![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Je hebt ook nog altijd niet geantwoord op mijn vorige post betreffende die keuze/consequenties onzin die je hier vaak spuit. Of je de dwang voelt of niet is compleet irrelevant met het gegeven dat de dwang er is. Jij stelt jouw subjectief aanvoelen gelijk aan "er is geen dwang want wie ze niet voelt kan leven met de keuze". Dat is vals want de dwang is er. De meerderheid voelt ze.
|
|
|
|
#302 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Omicron is geen argument meer voor verplichte vaccinatie. Zo rond de tijd dat Demir zich afvroeg waarom de verplichte vaccinatie er nog niet was, was volgens mij het laatste punt waarop er voldoende maatschappelijk draagvlak was. Nu is het te laat om vaccinatie te verplichten...en dat gaat er dan ook nooit komen (denk ik).
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Precies! Dan mag de schijnheiligheid dat ze nog steeds actie voeren tegen “de maatregelen” ook ophouden en zouden de zogezegde “vrijheidsstrijders” beter wat eerlijker zijn.
|
|
|
#305 | |
|
|
Citaat:
Een keuze maken kent nooit dwang. De subjectief en persoonlijk gevoelde dwang die een individu ondervind bij het maken van de keuze, is alleen afkomstig van de consequenties die de keuze met zich meebrengt. De rest is crypto-wetenschappelijke bla bla om toch maar zichzelf wijs te maken dat men en de rijstpap en de 70 maagden kan krijgen zonder naar de kerk en moskee te gaan.
|
|
|
|
#306 |
|
|
Mocht u mij kunnen garanderen dat die zogenaamde delta variant volledig weg is, dan kan ik daar voor een flink eind in meegaan.
|
|
|
#307 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Dat heeft totaal geen zin om eender welk gesprek of discussie met je aan te gaan hé. Dwang is een vrij duidelijk begrip. Dat jij het deconstrueert tot de subjectieve gevoelens verbonden aan de consequenties is fijn voor jou maar zorgt er ook voor dat niets nog betekenis heeft. Je kunt immers elk woord deconstrueren tot een subjectief pseudogegeven. Een maatschappij bouw je op door middel van duidelijke betekenissen en discussies op een gelijk speelveld betreffende die betekenissen. Dit is de definitie van dwang: dwang (de; m) 1 machtsuitoefening om iem. iets te laten doen. Vanuit die definitie is een CST en andere pestmaatregelen dwang. Dat jij het speelveld tracht te verschuiven zal dat niet veranderen.
|
|
|
|
#308 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
|
Citaat:
En we leven niet in een dictatuur hé van verplichten...iedereen heeft de vrije keuze zoals ik altijd al gesteld heb. Alleen die keuze heeft consequenties.
|
|
|
|
#310 | |
|
|
Opgelet opgelet...
Het eclatante succes zet zich verder 9u26 https://www.hln.be/binnenland/live-v...ades~acff0814/ Citaat:
![]()
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het voorbeeld is al vaak gegeven. Als België moslims zou verbieden om horeca-zaken te bezoeken, musea te bezoeken, sportcentra te bezoeken, te reizen,... zou u dan ook verdedigen dat er in België godsdienstvrijheid is? Ik pas uw zin hierboven even aan oom te tonen dat er van echte keuze geen sprake is: "Iedereen heeft de vrije keuze zoals ik altijd al heb gesteld. Alleen heeft de keuze voor de islam consequenties" |
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze zeggen toch openlijk (op tv) dat het ook tegen de stijgende energiekosten en dergelijke is?
|
|
|
#313 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Dat is geen keuze. Dat is dwang. Ik begrijp zelfs niet dat je hier aan het posten bent over het vrijheidskonvooi vanuit je eigen wereldvisie. Dat is toch hun keuze nietwaar? Ze mogen toch protesteren als dat hun keuze is? Het is toch niet omdat ze de consequenties kennen dat ze die moeten aanvaarden?
|
|
|
|
#314 | |
|
|
Citaat:
En uw zinnetje over mijn eigen visie op het handjevol anti-vaxxers ? Dat is mijn eigen keuze. Net zoals mensen die zich "vrijheidstrijders noemen hun eigen keuze maken om alle 30 naar parking C te trekken. Heb ik hier ergens getijpt dat ze dat niet zouden mogen ?
|
|
|
|
#315 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Denken die mensen nu écht dat de Belgische federale regering of zelfs de Europese Commissie de macht heeft om de prijzen op de energiemarkt te dicteren? O ja… onze regering zou de BTW op energie (vooral electriciteit en gas) drastisch kunnen verlagen. Het probleem evenwel is dat La Belgique inzake de toestand van haar openbare financiën (Begrotingssaldo en volume van de Openbare Schuld) steeds meer Griekse kenmerken gaat vertonen. “Leuke dingen voor de mensen” kan dit land zich hoegenaamd niet meer permitteren als ze wil voorkomen dat er een onverwacht bezoek komt van zowel de Europese financiële autoriteiten als van het IMF.
|
|
|
#316 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Gemakkelijk natuurlijk want zo heb je vanuit de fluïde betekenis die je zelf construeert altijd gelijk.
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze hebben tientallen miljarden extra schulden gemaakt tengevolge van de belachelijke COVID-maatregelen. |
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
|
Citaat:
Jood zijn, Islamiet zijn....is geen keuze. Net zoals katholiek zijn hier vroeger geen keuze was. Als u het toch in deze sfeer wil gaan zoeken, moet u anti-vaxxers eerder zien als mensen die niet naar de kerk willen gaan, de moskee haten maar toch de 70 maagden opeisen. Verder op deze zinloze vergelijking ingaan heeft geen enkel nut in de discussie over covid vaccinaties of CST. Een betere analogie zou zijn dat u een Anderlecht sjaal draagt. En U hebt de keuze om op een bus te gaan zitten vol met Anderlecht supporters of op een bus vol met Club Brugge supporters. Maar wat de antivaxxers eisen is dat ze op de Brugge bus mogen gaan zitten en mogen zingen alsof ze op de Anderlecht bus zouden zitten
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#320 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Djeezes. Wat ze eisen is dat ze tout court op een bus mogen stappen.
|
|