![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
maar ik herinner me nog heel erg goed, dat De Wever TEGEN het cordon gekant was, zolang de N-VA geen bestuursmandaten had (akkoord is ondertussen van 2003 geleden).
|
|
|
#62 |
|
Europees Commissaris
|
Waarvan akte.
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dubbel
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 februari 2016 om 19:23. |
|
|
|
|
|
#64 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
De laatste zin gaf De Wever de mogelijkheid om voet bij stuk te houden. Ook en zelfs nadat peilingen te kennen gaven dat een meerderheid van de Vlamingen van het cordon af wilden. Een en ander komt hypocriet over wetend dat Geert Bourgeois enerzijds het VB wilde verbieden en anderzijds (in 1997) de werking van het CGKR wilde inperken. N-VA is nooit afgeweken van deze Volksunielijn, in tegendeel. De juridische strijd tegen racisme en discriminatie was een ware doorn in het oog van de partij. 'Zo'n centrum moest informatie vergaren en de overheid correct inlichten, maar mocht niet de plaats van de politiek of het gerecht innemen,' zei Bart De Wever in 2006.' Het tegendeel gebeurde. De N-VA-fractieleider in Antwerpen André Gantman liet in 2013 horen dat hij het CGKR wilde verbieden. De Wever floot hem niet terug. Het CGKR kreeg sindsdien nog meer bevoegdheden, en er zetelt zelfs een N-VA-er in het bestuur. Hopelijk blijft Storme zijn koppige zelve en doet deze Vlaamse jurist en hoogleraar aan de KUL daar wat hij hoort te doen.
|
|
|
|
#65 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Dat gaat zeker wel. Jouw argument kan uitgekookt worden naar "het volk heeft de heersers die ze verdienen". Citaat:
De enigen die nare gevolgen breiden zijn het import-volk en de autochtone volksverraders die het faciliteren. Dat zelfbeschikkingsrecht van volkeren, dat is niet uit mijn duim gezogen, dat is een biologische drang. Want of jij het nu graag hebt of niet, etnisch nepotisme is een feit, zelfs in de Westerse wereld, nochtans de minst racistische plek op Aarde (Putnam et al. 2007). Diversiteit verlaagt sociaal kapitaal, vertrouwen binnen en tussen gemeenschappen etc. We kunnen daar een oplossing voor zoeken of blijven verder doen tot de bom barst. Verder volksverhuizingen blijven faciliteren die onze sociale zekerheid, democratie en identiteit verder eroderen. Dat laatste is niet mijn keuze, maar als het moet voor jullie, so be it. Citaat:
Dat zijn hele procenten van het autochtone bevolkingsaantal die worden geïmporteerd! Geen enkel land of volk ter wereld buiten Europa wordt gevraagd zo hun demografie te veranderen en geen enkel ander land of volk zou dat tolereren! De VN weet dat ook, die noemen dat afhankelijk van de bedoeling zelfs genocide, jij vind dat echter normaal. En dat alles zonder op enige wijze de wil van het volk te raadplegen. En jij kan je goed van de domme houden, maar ook jij weet, net als onze politiekers en media, wat de uitkomst van zo'n referendum zou zijn. Citaat:
1) dat doet afbraak aan onze rechten 2) ze zijn niet onze verantwoordelijkheid Als Marokkanen mensenrechten willen, kunnen ze die misschien eens gaan toepassen in hun eigen land. Als jij jezelf als debiel wilt voordoen, mij niet gelaten ik ben het beu. Ik noteer, mensenrechten kunnen jou gestolen worden tenzij ze dienen het Westen te overspoelen met de Derde Wereld. Het ga je goed. Het zal niet blijven duren.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 februari 2016 om 19:53. |
||||
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Over democratie heeft Bad Atilla ook een eigenaardige mening.
|
|
|
#67 |
|
Europees Commissaris
|
Dubbel
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 14 februari 2016 om 19:55. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Europees Commissaris
|
Links-progressieven vinden democratie leuk zolang de uitkomst links-progressief is. Als het dat niet meer is, is het "populisme" in opmars.
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu de linksen het niet meer voor het zeggen hebben klinkt er uit de monden van "hooggeplaatste" linkselaars her en der dat het nieuwe fascisme rechts is.
|
|
|
|
#70 |
|
Staatssecretaris
|
Die kopen eerder iets opzichtig. Een grote -meestal oude- mercedes of BMW. Of een SUV (op lichte vracht, want geld voor de BIV en rijtaks hebben ze meestal niet). En ja zij mogen dat. In hun eigen land maar niet hier!
|
|
|
|
|
|
#71 | ||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat betekent ook dat niet natie-staten uiteraard ook soeverein zijn. Terwijl een volk niet noodzakelijk soeverein is. Een volk zal enkel soeverein zijn wanneer het over een eigen staat beschikt, eigenlijk zelfs een eigen natie-staat. En om die soevereiniteit te behalen kan een volk, onder bepaalde voorwaarden, een beroep doen op het zelfbeschikkingsrecht. Om het eenvoudig te zeggen: zelfbeschikkingsrecht is een manier om een staat te doen ontstaan, staatssoevereiniteit is een centraal kenmerk van een reeds bestaande staat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dit heeft nog steeds niks te maken met het geval van die Marokaanse rapper. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verschillen begrijpen, daar ben je niet echt goed in, hé? Citaat:
Veel verder dan wat sloganeske, herkauwde taal geraak je niet, hé? Van zodra het concreet wordt, volstaat het herhalen van uw mantra's duidelijk niet meer. Niet verwonderlijk dat je het zelf 'beu' wordt... Een kleine raad: reageer niet meer op mijn posts, zet mij desnoods in uw negeerlijst, zodat je verder kunt spelen met uw forumvriendjes zonder al te veel te moeten nadenken en vooral, zonder tegengesproken te worden. Dan zal je het niet beu worden. Citaat:
Maar ik gun het jou, hoor, dat is niet vies, het lichaam verandert. Denk aan de bloemen.
|
|
|
|
#72 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Toon mij eens de volksmeerderheid die zich akkoord verklaarde met het Belgisch separatisme van 1830. Of de uitslagen van het referendum dat Di Rupo in 2005 wilde houden over het voortbestaan van Belgique.
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar allé, omdat jij het zijt: democratie is een intern begrip en refereert naar een manier van functioneren van een staat. Staatssoevereiniteit is eerder een extern begrip en refereert naar de wijze waarop staten met elkaar omgaan. Een democratische staat is soeverein niet omdat het democratisch is, maar gewoon omdat het een staat is. En een soevereine staat hoeft dan ook niet democratisch te zijn. België is een soevereine staat omdat het als staat internationaal erkend is, niet omdat een of ander referendum haar bestaan zou bevestigen. Al zeg ik er ook bij dat een niet-erkend land ook 'soeverein' kan zijn.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 15 februari 2016 om 10:54. |
|
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|