet in zijn oproep om anders- en niet gelovigen te discrimineren.

Waarop ik zei dat ze geen moslim kunnen zijn als zij zich niet onderwerpen aan de wil van Allah geopenbaard door Mohammed.

En dat laatste werd nu bevestigd door een moslim zelf.

Mijn punt, nl dat alle moslims racisten zijn volgens de definitie die Alboreto aan racisme geeft, blijft dus kaarsrecht staan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 11:37   #4065
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het verschil dat wij niet constant uithalen naar christenen en dit soort zaken niet betrekken in elke draad. Omgekeerd gebeurt dat wel. En zeg nu nog eens dat wij slecht van wil zijn.
Het verschil is dat het christendom niet leert dat men anders- of nietgelovigen, moet discrimineren en de islam doet dat wel.

Paulus.
Oud 3 november 2011, 13:45   #4066
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik zou de lepel verwarmen, dan buigt die makkelijker.
schitterend inzicht.
maar religieaanhangers zijn reeds zo licht ontvlambaar, 't zou toch gevaarlijk worden vrees ik.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 14:03   #4067
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wel, ik zei eeder in de discussie dat alle moslims racisten zijn volgens de definitie die Alboreto hanteert.

Neen, zeiden Alboreto en Artisjok. Niet alle moslims. De moslims die wij kennen, zijn geen racisten.

Waarop ik repliceerde dat alle moslims, zich moeten onderwerpen aan de wil van Allah, geopenbaard door zijn profeet Mohammed en het dus wel degelijk 'alle' moslims betreft.

Jamaar, de moslims die wij persoonlijk kennen doen dat niet. Zij volgen Mohammed niet in zijn oproep om anders- en niet gelovigen te discrimineren.

Waarop ik zei dat ze geen moslim kunnen zijn als zij zich niet onderwerpen aan de wil van Allah geopenbaard door Mohammed.

Mijn punt, nl dat alle moslims racisten zijn volgens de definitie die Alboreto aan racisme geeft, blijft dus kaarsrecht staan.

Paulus.
Volkomen gelijk.
Het is iets dat me al meer is opgevallen. Volgens onze linkiewinkie vrienden zijn moslims dus enkel "goede" moslims als ze hun eigen ideologie niet volgen. Ze mogen dus de fundamenten (basisprincipes) van hun eigen heilig boek niet volgen, want fundamentalisten zijn foei!

En dan vinden zij dat ik islamofoob ben?

Is een katholiek de de regels en ideologie van de katholieke kerk niet volgt een katholiek?
Oud 3 november 2011, 14:22   #4068
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat het christendom niet leert dat men anders- of nietgelovigen, moet discrimineren en de islam doet dat wel.

Paulus.
Paulus. Dit geloof je zelf niet. Meer zelfs, de strekkingen binnen het christendom verdragen elkaar niet. De historische conflicten tonen dit aan. Een beetje serieus blijven hé.
Oud 3 november 2011, 14:37   #4069
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Paulus. Dit geloof je zelf niet. Meer zelfs, de strekkingen binnen het christendom verdragen elkaar niet. De historische conflicten tonen dit aan. Een beetje serieus blijven hé.
waar staat in het evangelie dat men de andersgelovigen een kopje kleiner moet maken? Graag de nodige verzen aub.

Of zie jij ook niet het verschil tussen de voorbeeldfunctie van Mohammed die zijn volgelingen aanraadt om met kinderen van negen te neuken (pardon, ze noemen het huwen), en de heer de Geiluwe die TEGEN ALLE WETTEN IN in het geniept aan verboden pedofilie doet?
Oud 3 november 2011, 14:40   #4070
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
wij lachen met alles. Wij hebben daarvoor gestreden en wij zullen met alles blijven lachen. U kunt dat niet verdragen, dat is uw probleem. Los uw problemen op zonder anderen aan te vallen.
Oud 3 november 2011, 14:48   #4071
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
wij lachen met alles. Wij hebben daarvoor gestreden en wij zullen met alles blijven lachen. U kunt dat niet verdragen, dat is uw probleem. Los uw problemen op zonder anderen aan te vallen.
Hoezo, ik kan dat niet verdragen? Waar haal je dat?
Oud 3 november 2011, 16:46   #4072
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Dude.

Je ontgoochelt mij.

Meer zelfs. Je spreekt jezelf tegen. Je hebt zogezegd met alles leren lachen. Maar je kan geen moslims verdragen.
Hebben ik en u niets gemeenschappelijks ? Ik dacht dat we ongelovigen waren. Is de kerktoren voor u nog steeds het referentiepunt ? En ik die dacht dat je een humanist bent.

Sugar heeft gelijk. Zij streeft naar gelijke behandeling, voor iedereen. Als je wilt schieten, doe het dan aub op iemand anders.

Met je uitspraken zou ik je zelfs durven verdenken van niet willen dat iemand zich integreert. Je kaartenhuisje zou ineen kunnen storten.

Ik vrees dat je ondanks je ongelovig pseudo-humanisme toch ergens tegen de kerktoren bent blijven plakken.

Rudy
Oud 3 november 2011, 16:50   #4073
besluitloos
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja da's helemaal waar. Ze zijn altijd zo vriendelijk en nooit een kwaad woord over anders- of ongelovigen. Integendeel!

Citaat:
Teenage Girl Tortured and Shot Dead for Leaving Islam – by Her Parents
http://undhimmi.com/2010/12/04/teena...y-her-parents/
besluitloos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 16:56   #4074
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dude.

Je ontgoochelt mij.

Meer zelfs. Je spreekt jezelf tegen. Je hebt zogezegd met alles leren lachen. Maar je kan geen moslims verdragen.
Hebben ik en u niets gemeenschappelijks ? Ik dacht dat we ongelovigen waren. Is de kerktoren voor u nog steeds het referentiepunt ? En ik die dacht dat je een humanist bent.

Sugar heeft gelijk. Zij streeft naar gelijke behandeling, voor iedereen. Als je wilt schieten, doe het dan aub op iemand anders.

Met je uitspraken zou ik je zelfs durven verdenken van niet willen dat iemand zich integreert. Je kaartenhuisje zou ineen kunnen storten.

Ik vrees dat je ondanks je ongelovig pseudo-humanisme toch ergens tegen de kerktoren bent blijven plakken.

Rudy
huh? ik definieer nooit (of 't is bij ondoordachtzaamheid) de religie. Eender welke eengodreligie is in hetzelfde bedje ziek.
Omdat ik nu per toeval iemand ken (ik ken er enkele maar 1 die het licht gezien heeft die niet meer naar huis kan omdat ze niet langer blindelings fantasietjes wil geloven en ik reageerde gewoon omdat er gepost werd dat dat zogezegd niet kan in een verdraagzame religie.
Wel ik zeg u , een verdraagzame religie bestaat niet, doen alsof dat wel mogelijk is, staat gelijk aan schuldig verzuim.
Oud 3 november 2011, 16:59   #4075
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Paulus.

Definities geformuleerd door outsiders intereseren mij niet. Dus ook niet deze van uw virtuele vriend Alboreto.

Vreemd dat je zelfs geen kans laat voor wie zich inspant om het met woorden op een forum uit te leggen. Probeer iets bij te leren. We zijn er niet te slim voor.

Uw visie is doorprikt. Je heb je sinds enige tijd geprofileerd als goed christen, een soort messias. Maar je laatste postings tonen het tegendeel.

En ik hoop dat onze land-, taal- en forumgenoten moslims dit ook zo begrijpen, inzien.

Vriendelijke groet.

Rudy

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 november 2011 om 17:07.
Oud 3 november 2011, 17:09   #4076
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen theologische dicussies, dan wel leren dan anders- of niet-gelovigen gediscrimineerd moeten worden.

Paulus.
Oud 3 november 2011, 17:12   #4077
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo, ik kan dat niet verdragen? Waar haal je dat?
De schrijver van 'De Duivelsverzen', de tekenaar van de Mohammedcartoons,...

... ze moeten ondergedoken leven, wegens de onverdraagzaamheid van wie?

Paulus.
Oud 3 november 2011, 17:18   #4078
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Zoals die mevrouw Noni in het videofragment dat ik gisteren postte zo duidelijk naar voren bracht: het probleem is niet enkel dat die doodsfatwa's worden uitgesproken (vb. rushdie werd veroordeeld door Kohmeiny indertijd). Het probleem is dat deze doodstraffen door ELKE moslim mogen worden uitgevoerd, ongeacht waar de slachtoffers zich bevinden.

Dat de moordenaars in de niet-islamitische landen dan natuurlijk zullen worden vervolgd in normale rechtsstaten (indien ze worden gesnapt) is een andere zaak.

Die doodsfatwa's is gewoon een openlijke oproep tot moord.

En maar blijven ontkennen ...... of niet snappen (zo zijn er ook een paar).

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 17:19.
Oud 3 november 2011, 17:20   #4079
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Paulus.
Niet van mij alleszins noch de meerderheid der moslims. Maar die kerel uit Ekeren beweert van wel. Een leugenachtige beschuldiging dus.
Oud 3 november 2011, 17:21   #4080
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah Sugar. Zonder de kruisvaarders en de inquisitie waren we nu misschien met 9 miljard ipv 7 miljard. Het christendom hangt aaneen van het bloed.
en zonder de islam misschien met 11 miljard wat die allemaal hebben uitgemoord...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be