Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2013, 16:32   #21
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We zullen maar niet vragen hoeveel uw vader de laatste vijftien jaar aan pensioenverhoging via het perekwatiesysteem heeft bijgekregen.
Een 20 euro in totaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 16:32   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
We zullen maar niet vragen hoeveel uw vader de laatste vijftien jaar aan pensioenverhoging via het perekwatiesysteem heeft bijgekregen.
2x

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juni 2013 om 16:33.
Oud 6 juni 2013, 17:41   #23
Stingray
Banneling

Standaard

Ik vind het een goed idee om de ambetantenaren hun pensioen royaal naar beneden te trekken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 19:19   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een 20 euro in totaal?
Hij heeft dan maar 100 euro pensioen of zo
Nu, zal wel wat meer zijn. Twintig procent zal waarschijnlijk dichter bij de waarheid zijn.
Trouwens als het zo weinig is. Waarom willen de statutaire ambtenaren dan absoluut hun perekwatie behouden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 19:20   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2x
Nee, nu ook weer niet overdrijven. Een verdubbeling van zijn pensioen zal het nu ook weer niet zijn
Oud 6 juni 2013, 19:23   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft dan maar 100 euro pensioen of zo
Nu, zal wel wat meer zijn. Twintig procent zal waarschijnlijk dichter bij de waarheid zijn.
Trouwens als het zo weinig is. Waarom willen de statutaire ambtenaren dan absoluut hun perekwatie behouden ?
Om dezelfde reden dat u, ik en anderen hun uitkering, loon of pensioen wensen te behouden.
Oud 6 juni 2013, 19:57   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om dezelfde reden dat u, ik en anderen hun uitkering, loon of pensioen wensen te behouden.
Het is hier wel geen behoud van pensioen. Het is limitatie op een verdere stijging van dit pensioen.
Oud 6 juni 2013, 20:00   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is hier wel geen behoud van pensioen. Het is limitatie op een verdere stijging van dit pensioen.
Bent u voor een limitatie op de verdere stijging van uw loon?
Oud 6 juni 2013, 20:38   #29
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u voor een limitatie op de verdere stijging van uw loon?
Van mijn pensioen. Maar waarom komt ge af met een stijging van 20 euro op 15 jaar voor uw vader zijn pensioen, terwijl rekenmodellen rekenen met een jaarlijkse stijging van 1,75% wat een totale stijging van ongeveer een 30% geeft.

http://www.plan.be/admin/uploaded/20...7200.pp073.pdf
Oud 6 juni 2013, 20:46   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Van mijn pensioen. Maar waarom komt ge af met een stijging van 20 euro op 15 jaar voor uw vader zijn pensioen, terwijl rekenmodellen rekenen met een jaarlijkse stijging van 1,75% wat een totale stijging van ongeveer een 30% geeft.

http://www.plan.be/admin/uploaded/20...7200.pp073.pdf
Zonder de index gerekend, 30% meer pensioen op 15 jaar!
En dan durft Jack senior nog klagen, de stiekemerd...
Oud 6 juni 2013, 21:05   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn ervaring van een jaarke of vier pensioen, is dat de index misschien drie of vier keer een surplus van telkens 2 procent gegeven heeft (dus 6 �* 8 procent),
en de perequatie minder dan 1 procent over de hele periode.

Maar mocht, bijvoorbeeld, de regering beslissen om al die ambtenaren die in mijn korf zitten, twee procent opslag te geven, dan zal ik ook 2 procent krijgen. Op de 1° januari van de tweejaarlijkse periode wanneer de perequatie berekend wordt.

Ik gun iedere gepensioneerde zo'n systeem.
Het zou gewoon een recht moeten zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 06:58   #32
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De angst bij de ambtenaren slaat op hun hart bij het lezen van de titel van deze topic.
Het afschaffen vd periwatie zal hun dubbele pensioenen niet redden.

Als nu eens iemand met krantenkoppen komt aandraven van bv 10 mei 1940, dan zou binnen dezelfde logica , ook bepaalde bevolkingsgroepen in paniek slaan???
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 07:06   #33
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

demonen, ik probeer je te begrijpen. Je hebt een enorme pest aan ambtenaren, je googled wat anti ambtenaarpensioen termen en komt uit bij een artikel uit de vorige eeuw, en nu denk je dat dit nu effect gaat hebben op de door jou zo gehate ambtenaren en hun pensioen?
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 07:57   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Als nu eens iemand met krantenkoppen komt aandraven van bv 10 mei 1940, dan zou binnen dezelfde logica , ook bepaalde bevolkingsgroepen in paniek slaan???
Het is natuurlijk een artikel uit den tijd dat men de moeilijkheden zag aankomen (begin-midden negentiger jaren), dat men er nog iets wilde aan doen, maar dat men de moed niet had.
Maar als eens nagegaan, in hoeverre de projecties in dat artikel uit middennegentiger jaren, kloppen met de cijfers van 2013. Is het erger, of minder erg ?
Oud 7 juni 2013, 08:09   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De angst bij de ambtenaren slaat op hun hart bij het lezen van de titel van deze topic.
Het afschaffen vd periwatie zal hun dubbele pensioenen niet redden.
Ik ben inderdaad in mijn broek aan het doen van de schrik...
Oud 7 juni 2013, 08:35   #36
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik gun iedere gepensioneerde zo'n systeem.
Het zou gewoon een recht moeten zijn.
Ik gun iedereen een leefloon van 5000 euro, 0% belastingen, en een gouden Mercedes.

De enige reden om dat niet te doen, is dat we dat niet kunnen betalen. Net zoals de ambtenarenpensioenen,
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 09:29   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ambtelijke molen maalt langzaam
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 16:55   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk een artikel uit den tijd dat men de moeilijkheden zag aankomen (begin-midden negentiger jaren), dat men er nog iets wilde aan doen, maar dat men de moed niet had.
Maar als eens nagegaan, in hoeverre de projecties in dat artikel uit middennegentiger jaren, kloppen met de cijfers van 2013. Is het erger, of minder erg ?
Men heeft wel iets gedaan waarvoor men geen moed nodig had: bijna geen statutaire ambtenaren meer aanwerven, maar enkel contractuelen.

Ik heb zo van die mensen gekend die tussen Kerst en Nieuwjaar moesten wachten op een brief die naar huis gestuurd werd, met de boodschap of ja of neen het contract verlengd werd met een jaar.
Ook de dienstchef van die mensen wist van niets. Heel plezant om de dienst te plannen, in al zijn aspecten.
Nog veel plezanter voor die mensen zelf.
De bekwaamsten onder hen verkozen om zoiets slechts éénmaal mee te maken: tegen de volgende keer hadden ze wel werk in de privé gevonden.
Dus nog plezanter voor de dienstchef: misschien nieuwe ambtenaren ... die opnieuw ingewerkt moeten worden in de dienst.

Ambtenaren zouden een extra premie moeten krijgen, wegens mismeestering van hun moraal door de politici. Premie die moet meetellen voor het pensioen. Vanzelfsprekend.

Verder ga ik niet meer reageren in deze draad.
Het is niet omdat er één zo jaloers is op onze sociale situatie, en er alleen de goede kanten van wil zien, dat er in die zin politieke wijzigingen te verwachten zouden zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 16:58   #39
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1997 is 7 jaren geleden?
Wel wel wel.
Gelukkig is het niet 1943.

Dat zou pas spannend zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 08:25   #40
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
'De pensioenlasten van de lokale ambtenaren dreigen zowat alle gemeenten en steden in Vlaanderen financieel plat te slaan’, waarschuwt Bart De Wever, de burgemeester van Antwerpen en N-VA-voorzitter, in een interview met De Tijd.

De 'verpletterende' pensioenuitgaven nopen de besturen tot besparingen en doen de gemeentelijke investeringen ineenzakken, luidt het dreigend. 'Dat wordt een ramp voor de inwoners en de lokale kmo’s', zegt De Wever, die voor Antwerpeneen grootschalige besparingsronde voorbereidt.

De Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) bevestigt de onheilstijding. 'De pensioenkosten van de vastbenoemde ambtenaren van de Vlaamse gemeenten, OCMW’s en politiezones stijgen de komende jaren van 711 miljoen euro nu naar ruim 1 miljard euro in 2016', zegt VVSG-directeur Jan Leroy. De pensioenkosten van de vastbenoemde ambtenaren van de gemeenten stijgen de komende jaren van 711 miljoen euro nu naar ruim 1 miljard euro in 2016Jan Leroy,
VVSG

‘En ook al sluit je een gemeentehuis of een OCMW, dan nog moet je de factuur betalen. De zoektocht naar efficiëntiewinsten wordt geen lachertje.

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...56610-3137.art

De Wever is weinig hoopvol. ‘Ik denk dat niemand ons zal helpen. We zullen het zelf mogen oplossen. We all go down together.'

Laatst gewijzigd door demonen : 8 juni 2013 om 08:27.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be