![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai zeg,
nu ge het zegt, ofte, nu we het gelezen hebben, nu beseffen we maar goed wat we al zo lang gewaar werden zonder het te kunnen plaatsen. Het is toch zo gevaarlijk voor de privacy dat flikken auto's volgen als die wat te snedig rijden, om uit te vissen of ze echt gevaarlijke toeren aan het uithalen zijn. titel: Politiecamera’s van 10.000 euro al 5 jaar niet gebruikt http://www.standaard.be/cnt/dmf20160307_02168657 Uit het niet-betalend en dus vrij gedeelte van De Standaard (dat bespaart de forum-informant veel moeite): Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Zolang de films niet opduiken in de media vind ik dat de politie en het gerecht ze moeten kunnen gebruiken (mits onafhankelijke controle).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de overtreders met hun smoel op tv komen kan ik mij voorstellen dat ze vinden dat hun rechten geschonden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het door de wet wordt verboden en je wenst het toch te doen, dan moet de wet eerst aangepast worden.
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als overtreders herkenbaar in beeld komen op tv dan worden hun rechten wel degelijk geschonden. Het is niet omdat je een verkeersovertreding begaat dat je daarom zomaar herkenbaar op nationale tv moet komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn kritiek gaat natuurlijk voornamelijk op de slordige manier van wetgeving, waardoor (en zelfs al was het maar voor één dag) verkeershooligans niet konden aangepakt worden zoals men het van plan was, en waarvoor men veel geld had uitgegeven.
Waarom heeft de vorige minister daar niet direct werk van gemaakt ? Waarom reclameren de flikken nu pas ? Afgezien daarvan zijn er hier van mening, blijkbaar, dat als je een moord kunt plegen voor de camera's van de bRT in rechtstreekse uitzending, waarbij je gezicht duidelijk is, je de perfecte moord gepleegd hebt ... Verder: is deze man geschonden in zijn privacy ? Omdat het om onze lachspieren werkt ? https://www.youtube.com/watch?v=H77Zu5bTxVo .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het filmen is eerder in het voordeel van verkeersovertreders. Momenteel heeft een verklaring van een politieagent kracht van bewijs, dus tenzij jij (bijvoorbeeld met een filmpje) kan bewijzen dat hij liegt heeft hij per definitie gelijk.
Hij heeft dus geen filmpje nodig om te bewijzen dat jij aan het gsm'en bent of onveilig rijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet mij denken aan het geval van een Poolse inbreker enkele jaren geleden. Terwijl hij duidelijk ijverig bezig was met pogingen om een woning binnen te breken was er een voorbijganger die hem stilletjes gefotografeerd had. Onmiddellijk daarop werd hij gevat. De moeder van de dader diende een klacht in wegens "schending van de privacy". Ik vind dat gans dit privacy-gedoe toch wel de spuigaten begint uit te lopen. Ik ben akkoord dat mensen bij het bezig zijn met normale (wettelijk niet foute) activiteiten niet lastig moeten gevallen worden. Maar wanneer iemand duidelijk misdrijven begaat dan hoort men niet te zeveren omtrent "privacy".
Laatst gewijzigd door quercus : 7 maart 2016 om 10:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar als alles wat de politie met de camara's in die anonieme wagens gefilmd hebben niet geldig is hoe zit het dan met een proces verbaal dat je hebt gekregen omdat de politie u betrapt heeft met te snel rijden door zo een camera.
Iedereen die dit dus de laatste vijf jaar heeft voor gehad kan het geld van dat proces verbaal terug vorderen want het proces verbaal is niet wettelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de UK hebben ze CCTV , wat daarmee ??
https://en.wikipedia.org/wiki/Closed-circuit_television Sommige agenten hebben ook een camera op hun helm of klederen !! cops with cameras https://www.google.be/search?q=cops+...ta=&gws_rd=ssl Citaat:
Als ik ergens naartoe ga , de politie filmt aldaar , tja .... Citaat:
Een crimineel schendt ook de privacy van het slachtoffer !! En daar komt de crimineel dan (eventueel) mee weg !! Geweldig !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 8 maart 2016 om 04:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men gaat daarin steeds verder, zo ver dat criminelen nog amper kunnen gevat worden. Zou ik mijn vrouw nog wel kunnen laten volgen als ik ze van ontrouw verdenk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of mogen andere mannen ook eens geen pleziertje ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tien jaar na de feiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu eenmaal rare mannen.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus elke puber die met zijn smart-phone iets of iemand staat te filmen en dat of feesboek zet overtreedt de wet?
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, tenzij die andere personen 'achtergrond' zijn. Maar zelfs dan kunnen die gefilmde of gefotografeerde personen eisen dat die films of foto's verwijderd worden of dat zij onherkenbaar gemaakt worden.
|
![]() |
![]() |