![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Zij worden geregeerd door hun eigen statuut, voor zover dit niet in strijd is met de wet. Met uitzondering van artikel 5 gelden de volgende artikelen van deze titel niet voor hen; overeenkomstige toepassing daarvan is geoorloofd, voor zover deze is te verenigen met hun statuut en met de aard der onderlinge verhoudingen." Ik begrijp dit als "zij moeten niet altijd de burgerlijke wetten volgen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bruggeman : 10 augustus 2010 om 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
edit : Daar had ik niet moeten op repliceren. Ik had me voorgenomen me niet meer te laten meeslepen in geleuter. Laatst gewijzigd door artisjok : 10 augustus 2010 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit eindeloze geleuter is enkel en alleen door u geïnstigeerd. U heeft nu al weet ik hoe vaak antwoord gehad, en u weigert dat te aanvaarden -waarschijnlijk omdat dat antwoord/die antwoorden niet stroken met uw starre doctrines- en u blijft daarom maar doorzeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"het e.e.a. voor u op een andere manier aanschouwelijk te maken" Je mag me nog steeds op een of andere manier uitleggen dat : "Zij worden geregeerd door hun eigen statuut, voor zover dit niet in strijd is met de wet. Met uitzondering van artikel 5 gelden de volgende artikelen van deze titel niet voor hen; overeenkomstige toepassing daarvan is geoorloofd, voor zover deze is te verenigen met hun statuut en met de aard der onderlinge verhoudingen." niet betekent "zij moeten niet altijd de burgerlijke wetten volgen". Indien je er niet in slaagt te discussiëren op basis van stellingen en argumenten; gelieve me terug in de frigo te zetten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Men kan een paard wel naar de bron leiden, maar het beest niet dwingen te drinken... Citaat:
Voor alle duidelijkheid: u bent die loodgieter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je mag me altijd uitleggen hoe jij "gelden niet voor hen" kan interpreteren/begrijpen als "gelden ook voor hen". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Een hele dikke "
![]() Citaat:
Maar wat daar staat is vast te moeilijk voor u, vandaar waarschijnlijk dat u hier maar keer op keer, als een " ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Een link naar je post waar je het zou uitgelegd hebben lijkt mij eerder gepast.
Gezien jullie geen van beiden een uitleg gaven; begrijp ik dat je andere zaken meer gepast vindt. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U heeft de tekst(en) gekregen, en de bijhorende linkjes waar er dieper op die teksten wordt ingegaan en er uitleg over wordt verschaft. Wat wilt u nog meer? Dat ik voor u als voor een klein kind alles alvast klein snij en in hapklare voorverteerde brokken aan u opdien omdat u zelf blijkbaar niet in staat bent de stof op een andere manier tot u te nemen? Ik heb u naar het water geleid, maar drinken zult u toch echt helemaal zelf moeten doen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeer overtuigend. Wat houdt je tegen om uit te leggen dat "gelden niet voor hen" eigenlijk betekent "gelden ook voor hen". Laatst gewijzigd door artisjok : 10 augustus 2010 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kwestie van kaltstellen, want het is nu echt genoeg geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien krijgen we dan duidelijkheid in uw kronkels, Sus en ikzelf legden duidelijk uit dat de kerk onder kerkelijk recht valt en burgers onder burgelijk recht, wat verstaat gij daar niet aan??? Laatst gewijzigd door alice : 10 augustus 2010 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Banneling
|
![]() Haar zelfopgelegd dogmatisch denken verbiedt haar dat te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of bedoel je nu : de Kerk mag discrimineren want anderen doen dat ook. Of probeer je nu de discussie te verleggen? Citaat:
Daarbij moet de Kerk niet altijd het burgerlijk recht volgen. Correct? Ze stelt zich dus boven de wet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is de situatie ingewikkelder:
- wat het huwelijk doet de Kerk (in België althans) wat het wilt: het kerkelijk huwelijk heeft geen enkele juridische waarde noch gevolgen, het gaat enkel en alleen over het symboliek. Dat men voor een priester, een imam, een druïde of Elvis Presley trouwt, maakt totaal niks uit. Dus heeft de Kerk volgens mij het recht om het kerkelijk huwelijk te ontzeggen aan homo's, niet-Christenen, gescheiden mensen of zelfs langharige gebaarde rossenkoppen. Trouwens, ik zie ook niet goed in waarom mensen niet kerkelijk zouden mogen trouwen wanneer zij niet burgerlijk getrouwd zijn, het ene heeft met het andere niks te maken. En volgens mij mag men ook vanaf zijn 14de trouwen, zoals het kerkelijk recht het voorschrijft (indien het huwelijk "volbracht wordt", zal er dan uiteraard sprake kunnen zijn van kindermisbruik, maar dat heeft niks met het huwelijk op zich te maken). - wat het priesterambt betreft, zie ik wel een serieuze moeilijkheid: er zijn namelijk juridische gevolgen aan verbonden : het gaat om veel meer dan een symbolische daad (zie loon, tucht, enz.). Volgens mij is het ontzeggen van toegang tot het beroep op basis van geslacht dan wel degelijk een oneigenlijke discriminatie zoals verboden door de wetgeving.