Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 augustus 2014, 10:39   #221
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Alleen door het Sp.a beleid volledig omzeep geholpen...

Vlaanderen moet de infrastructuur overnemen en het vervoer uitbesteden aan ondernemingen zoals Veolia of Arriva.

resultaat daarvan:

duurder vervoer
onrendabele lijnen worden geschrapt= NOG minder dienstverlening!

Bepaalde diensten mag je gewoon niet in handen geven van bedrijven die als enige doel WINST hebben!

Zulke sectoren moeten ten dienste staan van de MENSEN en niet van de WINST!

Kijk wat het privatiseren in het VK gebracht heeft! Het Britse spoor is een drama!
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 10:59   #222
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
resultaat daarvan:

duurder vervoer
onrendabele lijnen worden geschrapt= NOG minder dienstverlening!

Bepaalde diensten mag je gewoon niet in handen geven van bedrijven die als enige doel WINST hebben!

Zulke sectoren moeten ten dienste staan van de MENSEN en niet van de WINST!

Kijk wat het privatiseren in het VK gebracht heeft! Het Britse spoor is een drama!
U hebt geen idee waarover u praat. In Nederlands Limburg rijdt Veolia op een lijn die voor de NS onrendabel was en met sluiting bedreigd was. Veolia heeft de lijn rendabel gemaakt, beter materieel, betere stiptheid. Veolia en Arriva doen het zeer goed in Nederland en Duitsland, veelal op "onrendabele" lijnen. In Nederland is de reizigersorganisatie Rover zeer te spreken over deze bedrijven die het er stukken beter vanaf brengen dan de NS.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:03   #223
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
resultaat daarvan:

duurder vervoer
onrendabele lijnen worden geschrapt= NOG minder dienstverlening!

Bepaalde diensten mag je gewoon niet in handen geven van bedrijven die als enige doel WINST hebben!

Zulke sectoren moeten ten dienste staan van de MENSEN en niet van de WINST!

Kijk wat het privatiseren in het VK gebracht heeft! Het Britse spoor is een drama!
Of men nu privatiseert of niet, deze diensten moeten op zijn minst zelfbedruipend zijn.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:15   #224
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Of men nu privatiseert of niet, deze diensten moeten op zijn minst zelfbedruipend zijn.

Nee daar ben in niet mee akkoord....

Het kan best zijn dat de lijn naar Bommerskonte economisch niet rendabel is, maar daar wonen ook mensen die evenveel recht hebben op openbaar vervoer als mensen in de steden.

Er moet voorzichtig omgegaan worden met de term 'niet rendabel'....
De dienstverlening moet ten dienste staan van de mensen en niet omgedraaid.

Zulke sectoren mogen niet in de handen komen van bedrijven die maar één doel hebben: WINST MAKEN!
Het doel moet zijn: EFFICIENT MENSEN VERVOEREN!
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:19   #225
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U hebt geen idee waarover u praat. In Nederlands Limburg rijdt Veolia op een lijn die voor de NS onrendabel was en met sluiting bedreigd was. Veolia heeft de lijn rendabel gemaakt, beter materieel, betere stiptheid. Veolia en Arriva doen het zeer goed in Nederland en Duitsland, veelal op "onrendabele" lijnen. In Nederland is de reizigersorganisatie Rover zeer te spreken over deze bedrijven die het er stukken beter vanaf brengen dan de NS.
Zoals altijd weet U het weer beter en heb jij en enkel JIj een juiste kijk op de situatie!

Het Britse spoorwegnet blijft veruit het duurste van Europa. http://www.dewereldmorgen.be/artikel...en-veroorloven

En in Nederland is het ook een drama:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...-gehoopt.dhtml
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:30   #226
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Nee daar ben in niet mee akkoord....

Het kan best zijn dat de lijn naar Bommerskonte economisch niet rendabel is, maar daar wonen ook mensen die evenveel recht hebben op openbaar vervoer als mensen in de steden.
Zelfbedruiping van een hele organisatie wil niet perse zeggen dat elke onrendabele lijn moet afgeschaft worden, toch?
Dat wil zeggen dat die onrendabele lijnen geïncorporeerd worden in het totale plaatje.
Dan zijn er verschillende manieren om aan de voorwaarde van zelfbedruiping te doen.
- De rendabele lijnen moeten de onrendabele compenseren.
- Hogere prijzen voor onrendabele lijnen.
- Men doet er alles aan om die lijnen meer rendabel te maken.
- Men schaft ze af.
- ...

Citaat:
Er moet voorzichtig omgegaan worden met de term 'niet rendabel'....
De dienstverlening moet ten dienste staan van de mensen en niet omgedraaid.
Als het goedkoper wordt om een bepaalde lijn te vervangen door deze personen te vervoeren per limousine bij wijze van spreken, dan mogen daar terecht vragen bij gesteld worden.

Citaat:
Zulke sectoren mogen niet in de handen komen van bedrijven die maar één doel hebben: WINST MAKEN!
Het doel moet zijn: EFFICIENT MENSEN VERVOEREN!
Een openbare dienst waarvan de tekorten door de overheid worden aangezuiverd en efficiënt in één zin vernoemen is lachwekkend.
De voorwaarde tot zelfbedruiping, al dan niet privé, zou net leiden tot meer efficiëntie.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 11:32   #227
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Hoe?? Sossen zijn toch rijke graaiers die van alles profiteren op de kap van de hardwerkende NVA'er.? Een boterhammeke zal er toch wel afkunnen hé?
Bruno Tobback te zien kan er zelfs een zeer duur jacht vanaf.
__________________
Hitler was een socialist.


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 13:45   #228
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Zoals altijd weet U het weer beter en heb jij en enkel JIj een juiste kijk op de situatie!

Het Britse spoorwegnet blijft veruit het duurste van Europa. http://www.dewereldmorgen.be/artikel...en-veroorloven

En in Nederland is het ook een drama:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...-gehoopt.dhtml
Dat verhaal van dewereldmorgen is weer eens héél kort door de bocht. Als ik vandaag een treinticket koop voor het traject London Eurston - Birmingham New Street voor volgende week betaal ik 6£ (ongeveer 7,5€), voor een afstand van ongeveer 180 kilometer. Als ik voor het traject Oostende - Brussel-Zuid een ticket koop is dat 16,8€ voor een traject van 119km.

Als je in Engeland op het laatste moment een ticket koopt, dan zijn ze inderdaad duurder. Wie echter op tijd tickets koopt, die kan heel goedkoop reizen.

De fout die in het VK wel is gemaakt was het privatiseren van de infrastructuur. Er werd toen plotseling bespaard op onderhoud en veiligheid, nochtans is veiligheid het laatste waar bedrijven op besparen, toch degene die goed geleid worden.

In Nederland is er inderdaad veel wrijving tussen ProRail en de NS. Maar dat kan niet enkel worden afgeschoven op de privatisering. Ook in België is er veel wrijving tussen Infrabel en de NMBS, tot voor kort zat ook de Holding daar nog tussen. Vroeger bleven die problemen binnenshuis, maar waren er evenzeer wrijvingen tussen de verschillende diensten van het gemeenschappelijke bedrijf NS of NMBS.

Blijkbaar kunnen Arriva en Veolia zich beter schikken in hun rolverdelilng met ProRail. Terwijl de NS en de NMBS kritiek hadden op het feit dat ze de reizigersinformatie niet meer hadden, was dat voor de privémaatschappijen geen probleem. Zelfs nu de NS die rol terug heeft overgenomen betalen ze gewoon voor het omroepen en de affiches van hun treinen aan de NS.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 18:22   #229
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Zoals altijd weet U het weer beter en heb jij en enkel JIj een juiste kijk op de situatie!

Het Britse spoorwegnet blijft veruit het duurste van Europa. http://www.dewereldmorgen.be/artikel...en-veroorloven
PPf, dewereldmorgen. Linkse agitprop zonder inhoud. Natuurlijk kunnen we ons geprivatiseerde spoorwegen veroorloven. Het geld dat niet via de tarieven wordt binnengehaald, wordt anders wel via de belastingen binnengehaald. Na de afgang van Steve Stevaert zouden we nu echt wel moeten beseffen dat "gratis" niet bestaat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
En in Nederland is het ook een drama:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...-gehoopt.dhtml
Wat had je eigenlijk gedacht te lezen in de communistische Pravda van Nederland, de Volkskrant? 't is in Nederland krek hetzelfde als in België: Prorail en NS zijn nog altijd bastions van de linkse vakbonden, die de boel zitten te belazeren. Ze kunnen daar beter eens een serieuze epuratie-oefening houden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 18:29   #230
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
PPf, dewereldmorgen. Linkse agitprop zonder inhoud. Natuurlijk kunnen we ons geprivatiseerde spoorwegen veroorloven. Het geld dat niet via de tarieven wordt binnengehaald, wordt anders wel via de belastingen binnengehaald. Na de afgang van Steve Stevaert zouden we nu echt wel moeten beseffen dat "gratis" niet bestaat.

Wat had je eigenlijk gedacht te lezen in de communistische Pravda van Nederland, de Volkskrant? 't is in Nederland krek hetzelfde als in België: Prorail en NS zijn nog altijd bastions van de linkse vakbonden, die de boel zitten te belazeren. Ze kunnen daar beter eens een serieuze epuratie-oefening houden.
Pfff.... Fonne rechtse neo liberale duimzuigerij van een partijtje dat nog niks bewezen hheeft ontsproten uit het fascistische VNV met de kleinzoon van een collaborateur aan het hoofd....
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 18:43   #231
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Pfff.... Fonne rechtse neo liberale duimzuigerij van een partijtje dat nog niks bewezen hheeft ontsproten uit het fascistische VNV met de kleinzoon van een collaborateur aan het hoofd....
Op de feiten antwoorden is natuurlijk moeilijk. In België zijn de treintickets per kilometer bijna 5 keer duurder dan in het VK. Ook Frankrijk is per kilometer meer dan twee keer zo duur als het VK.

Bron: www.nmbs.be / www.sncf.be / www.nationalrail.co.uk

Laatst gewijzigd door Cheminot : 19 augustus 2014 om 18:43.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 18:48   #232
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Op de feiten antwoorden is natuurlijk moeilijk. In België zijn de treintickets per kilometer bijna 5 keer duurder dan in het VK. Ook Frankrijk is per kilometer meer dan twee keer zo duur als het VK.

Bron: www.nmbs.be / www.sncf.be / www.nationalrail.co.uk
En wat bewijzen die links?

Doe de test:

Morgen vertrekken tussen 9 en 10:
Parijs Marseille vs London Aberdeen (= zelfde afstand)
DOEN!

Hou rekening met de reistijd en confort!

Het VK heeft inderdaad één van de slechtste spoorwegnetten van Europa met dan aan de privatisering!

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 19 augustus 2014 om 18:53.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:05   #233
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
En wat bewijzen die links?

Doe de test:

Morgen vertrekken:
Parijs Marseille vs London Aberdeen (= zelfde afstand)
DOEN!
De afstand Aberdeen-Londen is ruim 100km groter dan Parijs-Marseille, maar bon, van je eerste vergissing ben je ook niet doodgevallen.

Waarom zou ik nu pas reserveren voor een trein morgen, goed wetende dat een week op voorhand mijn ticket een pak goedkoper is? Het is ook het systeem dat Jo Cornu zeer genegen is. Wie op voorhand zijn reis plant die krijgt een fikse korting. Gewoon je gewoontes aanpassen en je reist pakken goedkoper.

Het bewijst vooral de leugenachtigheid van je bron dewereldmorgen. Mensen misleiden met halve informatie en onnodig angst aanjagen...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:13   #234
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De afstand Aberdeen-Londen is ruim 100km groter dan Parijs-Marseille, maar bon, van je eerste vergissing ben je ook niet doodgevallen.

Waarom zou ik nu pas reserveren voor een trein morgen, goed wetende dat een week op voorhand mijn ticket een pak goedkoper is? Het is ook het systeem dat Jo Cornu zeer genegen is. Wie op voorhand zijn reis plant die krijgt een fikse korting. Gewoon je gewoontes aanpassen en je reist pakken goedkoper.

Het bewijst vooral de leugenachtigheid van je bron dewereldmorgen. Mensen misleiden met halve informatie en onnodig angst aanjagen...
Maak er dan Parijs Nice of maak er Edinburg van hé.

Omdat hardwerkende NVA ondernemers soms plots op zakenreis moeten.... We zijn toch geen Ryanair/Sosengespuis dat z'n trips maanden op voorhand boekt!

Doe nu gewoon even de test en U zult zien dat U aan 't lullen bent!

Laatst gewijzigd door Schimmelpenninck : 19 augustus 2014 om 19:14.
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:18   #235
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Maak er dan Parijs Nice of maak er Edinburg van hé.

Omdat hardwerkende NVA ondernemers soms plots op zakenreis moeten.... We zijn toch geen Ryanair/Sosengespuis dat z'n trips maanden op voorhand boekt!

Doe nu gewoon even de test en U zult zien dat U aan 't lullen bent!
Maanden op voorhand? Een week op voorhand volstaat meestal wel.

Nee, u bent weer uit uw nek aan het kletsen. In het VK is men best tevreden over deze prijspolitiek. Niks anders dan je gewoontes aanpassen, je weet wel progressief denken... -)
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:25   #236
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Maanden op voorhand? Een week op voorhand volstaat meestal wel.

Nee, u bent weer uit uw nek aan het kletsen. In het VK is men best tevreden over deze prijspolitiek. Niks anders dan je gewoontes aanpassen, je weet wel progressief denken... -)
Treinreis een week op voorhand boeken???
Wat met korte afstanden?

Londen-Reading vs Antwerpen-Brussel
Morgenvroeg om 08u vertrekken???

UK =PAKKEN DUURDER!!
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:32   #237
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
Treinreis een week op voorhand boeken???
Wat met korte afstanden?

Londen-Reading vs Antwerpen-Brussel
Morgenvroeg om 08u vertrekken???

UK =PAKKEN DUURDER!!
Houd je ook rekening met het gemiddeld netto inkomen?
Dat lag in 2013 in de UK zomaar 50% hoger dan in Frankrijk en den belziek.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_average_wage
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:36   #238
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
En wat bewijzen die links?

Doe de test:

Morgen vertrekken tussen 9 en 10:
Parijs Marseille vs London Aberdeen (= zelfde afstand)
DOEN!

Hou rekening met de reistijd en confort!

Het VK heeft inderdaad één van de slechtste spoorwegnetten van Europa met dan aan de privatisering!

Twee weken terug had ik een beurs tegen de luchthaven van Birmingham. Heb mijn wagen op het beursterrein laten staan om naar mijn hotel in het centrum van Birmingham te gaan. Het comfort van de treinen en de stiptheid is perfect.

Bovendien is er concurrentie op dezelfde lijn tussen verschillende maatschappijen wat service en prijs ten goede komt. Een verschil met de akelige service en stiptheid van de Nationale Belgische Spoorwegen. De passagiers zijn hier voor de vakbonden maar verwaarloosbaar crapuul dat men kan kloten en chanteren als men extra voordelen wil uit de wacht slepen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:42   #239
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck Bekijk bericht
En wat bewijzen die links?

Doe de test:

Morgen vertrekken tussen 9 en 10:
Parijs Marseille vs London Aberdeen (= zelfde afstand)
DOEN!

Hou rekening met de reistijd en confort!

Het VK heeft inderdaad één van de slechtste spoorwegnetten van Europa met dan aan de privatisering!
Hou op met jouw gratuite beweringen. Nog niet zo heel lang geleden heb ik met een Engelse spoormaatschappij (Great Western Railways) van Londen naar Cardiff (Wales) gereisd. Een zéér positieve ervaring. En een comfort dat in niets moest onderdoen voor hetgeen we hier aantreffen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2014, 19:44   #240
Schimmelpenninck
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juli 2014
Berichten: 1.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Houd je ook rekening met het gemiddeld netto inkomen?
Dat lag in 2013 in de UK zomaar 50% hoger dan in Frankrijk en den belziek.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...y_average_wage
De prijzen zijn meer dan 50% duurder!
Schimmelpenninck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be