![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
creationisten zijn zo onzeker in hun bestaan dat ze iemand/iets nodig hebben om hen ter vertellen waarom ze bestaan. dus creëren ze een "god" waarvan ze dan zeggen dat die hen heeft laten bestaan.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 21 december 2014 om 00:02. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ach ,zo,wij behoren volgens u tot de lagere natuurlijke klasse... U klinkt ietwat superieur mijn beste,het zal toch niet zijn dat u zich beter acht als gelovige om hier zo hoog van de toren te blazen... Voor mij zijn alle mensen gelijk,ongeacht wat ze geloven,voor u blijkbaar echter niet.... Ga maar eens in de geschiedenis kijken hoevéél bloed er is vergoten om die superioriteit aan anderen op te dringen.... Dit alles ten koste van het eigen gelijk... |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ach ja ... geef het nog wat tijd en we zijn eindelijk verlost van die neo-platoonse erfenis
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik ben niet superieur noch veel beter dan u... Superioriteit is voor slachtoffertjes zoals ik die niet weten waarom ze het slachtoffer zijn van de opgelegde standaarden, normen en waarden, impliceert dus dat iedereen geen vrijheid kent om een invulling te geven aan zaken die concepten zijn in de meeste gevallen... Weet je, ik kan er mij niet veel meer van aantrekken, ik doe wat ik nu doe, ik ga elke dag aanwezig zijn op mijn werk, ik offer volgend jaar mijn recht op 20 dagen verlof, ik verdien iets meer op een jaar en draag dan ook meer af voor degene die er beter van worden...zij winnen duidelijk en volgens welke voorwaarden ?, ik verlies en onder welke verantwoordelijkheden ? Dikke middelvinger aan de huichelaars, die gewoonweg een zuiver gesloten karakterdenken suggereren, zinloze strategieën waarmee ze zichzelf uiteindelijk als slachtoffer in de eigen voeten schieten omdat ze de schade die ze oplopen, hoe dan ook "genegeerd", volledig aan hunzelf is te wijten ! Wat kwetst nu het meest ? Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 21 december 2014 om 16:26. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
er zijn ca 10 000 goden (nu en het verleden).goden waarvan we misschien nooit gehoord hebben, goden die vandaag ronddwalen in de geesten, goden die vroeger ronddwaalden waarom is iemand die 9999 goden verwerpt geen atheïst? Volgens mij verwerpt die toch ook heel wat goden. om iets over god te zeggen met je eerst de definitie kennen om te kunnen oordelen of dit wezen al dan niet bestaat, die definitie moet zakelijk, helder, duidelijk, consistent en ondubbelzinnig zijn er zijn bvb mensen die de term god gewoon als synoniem gebruiken, voor mens of natuur. In die logica bestaat god maar is het logischer om de correcte term te gebruiken (natuur of mens). Ik kan mijn hond god neomen en dan bestaat god ook. er zijn mensen die zodanig semantisch beginnen te zweven met allerlei holle begrippen, tja zo blijft de term god natuurlijk ook hol De god uit de bijbel en koran zijn duidelijk gedefinieerd en volgens deze definities kunnen zij niet bestaan hebben. De definitie gaat in tegen zo ongeveer elk denkbare en bestaande wetenschappelijke discipline in elke mogelijke wetenschappelijke richting die we kennen en de definitie is intern nogal inconsistent en tegenstrijdig (om het zwak uit te drukken). het is ook duidelijk dat de gelovigen dit al 2000j begrepen hebben en dus zijn beginnen interpreteren, vele interpretaties zijn tegenstrijdig en zo heeft men nogal vaak getracht om z'n eigen interpretatie met nogal veel geweld op te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Al ettelijke keren herlezen maar ik snap er nog steeds de ballen van. Geen flauw idee wat hier wordt bedoeld.
|
|
|
#109 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Een mens dat zijn/haar goddelijkheid niet erkent, is die een atheïst omdat hij/zij niet in zichzelf als god(in) gelooft en aldus zonder god(in) is, doordenkertje dus ! Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 december 2014 om 05:43. |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nope, sorry. Dat doordenkertje zal voor mij te hoog gegrepen zijn.
|
|
|
|
#111 |
|
Parlementsvoorzitter
|
en een simplistische kijk hebben is ook te hoog gegrepen voor jou...ofwel begrijp je niets van je eigen leven, is het noodzakelijk dan dat je graag te lijden hebt omdat je niets anders wilt..ofwel denk je gewoon ach, ik lijdt toch omdat ik mezelf de rol van geschapene speel..begrenst zijn aan de hand van je eigen weten dat je jezelf niet kunt veranderen, het ingebakken mentale instinct is een concurrentieel gegeven..en daar kunnen de meeste heel moeilijk mee om !
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
In principe ben je jezelf aan het beconcureren want alles wat je onbekend is boezemd de meeste angst in, het is dit proces dat de meeste mensen wel doet leren dat er maar 1 antwoord mogelijk is en tevens een overwinning ten opzichte van verdediging op het verlies van het voorlopige, vergankelijke illusie. Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 december 2014 om 07:51. |
|
|
|
|
|
|
#115 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar koop je het? Maak je het zelf? Is het legaal? Wat kost het? Wat is de fysieke tol (de mentale lijkt héél hoog) Treed er tolerantie op?
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zijn er dan nog instincten buiten de mentale? |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Minister-President
|
Sommige gelovigen gaan wel ver om hun eigen verzinsels recht en averecht te breien, vraag mij eigenlijk af wat voor breinaalden deze mensen gebruiken.
|