![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7241 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mensen die komen janken in een moppendraad omdat diegene van mening is dat grapjes over kanker te ver gaan.
|
|
|
|
|
|
#7242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben ook geen fan van die moppen.
|
|
|
|
|
|
#7243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7244 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7246 |
|
Banneling
|
Ouwe zeikers die denken dat alles van hen is.
|
|
|
|
|
|
#7247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aan de moppen van Thuleander :o
|
|
|
|
|
|
#7248 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#7249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7250 |
|
Banneling
|
verfborstels die haren verliezen
|
|
|
|
|
|
#7251 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7252 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helpt dat ook voor verlies van hoofdhaar?
|
|
|
|
#7253 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7254 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
... of ge hadt nog al uw haar...
|
|
|
|
#7255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vandaag heb ik me buitengewoon geërgerd aan een aarsgat van een controle arts.
Dat er controle is op langdurige ziekte-afwezigheid vind ik normaal. Dat de bedrijfsdokter sceptisch is en uitgaat van een "schuldig tot onschuld bewezen" principe kan ik ook begrijpen. Maar wat ik nu meegemaakt heb tart toch alle verbeelding. Mijn vrouw is nu 5 maanden werkonbekwaam. Ze heeft verschillende onderzoeken ondergaan en volgt een kinesitherapie behandeling. Zij heeft een voet die helemaal geïmobiliseerd is, draagt een "walker boot" ![]() en loopt op krukken. Zij kan dus niet autorijden, heeft hevige pijnen en slikt medicatie die haar versuft, maar die de pijn toch niet kan elimineren. Ze moest op controle gaan naar een kabinet aan het Meiser plein in Brussel om 9:30u. Reistijd met de auto onvoorspelbaar, parking onbestaande. Dus vervoer ik haar met de auto tot aan een plaats waar we kunnen parkeren om dan de tram te nemen. Natuurlijk kan zij dit niet alleen. Ik vraag een dag "sociaal verlof" aan mijn werkgever, wat geaccepteerd wordt, zodat ik haar kan vergezellen. We komen aan in het kabinet iets na 9:00u. Er zijn nog 2 patiënten voor ons. De dokter komt en roept namen af. Op 3 namen afgeroepen is er 1 aanwezig. Om 10:00u. is het onze beurt. Bij de convocatie werd er gevraagd om alle documenten, verslagen van onderzoeken, medicatievoorschriften enz... mee te nemen. We hadden alles dus goed voorbereid. Onze kinesitherapeut had al gezegd dat er geen probleem kon zijn. Het dossier was klaar en duidelijk. De dokter vraagt echter eerst naar het CV van mijn vrouw. Studies, diploma's en al haar werkgeschiedenis. ??? Uiteindelijk werpt hij een blik op één pagina van het dossier met een résumé van een aantal onderzoeken en spreekt die in op zijn dictafoon. Hij laat er ongeveer de helft uit. Aangezien mijn vrouw Française is gaat heel dit "onderzoek" in het Frans, maar wij wonen in Vlaanderen, dus alle documenten zijn in het Nederlands. Deze dokter begrijpt niet waarom mijn vrouw al zolang een onbruikbare voet, pijnen en daardoor slapeloze nachten heeft. De medicamenten die ze moet nemen bekijkt hij niet eens. Vraagt haar de laars af te doen en bekijkt en beweegt de voet een beetje. Al de tijd in snel tempo in zijn dictafoon pratend zodat wij niets kunnen zeggen of vragen. Af en toe stelt hij een vraag die wij niet begrijpen. Bijv. hebt u een "protocol d'analyse". Heu wat is dat ? Dat bleken de documenten te zijn die voor zijn neus lagen. Mijn vrouw excuseert zich nog, en zegt dat "protocol" medisch jargon is dat we niet begrepen. Sneert hij dat protocol toch wel gewoon jargon voor iedereen is. Dan is het gedaan. Mijn vrouw begint terug haar bot aan te doen, zegt hij, ga u maar terug aankleden in de wachtkamer want ik ben over tijd. (Wisten we want wij waren ook al 30 minuten te laat ontvangen, en alleen maar omdat er 5 of 6 niet waren komen opdagen, anders hadden we er wel tot laat in de namiddag kunnen wachten. Dus ze dubbel of driedubbel boeken daar de afspraken) Ik vraag hem een attest voor mijn werkgever, hetgeen nodig is voor mijn sociaal verlof. (Een onbetaalde verlofdag, speciaal voorzien voor zorg voor een naaste). Hij weigert en zegt dat mijn vrouw ook een taxi had kunnen nemen om naar daar te komen. Zijn alle controle dokters zo'n schijtluizen of zijn wij op het excrement van de medische sector gevallen ?
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 8 november 2013 om 22:05. |
|
|
|
|
|
#7256 |
|
Minister-President
|
Aan moderatie die te laks is om sommigen, die geen respect tonen voor medemens, op hun nummer te zetten.
|
|
|
#7257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik erger me aan de sorrycultuur, en aan de debiele claims voor a priori respect.
|
|
|
|
#7258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja.
|
|
|