Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2013, 15:14   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Kan je dat even verduidelijken ?

Onafhankelijk Vlaanderen, met Brussel als het kan, zonder Brussel als het moet !
Wie bepaalt wanneer het moet in jouw doelstelling ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 mei 2013 om 15:14.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:16   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het lijkt er sterk op dat Ben Zwets de huid van de beer al aan het verkopen is voordat hij geschoten is.
Maar goed, niet voor niets heeft hij dan ook de bijnaam 'Ben Zwets'.
B. Weyts zegt wel: we kùnnen eerst een Vlaamse regering samenstellen. Het idee moet rijpen. We hebben vanaf zaterdag a.s. nog juist één jaar.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:22   #63
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat toont enkel aan dat hij het niet begrepen heeft. De communautaire angel is uit de voet. Er is geen tijdsdruk meer om snel terug aan de staatshervorming verder te willen werken omdat BHV van de baan is. In politieke termen wil dit zeggen : later is ook goed. Na 25 me '14 zullen alle partijen (behallve misschien Ben Weyts met zijn partij) bezig zijn met het belangrijkste en dat is zorgen dat zij mee aan tafel zitten, en een akkoord onderhandelen waarin er voor iedereen voldoende eten en drinken is.
Wat Ben Weys voorstelt is een conflict-model, "wij tegen zij" en ik denk nu juist dat geen enkele partij nog zo dom zal zijn om daarin mee te gaan in de strategie van hun eigen concurrent n-va. De partijen zijn het getalm van BDW en zijn tegenwerking + ultieme weigering zeker nog niet vergeten. Enkel een ezel struikelt twee keer over dezelfde steen. Trouwens, wat ze ondertussen allemaal ook gesnapt hebben is dat mee willen surfen op communautaire golven voor een klassieke partij niet werkt, dan kiest de daarvoor open staande burger zeker voor n-va haar verhaal en verlaat ze die klassieke partij.
Het ordewoord zal zijn : de regionale gouvernementen hebben hun handen meer dan vol met het in de praktijk uitvoeren van de 6e staatshervorming, de federale regering kan verder werken met het op orde zetten van de staatsfinanciën. Gezien er geen grondwetsherziening in het vooruitzicht is, zijn er ook geen bijzondere meerderheden nodig. Het kan dus snel gaan want 51% is genoeg.

Ik hoop echt, uit de grond van mijn hart zelfs dat Ben Weyts de opvolger zal worden van BDW en dat hij de teneur van de campagne en de formatiegesprekken daarna kan voeren.
Is BHV van de baan ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:28   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je dat even verduidelijken ?

Onafhankelijk Vlaanderen, met Brussel als het kan, zonder Brussel als het moet !
Ik heb het over "Brussel mag kiezen" dat je hier te pas en te onpas hoort. Brussel heeft niets te kiezen, en al zeker niet over onafhankelijkheid.
Oud 20 mei 2013, 15:30   #65
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb het over "Brussel mag kiezen" dat je hier te pas en te onpas hoort. Brussel heeft niets te kiezen, en al zeker niet over onafhankelijkheid.
Grote Schooier Brussel zal blij zijn om een aalmoes te krijgen van Broer Vlaanderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:34   #66
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wie bepaalt wanneer het moet in jouw doelstelling ?
Je begrijpt het niet echt.
Er zijn mensen (in de vlaamse beweging) die brussel ten koste willen behouden.
Vermits ik voorstaander ben van een republiek Vlaanderen, laat ik me niet langer gijzelen door het "belgisch" "denken" dat we zonder brussel niet kunnen overleven.

Moeten....de bevolking van brussel mag zijn stem uitbrengen.
De bevolking van "Belgie" mag zelfs niet eens een president kiezen.
Wie ben jij om me hier de les te komen spellen over "moeten" !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 20 mei 2013, 15:36   #67
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus...Moet het in jouw doelstelling zonder Brussel ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 mei 2013 om 15:37.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:39   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijf maar dromen.

Brussel ligt in Vlaanderen en gaat - helaas voor u en de uwen, nergens heen.
Oud 20 mei 2013, 15:44   #69
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben van mening dat het "probleem" Brussel het streven naar een onafhankelijk vlaanderen niet langer moet belemmeren!

Dat jij als "Belg" op dat moment een probleem hebt met die grootstad....dat is dan uw "Belgisch" probleem.
Tiocfaidh ár lá
Oud 20 mei 2013, 15:52   #70
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben van mening dat het "probleem" Brussel het streven naar een onafhankelijk vlaanderen niet langer moet belemmeren!

Dat jij als "Belg" op dat moment een probleem hebt met die grootstad....dat is dan uw "Belgisch" probleem.
En dat onafhankelijk-vlaanderen-strevers hierover verdeeld zijn uw "Vlaams" probleem.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 16:03   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je obsesssie met franstaligen die onze steden komen koloniseren begint ziekelijke vormen aan te nemen. Je begrijpt duidelijk de situatie niet.
Ze worden behandeld als alle andere toeristen. Zoals je zou moeten weten is het horecapersoneel in de Vlaamse steden meertalig, niet zelden viertalig.

Er is echter een groot verschil tussen franstaligen en de andere toeristen. Brusselaars bv. zijn échte ramptoeristen. Wanneer ze voor langere tijd komen denken ze meteen dat de bevolking zich aan hen moet aanpassen, niet omgekeerd zoals normaal zou zijn. We voelen dit vooral aan de kust.

In feite tolereren we jullie, maar dat is dan ook alles. De énige belangrijke wereldtaal is het Engels, de taal van de wetenschap, amusementswereld, economie, internet en noem maar op. Als inwoners van de lage landen voelen we ons daar zeer goed bij. Vooral de jeugd. Je kan dit betreuren maar het is niet anders. Je zal er moeten mee leren leven.
Ik heb het wel hier niet over toerisme maar wel over Franstaligen die in Vlaanderen zich vestigen. En het is geen "kolonisatie", iedereen is vrij zich te vestigen waar ze willen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 16:06   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begrijpt het niet echt.
Er zijn mensen (in de vlaamse beweging) die brussel ten koste willen behouden.
Vermits ik voorstaander ben van een republiek Vlaanderen, laat ik me niet langer gijzelen door het "belgisch" "denken" dat we zonder brussel niet kunnen overleven.

Ah maar zolang ze "Brussel willen behouden", zal België blijven bestaan. Wat mij betreft, kunnen ze dus tot hun dood "Brussel willen behouden". Geen enkel probleem ermee.
Oud 20 mei 2013, 16:08   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Accepteer gewoon België en alles is opgelost.
Oud 20 mei 2013, 16:09   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor alle duidelijkheid, "het probleem Brussel" bestaat enkel uit het feit dat de Walen Brussel niet geannexeerd krijgen als Franstalig lebensraum.

En Brussel staat Vlaamse onafhankelijkheid niet in de weg, de "Vlaamse" zuilen en hun politieke vertegenwoordigers, die staan de Vlaamse onafhankelijkheid in de weg, dat zijn de graaiende profiteurs die de Vlaming uitlachen in zijn gezicht.
Oud 20 mei 2013, 16:09   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Accepteer gewoon België en alles is opgelost.
- lol -
Oud 20 mei 2013, 16:11   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ah maar zolang ze "Brussel willen behouden", zal België blijven bestaan. Wat mij betreft, kunnen ze dus tot hun dood "Brussel willen behouden". Geen enkel probleem ermee.
Je bent - zoals gewoonlijk, enigszins aan het dromen. Belgie zal stoppen als de sociale zekerheid instort wegens onbetaalbaar.
Oud 20 mei 2013, 16:12   #77
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
En dat onafhankelijk-vlaanderen-strevers hierover verdeeld zijn uw "Vlaams" probleem.
Gezien de verkiezingsuitslagen gedurende enkele decennia.....zal dat wel het probleem niet zijn ...

Volgende keer meer u best doen.
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 20 mei 2013 om 16:12.
Oud 20 mei 2013, 16:12   #78
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent - zoals gewoonlijk, enigszins aan het dromen. Belgie zal stoppen als de sociale zekerheid instort wegens onbetaalbaar.
Dat is niet echt voor morgen.
Oud 20 mei 2013, 16:14   #79
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is BHV van de baan ?
Ja. BHV was een juridisch probleem op vlak van organisatie van kieskringen. Dat is nu van de baan, dus is het opgelost. Dat sommigen daar voorstander of tegenstander van zijn zal daar niets aan veranderen. Het probleem dat er niet langer legale verkiezingen konden worden gehouden bij gebrek aan splitsing is van de baan. Ik weet even goed als jij of eender wie dat er in de geesten van veel mensen geen oplossing is, maar dat heeft echt niets te maken met de juridische realiteit binnen dewelke men verkiezingen moet organiseren. In die zin is de angel uit de voet getrokken, is de urgentie weg.

Tak & consoorten zal nog jaren spreken over kaakslagen aan vlaanderen.
FDF & consoorten zal og jaren spreken van vlaams imperialisme.
Aan het einde van de dag is er maar één mogelijke conclusie : allemaal zeik van Boeremie. ( urine van Maria de landbouwster voor de puristen)
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 16:15   #80
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er komt geen onafhankelijk Vlaanderen. Op zichzelf al een absurd idee. Vlaanderen is nauwelijks een voorschoot groot. Het zou dan zo dwergstaat worden zoals Malta of Luxemburg. Niet zwansen dus.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be