Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2014, 16:53   #21
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

nr. 7 was ook voor kankerpatiënten

Maar opnieuw is dit een nutteloze discussie want het OCMW-Mechelen legt geen verplichtingen op over hoe die hoofddoek/sjaal geknoopt moet worden.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 16:55   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
nr. 7 was ook voor kankerpatiënten

Maar opnieuw is dit een nutteloze discussie want het OCMW-Mechelen legt geen verplichtingen op over hoe die hoofddoek/sjaal geknoopt moet worden.
de reden waarom ik 7 er niet bij nam was de kleur. Ik ken enkel kankerpatienten die net zoveel mogelijk proberen om er een fris, zonnig of bloemrijk sjaaltje van te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:01   #23
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
de reden waarom ik 7 er niet bij nam was de kleur. Ik ken enkel kankerpatienten die net zoveel mogelijk proberen om er een fris, zonnig of bloemrijk sjaaltje van te maken.
Wauwel er u maar uit. We weten intussen wel dat je het onderscheid dus niet altijd kan maken.
Oud 18 augustus 2014, 17:10   #24
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Enkel 4 is een normaal gedragen sjaaltje zonder enige bijbedoeling, verplichting of sexuele boodschap.
Waarom kan nummer vier geen islamitische hoofddoek zijn?

Citaat:
Ter vergelijking: een kankerpatiente:
Er is niks dat kankerpatiënten tegenhoudt om dat sjaaltje op die manier te dragen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 17:29   #25
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht

Er is niks dat kankerpatiënten tegenhoudt om dat sjaaltje op die manier te dragen.
Wat dan met deze uitspraak ?
Citaat:
"De hoofddoeken kunnen bijvoorbeeld ook worden gebruikt door werknemers die pas chemotherapie hebben ondergaan. Met de uniforme hoofddoeken vermijden we dat de ene een lange hoofddoek tot op de hals draagt en de andere een kortere. Onze werknemers moeten zich neutraal opstellen", let Anciaux uit.
Lijkt op een uniforme knooptechniek voor allemaal.
Oud 18 augustus 2014, 17:29   #26
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad 2 vriendinnen van mij hadden ook steeds een fleurige sjaal, heb hen nooit geweten met sombere kleuren...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:16   #27
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
inderdaad 2 vriendinnen van mij hadden ook steeds een fleurige sjaal, heb hen nooit geweten met sombere kleuren...
Tja, sommigen hebben stijl en anderen dragen liever iets met een motiefje dat van de bomma haar behangpapier is overgenomen.
Oud 18 augustus 2014, 18:40   #28
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, sommigen hebben stijl en anderen dragen liever iets met een motiefje dat van de bomma haar behangpapier is overgenomen.
In feite is het in de horeca verplicht om het haar te bedekken. Er bestaan vele versies van haarnetjes , koksmutsen , Petjes , enz....
Toch zie ik dat niet in een restaurant ,
Er is ook een verbod op het dragen van juwelen .
Dus de dame die je maaltijd brengt met loshangend haar , ringen , piercings , oorbellen , lange nagels is al wetten aan het overtreden .
Dat zijn de gewone regels omtrent voedingswaren.
Natuurlijk is het zo dat indien ze alle bestaande regels opvolgde , ze er zou uitzien als een pinguin .
Opgepast , als die regels worden doorgedrukt komt er protest.
De trouwring moet uit , het kapje moet op , geen oorbel of piercing is toegelaten , de nagels moeten zo kort mogelijk .
Die regels bestaan al in de horeca .
De haarnetjes kosten 1 euro voor honderd.
Waarom een veel duurder doek?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 18:50   #29
vlaams realist
Banneling

Standaard

En dan nog een domme vraag , Welk hoofddeksel is er voor de mannen in gelijkaardige functies voorzien ?
Mogen zij ook een doek ? of is hier sprake van discriminatie ?
Gaat het over gezondheid of over islam ?
Gaan de mannen ook een doek dragen ?

Instinker waar Anciaux den derde profiteur ingestonken is.
Oud 18 augustus 2014, 18:52   #30
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
En dan nog een domme vraag , Welk hoofddeksel is er voor de mannen in gelijkaardige functies voorzien ?
Oud 18 augustus 2014, 20:47   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
In feite is het in de horeca verplicht om het haar te bedekken. Er bestaan vele versies van haarnetjes , koksmutsen , Petjes , enz....
Toch zie ik dat niet in een restaurant ,
Er is ook een verbod op het dragen van juwelen .
Dus de dame die je maaltijd brengt met loshangend haar , ringen , piercings , oorbellen , lange nagels is al wetten aan het overtreden .
Dat zijn de gewone regels omtrent voedingswaren.
Natuurlijk is het zo dat indien ze alle bestaande regels opvolgde , ze er zou uitzien als een pinguin .
Opgepast , als die regels worden doorgedrukt komt er protest.
De trouwring moet uit , het kapje moet op , geen oorbel of piercing is toegelaten , de nagels moeten zo kort mogelijk .
Die regels bestaan al in de horeca .
De haarnetjes kosten 1 euro voor honderd.
Waarom een veel duurder doek?
zwartwerk is nog meer "wetten overtreden" ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 20:48   #32
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tenzij Brigitte Bardot en Grace Kelly een moslima's waren, zie ik het verschil onmiddellijk en op het blote oog! straf hé.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 21:07   #33
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Bij 'n uniform hoeft al helemaal géén kopvod te zijn, dat is sowieso enkel om hun mohamedaansen te plezieren/niet te beledigen.

Ik zie 'n kankerpatiënte die nog volop chemo krijgt niet lopen poetsen, maar áls ze dat eventueel wèl zou kunnen, zie ik 'n normaal mens geen zwart kopvod op haar hoofd zetten, maar 1tje naar eigen keuze, iets fleurigs om je beter te voelen en niet iets dat lijkt op 'n zwarte kraai waardoor je meteen al zou hervallen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2014, 21:41   #34
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bij 'n uniform hoeft al helemaal géén kopvod te zijn, dat is sowieso enkel om hun mohamedaansen te plezieren/niet te beledigen.

Ik zie 'n kankerpatiënte die nog volop chemo krijgt niet lopen poetsen, maar áls ze dat eventueel wèl zou kunnen, zie ik 'n normaal mens geen zwart kopvod op haar hoofd zetten, maar 1tje naar eigen keuze, iets fleurigs om je beter te voelen en niet iets dat lijkt op 'n zwarte kraai waardoor je meteen al zou hervallen.
Een piraten hoed mét bijhorende papegaai lijkt me heel geschikt.
Of een vergiet. Tja ik ben een man, ik kan niet verplicht worden om een islamdoek op mn hoofd te zetten. Is dat nu sexsisme ? Vrouwen moeten kiezen
Mannen niet.
Het stinkt hier een beetje.
Oud 18 augustus 2014, 21:52   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door Akira : 19 augustus 2014 om 09:33.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 00:14   #36
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elite Bekijk bericht
Dan is deze ook neutraal.

Daar is niks neutraal aan, zoals MVK zegt is dat een islamitische kopvod. Zijt gij trouwens al zodanig geintegreerd in die islamitische kultuur van uw vriendjes dat ge alles al als neutraal begint te beschouwen, zelfs een moslim kopvod ? En weet ge misschien wat het nu juist een moslimkopvod maakt ? Dat is het lapje zwarte stof boven haar ogen dat het haar goed moet inbinden en vasthouden, dat het in geen geval zichtbaar maakt. Stel u voor dat er een man een erectie krijgt van het zien van een stukje vrouwenhaar ?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 19 augustus 2014 om 00:22.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 00:21   #37
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
doekjes dragen als je haar hebt getuigd inderdaad van GEEN STIJL !
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 00:26   #38
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Een moslima met kopvod heeft geen stijl behalve in uw ogen. Gij hebt totaal geen idee van wat stijl en klasse is. Bovendien is die zgz stijl en klasse van een moslima volgens U dan ws te vinden in hun vadsige vette konten. Ja, smaken verschillen natuurlijk.
Oud 19 augustus 2014, 00:33   #39
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel raar dat de promotoren van de kopvodden (ik ben "ontwerpster") dan ineens géén rekening meer moeten houden met het verbod op make-up, het verbod op het epileren van de wenkbrauwen of het verbod op lippenstift? Nog minder wordt er rekening gehouden met de verplicht om hun vrouwelijke vormen zo onder vormeloze lappen stof te steken dat noch hun heupen, noch hun boezem, noch hun taille, noch hun achterwerk zich vanonder die lappen als dusdanig zouden kunnen aftekenen.
Een kopvod met een spannende jeans eronder is dus evenveel stappen naar de hel als géén kopvod. Daaruit blijkt natuurlijk dat de kopvod gewoon de ISlamitische vlag is waarmee ze willen provoceren.
Ik heb dat al ettelijke keren aangehaald dat dit in feite het beste bewijs is (en neem van mij aan dat Mohammed zich in zijn graf omdraait als hij beseft hoe verkeerd het dragen van een hoofddoek geinterpreteerd word door moslima's) dat die vodden enkel gedragen worden om te provoceren. Ik zeg U dat de dag niet ver is dat die moslima's in hun blote kont rondlopen maar met een kopvod op !!!!!!

Ik heb foto's trouwens van moslima's met een doorschijnende jurk maar met hoofddoek, gewoon gefotografeerd in het dagelijkse stadsbeeld tijdens de zomer.

Ze zijn kompleet het Noorden kwijt die moslims en hebben totaal geen idee wat de Koran in feite voorschrijft of wat hij inhoud.

Wat brengt de toekomst? zouden we het teken van onthoofden mogen maken als begroeting van de zoveelste kopvod? Kwestie van haar te herinneren aan waar ze propaganda voor maakt?[/quote]
Oud 19 augustus 2014, 00:36   #40
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elite Bekijk bericht
We zullen dat eens testen...

1. Is dit een islamitische hoofddoek?

2. Dit?

3. Dit?

4. Dit?

5. Dit?

6. Dit?

7. Dit?

Dat zult gij het best weten natuurlijk. Ge zijt ws zelf moslim.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be