Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2015, 10:49   #141
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad ja en dan vragen mensen zich nog af of islam een bedreiging is voor niet moslims, ja dus.Wat niet betekent dat iedere moslim een bedreiging is, gelukkig maar.
Erkenning van die religie intrekken is imo de enige optie, maar zelfs als er in België daar voor een meerderheid te vinden zou zijn, steekt de EU daar wel een stokje voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 10:51   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Erkenning van die religie intrekken is imo de enige optie, maar zelfs als er in België daar voor een meerderheid te vinden zou zijn, steekt de EU daar wel een stokje voor.
Voor mij hoeft dit niet, maar je mag wel iedere invloed die deze " religie" natreeft op de samenleving onmiddellijk aan banden leggen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 10:55   #143
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij hoeft dit niet, maar je mag wel iedere invloed die deze " religie" natreeft op de samenleving onmiddellijk aan banden leggen.
en hoe ga je dat bewerkstelligen ?

Citaat:
Oud 23 mei 2015, 10:58   #144
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik denk het niet. Er zijn een aantal landen in Europa waar erkenning van relgie nog niet eens van toepassing is.

Eigenlijk is dat de simpelste oplossing. Laat religies de eigen boontjes doppen.
En als de religies hun leugenaars zelf betalen, gewoon die inkomens uit bedriegen even hard belasten als het inkomen uit arbeid. Iedereen gelijk.

Laatst gewijzigd door maddox : 23 mei 2015 om 10:58.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:06   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erkenning van een religie heeft enkel tot gevolg dat ze gesubsidieerd wordt. Om een erkenning in te trekken denk ik dat het veel onrust zal teweegbrengen, maar Europa heeft er niks mee te maken, gezien die erkenning in andere landen van geen tel is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:32   #146
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hoe ga je dat bewerkstelligen ?
Door bijvoorbeeld wanneer werk geweigerd wordt omdat de hoofddoek op moet blijven, de uitkering te schorsen.
Door geen sociale woningen meer toe te kennen, wanneer je niet kunt aantonen geen eigendommen in het buitenland te hebben, daar zou Homans beter eens wat aan doen, want er zitten meer mensen met eigendom in het buitenland in sociale woningen dan ouderen met leegstaande kamers. Marokko en Turkije zullen wel meewerken, wanneer je gewoon geen sociale woning meer toekent.
Door internaten te verplichten, wanneer ouders na een begeleidingstraject, niet kunnen of willen zorgen dat kinderen functioneren op scholen en ouders te verplichten tot een financiele bijdrage, afgestemd op het gezinsinkomen.
Door kinderbijslag te beperken tot het derde kind.
Door het halen van een diploma te koppelen aan recht op uitkering. Verlaat je vroegtijdig de school? Dan krijg je niets, ook geen OCMW tot je een diploma met kans op de arbeidsmarkt behaalt.
Door toekenning langdurig verblijf bij gezinshereniging te koppelen aan inburgering, op gebied van de arbeidsmarkt, kennis over de samenleving en waarden die je moet erkennen en het houden van blanco strafblad.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:33   #147
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Erkenning van een religie heeft enkel tot gevolg dat ze gesubsidieerd wordt. Om een erkenning in te trekken denk ik dat het veel onrust zal teweegbrengen, maar Europa heeft er niks mee te maken, gezien die erkenning in andere landen van geen tel is.
hier "par force" een streng-gelovige (islamitische) gemeenschap (voor wie hun godsdienst het allerhoogste is, ipv de gestemde wetten) inplanten, te midden van een (zo goed als) seculiere omgeving, zal nooit echt werken, en altijd wel voor strubbelingen zorgen, en dat weet jij ook wel.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 mei 2015 om 11:49.
Oud 23 mei 2015, 12:00   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier "par force" een streng-gelovige (islamitische) gemeenschap (voor wie hun godsdienst het allerhoogste is, ipv de gestemde wetten) inplanten, te midden van een (zo goed als) seculiere omgeving, zal nooit echt werken, en altijd wel voor strubbelingen zorgen, en dat weet jij ook wel.
ho, maar daar heeft U gelijk in, alleen vrees ik dat het terugdraaien van de vreselijke fout(*) om islam te erkennen als religie niet herstelbaar is.

(*)Men heeft het nazisme ook niet als religie erkend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 mei 2015, 12:18   #149
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ho, maar daar heeft U gelijk in, alleen vrees ik dat het terugdraaien van de vreselijke fout(*) om islam te erkennen als religie niet herstelbaar is.

(*)Men heeft het nazisme ook niet als religie erkend.
Heb ik al eens geschreven; De koran onder de loep nemen, en alles wat in strijd is met de wet, de principes van de westerse samenleving en met mensenrechten eruit gooien. De moslim die zich daarin kan vinden(met het overblijvende A4-tje): welkom; de rest hoort hier niet.
Oud 23 mei 2015, 13:21   #150
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat onderzoek is er, bijvoorbeeld Fleur Jurgens deed onderzoek in opdracht van politie en wetenschap in Nederland.
Jurgens deed journalistiek onderzoek, geen wetenschappelijk onderzoek. En afgaande op deze recensie zal ik in het boek vergeefs zoeken naar een antwoord op mijn vraag:

"In één hoofdstuk is de islam schuldig aan het drama. Het woord is dan aan deskundige Ayaan Hirsi Ali. Daarna mogen culturele factoren niet worden aangewezen ter verklaring van criminineel gedrag. Criminaliteit is volgens Jurgens namelijk ‘in sommige gevallen een bewuste en lucratieve keuze’. Dat is waarschijnlijk juist – en overigens niet zo’n baanbrekende gedachte als ze zelf denkt. Maar waarom dit in mindere mate geldt voor autochtone jongens dan voor Marokkaanse – Jurgens’ oorspronkelijke onderzoeksvraag – blijft onduidelijk. De Marokkaanse boefjes ‘weten haarfijn de Nederlandse tolerantie in hun voordeel aan te wenden’.

Ergo: Nederland is te tolerant en lijdt aan te veel ‘ontfermzucht’, zoals Jurgens dat noemt. Tegelijk zijn de Marokkaanse gezinnen te autoritair en ouderwets. Sommige van die gezinnen krijgen, schrijft ze, te veel zachte heelmeesters over de vloer."

Citaat:
Hoerboven kreeg u ook een link naar verschillen in door cultuur bepaald handelen.
...maar geen antwoord op mijn vraag, waarvan u volgens mij de nuance ontgaat. Het gaat niet om de vraag of er culturele verschillen zijn en of die verschillen zich vertalen in verschillend handelen. Dat is de evidentie zelf. Het gaat om de vraag of, zoals Circe suggereerde, de islam an sich elementen bevat die een grotere tolerantie ten aanzien van straatcriminaliteit promoten.

Citaat:
De Koran maakt mannen tot voogden over vrouwen en zet vrouwen in een positie van gehoorzaamheid ten opzichte van mannen.
Is het dan vreemd dat uitgerekend de vele Mohammeds problemen hebben met gezag van vrouwen, binnen allerlei functies dus ook voor klassen? Voor hen is dat verbonden met eer, wie gezag van vrouwen in het openbaar aanvaart is geen vent.
Klopt, maar dit is opnieuw geen antwoord op mijn vraag.

Citaat:
De Koran raadt aan als moslims onder mekaar te bijven, want de ongelovige is de duivel die je zal verleiden, is het dan vreemd dat je het als een verplichting voelt steeds voor de leden van die groep te kiezen? En dit te eisen van je medebroeders, omdat je jezelf anders ten schande brengt, omdat je dit gebod negeert? Waarom zou je luisteren naar die ongelovige politieagent, luisteren doe je naar vertegenwoordigers van je eigen groep he? En die moeten voor jou kiezen, anders zijn het verraders. Daarom ligt voor allochtonen werken bij politie zo moeilijk en draven bij rellen die vertegenwoordigers op. Zegt de naam iman Nourdine u niets, goed voorbeeld van hoe die culturele verschillen dan ook nog de aanzet zijn tot een in zijn geval mislukte politieke loopbaan.
Je kunt feitelijk gedrag niet zomaar afleiden uit theoretisch gedrag. Daarom juist is sociologisch en antropologisch onderzoek zo nuttig: er is een huizengroot verschil tussen voorschriften enerzijds (waarover de interpretaties dan nog uiteenlopen) en feitelijk gedrag anderzijds. Bovendien is de Koran niet de enige bron van voorschriften - al zeker niet bij tieners: niet toevallig staan de tienerjaren zowel bij autochtonen als bij allochtonen geboekstaafd als uitgesproken criminaliteitsjaren. In beide groepen zie je na die jaren ook een geleidelijke daling van het aantal criminele incidenten. Wat zijn die voorschriften dan waard?

Citaat:
En je opgroeit met het idee dat " die ander" wel belaagd, berooft, gekloot en getreitert mag worden, vooral wanneer je ziet dat liegen heel gewoon is, omdat wat je niet toegeeft, ook niet tot verlies van eer of schande leidt? Dat krijgen jonge moslims mee in de opvoeding, de Koranschool, op islamitische familiedagen en vaak in de moskee. Nooit de uitzending over de koepel gezien, waar de vraag expliciet gesteld werd aan de Islamitische afgevaardigden? Ze gaven het ook toe, liegen wordt niet per definitie verboden door de Koran, de situatie bepaald of het " toegelaten" is.Natuurlijk heeft dit dan invloed op culturen die de opvoeding van jongeren bepalen, wat dacht u dan?
Liegen is in onze cultuur ook niet verboden en in de situaties waarin dat wel zo is handelen we zeker niet braaf naar de voorschriften, nog het minst in onze "vormende" jaren. Ik zou graag ook enig wetenschappelijk bewijs zien van de stelling dat islamitische jongeren van hun ouders het idee meekrijgen dat je niet-moslims mag belagen, beroven en treiteren.

Citaat:
Vaders liegen tegen moeders en omgekeerd, niet schuld en geweten, maar eer en schande bepalen het gedrag, daarom faalt de samenleving, omdat het model ervanuit gaat, dat schuld en geweten centraal staat, terwijl dit niet zo is.
Ik ga hier geen verhandeling schrijven, ga wat meer naar islamitische bijeenkomsten en kijk eens wat daar gelovigen voorgehouden wordt.
U hebt nog steeds niet aangetoond dat het tweeluik eer/schande minder remmend werkt op crimineel gedrag. Bovendien stelt u de verschillen tussen die westerse en islamitische tweeluiken voor als absoluut, wat een typische zwakte is van een theoretisch-filosofische benadering. In Vlaamse huisgezinnen spelen evengoed elementen mee van schaamte en eer, wat ertoe kan leiden dat het sanctioneren van slecht gedrag vooral een zaak is die binnenskamers wordt geregeld i.p.v. overgelaten aan derden (in het hogergegeven citaat verwijst ook uw vriendin Jurgens daarnaar). Dat is nog iets anders dan dat zulk gedrag onbestraft zou blijven, laat staan getolereerd of zelfs aangemoedigd wordt. Er is bij autochtonen bovendien meer vertrouwen in de politie en in de discretie van de politie, een element dat m.i. te weinig in rekening wordt gebracht.

Waar ik u wel in volg - u maakt een beetje een amalgaam van de dingen, waardoor er ook af en toe iets zinnigs in sluipt - is dat onze aanpak van allochtone jeugddelinquentie te lijden heeft onder een gebrek aan inzicht en een gebrekkige toepassing van de inzichten die er zijn omtrent de culturele eigenheid van allochtone gezinnen. Cultuurverschillen en het daaruit volgende wederzijds onbegrip en wantrouwen verklaren meer dan culturen op zichzelf beschouwd. Dat is echter niet het inzicht dat ik in Circes benadering terugvond. Daarom is het een beetje dubbelzinnig van u dat u haar met hand en tand verdedigt.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 13:32   #151
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door geen sociale woningen meer toe te kennen, wanneer je niet kunt aantonen geen eigendommen in het buitenland te hebben, daar zou Homans beter eens wat aan doen, want er zitten meer mensen met eigendom in het buitenland in sociale woningen dan ouderen met leegstaande kamers. Marokko en Turkije zullen wel meewerken, wanneer je gewoon geen sociale woning meer toekent.
Hier wil ik toch wel een kanttekening bij plaatsen. Naar mijn smaak is er een groot verschil tussen een eigendom bezitten in het land waarin je permanent resideert (i.c. België) en een eigendom in pakweg Marokko.

Om recht te hebben op een sociale woning wordt primair naar het inkomen gekeken. Geen enkele gewone huisvestingsmaatschappij vraagt naar het vermogen dat je op je bankrekening hebt staan. Moet je in dit geval een onderscheid maken tussen vermogen dat op een rekening staat en vermogen dat omgezet is in vastgoed? Mijns inziens houdt dat geen steek. Er ontstaat pas een probleem als dat eigendom in Marokko verhuurd wordt zonder dat de huurinkomsten worden aangegeven.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 15:35   #152
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hier wil ik toch wel een kanttekening bij plaatsen. Naar mijn smaak is er een groot verschil tussen een eigendom bezitten in het land waarin je permanent resideert (i.c. België) en een eigendom in pakweg Marokko.

Om recht te hebben op een sociale woning wordt primair naar het inkomen gekeken. Geen enkele gewone huisvestingsmaatschappij vraagt naar het vermogen dat je op je bankrekening hebt staan. Moet je in dit geval een onderscheid maken tussen vermogen dat op een rekening staat en vermogen dat omgezet is in vastgoed? Mijns inziens houdt dat geen steek. Er ontstaat pas een probleem als dat eigendom in Marokko verhuurd wordt zonder dat de huurinkomsten worden aangegeven.
Er is sprake van permanente fiscale fraude door marokkanen met eigendom in marokko. Uitsluiting van de sociale zekerheid met claw-back dringt zich op, en uiteraard een opzegging van alle akkoorden met Marokko zolang de gegevens niet worden verstrekt. De situatie is te vergelijken met die van een georganiseerde fraude.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 17:10   #153
vlaams realist
Banneling

Standaard

De mening van Guinevre is absoluut zo gek niet .

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Mohamed.dhtml

STRIJD TEGEN IS Een jihadi-bruid wier echtgenoot een Yezidi-meisje als slavin in huis nam, stelt dat seks met ontvoerde meisjes nooit als verkrachting kan bestempeld worden. Het is volgens de vrouw een islamitische praktijk geïnspireerd op de leer van de profeet zelf. Dat stelt ze een artikel in het propagandablad van Islamitische Staat (IS), Dabiq.

De vrouw looft de slavenmarkten van IS en beledigt Michelle Obama door te stellen dat "niemand een derde van een dinar zou betalen voor de First Lady van de VS" © getty.

"Ik en mijn hele familie hebben Allah in onze gebeden bedankt de dag dat het eerste slavinnetje ons huis binnenkwam. We bedankten Hem dat we mochten leven tot de dag we ongelovigen vernederd zagen"
Umm Sumayyah al-Muhajirah in het IS-propagandablad
Onder de titel 'Slavenmeisjes of prostituees?' betoogt Umm Sumayyah al-Muhajirah dat het ontvoeren en tot slavin maken van Yezidivrouwen "strookt met de leer van Mohamed". De vrouw looft de slavenmarkten van IS en beledigt Michelle Obama door te stellen dat "niemand een derde van een dinar zou betalen voor de First Lady van de VS".

Beter dan westerse prostituees
Berichten over gruwelijk misbruik door IS-strijders doet de vrouw af als "verzinsels en leugens van gewiekste slavenmeisjes". In hetzelfde artikel wordt gesteld dat het beter is ongelovige seksslavinnen te gebruiken dan westerse prostituees. "Want die leven in zonde".

"Bekeerde vrouwen goed behandeld"
Samayyah verklaart voorts dat Yezidivrouwen die zich tot de islam bekeren goed behandeld worden en verwelkomd worden door de gezinnen van IS-strijders. Ze stelt dat heel wat Yezidivrouwen "hun eigen religie vrijwillig afzwoeren en zich zonder druk bekeerden".

"Ik en mijn hele familie hebben Allah in onze gebeden bedankt de dag dat het eerste slavinnetje ons huis binnenkwam. We bedankten Hem dat we mochten leven tot de dag we ongelovigen vernederd zagen", schrijft de vrouw.

Seksueel geweld
Eerder deze maand interviewde een VN-gezant tientallen slachtoffers van seksueel misbruik in IS-gebieden. Daaruit bleek dat de jihadisten systematisch seksueel geweld gebruiken om angst te zaaien. Zainab Bangura omschreef hoe IS-strijders in 'slavenbazaars' vrouwen naakt laten opdraven en ze in categorieën onderverdelen alvorens ze verhandeld worden.

Volkerenmoord
Het artikel stelt voorts dat de bloedige kruistocht die IS onderneemt om een islamitische staat te installeren in Irak en Syrië de wil van God is. "In de naam van Allah deden we dit met het zwaard en niet door onderhandelingen, democratie of verkiezingen. We deden het op de profetische manier, met bloedrode zwaarden. Niet met vingers om te stemmen of te tweeten".

Leden van de religieuze minderheidsgroep van de Yezidi's, die voornamelijk in de Sinjar-regio in Irak woonden, worden door IS als heidenen gezien en werden het slachtoffer van een volkerenmoord.

Lees verder onder de foto
Lees ook
IS: "Binnen het jaar kunnen we kernwapens kopen"
IS-strijders boos omdat ze niet gekozen worden voor zelfmoordaanslagen
"IS-strijders in museum Palmyra"

Yezidi's op de vlucht voor de IS-terreur. © reuters.
Umm Samayyah schrijft in het propaganda-artikel dat enkel volkeren die bij Allah uit de gunst zijn gevallen slachtoffer worden van slavernij. Moslims die wereldwijd de IS-interpretatie van de sharia hebben veroordeeld, krijgen van haar een veeg uit de pan: "Het tot slavin maken van een Yezidi-vrouw noemen jullie een aanvechting van de mensenrechten en seks met haar is volgens jullie verkrachting?!?".

Oproep
Het is niet de eerste keer dat onder de naam Umm Sumayyah al-Muhajirah propaganda verschijnt in het IS-blad. In de vorige editie deed ze een oproep aan vrouwen om als jihadi-bruiden te migreren naar 'het land van de islam'.

In de jongste editie van Dabiq staat ook een artikel dat wordt toegeschreven aan de Britse gijzelaar een fotojournalist John Cantlie, waarin wordt gesteld dat IS zo snel uitbreidt dat het binnen een jaar kernwapens kan kopen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 17:47   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
De mening van Guinevre is absoluut zo gek niet .
Denk je dat Guinevere bewust oproept om een paar sexslavinnen te voorzien voor haar eigenaar/Heer?

Ik denk eerder dat ze nog steeds niet doorheeft dat in hun koran vooral exact staat wat die Umm weetikveel hier verklaart.

Een uitloper van het polygame huwelijk natuurlijk.
Moest ik in zo'n geval zitten, en manlief oppert dat mijn tieten en mijn buik na zeven zwangerschappen wat lebberig worden zodat hij een nieuw model als vrouw wil gaan kopen, dan heb ik ook liever dat hij een sex-slaafje aan- en verkoopt. Blijft mijn machtspositie in huis (en die van mijn kinderen) tenminste gevrijwaard. Haalt hij een of twee jongere modellen als vrouw binnen, dan kunnen die namelijk mijn plaats innemen, hun kinderen delen in de latere erfenis, en moet ik verhuizen naar de zolderkamer!

(en ja, who cares about die sexslavinnen. Een paar blonde Zweedse sletten doen het altijd! gewoon opsluiten en hun paspoort afnemen).

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2015 om 17:49.
Oud 23 mei 2015, 18:11   #155
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De redenen voor een scheiding kunnen voor een man of vrouw verschillend zijn omdat beide soms ook verschillende rechten en plichten hebben in de islam.

Zo kan bv. een vrouw van haar man scheiden als die niet meer in haar financiële onderhoud kan voorzien. Een man kan niet om die reden van zijn vrouw scheiden.

Maar er mag geen misbruik worden gemaakt van de rechten die de islam aan beide partners toekent. De kwesties van onenigheid moeten ook gerelativeerd worden. De redding van het huwelijk moet het hoofddoel blijven. Een scheiding is enkel toegelaten als één van de partners echt niet met de situatie kan leven...
Als die man afhankelijk is van de sociale zekerheid , en dus zijn onderhoudsplicht laat vervullen door de ongelovige belasting-betalers .
Als die kinderen onderhouden worden met geld van ongelovigen , is dat dan geen overtreding van de regels ?
De verplichting van de moslim-man word helemaal overgenomen door de sociale zekerheid .
Hij voldoet dus niet aan zijn islamitische plichten .
Of is in dit geval een beetje taqia toegelaten ?
Blijkbaar wel .
Oud 23 mei 2015, 18:26   #156
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je dat Guinevere bewust oproept om een paar sexslavinnen te voorzien voor haar eigenaar/Heer?

Ik denk eerder dat ze nog steeds niet doorheeft dat in hun koran vooral exact staat wat die Umm weetikveel hier verklaart.

Een uitloper van het polygame huwelijk natuurlijk.
Moest ik in zo'n geval zitten, en manlief oppert dat mijn tieten en mijn buik na zeven zwangerschappen wat lebberig worden zodat hij een nieuw model als vrouw wil gaan kopen, dan heb ik ook liever dat hij een sex-slaafje aan- en verkoopt. Blijft mijn machtspositie in huis (en die van mijn kinderen) tenminste gevrijwaard. Haalt hij een of twee jongere modellen als vrouw binnen, dan kunnen die namelijk mijn plaats innemen, hun kinderen delen in de latere erfenis, en moet ik verhuizen naar de zolderkamer!

(en ja, who cares about die sexslavinnen. Een paar blonde Zweedse sletten doen het altijd! gewoon opsluiten en hun paspoort afnemen).
Geloof jij echt dat Guinevre een vrouw is ? Ik niet .
Het is een moslim die zich voor doet als een moslima . Een traverslim als het ware . Ik vraag me af welke straf Allah heeft voorzien voor zulke figuren .
Oud 23 mei 2015, 20:31   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof jij echt dat Guinevre een vrouw is ? Ik niet .
wat het ook is, veel sympatie is er niet voor op te brengen.

Citaat:
Het is een moslim die zich voor doet als een moslima . Een traverslim als het ware . Ik vraag me af welke straf Allah heeft voorzien voor zulke figuren .
Geen, valt perfect onder de shiïtische regeling van taqiyya.
Oud 24 mei 2015, 11:07   #158
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Door bijvoorbeeld wanneer werk geweigerd wordt omdat de hoofddoek op moet blijven, de uitkering te schorsen.
Door internaten te verplichten, wanneer ouders na een begeleidingstraject, niet kunnen of willen zorgen dat kinderen functioneren op scholen en ouders te verplichten tot een financiele bijdrage, afgestemd op het gezinsinkomen.
Door kinderbijslag te beperken tot het derde kind.
Door het halen van een diploma te koppelen aan recht op uitkering. Verlaat je vroegtijdig de school? Dan krijg je niets, ook geen OCMW tot je een diploma met kans op de arbeidsmarkt behaalt.
Door toekenning langdurig verblijf bij gezinshereniging te koppelen aan inburgering, op gebied van de arbeidsmarkt, kennis over de samenleving en waarden die je moet erkennen en het houden van blanco strafblad.
Dat is allemaal te represief. Verbied iets en je bent een conservatieve autoritaire racistische asociale rechtse zak. Dat heb je na decennia sossen gekwijl.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 23:30   #159
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Niet akkoord gaan met bepaalde wetten staat niet gelijk met ze aan je laars lappen! Als je in een land komt waar de wetten je niet liggen, dan moet je het op een andere plaats gaan zoeken! De wereld is groot genoeg!
Hoe dan ook, islam en democratie zijn als water en vuur.
De nagel op de kop !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 11:42   #160
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als die man afhankelijk is van de sociale zekerheid , en dus zijn onderhoudsplicht laat vervullen door de ongelovige belasting-betalers .
Als die kinderen onderhouden worden met geld van ongelovigen , is dat dan geen overtreding van de regels ?
De verplichting van de moslim-man word helemaal overgenomen door de sociale zekerheid .
Hij voldoet dus niet aan zijn islamitische plichten .
Of is in dit geval een beetje taqia toegelaten ?
Blijkbaar wel .
Is zelfs geen taqiyya. Het is zelfs aanbevolen dhimmies en slaven te laten renderen. Dat die idioten het nog op een zilveren schaal komen brengen,da's de almacht van allah subtiel aan de slag.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be