Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2016, 12:00   #81
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Den Belgique is nu eenmaal een gammele schuur waar af en toe een plank wordt tegen gekletst. Ja, 't blijft weer wat langer rechtstaan, maar het blijft een gammele schuur.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 17:03   #82
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Ik wacht nog steeds op antwoord van Schoofzak.
Het zal er weer niet van komen zeker?
Laffe bende hier.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 17:42   #83
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan heeft de staat nog altijd een geweldsmonopolie en kan dat geweld gebruiken tegen eender wie die tegen de staat is. Of je koopt de staat om als je veel geld zou hebben. Of je overklast de staat door gaten in de wetgeving te vinden. De staat probeert die gaten dan weer te dichten. Een eindeloos kat en muisspel.

De staat mag doen wat ie wil; zij hebben de macht. Als ze directe zwakheid tonen worden ze vertrappeld door jan en alleman. "Dan mag ik dat ook doen."
Het is me niet helemaal duidelijk: verdedigt u dat feit?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 17:47   #84
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ongecontroleerde migratie of welvaartsstaat, kies een ervan.
Aangezien ik

1) tegen iedere staatsbeperking van migratie en
2) tegen de welvaartsstaat ben (ik heb op dit forum ook al herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat de welvaartsstaat zo snel mogelijk vernietigd dient te worden),

is die keuze heel erg makkelijk: ongecontroleerde migratie, graag!

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 9 augustus 2016, 17:50   #85
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is eigenlijk "De Staat"?

Dat zijn volgens mij de burgers van dit land.
De Staat, dat zijn die burgers die aan de macht zijn. De illusie dat iedereen samen de Staat is, is handig meegenomen voor die Staat.

Oud 9 augustus 2016, 20:04   #86
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Aangezien ik

2) tegen de welvaartsstaat ben (ik heb op dit forum ook al herhaaldelijk duidelijk gemaakt dat de welvaartsstaat zo snel mogelijk vernietigd dient te worden),

Bon, en leg nu eens uit wat de voordelen zouden zijn van ongecontroleerde migratie? (laat u gaan, moeilijke woorden zijn geen probleem)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 20:12   #87
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Bon, en leg nu eens uit wat de voordelen zouden zijn van ongecontroleerde migratie? (laat u gaan, moeilijke woorden zijn geen probleem)
De individuele vrijheid van miljarden individuen wordt vergroot, zonder dat de individuele vrijheid van één individu wordt geschonden. Tenzij u geen moer geeft om die vrijheid, lijkt me dat het doorslaggevende argument.

Oud 9 augustus 2016, 20:38   #88
Wapper

Standaard

Citaat:
De individuele vrijheid van miljarden individuen wordt vergroot, zonder dat de individuele vrijheid van één individu wordt geschonden. Tenzij u geen moer geeft om die vrijheid, lijkt me dat het doorslaggevende argument.
Dus als er hier de komende maanden een miljoen individuen arriveert die allemaal "in individuele vrijheid" het opperste geluk komen zoeken, maar verder geen nagel hebben om aan hun achterste te krabben, en wiens enige kennis het onderhouden van een moestuintje is, dan zingen we allemaal kumbayaa en alles zal hier gesmeerd blijven lopen?
Trololooo...
Oud 9 augustus 2016, 21:11   #89
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als er hier de komende maanden een miljoen individuen arriveert die allemaal "in individuele vrijheid" het opperste geluk komen zoeken, maar verder geen nagel hebben om aan hun achterste te krabben, en wiens enige kennis het onderhouden van een moestuintje is, dan zingen we allemaal kumbayaa en alles zal hier gesmeerd blijven lopen?
Trololooo...
Lachen met iets wat u niet begrijpt, dat overkomt u blijkbaar wel vaker.

Maar bon: ik heb nooit gesteld dat als er miljoenen mensen naar hier komen, alles hier dan leuk zal zijn. Ik heb louter gesteld dat die individuen die vrijheid moeten hebben.

Probeer toch te volgen.

Oud 9 augustus 2016, 23:47   #90
Wapper

Standaard

Citaat:
Aangezien ik

Citaat:

Maar bon: ik heb nooit gesteld dat als er miljoenen mensen naar hier komen, alles hier dan leuk zal zijn. Ik heb louter gesteld dat die individuen die vrijheid moeten hebben.

Probeer toch te volgen.

Ik volg u volledig, schertsfiguur op dit forum
De miljarden mensen die volgens uw eigen beweringen alle heil zullen brengen voor ons, moeten "louter" die vrijheid hebben?

Idee: Misschien moet u uw ideen uittesten op de Antwerpse vogelenmarkt?
Oud 10 augustus 2016, 00:00   #91
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik volg u volledig, schertsfiguur op dit forum
De miljarden mensen die volgens uw eigen beweringen alle heil zullen brengen voor ons, moeten "louter" die vrijheid hebben?

Idee: Misschien moet u uw ideen uittesten op de Antwerpse vogelenmarkt?
Waar heb ik dat ooit gesteld? Ik zal het u zeggen: nergens.

U mag mijn ideeën idioot vinden, maar heb toch tenminste de eerlijkheid om mij geen woorden in de mond te leggen.

Oud 10 augustus 2016, 00:11   #92
Wapper

Standaard

Citaat:

Probeer toch te volgen.
Jaja, ze moeten die vrijheid hebben, maar dat er net DOOR die vrijheden van miljoenen problemen ontstaan moet bedekt worden met de mantel der ideologische liefde nietwaar? Ik volg u volledig, schertsfiguur!
Oud 10 augustus 2016, 00:37   #93
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Moslims durven ze dan ook niet "fileren" ivm rellen. Als we alle minderheden willen respecteren moeten we er ook vanuit gaan dat die minderheden geen geweld gebruiken om hun zin door te drijven.

Als er in een opiniestuk iets over homos staat dat niet zo zuiver op de graad is; gaan die homos niet gelijk op straat komen en amok maken. Dat is het grote verschil.

En wanneer wordt er nog eens gehamerd op scheiding der machten.
Aanvulling.

Als de autochtone bevolking binnenkort een minderheid is door de immigratie en bevolkingsexplosie, zullen onze rechten dan ook worden gegarandeerd en bevochten in de rechtbank, of zal het eerder op straat zijn?
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 01:16   #94
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Aanvulling.

Als de autochtone bevolking binnenkort een minderheid is door de immigratie en bevolkingsexplosie, zullen onze rechten dan ook worden gegarandeerd en bevochten in de rechtbank, of zal het eerder op straat zijn?
.
In een sharia rechtbank.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 06:34   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jij mag nu eens aantonen wat er niet klopt.
Je wil bekomen dat schoofzak iets moet aantonen uit jouw betoog wat niet klopt, terwijl je geen enkel waarneembaar en controleerbaar feit hebt aangegeven. Alleen wat algemene beweringen en een waardeoordeel over diezelfde beweringen. Verwacht je nu echt dat iemand gaat reageren op zaken die zo gratuit zijn ?

Citaat:
Wat is er verandert tegenover vroeger?
N-VA vreet nu mee uit de ruif.

Citaat:
Welke stappen ondernam uw partij om hetgeen ik aanklaag te vermijden?
Maak het eerst eens concreet en controleerbaar, dan volgt reactie automatisch.
Citaat:
Uw bewering dat er niets klopt in mijn uitleg is wel een gratuite bewering.
Schoofken is dan ook de gecertificeerde forumwoordvoerder van N-VA hee : noem zijn partij in negatieve zin, en hij springt op de barricaden.

Citaat:
Gedraag U dus niet verder als een sprekend orakel dat het beter weet dan anderen. Toon aan waar ik verkeerd zit. Moet niet moeilijk zijn aangezien er niets klopt van mijn bewering.
Logical fallacy aangezien je niets tastbaars naar voor hebt gebracht.

Citaat:
Trouwens ik heb nergens beweerd dat justitie een vervallen huis is.
Ik heb alleen beweerd dat de politieke kaste een vriendenclub is die fouten van hun leden afschermt. En daar kan zelfs justitie niks tegen beginnen.
Toon het aan... weeral dat algemeen gedoe waar geen zinvolle discussie over mogelijk is...
Sorry hoor, maar je lijkt wel ons Marie Daenen in je discussietechniek.

Citaat:
Als bouwgronden volgens gewestplanning een bepaalde minimale oppervlakte moeten hebben dan zorgt men wel dat die oppervlakte er is.
Men neemt dan percelen van meer dan veertig meter breed en een diepte van 18 meter en de stedebouwkundige vereiste oppervlakte is er natuurlijk.
De eigenaars achter dergelijke percelen en een heel afgesloten ontoegankelijk binnengebied kunnen echter op hun kin kloppen.
Met welke bedoeling gebeurde dit?
Kan een grote bouwzone; tegen een dorpskern gelegen; ontoegankelijk maken voor bebouwing beschouwd worden als een daad ten dienste van de gemeenschap? Zijn er soms bouwgronden teveel tegen gebetonneerde wegen
gelegen die voorzien zijn van alle nutsvoorzieningen?
Aha ! Zie je wel dat je het kunt ! Of je probeert het tenminste.
Noem nu man en paard, want het blijft een verhaal met een pak vooronderstellingen erin, en dan kan het alsnog interessant worden.

Citaat:
Probeer gij maar aan te tonen waarom dergelijke feiten geen kloterij zouden zijn. En opgepast hoor; er gebeurde geen bekendmaking voor aanvang der werken en er waren geen onderhandelingen die afsprongen.
Het was dus zuivere willekeur om een vermeende politieke tegenstander; lees geen meeloper; te treffen.
Geef mij dus een plausibele uitleg en dan mag je gerust dus bewijzen dat dus niets klopt van mijn uitleg.
Maak het concreet, de wet op openbaarheid van bestuur maakt dat iedereen dan zelf kan nazien wat er precies gebeurde. Daarna is het niet zo moeilijk een verhaal te reconstrueren.
Trouwens, als blijkt dat jouw verhaal realiteit is, dan kan dat stof zijn voor een artikel in bv Newsmonkey, of Apache, en dan raakt het wel in de mainstream media daarna. Ik lag wel de nadruk op : "als".

Citaat:
En de rechtbank staat dan machteloos. De percelen haalden immers hun oppervlakte.
Maar.....met welke gevolgen? Dat is dus verkavelen op zijn Belgisch.
Stedenbouw is gekend voor die trukken van de foor.
En dat is dus nog steeds niet verbeterd.
Er is een arsenaal aan middelen om corruptie te bestrijden, om beroepsprocedures in te stellen, om schadevergoeding te vragen, om beslissingen te laten herroepen, om klacht in te dienen bij het gerecht, bij administratieve rechtscolleges, bij de Fod economie , anti fraude cel, enz enz. Hier een voorbeeld : https://www.ruimtevlaanderen.be/NL/B...rtredingmelden

Citaat:
En het melden heeft geen zin. Aan niemand. De vriendjes worden omarmd en moeten zich nooit verantwoorden. Dat is hetgeen ik dus beweer.
En daar klopt dus niks van. Ik ben dus een leugenaar ofwel een fantast?
Goed dus. Maar bent U soms een papegaai die uitsluitend goed nieuws brengt omdat U een jobke hebt bekomen?
En met uw diploma weet U natuurlijk alles beter.
Die luxe eigent U zichzelf toe. Je bent verkeerd bezig man.
Ik hoop dat de dag mag aanbreken dat men U kloot en dan zal je misschien weten hoeveel je waard bent na uw papegaai spelen.
Want zelfs dat is geen garantie op eeuwigdurende veiligheid hoor.
"de vriendjes"...
"moeten zich nooit verantwoorden"...

Toon dat eerst maar eens aan.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 10:14   #96
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je wil bekomen dat schoofzak iets moet aantonen uit jouw betoog wat niet klopt, terwijl je geen enkel waarneembaar en controleerbaar feit hebt aangegeven. Alleen wat algemene beweringen en een waardeoordeel over diezelfde beweringen. Verwacht je nu echt dat iemand gaat reageren op zaken die zo gratuit zijn ?

N-VA vreet nu mee uit de ruif.

Maak het eerst eens concreet en controleerbaar, dan volgt reactie automatisch.

Schoofken is dan ook de gecertificeerde forumwoordvoerder van N-VA hee : noem zijn partij in negatieve zin, en hij springt op de barricaden.

Logical fallacy aangezien je niets tastbaars naar voor hebt gebracht.

Toon het aan... weeral dat algemeen gedoe waar geen zinvolle discussie over mogelijk is...
Sorry hoor, maar je lijkt wel ons Marie Daenen in je discussietechniek.

Aha ! Zie je wel dat je het kunt ! Of je probeert het tenminste.
Noem nu man en paard, want het blijft een verhaal met een pak vooronderstellingen erin, en dan kan het alsnog interessant worden.

Maak het concreet, de wet op openbaarheid van bestuur maakt dat iedereen dan zelf kan nazien wat er precies gebeurde. Daarna is het niet zo moeilijk een verhaal te reconstrueren.
Trouwens, als blijkt dat jouw verhaal realiteit is, dan kan dat stof zijn voor een artikel in bv Newsmonkey, of Apache, en dan raakt het wel in de mainstream media daarna. Ik lag wel de nadruk op : "als".

Er is een arsenaal aan middelen om corruptie te bestrijden, om beroepsprocedures in te stellen, om schadevergoeding te vragen, om beslissingen te laten herroepen, om klacht in te dienen bij het gerecht, bij administratieve rechtscolleges, bij de Fod economie , anti fraude cel, enz enz. Hier een voorbeeld : https://www.ruimtevlaanderen.be/NL/B...rtredingmelden

"de vriendjes"...
"moeten zich nooit verantwoorden"...

Toon dat eerst maar eens aan.
Panda, doe geen moeite ! Want Jan Jambon moet of moest ook niets aantonen
Dat is nu eenmaal de eigenschap van de huidige en de vroegere aanhangers van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, en met uitbreiding hun schaduwen van het VB
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 12:36   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Panda, doe geen moeite ! Want Jan Jambon moet of moest ook niets aantonen
Dat is nu eenmaal de eigenschap van de huidige en de vroegere aanhangers van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie, en met uitbreiding hun schaduwen van het VB
Werkman is volgens mij een brave kerel, kan beetje zagen maar zijn bedoelingen zijn niet slecht. Snapt nog niet echt de werking van een forum maar wil wel mee kletsen. Maar ik wil hem gewoon duidelijk maken dat je enkel ernstige reacties krijgt als je met feiten afkomt. Niemand (behalve de emblematische 'vlaamse' forum-huisvrouw uit Durbuy steekt tijd en energie in het reageren op niet gefundeerde beweringen.

Het volstaat niet om te zeggen : "zeg mij eens wat deze regering al beter gedaan heeft dan de vorige, en zeg mij eens wat de nieuwe partijen in de regering al hebben gedaan tegen vriendjespolitiek die ik - klein detail - niet kan bewijzen maar wel graag over babbel "

Dat is dus de Marie-methodiek : je schrijft eerst je eigen verhaal, je eigen mythe met je eigen definities. Waarbij men maar moet aannemen dat dat verhaal ook klopt. Bewijs ? Niet nodig ! "ik ken de waarheid"

Wil je echt verzanden in deze methodiek voor cretins met een groot bakkes maar zonder inhoud ?

No offense meant, maar ik denk dat je beter weet, en kunt. [einde preek]
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 12:45   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Oude Vlaams nationalistische krokodil Grammens hakt ongenadig in op BDW in de Knack van vandaag...
Hij voorspelt zware klappen voor de N-VA in 2019, zo zwaar dat de andere partijen "geen poging zullen doen om ze er opnieuw bij te betrekken"
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 13:11   #99
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien ik

Wat als de ongecontroleerde migranten de welvaartsstaat terug invoeren?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 13:11   #100
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Aangezien ik

1) Aangezien ik tegen elke migratie en
2) voor de welvaartstaat ben

ben ik het dus volledig oneens met u en zal me verzetten tegen uw doelstellingen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be