Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2004, 15:33   #41
Joris_Meys
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
En nu serieus : wie heeft ons maatje 36 opgedrongen ?
De reclame. Maar of die reclamejongens nu zo links zijn als U beweert, d�*�*r heb ik dan weer mijn twijfels over. *gniffel*
Oud 10 november 2004, 15:37   #42
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
De reclame. Maar of die reclamejongens nu zo links zijn als U beweert, d�*�*r heb ik dan weer mijn twijfels over. *gniffel*
De reklamewereld bestaat veelal uit jongens die homo zijn, hieruit mijn conclusie dat ze links zijn.

ps : je kan ook smilies gebruiken om je emoties te tonen
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 17:19   #43
eno2
Banneling

Standaard

Het beste is Mieke Vogels met hoofddoek, sluier en burka, maar gelukkig heb ik geen TV.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2004, 23:19   #44
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Een bepaalde kleding dragen omwille van de regels van een godsdienst die de gelijkheid tussen man en vrouw niet erkent is gewoon achterlijk en niet vergelijkbaar met een vrouw die een bepaald maatschappelijk ideaal beeld probeert te volgen dat het merendeel van de vrouwen toch nooit kan bereiken.

En zoals verscheidene hier al hebben gezegd,verplicht niemand u om halfnaakt rond te wandelen.

En in de winter zie ik maar weinig halfnaakte dames.

Daarbij komt nog eens dat vrouwen zich graag sexy voelen en als bepaalde kledij of juist mindere kleren daarbij helpen waarom niet?

Ook hebben vrouwen jaren moeten vechten voor deze vrijheden waarom in godsnaam zouden ze deze dan moeten opgeven of inleveren omdat een paar
moslim vrouwen zo'n burka of hoofdoek vrijwillig willen dragen(want er is een grote meerderhied van de moslim vrouwen die dit niet zouden dragen als er geen dwang of verplichting was van hun familie en religie)

En trouwens moet je omdat een paar mensen vrijwillig drugs nemen dan drugs legaal maken zodat iedereen dit kan nemen want dat komt op hetzelfde principe neer.

Neen,wij moeten niet tolerant zijn tegen een religie die onze vrijheden wilt beperken of afschaffen punt uit.

Dit wilt niet zeggen dat je daarom mensen moet gaan vermoorden maar gewoon dat onze wetten niet moeten veranderd worden voor hun religie.

Oh ja er zijn genoeg moslim vrouwen die er een westerse stijl op na houden en deze vrouwen voelen zich duizend keer gelukkiger als die met een hoofddoek.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 09:46   #45
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joris_Meys
U bent dus :
1. vrouwelijk
2. behorende bij de aanhang van Groen!
3. vindt de islam fantastisch
4. weet zeker dat al uw vriendinnen in de aanhang van Groen! hetzelfde denken over de islam.

Indien U één deze op "neen" moet beantwoorden, heeft U duidelijk gemaakt waarom juist U zo verkeerd zit in uw opinie.

Los van het feit of ik groen ben of niet (misschien achter mijn oren, maar zeker niet van een kater), weet ik wel dat Mieke Vogelen hier iets anders bedoelt :

Mieke trekt ten strijde tegen het "ketenen van de westerse vrouw aan het schoonheidsideaal", en ze heeft een beetje gelijk. Overigens zingt Koentje (geheel tot de tevredenheid van ons Mieke) ook "'t zit vanbinnen", en dan had hij het niet over één of ander orgaan.

Mieke wou dus zeggen : al die hypocrieten zitten wel te zeveren over die hoofddoek (terecht of onterecht laat ze hier in het midden), maar keuren wel de "dictatuur" van het maatje 36 goed.

Waar haar frustratie over dat maatje 36 vandaan komt, mag wel duidelijk zijn...

met vriendelijke groeten
Een beetje gelijk?
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 09:47   #46
Ibeke
Burgemeester

Ibeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Een bepaalde kleding dragen omwille van de regels van een godsdienst die de gelijkheid tussen man en vrouw niet erkent is gewoon achterlijk en niet vergelijkbaar met een vrouw die een bepaald maatschappelijk ideaal beeld probeert te volgen dat het merendeel van de vrouwen toch nooit kan bereiken.

En zoals verscheidene hier al hebben gezegd,verplicht niemand u om halfnaakt rond te wandelen.

En in de winter zie ik maar weinig halfnaakte dames.

Daarbij komt nog eens dat vrouwen zich graag sexy voelen en als bepaalde kledij of juist mindere kleren daarbij helpen waarom niet?

Ook hebben vrouwen jaren moeten vechten voor deze vrijheden waarom in godsnaam zouden ze deze dan moeten opgeven of inleveren omdat een paar
moslim vrouwen zo'n burka of hoofdoek vrijwillig willen dragen(want er is een grote meerderhied van de moslim vrouwen die dit niet zouden dragen als er geen dwang of verplichting was van hun familie en religie)

En trouwens moet je omdat een paar mensen vrijwillig drugs nemen dan drugs legaal maken zodat iedereen dit kan nemen want dat komt op hetzelfde principe neer.

Neen,wij moeten niet tolerant zijn tegen een religie die onze vrijheden wilt beperken of afschaffen punt uit.

Dit wilt niet zeggen dat je daarom mensen moet gaan vermoorden maar gewoon dat onze wetten niet moeten veranderd worden voor hun religie.

Oh ja er zijn genoeg moslim vrouwen die er een westerse stijl op na houden en deze vrouwen voelen zich duizend keer gelukkiger als die met een hoofddoek.
Amai, waar woont gij? Ik krijg de indruk dat ze elke morgen aan uw deur staan om u deraan te doen denken dat het niet te kort mag zijn vandaag.
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 10:50   #47
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... gesluierd willen lopen ...

Je moet hier oppassen, want wie teveel fouten maakt, wordt hier al snel door links als een idioot versleten en tot het rechtse kamp verwezen.
en teregt!

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 10:52   #48
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De reklamewereld bestaat veelal uit jongens die homo zijn, hieruit mijn conclusie dat ze links zijn.
Bullshit.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 11 november 2004 om 10:52.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 11:16   #49
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Een slanke mooie vrouw verkoopt nu eenmaal beter op het scherm en de catwalk.

Dat wilt daarom niet zeggen dat dit een goede zaak is want vele en vooral jonge meisjes spiegelen zich aan dit perfecte beeld en vermits er maar weinige zijn die dit kunnen bereiken lopen er veel meisjes/vrouwen rond die aan annorexia en boulimie leiden en nog andere persoonlijkheids problemen.

Het is eigenlijk jammer dat zich alleen willen spiegelen aan dit perfecte beeld maar anderzijds ook heel begrijpelijk omdat de huidige man zich sneller aangetrokken voelt tot slankere dames (over het algemeen dan toch)
Natuurlijk zit de ware schoonheid vanbinnen maar dit word wel eens vergeten door vele mannen.
Anderzijds hebben vele vrouwen ook zelf schuld aan hun model door hun levensstijl.Doordat ze contstant vettig voedsel en zo meer eten.en weinig of niet aan sport willen doen.
Maar je hebt ook mensen die van nature mollig worden en waar dieëten en fitnes niet zal helpen.
en zo kan ik nog door blijven gaan.

Maar als men reclame wilt maken voor bier bijvoorbeeld gebruiken ze toch ook niet een man met een geweldige bierbuik (en dit krijg je als veel bier drinkt hé )
moeten de mannen die veel bier drinken dan ook complexen hebben en de schuld schuiven in die reclame ontwerpers?

Het huidige ideaal beeld zal nog een tijdje bestaan maar het verleden heeft aangetoond dat het ook wel eens veranderd
Zo was mollig zijn in het verleden goed en betekende het een goede status en wilde iedereen zo zijn.
Dus er is nog hoop.
Oud 11 november 2004, 18:55   #50
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Een slanke mooie vrouw verkoopt nu eenmaal beter op het scherm en de catwalk.

Dat wilt daarom niet zeggen dat dit een goede zaak is want vele en vooral jonge meisjes spiegelen zich aan dit perfecte beeld en vermits er maar weinige zijn die dit kunnen bereiken lopen er veel meisjes/vrouwen rond die aan annorexia en boulimie leiden en nog andere persoonlijkheids problemen.

Het is eigenlijk jammer dat zich alleen willen spiegelen aan dit perfecte beeld maar anderzijds ook heel begrijpelijk omdat de huidige man zich sneller aangetrokken voelt tot slankere dames (over het algemeen dan toch)
Natuurlijk zit de ware schoonheid vanbinnen maar dit word wel eens vergeten door vele mannen.
Anderzijds hebben vele vrouwen ook zelf schuld aan hun model door hun levensstijl.Doordat ze contstant vettig voedsel en zo meer eten.en weinig of niet aan sport willen doen.
Maar je hebt ook mensen die van nature mollig worden en waar dieëten en fitnes niet zal helpen.
en zo kan ik nog door blijven gaan.

Maar als men reclame wilt maken voor bier bijvoorbeeld gebruiken ze toch ook niet een man met een geweldige bierbuik (en dit krijg je als veel bier drinkt hé )
moeten de mannen die veel bier drinken dan ook complexen hebben en de schuld schuiven in die reclame ontwerpers?

Het huidige ideaal beeld zal nog een tijdje bestaan maar het verleden heeft aangetoond dat het ook wel eens veranderd
Zo was mollig zijn in het verleden goed en betekende het een goede status en wilde iedereen zo zijn.
Dus er is nog hoop.
Wat de bierdrinkers betreft:[size=4]Schoon gerief moet onder een afdak hangen[size=1](of staan natuurlijk) [/size][/size]
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2004, 19:41   #51
slegie
Staatssecretaris

Standaard

yep doornroosje das just.
Oud 15 november 2004, 16:28   #52
777
Vreemdeling

777's schermafbeelding

Standaard

De Vrouw gedraagt zich als vrouw en wil dus verleiden en moet daarvoor haar verleidelijke wapens bovenhalen ...wat sexy, enz...betekent ...dat is toch normaal.

De Man is een jager en moet zich als dusdanig gedragen en gaan jagen.

Nu dat is zo bij ons, die geschiedenis met die sluier en consoorten is eigenlijk moeilijk te begrijpen (alhowel ik 3 jaar in Libie gewoond heb) ... waar is hier het verleidelijke bij de vrouw
Oud 15 november 2004, 16:30   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 777
De Vrouw gedraagt zich als vrouw en wil dus verleiden en moet daarvoor haar verleidelijke wapens bovenhalen ...wat sexy, enz...betekent ...dat is toch normaal.

De Man is een jager en moet zich als dusdanig gedragen en gaan jagen.

Nu dat is zo bij ons, die geschiedenis met die sluier en consoorten is eigenlijk moeilijk te begrijpen (alhowel ik 3 jaar in Libie gewoond heb) ... waar is hier het verleidelijke bij de vrouw
En waarom denk jij o almachtige jager, dat ik er behoefte aan zou hebben om JOU te verleiden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2004, 20:55   #54
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
En waarom denk jij o almachtige jager, dat ik er behoefte aan zou hebben om JOU te verleiden?
Omdat de vrouw , al is het dan zelfs onbewust, er mee bezig is om de beste partner uit te zoeken om zich voort te planten....

Dit instinct is alleszins één van de beste garanties dat we hier nog enige tijd gaan rondlopen..

Het is trouwens verbazend dat in toonaangevende godsdiensten, zoals christendom en islam, het sexuele blijkbaar als iets vulgair wordt aanzien. Daarom dat de vrouw zoveel als mogelijk verhuld wordt in allerlei kledij zodat ze geen lusten kan opwekken bij de andere mannen.
In onze samenleving is de godsdienst naar de achtergrond verdrongen en daardoor krijgt het sexuele dan ook een vrijer karakter.
Sex kan en mag dus ook leuk zijn.. Is het trouwens ook...

Het vrouw zijn wordt volgens mij dus in grote mate bepaald door het al dan niet onder invloed staan van deze godsdiensten.

Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre wij onder invloed staan van de godsdienst van "het perfecte model"..
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be