![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Welke Vlaamse regering gaat er komen? | |||
N-VA ,VB en CD&V |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
N-VA ,VB en SP-A |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
NV-A ,OVLD, SP-A |
![]() ![]() ![]() |
13 | 54,17% |
NV-A ,OVLD en CD&V |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
een andere combinatie |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,17% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of om nog meer aan ons Vlaams geld te zitten ???
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schengen afschaffen zal het vluchtelingenprobleem niet oplossen.*
Schengen afschaffen zou wel een ander probleem kunnen oplossen: dat van landen die zich niet aan bepaalde afspraken houden. Bij het eerste* rijst de vraag: zal dat vluchtelingenprobleem ooit opgelost geraken? Het is toch te gek voor woorden dat miljoenen illegale migranten en asielzoekers vrijelijk door de EU kunnen trekken. Op dat vlak is de EU een echte bananenrepubliek geworden. Op de vraag van in de enquête: Welke Vlaamse regering gaat er komen? De zakkenvullers van vorige keer zullen er allemaal wel terug staan zeker want zij weren zich als duivels in wijwatervaten op huidig ogenblik omdat het misschien héél misschien even anders zou kunnen aflopen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2019 om 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we ze veelkleurige papieren hoedjes laten dragen ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2019 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het echte probleem zit hem bij "wat te doen met migranten die: 1) ongewenst zijn (niet alle migranten zijn ongewenst, verre van) 2) toch aangekomen zijn het heeft geen zin tegen de "drang van de markt" willen in te gaan, maw de wens van mensen om te migreren, en de respons om hen diensten aan te bieden die hen daarbij helpen (zogenaamde mensensmokkelaars). Niks is sterker dan de markt. Dat is zoals een "war on drugs". Nutteloos en op voorhand verloren. Dus moet je het als een gegeven nemen dat er een grote hoop mensen naar hier willen komen, en dat er natuurlijk daarbij "samenwerking" zal zijn, ttz, dat er dienstverlening zal ontstaan om hen daarbij te helpen. Want de vraag is er. Die verdwijnt niet zomaar. Het heeft ook geen zin om "grenzen waterdicht te maken". Dat is niet te doen met een grens zoals die van Europa. Die twee punten geven aan dat verdragskes nooit zullen helpen tegen het bestaan van de vraag naar migratie, en naar de fysische mogelijkheid om hier ongewenst terecht te komen. Dus alle verdragen die dat willen "regelen" zijn zever in pakskes want niks is sterker dan de markt. Waar dus WEL iets kan gedaan worden, is met wat te doen met ongewenste migranten die we lokaal hier vaststellen. Die moeten zo gemakkelijk mogelijk "weg". En daar maakt dat pact het juist moeilijker. Daar wordt niks concreets gemakkelijker over gemaakt van hoe ervan af te geraken. Geen concentratiekampen, geen recht op snelle executie, niks dat kan maken dat we op goeiekope en efficiente manier eraf geraken - en dat tevens de vraag zou verminderen. In tegendeel. Dat is nochtans de enige ECHTE oplossing, als we die tenminste willen, die oplossing. Een organisme heeft ook geen "afspraken met aarden van besmetting om geen bacterien binnen te doen". Het heeft enkele barrieres (grenzen) die de besmetting moeilijker maken, maar het heeft vooral een immuun systeem dat vreemde indringers afmaakt ter plaatse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een twee drie vier, centjes van centjes van een twee drie vier centjes voor mij van hier ! Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2019 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Zweeds of Bourgondisch.
Laat N-VA zich maar kapot regeren met de trado's. Ik kijk al uit naar de volgende gitzwarte zondag. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Daar wordt op de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt, wie kan dat zijn? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 6 augustus 2019 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het kan het alleen maar 'leuker' maken niet?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immigranten uit te verkopen? De kopstukken bij Groen: een Turkse en een Spanjaard???? ![]() Avril Lavigne - Knockin' on Heaven's Door (B. Dylan cover) Oei, ik heb mij vergist van deur. Het was BDW zijn deur. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 augustus 2019 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 6 augustus 2019 om 07:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De groenen beweren dat een Vlareg met een winnaar van de verkiezingen goed zou zijn maar het VB mag er zeker niet bij... Begrijpe wie het kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gisteren 98% van het volk pensen wilde, en 2% Brusselse spruitjes, en vandaag wil 96% van het volk pensen, en 4% Brusselse spruitjes, is "de winnaar van de wil van het volk" dan Brusselse spruitjes ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ecolo stelde zonder Groen te kennen een veto tegen N-VA en kwam niet naar de ronde tafel ... waardoor Groen overal uit de boot dreigt te vallen. vandaar de Groene paniek en deze bocht. Groen werd koud gepakt door Ecolo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |