Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2015, 16:24   #41
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
ja, die verhalen kennen we, en zijn ook waar. Maar da's een eenzijdig westers verhaal. Ik wil USSR niet als de brave grootoom afdoen. Het is een wereld op zich, in die tijden paranioa voor het westen, en nog steeds.
Ik ken vele verhalen van Russen die het goed vonden onder de sovjet-Unie. Democratie is een westerse uitvinding. Wie zegt dat dit voor iedereen goed is?
KIjk naar Cuba, zo verguisd door de Amerikanen. Was het zo slecht? OK, ze haden geen vrijheid, maar dat was de prijs om niet te worden gecorrompeerd door de westerse principes van het kapitalisme en globalisering.
De satellietstaten, een bufferzone, zagen ze de prijs dat het westen moest betalen voor de veiligheid van USSR. Russen zorgen in de eerste plaats voor de Russen, dat is waar. Wat is verkeerd aan een volk dat in de eerste plaats aan zichzelf denkt? Deed Europa dat maar, maar Europa is dan ook niet één volk.
Geen enkel systeem is natuurlijk perfect. In feite zou men bepaalde ideeën uit het Russisch communisme moeten vermengen met onze democratie. Ik vind dat er terug een volksgevoel zou moeten komen, wat de eenheid zou bevorderen. Maar wij hebben het eigenlijk te goed en daardoor leven wij naast elkaar. Wij moeten ook meer opkomen voor onze waarden en bijgevolg mogen wij onze levenswijze niet laten beïnvloeden door immigranten. Dit is ons land en immigranten moeten zich aan ons aanpassen en niet omgekeerd. De multicultuur promoten en opdringen is een grove fout. Multicultuur werkt nooit.

Ik vind dat er hier terug een strakker en repressiever beleid moet komen. De mensen hebben veel minder normen dan vroeger en dat hypothekeert onze samenleving: alles mag, niets moet. Na de val van het Ijzeren Gordijn, is een koppel uit de DDR bij ons op bezoek geweest. De man was net met pensioen en doodongelukkig. Heel zijn leven was hij het strakke bewind gewoon geweest en nu was er chaos. Iedereen deed maar wat raak en er was geen structuur meer. En dat is wat een maatschappij nodig heeft: een degelijke structuur.

Ik heb veel respect voor de Russische bevolking (niet de nouveau riches natuurlijk die soms echte zwijnen zijn) en hou van hun ingesteldheid. In principe heeft een mens weinig nodig om gelukkig te zijn. Alle dure luxe die wij nu hebben is meestal overbodig. En zijn de mensen daarom niet meer tevreden. Wij kregen vroeger één keer per jaar een beetje speelgoed met sinterklaas. Wij koesterden dat speelgoed. Nu krijgen de meeste kinderen bijna iedere week iets nieuw en zijn nog niet tevreden.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 september 2015 om 16:26.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 16:25   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja, die verhalen kennen we, en zijn ook waar. Maar da's een eenzijdig westers verhaal. Ik wil USSR niet als de brave grootoom afdoen. Het is een wereld op zich, in die tijden paranioa voor het westen, en nog steeds.
Ik ken vele verhalen van Russen die het goed vonden onder de sovjet-Unie. Democratie is een westerse uitvinding. Wie zegt dat dit voor iedereen goed is?
KIjk naar Cuba, zo verguisd door de Amerikanen. Was het zo slecht? OK, ze haden geen vrijheid, maar dat was de prijs om niet te worden gecorrompeerd door de westerse principes van het kapitalisme en globalisering.
De satellietstaten, een bufferzone, zagen ze de prijs dat het westen moest betalen voor de veiligheid van USSR. Russen zorgen in de eerste plaats voor de Russen, dat is waar. Wat is verkeerd aan een volk dat in de eerste plaats aan zichzelf denkt? Deed Europa dat maar, maar Europa is dan ook niet één volk.
"Vrijheid" dat is zéér relatief.
De Cubanen konden niet naar de VS.
Hoeveel Cubanen hadden er écht behoefte aan om naar de VS te reizen ?
Voor de rest waren ze niet minder vrij dan wij.
Ze hebben een gratis geneeskunde én goede dokters: veel mensen uit de Z.-Amerikaanse landen gaan naar Cuba om zich te laten opereren.
Het onderwijs heeft er een hoog peil, waarschijnlijk hoger dan in alle Latijns-Amerikaanse landen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 16:29   #43
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Geen enkel systeem is natuurlijk perfect. In feite zou men bepaalde ideeën uit het Russisch communisme moeten vermengen met onze democratie. Ik vind dat er terug een volksgevoel zou moeten komen, wat de eenheid zou bevorderen. Maar wij hebben het eigenlijk te goed en daardoor leven wij naast elkaar. Wij moeten ook meer opkomen voor onze waarden en bijgevolg mogen wij onze levenswijze niet laten beïnvloeden door immigranten. Dit is ons land en immigranten moeten zich aan ons aanpassen en niet omgekeerd. De multicultuur promoten en opdringen is een grove fout. Multicultuur werkt nooit.

Ik vind dat er hier terug een strakker en repressiever beleid moet komen. De mensen hebben veel minder normen dan vroeger en dat hypothekeert onze samenleving: alles mag, niets moet. Na de val van het Ijzeren Gordijn, is een koppel uit de DDR bij ons op bezoek geweest. De man was net met pensioen en doodongelukkig. Heel zijn leven was hij het strakke bewind gewoon geweest en nu was er chaos. Iedereen deed maar wat raak en er was geen structuur meer. En dat is wat een maatschappij nodig heeft: een degelijke structuur.

Ik heb veel respect voor de Russische bevolking (niet de nouveau riches natuurlijk die soms echte zwijnen zijn) en hou van hun ingesteldheid. .
__________________________________________________ ___________

In principe heeft een mens weinig nodig om gelukkig te zijn. Alle dure luxe die wij nu hebben is meestal overbodig. En zijn de mensen daarom niet meer tevreden. Wij kregen vroeger één keer per jaar een beetje speelgoed met sinterklaas. Wij koesterden dat speelgoed. Nu krijgen de meeste kinderen bijna iedere week iets nieuw en zijn nog niet tevreden

__________________________________________________ ___________

De nagel op de kop !

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 september 2015 om 16:30.
Oud 15 september 2015, 16:30   #44
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks bestaat de Europese Unie alleen nog uit Duitsland, België, Frankrijk en Zweden. Want Italië, Spanje en Portugal zijn ook al niet goed genoeg meer. Denemarken en GB zijn twijfelgevallen.

Men spreekt van een Europese Unie maar er zijn nog steeds grote verschillen tussen bijvoorbeeld Duitsland en België. Neem nog maar de BTW. In België 21% (op naar de 22), in Duitsland 19%. De hele Europese Unie is een schertsvertoning. De enigen die er beter van worden zijn islamieten en eurocraten.
Daarom laten de economische moslimvluchtelingen België links liggen, lang leve de Belgische BTW!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 16:30   #45
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ze hebben een gratis geneeskunde én goede dokters: veel mensen uit de Z.-Amerikaanse landen gaan naar Cuba om zich te laten opereren.
Het onderwijs heeft er een hoog peil, waarschijnlijk hoger dan in alle Latijns-Amerikaanse landen.
Een kameraad van mij heeft twee jaar in Cuba geleefd, bij zijn Cubaanse vriendin. Dan spreek ik van ongeveer 6 jaar geleden. Echte pure armoede. Alleen de sigaren en de rum waren er relatief goedkoop. Bepaalde levensnoodzakelijke producten waren dagenlang niet verkrijgbaar. Zijn vriendin was bij de gelukkigen want die werkte op een soort ministerie. Daar kon zij gemakkelijk aan alles geraken aan een redelijke prijs. Cuba is één en al corruptie.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 15 september 2015 om 16:32.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 16:34   #46
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kameraad van mij heeft twee jaar in Cuba geleefd, bij zijn Cubaanse vriendin. Echte pure armoede. Alleen de sigaren en de rum waren er relatief goedkoop. Bepaalde levensnoodzakelijke producten waren dagenlang niet verkrijgbaar. Zijn vriendin was bij de gelukkigen want die werkte op een soort ministerie. Daar kon zij gemakkelijk aan alles geraken aan een redelijke prijs. Cuba is één en al corruptie.
In bijna gans Z.-Amerika is het (pure) armoede troef.
Ook de corruptie is quasi overal aanwezig.
Oud 15 september 2015, 16:45   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In bijna gans Z.-Amerika is het (pure) armoede troef.
Ook de corruptie is quasi overal aanwezig.
Corruptie ja. Armoede is relatief. Ook in Zuid-Amerika kennen velen hun buren niet langer en bestaat er geen eenheid buiten wat voetbal. Ze leven niet langer samen, maar naast elkaar. Net zoals in het westen.
HIER
Oud 15 september 2015, 16:57   #48
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
ik beaam dat.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 16:58   #49
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een kameraad van mij heeft twee jaar in Cuba geleefd, bij zijn Cubaanse vriendin. Dan spreek ik van ongeveer 6 jaar geleden. Echte pure armoede. Alleen de sigaren en de rum waren er relatief goedkoop. Bepaalde levensnoodzakelijke producten waren dagenlang niet verkrijgbaar. Zijn vriendin was bij de gelukkigen want die werkte op een soort ministerie. Daar kon zij gemakkelijk aan alles geraken aan een redelijke prijs. Cuba is één en al corruptie.
ja, corruptie maakt alles kapot.
Poetin heeft daar na de jaren 90 dan ook komaf mee gemaakt
Oud 15 september 2015, 17:00   #50
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik heb veel respect voor de Russische bevolking (niet de nouveau riches natuurlijk die soms echte zwijnen zijn) en hou van hun ingesteldheid. In principe heeft een mens weinig nodig om gelukkig te zijn. Alle dure luxe die wij nu hebben is meestal overbodig. En zijn de mensen daarom niet meer tevreden. Wij kregen vroeger één keer per jaar een beetje speelgoed met sinterklaas. Wij koesterden dat speelgoed. Nu krijgen de meeste kinderen bijna iedere week iets nieuw en zijn nog niet tevreden.
volledig mee akkoord. Wij westerlingen hebben weinig spontane solidariteit en een vaderlandsgevoel heb ik al helemaal niet. En ik heb plaatsvervangende schaamte voor dat hele euronestje: postenpakkers en poenvergaarders.
Oud 15 september 2015, 17:57   #51
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
waar zou het westen gestaan hebben zonder Marshall plan?

De centraaleuropese landen zijn nog maar 25 jaar bevrijd van het communistisch juk. Conversie duurt een tijd. Ze hebben meer dan 50 jaar communisme achter de rug, en evengoed WOII zoals de rest van Europa.
Ge kunt u dus beter bescheiden opstellen inplaats van constant hoogmoedig te mekkeren over wat het westen verwezenlijkt heeft tegenover de rest van de wereld.

Zonder Marshall plan liep gij nu nog met klompen achter een boerenpaard.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2015, 18:18   #52
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ge kunt u dus beter bescheiden opstellen inplaats van constant hoogmoedig te mekkeren over wat het westen verwezenlijkt heeft tegenover de rest van de wereld.

"Ge kunt u dus beter bescheiden opstellen inplaats van constant hoogmoedig te mekkeren over wat het westen verwezenlijkt heeft tegenover de rest van de wereld."

Wees wat preciezer, ik weet niet goed wat u bedoelt.

"Zonder Marshall plan liep gij nu nog met klompen achter een boerenpaard."

Spreek voor uzelf he dpg
wat weet gij over mijn achtergrond?
Hoogstens zou je kunnen zeggen: "zonder het Marshallplan liep de gemiddelde Vlaming waarschijnlijk een 5-tal jaar later achter een Brabants trekpaard.
Zo denigrerend spreken over die mooie paarden is nergens voor nodig.

En waar zou jij gezeten hebben? Achter een weefgetouw, of in een koolmijn?
Oud 15 september 2015, 18:27   #53
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

"Ge kunt u dus beter bescheiden opstellen inplaats van constant hoogmoedig te mekkeren over wat het westen verwezenlijkt heeft tegenover de rest van de wereld."

Spreek voor uzelf he dpg
Hoogstens zou je kunnen zeggen: "zonder het Marshallplan liep de gemiddelde Vlaming waarschijnlijk een 5-tal jaar later achter een Brabants trekpaard.

Oud 15 september 2015, 19:10   #54
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Spreek voor uzelf he dpg

Best mogelijk, maar ik zit in elk geval niet op te scheppen over christelijke pijlers en andere onzin die voor welvaart zou gezorgt hebben.
Oud 15 september 2015, 19:18   #55
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Best mogelijk, maar ik zit in elk geval niet op te scheppen over christelijke pijlers en andere onzin die voor welvaart zou gezorgt hebben.
nee die pijlers hebben niets met welvaart te maken.
Ik heb dat nergens gezegd.
Lees wat er staat, en geen fusie van bepaalde topics aub

waarom bent u zo geshoqueerd?
Oud 15 september 2015, 19:23   #56
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
nee die pijlers hebben niets met welvaart te maken.
Ik heb dat nergens gezegd.
Lees wat er staat, en geen fusie van bepaalde topics aub

waarom bent u zo geshoqueerd?

Inderdaad die welvaart is er alleen maar gekomen omdat er iemand dollars voor over had.

De welvaart die je kent, ken je alleen maar omdat je het geluk had geboren te worden ergens waar men die dollars uitgegeven heeft.
Oud 15 september 2015, 19:45   #57
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad die welvaart is er alleen maar gekomen omdat er iemand dollars voor over had.

De welvaart die je kent, ken je alleen maar omdat je het geluk had geboren te worden ergens waar men die dollars uitgegeven heeft.
oooh, het progressief kritisch orakel heeft gesproken.
Welvaart zou er ook wel op een andere manier gekomen zijn, alsof USA een patent op welvaart heeft.
Bloeddollars zijn het. Fims maken over bloeddiamanten in Afrika dat kunnen ze wel in Hollybos, maar bloeddollars ....
Oud 15 september 2015, 19:50   #58
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als wij in Vlaanderen zo'n hoge welvaart hebben, dan hebben we dat in de eerste plaats te danken aan de jarenlange harde arbeid van onze voorouders.
Oud 15 september 2015, 20:02   #59
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

HIER
Oud 15 september 2015, 20:05   #60
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Als wij in Vlaanderen zo'n hoge welvaart hebben, dan hebben we dat in de eerste plaats te danken aan de jarenlange harde arbeid van onze voorouders.
... de hardwerkende voorouder heeft wel een gigantische staatsschuld achtergelaten.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be