![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb mij vergist, mijn partner heeft 1925 Euro netto. Maar zij heeft, net zoals mijn zoon, geen bijkomende aftrekposten zoals personen ten laste of hypothecaire leningen. Voor de personenbelasting worden zij beiden aanzien als alleenstaanden. Mijn zoon werkt wel in de haven.
|
|
|
#342 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een havenarbeider vergelijken met een administratief medewerker. Wel, daar heb je je reden waarom je zoon meer verdient. Hij doet nu eenmaal werk waar meer voor betaald wordt. Een vergelijkbare functie als uw vrouw verdient in normale omstandigheden echt geen 1900 netto. |
|
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 april 2016 om 12:49. |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die firma wagens worden nog steeds betaald door de firma, en de werknemer betaalt een vergoeding alle aard hiervoor op zijn loonfiche. Men mist wel belastinginkomsten indien men spreekt over salariswagens: mensen die geen proffesionele verplaatsingen moeten maken, maar toch een wagen hebben. Daar ben ik met u akkoord dat die er uit moeten. |
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 april 2016 om 12:58. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Minister
|
Citaat:
De belastingbetaler betaalt niets aan die firmawagen, de werkgever doet dat. |
|
|
|
|
|
|
#347 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat verwacht je ? Loongelijkheid voor iedereen. Of wacht: ambtenaren betalen zoals kaderleden. Ik vermoed dat je dat bedoelt. |
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Europees Commissaris
|
De werkgever brengt dat in als bedrijfsonkosten = minder belastingen betalen = minder inkomsten voor de staat.
|
|
|
#349 |
|
Minister
|
Zoals Tavek aanhaalt: havenarbeid is meer waard dan wat jouw vrouw doet. Vergelijkbare functies als jouw vrouw verdienen geen 1900 netto, en ook geen 1400 netto bij aanvang.
|
|
|
|
|
|
#350 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Banneling
|
En waarom moet iemand einde loopbaan meer verdienen als een jonge gast. Het is zo goed als zeker dat die jonge gast productiever is dan een oudere werknemer.
|
|
|
|
|
|
#352 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#353 |
|
Europees Commissaris
|
Tja, volgens jullie zijn ambtenaren toch allemaal grootverdieners.
|
|
|
#354 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ach, de firmawagen is slechts een onderdeel van de tegemoetkomingen. Men heeft ook de groepsverzekeringen die afgetrokken worden als bedrijfsonkosten. Ik ben van oordeel dat men niet op elkaar moet kakken. Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen. Het is daarom kleinzielig om het pensioen van de ambtenaren er nu uit te lichten. Het is gewoon een feit dat de beginwedde van ambtenaren veel minder was dan in de privé. Daarom sprak men van uitgesteld loon in pensioenvorm.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 12 april 2016 om 13:18. |
|
|
|
|
|
|
#356 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De groepsverzekeringen worden belast hoor. Zeker als je ze opneemt (een goede 20 %). En wat wenst u ? Dat werknemers uit de prive niks meer krijgen bovenop hun pensioen dat ongeveer de helft is van een ambtenaar ? Moeten we allemaal armoezaaiers worden in vergelijking met jullie ? |
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij mag dat beschouwen als pluralis majestatis.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En er wordt meestal ergens tussen de 200 en de 300 euro afgehouden op je loonfiche. Het geeft wat winst maar lang niet zoals het hier wordt voorgesteld. |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Banneling
|
|
|