Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2018, 10:32   #181
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Had hij maar volcontinu moeten blijven werken he, was hij vlugger op pensioen mogen gaan en met een dikker pensioen. Het pensioen van een treinbestuurder ligt trouwens onder dat van iemand in een volcontinu-systeem wanneer je de eerste en tweede pijler bijeen telt.
En ik heb altijd gezegd dat ik voorstander ben van het Nederlandse systeem maar een hele generatie op 55 zien gaan en dan zelf op 67 ...
In de privé zijn er ook een pak mogelijkheden om vroeger te stoppen trouwens en daar klaagt nooit iemand over precies. Op mijn vorig werk mocht men ook op 57.
In de privé was en is de schande dat er "leuke" sectoren zijn met enorme voordelen, en de andere, die geen kloten hebben.
Dank u vakboungden en dank u oude machtspartijen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 10:35   #182
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In de privé was en is de schande dat er "leuke" sectoren zijn met enorme voordelen, en de andere, die geen kloten hebben.
Hoe lang was uw loopbaan, wat hebt u gedaan, hoeveel pensioen trekt u ?

Het geval waar ik het over heb is over alle sectoren heen. 57 voor wie de laatste 20 jaar in eenzelfde bedrijf vaste nacht werkt.

De smeltkroezen zijn aan het smelten.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 10:40   #183
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Mijn vader heeft 30 jaar volcontinu in 4 ploegen gewerkt, en dan 12 jaar in een dagsysteem. En als ge zijn pensioen vandaag ziet, dat is huilen met de pet op. Als ge dan de pensioenen bekijkt van een professionele HLN-lezer bij NMBS dan kan je toch spreken van ernstige discriminatie op het randje van een genocide af eigenlijk.

Ik heb ook een meestal zittend zwaar beroep gehad.
Een tijd lang het ik rond gelopen met een bloeddruk van boven de twintig wegens het niks doen en toen kreeg ik er een trombose en verlamming bovenop. Je merkt dat niks doen feitelijk het zwaarste beroep ter wereld is. En bovendien nog gevaarlijk ook. Onlangs is een landbouwer uit mijn buurt overleden op 102-jarige leeftijd. Altijd gewroet, nooit op vakantie geweest en altijd content geweest. Maar hij zag wel de resultaten van zijn gewroet.
Hoeveel van onze wroeters zien nog rechtvaardige resultaten van hun werk?
Stomme vraag weeral.
Mijn redding is geweest dat ik na mijn trombose het verstand gehad heb om alles over boord te gooien. De ziekte was in mijn hoofd gekropen.
En resultaten zag ik ook. Met de goede partijkaart hebben de domste klasgenoten het veel verder gebracht dan ik met werken.
Wat de ene te veel krijgt is steeds ten koste van een andere die niks krijgt.
Dat is de realiteit van het politieke spel.
En men moet zelfs degene die niks krijgen nog bestelen om de andere meer te kunnen geven. Zo simpel is het.
Democratie? Pffft! Egalité? Pffffft! Nog minder! Wetten. Pffffft! Voor het plebs bestaan ze.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:44   #184
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Had hij maar volcontinu moeten blijven werken he, was hij vlugger op pensioen mogen gaan en met een dikker pensioen. Het pensioen van een treinbestuurder ligt trouwens onder dat van iemand in een volcontinu-systeem wanneer je de eerste en tweede pijler bijeen telt.
En ik heb altijd gezegd dat ik voorstander ben van het Nederlandse systeem maar een hele generatie op 55 zien gaan en dan zelf op 67 ...
In de privé zijn er ook een pak mogelijkheden om vroeger te stoppen trouwens en daar klaagt nooit iemand over precies. Op mijn vorig werk mocht men ook op 57.
Alsof iedereen in de privé beschikt over een tweede pijler, laat staan een volwaardige tweede pijler. Tweede pijler, die als hij al bestaat, volledig door de werkgever wordt betaalt.
En het pensioen van ambtenaren wordt nu eenmaal door de gemeenschap betaalt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 11:52   #185
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alsof iedereen in de privé beschikt over een tweede pijler, laat staan een volwaardige tweede pijler. Tweede pijler, die als hij al bestaat, volledig door de werkgever wordt betaalt.
En het pensioen van ambtenaren wordt nu eenmaal door de gemeenschap betaalt.
De helft van de werknemers heeft het niet en voor de andere helft die het wel heeft stelt het dikwijls niet veel voor.
Er bestaat al wel 40 jaar geen enkele reden meer om een ambtenaar een veel groter pensioen te geven dan een loontrekkende .
Nergens in Europa is het verschil tussen een ambtenarenpensioen en een privé pensioen trouwens zo groot als in België.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 12:38   #186
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De helft van de werknemers heeft het niet en voor de andere helft die het wel heeft stelt het dikwijls niet veel voor.
Er bestaat al wel 40 jaar geen enkele reden meer om een ambtenaar een veel groter pensioen te geven dan een loontrekkende .
Nergens in Europa is het verschil tussen een ambtenarenpensioen en een privé pensioen trouwens zo groot als in België.
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 13:02   #187
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe lang was uw loopbaan, wat hebt u gedaan, hoeveel pensioen trekt u ?

Het geval waar ik het over heb is over alle sectoren heen. 57 voor wie de laatste 20 jaar in eenzelfde bedrijf vaste nacht werkt.
Je moet zo niet zitten vissen achter persoonlijke en individuele toestanden, want dat pakt toch geen verf.
Ik heb al heel wat van mijn eigen situatie vrij gegeven, maar elk item daarvan was goed overwogen.
Of zijt ge zaloes misschien?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 maart 2018, 13:07   #188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Mijn pensioen is vergeleken met dat van buitenlandse ex-collega's ook maar een lachtertje. Wel toegegeven: het is niet zo afgrijselijk als mijn pensioen verschilt met dat van werknemers of zelfstandigen.

Daarom moet het systeem veranderen.
Maar welke partijen liggen dwars? En welke private milities stellen deze partijen in werking om hun dwars liggen te accentueren?

Oud 16 maart 2018, 13:09   #189
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat ik nog wou zeggen: het is begod intriest dat alle draden uiteindelijk naar de tegenstelling ambtenaar/privaat rotten.
Die tegenstelling is afgrijselijk en moet opgelost worden. Maar liefst te bespreken in draden met dat onderwerp.

Nu gaat het even over de zware beroepen.

Oud 16 maart 2018, 13:10   #190
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik heb ook een meestal zittend zwaar beroep gehad.
Een tijd lang het ik rond gelopen met een bloeddruk van boven de twintig wegens het niks doen en toen kreeg ik er een trombose en verlamming bovenop. Je merkt dat niks doen feitelijk het zwaarste beroep ter wereld is. En bovendien nog gevaarlijk ook. Onlangs is een landbouwer uit mijn buurt overleden op 102-jarige leeftijd. Altijd gewroet, nooit op vakantie geweest en altijd content geweest. Maar hij zag wel de resultaten van zijn gewroet.
Hoeveel van onze wroeters zien nog rechtvaardige resultaten van hun werk?
Stomme vraag weeral.
Mijn redding is geweest dat ik na mijn trombose het verstand gehad heb om alles over boord te gooien. De ziekte was in mijn hoofd gekropen.
En resultaten zag ik ook. Met de goede partijkaart hebben de domste klasgenoten het veel verder gebracht dan ik met werken.
Wat de ene te veel krijgt is steeds ten koste van een andere die niks krijgt.
Dat is de realiteit van het politieke spel.
En men moet zelfs degene die niks krijgen nog bestelen om de andere meer te kunnen geven. Zo simpel is het.
Democratie? Pffft! Egalité? Pffffft! Nog minder! Wetten. Pffffft! Voor het plebs bestaan ze.
Zeer wijze woorden, inderdaad. En een zeer pertinente vraag.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 14:41   #191
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit het Laagste Nieuws van vandaag:

Citaat:
Niet elke leerkracht vindt dat hij een zwaar beroep heeft. 27.632 onderwijzers klussen na hun uren bij.

Oud 16 maart 2018, 14:47   #192
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat de petrochemie of de farmacie beter betaalt dan de toeristische sector of retail heeft geen zak te maken met vakbonden of oude machtspartijen, maar louter met de aard van de activiteiten.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 16:12   #193
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het aan mij lag vervingen we die treinbestuurders door computers.

Aan dat beroep is toch geen bal aan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 16:14   #194
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Minister van Pensioenen Bacquelaine (MR) lanceerde een voorstel waarin zowat alle leraren een zwaar beroep hebben. N-VA en Open VLD vinden dat veel te ver gaan.
Volgens mij wordt het compromis: gewone leerkrachten 67, kleuterjuffen en BLO/BSO leerkrachten 2 jaar eerder.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 16:32   #195
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

Aan dat beroep is toch geen bal aan.
En als het effe kan de loodsen ook, en als we dan toch bezig zijn de luchtverkeersleiders, de vrachtwagenchauffeurs, de operatoren in de petrochemie en de nutsbedrijven, de piloten... Kortom alles dan maar.
Oud 16 maart 2018, 16:39   #196
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Dat de petrochemie of de farmacie beter betaalt dan de toeristische sector of retail heeft geen zak te maken met vakbonden of oude machtspartijen, maar louter met de aard van de activiteiten.
Met maatschappijen die zich kunnen permiteren om hun werknemers veel te betalen. En de vakbonden (soms opgehitst door de werknemers zelf) weten dit, en maken hiervan gebruik.
Oud 16 maart 2018, 16:47   #197
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat gaat vrij makkelijk voor spoorwegvervoer in een volledig afgesloten circuit, zoals metrolijnen of monorails.

Gewoon treinverkeer kruist ander verkeer en heeft dus meer mogelijke obstakels en risico's. Bovendien is de schaal waarop ze opereren veel groter dan een metrosysteem, waardoor de uitrol van een volledig autonoom systeem veel kostelijker is en het nog maar de vraag is in hoeverre het opweegt tegen de relatieve kost van een bestuurder (die sowieso wel meevalt voor treinen met een hoge bezettingsgraad).

Er is ook nog de perceptie van de gebruiker die driverless niet altijd vertrouwt én het feit dat systemen ook kunnen uitvallen door een defect.

Dat de spoorvakbonden oppermachtig zijn, doet ook geen kwaad natuurlijk. Maar dat is wereldwijd het geval.

Laatst gewijzigd door Zeus : 16 maart 2018 om 16:49.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 17:35   #198
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zeer wijze woorden, inderdaad. En een zeer pertinente vraag.

Ik stel wel vragen maar niemand leest ze bewust.
Ze weten het allemaal hier beter.
Nochtans is het een facet dat het werk heel zwaar kan maken en op den duur zelfs ziekten veroorzaakt.
Werken voor de schijn en niks mogen doen waar het noodzakelijk is ligt bij sommige werknemers heel moeilijk. Ik had het door. Ingevolge K.B. heb ik dan ook een ander departement gevraagd. Maar dat was buiten de vakboungden gerekend. Het speelde niet de minste rol dat ik heel sterk onderlegd was voor de gevraagde betrekkingen. Ik schreef zelfs nationaal artikels over de materie.
Maar ik was geen lief kind van de vakbond.
Na telefonisch afgedreigd geweest te zijn heb ik mijn kandidatuur veiligheidshalve teruggetrokken.
Een paar weken na afsluiten van de kandidaturen stond er in De Morgen een klein artikel met als titel : "Geens moet 800 tijdelijken aanwerven voor het Vlaaamse Gewest bij gebrek aan kandidaturen uit de traditionele ministeries"
LEUGENAARS!!! Dat KB stelde niks voor! Het was er voor de schijn.
Het moesten hun lieve kindjes zijn die ze pistonneerden.
En ik? Wel ik heb definitief mijn conclusies getrokken. De zoveelste op rij.
Maar dat zeg je best niet. Want dan krijg je nog het etiket van dwarsligger opgeplakt. Ik kots op dergelijk politiek handelen.
Voor mij had het de redding kunnen betekenen.
Werk kunnen doen dat je graag doet en niet met de constante dreiging boven uw hoofd van op verkeerde tenen te trappen zou een Godsgeschenk geweest zijn. En daarbij nog zeer onderlegd zijn in de materie maakte het nog aantrekkelijker. Niks van! Eenmaal crapul; altijd crapul.
Dat is België. De ene alles en de andere niks. Bekwaamheid telt zelfs niet mee. Maar goed! Ik heb het overleefd. Wel gehandicapt sinds jaren.
Maar van moordenaars moet ik niks meer hebben.
Misschien is die intentie er niet geweest maar het resultaat was er wel.
Gelukkig ben ik ternauwernood aan magere Hein ontsnapt.

Laatst gewijzigd door werkman : 16 maart 2018 om 17:51.
Oud 16 maart 2018, 19:07   #199
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ik stel wel vragen maar niemand leest ze bewust.
Ze weten het allemaal hier beter.
Nochtans is het een facet dat het werk heel zwaar kan maken en op den duur zelfs ziekten veroorzaakt.
Werken voor de schijn en niks mogen doen waar het noodzakelijk is ligt bij sommige werknemers heel moeilijk. Ik had het door. Ingevolge K.B. heb ik dan ook een ander departement gevraagd. Maar dat was buiten de vakboungden gerekend. Het speelde niet de minste rol dat ik heel sterk onderlegd was voor de gevraagde betrekkingen. Ik schreef zelfs nationaal artikels over de materie.
Maar ik was geen lief kind van de vakbond.
Na telefonisch afgedreigd geweest te zijn heb ik mijn kandidatuur veiligheidshalve teruggetrokken.
Een paar weken na afsluiten van de kandidaturen stond er in De Morgen een klein artikel met als titel : "Geens moet 800 tijdelijken aanwerven voor het Vlaaamse Gewest bij gebrek aan kandidaturen uit de traditionele ministeries"
LEUGENAARS!!! Dat KB stelde niks voor! Het was er voor de schijn.
Het moesten hun lieve kindjes zijn die ze pistonneerden.
En ik? Wel ik heb definitief mijn conclusies getrokken. De zoveelste op rij.
Maar dat zeg je best niet. Want dan krijg je nog het etiket van dwarsligger opgeplakt. Ik kots op dergelijk politiek handelen.
Voor mij had het de redding kunnen betekenen.
Werk kunnen doen dat je graag doet en niet met de constante dreiging boven uw hoofd van op verkeerde tenen te trappen zou een Godsgeschenk geweest zijn. En daarbij nog zeer onderlegd zijn in de materie maakte het nog aantrekkelijker. Niks van! Eenmaal crapul; altijd crapul.
Dat is België. De ene alles en de andere niks. Bekwaamheid telt zelfs niet mee. Maar goed! Ik heb het overleefd. Wel gehandicapt sinds jaren.
Maar van moordenaars moet ik niks meer hebben.
Misschien is die intentie er niet geweest maar het resultaat was er wel.
Gelukkig ben ik ternauwernood aan magere Hein ontsnapt.
Dat heeft maar weinig met België te maken. Dat heeft te maken met de manier waarop we zijn gaan leven. Een voorbeeld.

Toen mijn grootouders nog leefden werden zo goed als alle huizen verwarmd met steenkool. Dit betekende dat men zich een stoof moest aanschaffen, kolen moest 'indoen', zich hout moest verschaffen, het hout verkappen tot 'vunkelhout' waarmee men dan de kachel moest aansteken.

En wanneer dan eindelijk de kachel brandde en men lekker warm had in de koude winters, dan was men tevreden en ook een beetje fier. Immers , men had het lekker warm in de winter omdat men voor een groot deel zelf voor die warmte had gezorgd.

Nu duwt men op een knop en binnen 5 minuten is het warm in de kamer. Mensen moeten er niets meer voor doen en voelen die persoonlijke voldoening niet meer. Dat is één van de reden waarom mensen niet altijd meer de nodige voldoening meer vinden in hun leven: alles is gemakkelijk te verkrijgen en men moet er geen of weinig inspanning meer voor doen. Mensen zijn 'blasé'.

Dat noemt men dan 'vooruitgang'. Wat het ook is natuurlijk indien men die vooruitgang meet met de hoeveelheid 'inspanning' die men zich moet getroosten om het in de winter warm te krijgen. Ik wil wel, maar men moet de tijd die vrijkomt voor van alles en nog wat dan ook zinnig kunnen opvullen. En daar zit het probleem. Veel mensen slagen daar niet in.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2018 om 19:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2018, 20:41   #200
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat heeft maar weinig met België te maken. Dat heeft te maken met de manier waarop we zijn gaan leven. Een voorbeeld.

Toen mijn grootouders nog leefden werden zo goed als alle huizen verwarmd met steenkool. Dit betekende dat men zich een stoof moest aanschaffen, kolen moest 'indoen', zich hout moest verschaffen, het hout verkappen tot 'vunkelhout' waarmee men dan de kachel moest aansteken.

En wanneer dan eindelijk de kachel brandde en men lekker warm had in de koude winters, dan was men tevreden en ook een beetje fier. Immers , men had het lekker warm in de winter omdat men voor een groot deel zelf voor die warmte had gezorgd.

Nu duwt men op een knop en binnen 5 minuten is het warm in de kamer. Mensen moeten er niets meer voor doen en voelen die persoonlijke voldoening niet meer. Dat is één van de reden waarom mensen niet altijd meer de nodige voldoening meer vinden in hun leven: alles is gemakkelijk te verkrijgen en men moet er geen of weinig inspanning meer voor doen. Mensen zijn 'blasé'.

Dat noemt men dan 'vooruitgang'. Wat het ook is natuurlijk indien men die vooruitgang meet met de hoeveelheid 'inspanning' die men zich moet getroosten om het in de winter warm te krijgen. Ik wil wel, maar men moet de tijd die vrijkomt voor van alles en nog wat dan ook zinnig kunnen opvullen. En daar zit het probleem. Veel mensen slagen daar niet in.

Ik heb het niet gehad over zinnig uw vrije tijd opvullen.
Ik had het over mijn betrachting om zinnig een beroep uit te mogen oefenen omdat het ging over kennis en materie waarin ik beslagen was enerzijds en anderzijds om te ontsnappen uit een milieu waar er velen deel van uitmaakten die niks voorstelden maar vooral als enige prestatie beoogden om een vermoede spijtoptant her leven zuur te maken om alzo in de gratie te komen dezen die het voor het zeggen hadden. Slippendragers heb je overal maar er moeten mee samen werken is moeilijk vol te houden.
Dat zijn toch al twee argumenten waarom ik doelbewust van job wilde veranderen. Maar inzet, kennis en achtergrond redenen tellen in politiek niet mee. Politiek verdeelt jobkes; niet altijd grondig werk dus.
Het niet-lidmaatschap van de vakboungd heeft er anders over beslist.
Mogelijk heeft dat iets te maken met onze manier van leven zoals U stelde
maar ik vind dat het daar niet noodzakelijk mee te maken heeft.
Het is wel een misbruik maken van de macht die de kiezer onbewust toekent om meestal andere redenen dan democratische of goed beheer.
De meerderheid heeft altijd gelijk; zelfs al is ze somtijds dom.
En macht-misbruikers weten dat en vegen dus hun voeten aan die meerderheid en gelijktijdig ook aan rechtvaardigheid.
En juist dat laatste is veranderd aan onze manier van leven.
De misdaad tiert zo welig dat niemand zich nog zorgen maakt als de bewijzen worden voorgelegd. En uiteindelijk denkt iedere burger nog : "Après moi le déluge". Een fatalistische levenswijze dus.
Optimistisch de schouders ergens onder zetten ten bate van de gemeenschap is en wordt het plebs afgenomen.
En daar zal het veel of weinig hout in uw kachel weinig aan verhelpen.
Ik vermoed dat het bij uw grootouders ook niet heeft geholpen.
De mens wordt er absoluut niet beter op. De evolutietheorie van Darwin draait momenteel vooral verkeerd. "Après moi........"
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be