Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2014, 15:34   #7781
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wat zou er opnieuw moeten beginnen?
De reddingsoperatie...
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2014, 15:52   #7782
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De reddingsoperatie...
Welke reddingsoperatie?
Oud 16 april 2014, 15:56   #7783
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We komen er nochtans... Geothermische verwarmingen, zonnepanelen, windmolentjes op daken... Het komt er aan... En, schijnt de zon dan misschien niet voorniet? Blaast de wind niet voorniet?
En, kan U zelf een zonnepaneel breien? Een electriciteitsopwekkende windmolen bouwen? Een geothermische bron aanboren?
Zo ja, ik hou U niet tegen, zo nee, dan zal U iemand anders moeten overtuigen.

Citaat:
Dat men zo'n kerncentrale bouwt voor ziekenhuizen en industrie, tot daar aan toe...
Dat onze politici eens toelieten dat de industrie de nieuwere, veiligere en rendabelere kerncentrales te bouwen.

Citaat:
Maar moet uwen auto op olie rijden en uw licht op uranium branden anno 2014???
Neen, dat moet niet, maar het is wel het gemakkelijkste, minst plaatsrovende op dit moment.
Oud 16 april 2014, 16:37   #7784
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke reddingsoperatie?
In Fukushima duh!
Oud 16 april 2014, 20:07   #7785
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

U bedoeld de vele reddingsoperaties na de natuurrampen die er plaatsgevonden hadden.

De kerncentrale zelf heeft geen reddingsoperatie gekend, alleen een na de ramp "probeer het niet erger te laten worden actie". En nu is het pappen en nathouden.
Oud 16 april 2014, 20:33   #7786
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Fukushima duh!
Ja er is daar eentje die zodanig hoog bestraald is dat hij de eerste vijf jaar niet meer mag helpen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2014, 06:31   #7787
Peche
Banneling

Standaard

Gingen ze daar niets nieuw ondernemen ? Ik noem dat een reddingsoperatie! En ik bedoelde dat wanneer er een nieuwe aardbeving zou plaatsnemen, het serieus uit de hand kan lopen.
Die "Fuel Rods" waarover ze spreken in het internationaal nieuws...
Ze gingen toch die fuel rods wegnemen? En het zijn die toch dat een groot gevaar vormen bij een nieuwe ramp zoals een aardbeving. Als die het begeven zou er een grote hoeveelheid radioactiviteit vrijkomen, die te meten zou zijn over de hele aarde.
Fukushima is nu al licht overal te meten.... Die straling gaat toch alleen maar blijven stijgen? Toen het nieuws net uitkwam, zeiden ze dat er genoeg radioactief materiaal op de site ligt om de hele wereld te vergiftigen... Nu valt het allemaal reuze mee! En we kunnen op 1 hand tellen hoe "transparant" Tepco met ons is he.
Nu valt dat daar allemaal goed mee ja, maar het kan toch in een vingerknip dramatisch aflopen? Hoe groot is de kans dat daar terug een aardbeving komt?

Laatst gewijzigd door Peche : 17 april 2014 om 06:31.
Oud 17 april 2014, 06:51   #7788
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gingen ze daar niets nieuw ondernemen ?
Ik hoop het van harte dat ze nieuwe ideen gaan proberen. Het terrein is toch al naar de kloten, veel erger kan het niet worden.
Hier op Politics zijn er al een paar voorstellen gedaan om het "veiliger" te maken. De meest werkbare truk is er een enorm "zwembad" van te maken. Geen stofwolken mogelijk, koeling verzekerd en gemakkelijk te filteren en de radioactieve deeltjes in veilige blokken te verwerken.
Goedkoop, neen. Technisch haalbaar, zeker.
Citaat:
Ik noem dat een reddingsoperatie!
Al noemt ge het "raad van tante kaat", dat maakt het geen reddingsoperatie.
Citaat:
En ik bedoelde dat wanneer er een nieuwe aardbeving zou plaatsnemen, het serieus uit de hand kan lopen.
Het kan altijd erger. 1 "oplossing" die ik voorstelde is nogal drastisch, en cynisch tegelijk. Als men ziet dat zowel Hiroshima, Nagasaki en Ground Zero van de Trinity test niet speciaal radioactief gevaarlijk meer zijn, waarom verdampt men het hele boeltje niet met een "propere" waterstofbom wanneer de wind goed zit? Binnen 50 jaar probleem volledig weg.
Citaat:
Die "Fuel Rods" waarover ze spreken in het internationaal nieuws...
Niet gebruikte fuel rods mogen ze hier in de kelder leggen, zonder extra loodmantel. Gebruikten daarentegen horen in een "afkoelpoel".
Vergelijk het maar met steenkool in uw kelder en CO2 en vliegasse als de gevolgen van verbranding van desbetreffende steenkool. De steenkool is geen groot probleem, de rest blijkbaar wel.
Citaat:
Ze gingen toch die fuel rods wegnemen?
Yep, levensgevaarlijk, die klus. maar elk van die staven vertegenwoordigd wel een kapitaal aan herbruikbare splijtstof. Beter zou zijn die ter plekke te laten, en rond de beschadigde afkoelpoelen een grotere afkoelpoel te bouwen en die vol te gieten met water - zie plan 1-
Citaat:
En het zijn die toch dat een groot gevaar vormen bij een nieuwe ramp zoals een aardbeving. Als die het begeven zou er een grote hoeveelheid radioactiviteit vrijkomen, die te meten zou zijn over de hele aarde. Fukushima is nu al licht overal te meten.... Die straling gaat toch alleen maar blijven stijgen? Toen het nieuws net uitkwam, zeiden ze dat er genoeg radioactief materiaal op de site ligt om de hele wereld te vergiftigen...
De gebruikte brandstofstaven zijn een gevaarlijk iets, maar da's een vat zwavelzuur ook. En wat betreft de "vrijgekomen radioactiviteit", hetgeen ginder vrijkomt gaan we hier nooit kunnen meten, er zit maar een hele aardbol tussen. Wat wel meetbaar is, en dat omdat radioctiviteit zo gemakkelijk meetbaar is, zijn de vrijgekomen radioactieve deeltjes. En ja, die kunnen we nu nog meten, zelfs die van de Trinity test uit 1945.
Citaat:
Nu valt het allemaal reuze mee!
Yep, het valt reuze mee. Als je gaat vergelijken met andere "industriële rampen", zoals Bophal of Banqiao. Tot nu toe exact 2 doden op het terrein, en die zijn omgekomen bij een transformator explosie. Gaan we nu alle transformatoren verbieden?
Citaat:
En we kunnen op 1 hand tellen hoe "transparant" Tepco met ons is he.
Even transparant als onze eigen leiders.
Citaat:
Nu valt dat daar allemaal goed mee ja, maar het kan toch in een vingerknip dramatisch aflopen? Hoe groot is de kans dat daar terug een aardbeving komt?
Als je 20 000 doden door de aardbeving en tsunami goed meevallen noemt, ja. En ja, er kan elk moment terug zo'n aardbeving en Tsunami ontketend worden door moeder natuur.
(ik hoop dat dan de hele Fukushima site de zee in gespoeld wordt, probleem opgelost)
Oud 17 april 2014, 23:45   #7789
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel de oplossing ligt toch wel in de zee...
kijk naar deze drijvende kerncentrale
http://www.sciencenewsline.com/summa...711149000.html

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 april 2014 om 23:46.
Oud 17 april 2014, 23:57   #7790
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel de oplossing ligt toch wel in de zee...
kijk naar deze drijvende kerncentrale
http://www.sciencenewsline.com/summa...711149000.html

Met wat in fukushima al in zee is terecht gekomen is de zee al aangetast tot aan de kust van Amerika. Maar ja het valt zo niet op waarschijnlijk en vissen die kanker hebben of verwekken daar heb je zo geen consumentenbond voor.
Dus die hoor je niet klagen.
En mensen die ze opeten, dat is ook allemaal hun eigen schuld. Perfect te vermijden allicht allemaal.
Oud 17 april 2014, 23:59   #7791
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoop het van harte dat ze nieuwe ideen gaan proberen. Het terrein is toch al naar de kloten, veel erger kan het niet worden.
Hier op Politics zijn er al een paar voorstellen gedaan om het "veiliger" te maken. De meest werkbare truk is er een enorm "zwembad" van te maken. Geen stofwolken mogelijk, koeling verzekerd en gemakkelijk te filteren en de radioactieve deeltjes in veilige blokken te verwerken.
Goedkoop, neen. Technisch haalbaar, zeker.

Al noemt ge het "raad van tante kaat", dat maakt het geen reddingsoperatie.

Het kan altijd erger. 1 "oplossing" die ik voorstelde is nogal drastisch, en cynisch tegelijk. Als men ziet dat zowel Hiroshima, Nagasaki en Ground Zero van de Trinity test niet speciaal radioactief gevaarlijk meer zijn, waarom verdampt men het hele boeltje niet met een "propere" waterstofbom wanneer de wind goed zit? Binnen 50 jaar probleem volledig weg.

Niet gebruikte fuel rods mogen ze hier in de kelder leggen, zonder extra loodmantel. Gebruikten daarentegen horen in een "afkoelpoel".
Vergelijk het maar met steenkool in uw kelder en CO2 en vliegasse als de gevolgen van verbranding van desbetreffende steenkool. De steenkool is geen groot probleem, de rest blijkbaar wel.

Yep, levensgevaarlijk, die klus. maar elk van die staven vertegenwoordigd wel een kapitaal aan herbruikbare splijtstof. Beter zou zijn die ter plekke te laten, en rond de beschadigde afkoelpoelen een grotere afkoelpoel te bouwen en die vol te gieten met water - zie plan 1-

De gebruikte brandstofstaven zijn een gevaarlijk iets, maar da's een vat zwavelzuur ook. En wat betreft de "vrijgekomen radioactiviteit", hetgeen ginder vrijkomt gaan we hier nooit kunnen meten, er zit maar een hele aardbol tussen. Wat wel meetbaar is, en dat omdat radioctiviteit zo gemakkelijk meetbaar is, zijn de vrijgekomen radioactieve deeltjes. En ja, die kunnen we nu nog meten, zelfs die van de Trinity test uit 1945.

Yep, het valt reuze mee. Als je gaat vergelijken met andere "industriële rampen", zoals Bophal of Banqiao. Tot nu toe exact 2 doden op het terrein, en die zijn omgekomen bij een transformator explosie. Gaan we nu alle transformatoren verbieden?

Even transparant als onze eigen leiders.

Als je 20 000 doden door de aardbeving en tsunami goed meevallen noemt, ja. En ja, er kan elk moment terug zo'n aardbeving en Tsunami ontketend worden door moeder natuur.
(ik hoop dat dan de hele Fukushima site de zee in gespoeld wordt, probleem opgelost)
Met een waterstofbommetje vliegt gans het zaakje in de ruimte, draait het wat rondjes en valt het uiteindelijk op de hoofdjes van wie het dus echt niet wilde. En ze kunnen echt niet berekenen op wie zijn hoofd dat uiteindelijk gaat vallen. Misschien wel op het uwe? Ben er zeker van dat je dat niet graag zou hebben.

T' is niet weg é.

Er zijn geen oplossingen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 april 2014 om 00:11.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2014, 00:09   #7792
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met wat in fukushima al in zee is terecht gekomen is de zee al aangetast tot aan de kust van Amerika. Maar ja het valt zo niet op waarschijnlijk en vissen die kanker hebben of verwekken daar heb je zo geen consumentenbond voor.
Dus die hoor je niet klagen.
En mensen die ze opeten, dat is ook allemaal hun eigen schuld. Perfect te vermijden allicht allemaal.
Wel de vissen krijgen daar 1000 keer meer radioactiviteit dan men toelaat bij mensen, en toch leven ze nog...

Oud 18 april 2014, 00:13   #7793
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel de vissen krijgen daar 1000 keer meer radioactiviteit dan men toelaat bij mensen, en toch leven ze nog...

Jaja...alsof iemand de overlijdens van vissen aan het bijhouden is?

Er zijn al veel zieke dieren vastgesteld ondertussen aan de kust van Amerika en dergelijke...van fuckshima.
Oud 18 april 2014, 00:15   #7794
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk maar eens op de etikettering van de vissen; gevangen in het noorden van de Atlantische oceaan en dergelijke.
Je zal geen labels zien; gevangen voor de kust van Japan.
Oud 18 april 2014, 00:36   #7795
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja...alsof iemand de overlijdens van vissen aan het bijhouden is?

Er zijn al veel zieke dieren vastgesteld ondertussen aan de kust van Amerika en dergelijke...van fuckshima.
kijk de concentratie is gewoon onmeetbaar laag...
http://webcache.googleusercontent.co...est-coast-fish
Oud 18 april 2014, 00:46   #7796
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk de concentratie is gewoon onmeetbaar laag...
http://webcache.googleusercontent.co...est-coast-fish
Ja allo?

Zowat de media van gans de wereld zit met censuur over dat probleem en hier komen jullie doodleuk vertellen dat er niks aan de hand is?
Door de meltdown waar je niks van zult kunnen lezen is de straling een miljoen x miljoen keer hoger dan toegelaten.
Ettelijke tonnen, miljarden liters radioactief water is al gelekt naar zee. En miljarden zitten in silo's waar ze ook al geen weg mee weten. Het probleem zal nog decennia aanzwellen en jij komt doodleuk vertellen dat er niks aan de hand is?.

Straf toch zunne.
Maar ja, dat zijn de moderne tijden.
Oud 18 april 2014, 06:11   #7797
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met 4 600 000 000 ton uranium in het zeewater, kan die 2000 ton er ook wel bij.

Radioactief materiaal vermenigvuldigd niet, het kan alleen sneller op geraken.
Oud 18 april 2014, 06:14   #7798
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met een waterstofbommetje vliegt gans het zaakje in de ruimte, draait het wat rondjes en valt het uiteindelijk op de hoofdjes van wie het dus echt niet wilde. En ze kunnen echt niet berekenen op wie zijn hoofd dat uiteindelijk gaat vallen. Misschien wel op het uwe? Ben er zeker van dat je dat niet graag zou hebben.

T' is niet weg é.

Er zijn geen oplossingen.

Neen, het is niet weg, en het geraakt ook niet in de ruimte (hoe ge daarbij komt, begrijp ik al helemaal niet, zelfs de Tjar Bomba kreeg de paddestoelwolk maar 64km hoog).
Het wordt gewoon zeer fijn herverdeeld over de hele wereld, waar het al zowiezo vandaan kwam. Ik wil gerust mijn deeltje van Fukushima opslaan hoor. En mits een zeer kleine vergoeding, zo'n een pint of 2 per jaar, wil ik uw deeltje erbij leggen. In het ergste geval steek ik het in een roestvast stalen of zelfs titanium potje. Maar dan spreek ik al eerder over het deeltje van de hele provincie.
Oud 18 april 2014, 07:14   #7799
Peche
Banneling

Standaard

Gewoon vanuit gaan dat elke dag uw laatste is...
Er is wel plutonium ontsnapt!
Hoor eens naar een Japanse activist:
https://www.youtube.com/watch?v=Q5p283KZGa8
En luister goed! Het woord zit onder het volk, niet bij zij die een spiegel voorhouden.
Oud 18 april 2014, 07:33   #7800
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

So, er is ook plutonium ontsnapt uit elke bovengrondse atoombomproef uit de jaren 40-50-60. Het is een natuurkundig gegeven dat elke bovengrondse kernexplosie plutonium in de atmosfeer bracht.

Ik mis tentakels, extra ogen, enzoverder.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 april 2014 om 07:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be