![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anoena Kalkoena
Heeft geen balkoena Niet op letten Ze heeft geen tetten
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ach Anoen, Gij ontstuimige kapoen Spijbelen wilde gij voor moeders poen Voor Chili dus niet te doen! In Tenerife op de dool Moet hij/zij nu terug naar school Niet zoals Greet, zijn/haar idool Ge weet wel, dat wicht met vitriool...
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ik Paul van Ostaijen even parodiëren:
Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 oktober 2019 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Tijdens de trip op de zeilboot
werd het kleine meisje groot niet zo maar spelevaren al op de woelige baren maar met een doelgerichte missie en een stevige CO2-obsessie Edoch, in Chili komen te veel mensen op straat en die betogen voor alles behalve het klimaat Anoen zijn reis was dus voor de bok zijn kloten Hij ziet zich genoopt om onverdroten zijn bootje te keren terug naar huis over deze klimaattop maken we een kruis |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Anuna lies over the ocean,
Anuna lies over the sea, Anuna lies over the ocean, Dont bring back Anuna to me. Chorus: dont bring back, dont bring back, dont bring back Anuna to me, to me: dont bring back, dont bring back, dont bring back Anuna to me. O blow ye winds over the ocean, O blow ye winds over the sea. O blow ye winds over the ocean, And dont bring back Anuna to me. Repeat chorus Last night as I lay on my pillow, Last night as I lay on my bed, Last night as I lay on my pillow, I dreamed that Anuna was dead. Repeat chorus The winds have blown over the ocean, The winds have blown over the sea, The winds have blown over the ocean, And didnt bring back Anuna to me. Repeat chorus Anuna leaned over the gas tank, The height of its contents to see, I lit a small match to assist her, dont bring back Anuna to me. Repeat chorus Last night as I lay on my pillow, Last night as I lay on my bed, I stuck my feet out of the window, In the morning the neighbors were dead. Repeat chorus My mother makes beer in the bathtub, My father makes synthetic gin, My sister makes fudge for a quarter, Wouldja believe how the money rolls in? Repeat chorus My mother, she drowned in the bathtub, My father, he died from his gin, My sister choked on her chocolate, My stars, what a fix I am in. Repeat chorus I tried making beer in the bathtub, I tried making synthetic gin, I tried making fudge for a living, Now look at the shape that I'm in. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Wij zijn Anoentjes van de zee
en al wie zin heeft vaart maar mee wij zijn Anoentjes, kapoentjes, kapoentjes van de zee Mijn vader zei me: Anoentjelief, word bakker of word boer ga naar school, draai geen rare toer! Mijn moeder zei: word machinist of stoker op een trein maar ik zei: als ik groot ben word ik stakerkapitein Doe je best voor de baas jaag de ratten van de kaas mooi is het leven van een staker pak die tros, pak die lijn vis de ratten uit de wijn mooi is het leven van een stakerkapitein En we varen naar Chile toe Chile toe Chile toe en we varen naar Chile toe Maar daar zijn ze het klimaat moe De hond van de spijbelaars gaat mee op elke reis naar de ongeregeldheid van de mopperaars en de skolstrejkers hun gekrijs Het hondje wordt niet zeeziek hij houdt zich stevig vast en hij heeft een eigen mandje dat zit boven op de mast! refrein 2x: Wij zijn Anoentjes van de zee en al wie zin heeft vaart maar mee wij zijn Anoentjes, kapoentjes, kapoentjes van de zee Als de Greetjes naar me roepen als de CO2 naar me fluit dan moet ik naar het water dan trek ik erop uit maar wanneer de Chilenen schreeuwen boven storm en golfgebruis verlang ik naar een vliegtuig en wil ik weer naar huis Een echte Anoen heeft een gaatje in zijn brein, een gaatje in zijn brein en is echt niet heel erg fijn! Een echte Anoen heeft een bo'ke met vegane worst, een bo'ke met vegane worst en is echt geen brave borst! Een echte Anoen die herken je meteen aan zijn gaatje en zijn bo'ke en zijn smoel, zo gemeen! refrein 2x: Wij zijn Anoentjes van de zee en al wie zin heeft vaart maar mee wij zijn Anoentjes, kapoentjes, kapoentjes van de zee!!!
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 31 oktober 2019 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Al die willen naar Chili varen
moeten venten met tetten zijn Anuna, Greetje en Kyra die hebben tetten die hebben tetten Anuna, Greetje en Kyra die hebben tetten zij varen mee |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() Hang down your head, Anuna, hang down your head and cry.
Hang down your head, Anuna, poor boy you're going to die. Hang down your head, Anuna, hang down your head and cry. Hang down your head, Anuna, poor girl you're going to die. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() De spijbelaar van de baron
Ligt in het salon Drinkt alleen maar champagne Hij krijgt zomaar alles waar hij van droomt Anoen woont niet in een paleis Gaat heel vaak op reis Heeft tien mooie zeilschepen Hij krijgt alles cadeau van een rijke oom Maar ben jij jaloers? Oh nee. Wij zijn niet jaloers! Oh nee! Refrein: Had je tien miljoen Wat zou jij dan doen Een feestje bouwen en je geld opdoen Ik kocht liters limonade Ging op barricade Om klappen voor het klimaat uit te delen! Had je tien miljoen Wat zou jij dan doen Een feestje bouwen en je geld opdoen 'k Zou een kermis laten maken En ik schreeuwde van de daken Kom maar milieuactivist met me spelen! Een zeilboot voor jou alleen Ver weg in de zee Of een huis in de tropen Maar als je naar Chili vaart, zit het je niet mee Een vliegtuig of een kasteel Anoen begint met gekrakeel Je kan er tegen staken Samen met Greet Turnbroek, tegen CO2! Maar ben jij jaloers? Oh nee. Wij zijn niet jaloers! Oh nee! Refrein: Had je tien miljoen Wat zou jij dan doen Een feestje bouwen en je geld opdoen Ik kocht liters limonade Ging op barricade Om klappen voor het klimaat uit te delen! Had je tien miljoen Wat zou jij dan doen Een feestje bouwen en je geld opdoen 'k Zou een kermis laten maken En ik schreeuwde van de daken Kom maar milieuactivist met me spelen! Want tien miljoen gaat vlug vervelen Als je ze niet uit kan delen!!
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Zilte tranen vlieden in de zee
het zit ons Anoen echt niet mee Zijn bootje maakt nu rechtsomkeer zijn hartje gaat wild op en neer Hopelijk terug thuis voor sinterklaas dan zijn de kinderen weer even baas Een stukje marsepein en wat speculaas brengen je een beetje soelaas Gaat het nog Bonn achter de tampon? Is het nog fijn op het pissijn? Liet de lange trip naar Chili je achter met een muil vol pili-pili? Ach, het was allemaal voor het klimaat en dat was er allemaal mee gebaat Hou je ecologische voetafdruk klein en er komt terug zonneschijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anoena is nu heel erg triest
(Zelf zou ze zeggen : ik ben pissed) Ze had zo graag den Trump gedisd Maar heeft dus achter 't net gevist.
![]() |
#54 |
|
![]() Joehoe, op naar Chili!
![]() Vlug terug naar Madrid... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Zieginds komt de zeilboot uit Spanje weer aan
hij brengt ons Anuna ik zie hem al staan Hoe huppelt zijn baardje al op en al neer hoe wapperen zijn haren al heen en al weer Zijn bemanning staat te lachen ook al is het maar groen wie milieuvriendelijk is krijgt lekkers wie vervuilt de roe Oh lieve Anuna je trip is voorbij een illusie armer maar een ervaring erbij Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 november 2019 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Met Anuna aan je zij
Zeil je de wereld rond Met een schrei |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Anuna liet een baard groeien
Het kan haar allemaal niet meer boeien Ze heeft toch geen toekomst meer Hier gaat ze af als een gieter alweer |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anuna is geen rotte vis
Zo hard stinkt het niet Maar met al dat gepis Red je het klimaat niet
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 1 november 2019 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Moet dat niet ik zie "het" al staan zijn?
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |